2018-08-14, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han roades uppenbarligen väldigt mycket av att ha fått se utlevt judehat. För du är väl inte så jävla dum att du köper Mattias Karlssons snack om att skrattandet utgjorde något slags psykologisk försvarsmekanism? Sjöstedt roades av judehatet, punkt slut.

Nej han roades över tyskarnas beteende som råkade vara judehat. Det är en jävla skillnad. Jag roades tex lite när nazisterna i Schindlers list kastade ut judegubben i rullstol över balkongräcket för det var så oväntat och såg lustigt ut. Det var judehat. Jag hatar inte judar för det eller roas generellt av judehat.

Att man kan skratta åt känsliga skämt tycker jag är bra och sunt. SDare har högre i tak. Vi måste få bort kränktheten i samhället. Den driver feminister och vänsterpack framåt så de kan skylla på alla andra (ofast vita män) så de slipper ta ansvar själva.

Precis så håller Afs på just nu med judar.
Citera
2018-08-14, 00:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Mycket underhållning på sistone, SD-Karlsson och hans lakejer ska plötsligt ta och bestämma hur AfS ska agera. Samtidigt som Sverige står vid ruinernas brant så blir diverse SD:are lite ängsliga över lite underhållande aktivism.
???

Karlsson gjorde bara ett utspel som han tror gynnar SD.

Har AfS förresten reagerat alls på själva "incidenten" och/eller Karlssons utspel?
Citera
2018-08-14, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Folkmord blir kul om det görs på rätt sätt?

Skämt som dras på rätt sätt, inte folkmord. Läs vad jag skriver.
Citera
2018-08-14, 00:16
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag orkar inte gå tillbaka och öppna dem igen. Det var som sagt bara Oscar Sjöstedt jag fann intressant. Men okej, det finns ett par antisemiter i Sverigedemokraterna. Du insinuerade att detta skulle betyda något. Vad menar du? Vad kommer hända när SD tar makten?

Du är för slö för att stå upp emot antisemitismen? Judehatet bubblar inom det "antisemitiska mittenpartiet".
Citera
2018-08-14, 00:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nu ska AfS inte behålla sin trovärdighet inför dig utan inför sina väljare. Herregud, inte ens Oscar Sjöstedt har ju åkt ut!

Sjöstedt står inte på AfS riksdagslista. Den här göken gör det. Före Jeff Ahl, Mikael Jansson och Olle Felten, till och med.
Citera
2018-08-14, 00:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Håller mestadels med, men AfS behöver inte "vinna" valet utan just komma in i riksdagen. Och då är smutsigare metoder ā la Trump passar bättre in. Det du säger kan däremot appliceras nästan 100% på SD, ja.
Fast AfS försöker ju ersätta SD, och det kommer de inte lyckas med om de kör på Trump-retorik eller åltrajtande.

Citat:
Just judenäsa-grejen är ett skamligt skit, men jag kan tänka mig att AfS kan typ hetsa mot Reinfeldt (som de redan gjort), islam eller liknande i syfte att nå uppmärksamhet. Kanske göråa något smått olagligt, typ någon aktion i en moské eller något - fråga inte mig. I hopp att även om 99% av svenskarna tycker att handlingen i frågan är riktigt jävligt dumt kommer MSM att rapportera om det och då kommer kanske några att kika på partiet och kanske gilla vad de står för.
Det är bra att AfS hetsar mot Reinfeldt (han är ju ett jävla avskum), och det är bra om AfS fortsätter hetsa mot islam osv. Däremot har ju judefrågan generellt varit off-limits, och att då sitta och klistra judenäsor på svenska politiker mitt bland vanligt folk (och framför två muslimer, lol), ja det är ju att skapa sig en massa fiender och en partipolitisk dödsdom. Det ser inte heller ut som att Hagwall var berusad eller hög eftersom han pratade alltför robotiskt. Han var alltså vid sina sinnes fulla bruk.

Visst kan detta ge AfS mer uppmärksamhet så sett, men AfS lär inte vinna fler SD-väljare på detta, kanske till och med förlora en del.

Citat:
Än så länge att AfS fick sina 0.5-1.5% direkt efter lanseringen och sedan dess stått stilla om inte backat. Så man har inte direkt något att förlora.
Nä, men tror du att de kommer öka deras röstandel efter Hagwallgate? Jag är inte så säker på det. Den SD-sympatiserande svensken (alltså AfS:s primära, potentiella market share), tycker inte att det här är okej. Personligen tycker jag att det är bra att sjuklövern ljugstämplas, det är helt rätt och riktigt, men det var nog inte en särskilt smart strategi att använda happy merchant.

