Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Håller mestadels med, men AfS behöver inte "vinna" valet utan just komma in i riksdagen. Och då är smutsigare metoder ā la Trump passar bättre in. Det du säger kan däremot appliceras nästan 100% på SD, ja.
Fast AfS försöker ju ersätta SD, och det kommer de inte lyckas med om de kör på Trump-retorik eller åltrajtande.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Just judenäsa-grejen är ett skamligt skit, men jag kan tänka mig att AfS kan typ hetsa mot Reinfeldt (som de redan gjort), islam eller liknande i syfte att nå uppmärksamhet. Kanske göråa något smått olagligt, typ någon aktion i en moské eller något - fråga inte mig. I hopp att även om 99% av svenskarna tycker att handlingen i frågan är riktigt jävligt dumt kommer MSM att rapportera om det och då kommer kanske några att kika på partiet och kanske gilla vad de står för.
Det är bra att AfS hetsar mot Reinfeldt (han är ju ett jävla avskum), och det är bra om AfS fortsätter hetsa mot islam osv. Däremot har ju judefrågan generellt varit off-limits, och att då sitta och klistra judenäsor på svenska politiker mitt bland vanligt folk (och framför två muslimer, lol), ja det är ju att skapa sig en massa fiender och en partipolitisk dödsdom. Det ser inte heller ut som att Hagwall var berusad eller hög eftersom han pratade alltför robotiskt. Han var alltså vid sina sinnes fulla bruk.
Visst kan detta ge AfS mer uppmärksamhet så sett, men AfS lär inte vinna fler SD-väljare på detta, kanske till och med förlora en del.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Än så länge att AfS fick sina 0.5-1.5% direkt efter lanseringen och sedan dess stått stilla om inte backat. Så man har inte direkt något att förlora.
Nä, men tror du att de kommer öka deras röstandel efter Hagwallgate? Jag är inte så säker på det. Den SD-sympatiserande svensken (alltså AfS:s primära, potentiella market share), tycker inte att det här är okej. Personligen tycker jag att det är bra att sjuklövern ljugstämplas, det är helt rätt och riktigt, men det var nog inte en särskilt smart strategi att använda happy merchant.
Nåja, en sak är säker, och det är att AfS kommer att representera