Nåja, en sak är säker, och det är att AfS kommer att representera och fastställa rent statistiskt, hur stor Sveriges alt-right publik är efter detta val. För att det är typ de enda som kommer rösta på AfS i år.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-14 kl. 00:27.
Citera
2018-08-14, 00:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Sjöstedt står inte på AfS riksdagslista. Den här göken gör det. Före Jeff Ahl, Mikael Jansson och Olle Felten, till och med.

Öh, han är ett toppnamn in SD, och han står kvar på listan, och SD kommer att bli största parti i det här valet. Så all empiri visar att ditt resonemang är fullständigt fel, helt uppåt väggarna fel.
Citera
2018-08-14, 00:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Öh, han är ett toppnamn in SD, och han står kvar på listan, och SD kommer att bli största parti i det här valet. Så all empiri visar att ditt resonemang är fullständigt fel, helt uppåt väggarna fel.

SD:s problem är SD:s problem. Hagwall är AfS problem.
Citera
2018-08-14, 00:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Läste hos IRM (ja, jag är en slavisk följare) att Mikael Jansson (AfS), Jakob Eriksson (AfS), Joakim Larsson (SD) och David Lång (SD) i skrivande stund är på semester tillsammans i Italien. Intressant att kontrastera det mot Drängstuge-Karlssons och andra partitoppars ständiga utfall mot allt vad AfS heter, och deras små bjäbbiga lydhundar här på Flashback och andra håll. Relationerna mellan dessa herrar är tydligen inte det minsta frostiga, och SD:arna har inga problem med att synas på bild med AfS:arna. Den patetiska karlssonska skräckregimen kommer knappast att vara för evigt. Jag väljer att se det här som ett öppet trots mot den.
Så du menar att det är förbjudet för SD:are att umgås privat med AfS:are? Det låter helt jävla sjukt. Ska man som SD:are säga upp vänskapen med människor man har känt i många år bara för att den/de är aktiva i ett annat parti? Hur långt kan sektmentaliteten gå i det sjuka, sjuka partiet Sverigedemokraterna? Och här sitter alltså Expo-Karlsson och fördömer nån som kanske har klistrat en klisterlapp föreställande en näsa på en valaffisch, eller var det en fönsterruta?

Tack och lov att det finns ett parti som det är högt i tak och det partiet är Alternativ för Sverige. Där man får umgås med vem man vill utan att bli utesluten, sätta upp klisterlappar utan att partiledaren slänger en åt vargarna (lögnmedia), för det är ju så det fungerar i Sverigedemokraterna. Det finns så klart ett värde i att behandla sina partikamrater som människor (som AfS gör), inte som utbytbara trälar vars enda uppgift är att bedyra sin tillgivenhet till herr chefsideolog (som i SD).
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-14 kl. 00:26.
Citera
2018-08-14, 00:26
Medlem
Det skedda är beklagligt och klart olämpligt gjort av en riksdagskandidat. Vi får givetvis hoppas på att resten av partiledningen tar ett ordentligt snack med Hagwall om den här saken så att liknande incidenter inte tål att upprepas i framtiden. Skulden skall dock i första hand inte läggas på partiet, utan på den skyldige individen som betett sig på detta viset. Är man upprörd så behöver man inte kryssa i Hagwall den 9 september. Det finns gott om andra kandidater på AfS riksdagslista.

Men nu gäller det att blicka framåt! Det är val om 1 månad, och det finns viktigare saker att fokusera på, som den exemplevis den pågående Återvandringsturnen.
Citera
2018-08-14, 00:27
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
SD:s problem är SD:s problem. Hagwall är AfS problem.

Så du talar baklängesspråk?

När du säger problem så menar du helt fantastisk valframgång.
Citera
2018-08-14, 00:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Så du talar baklängesspråk?

När du säger problem så menar du helt fantastisk valframgång.

Jag tror inte att SD:s ökning sedan förra valet beror på Oscar Sjöstedt.

Men Hagwall är som sagt AfS problem. Att det finns antisemiter även inom SD är inget argument för att tolerera det Hagwall gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in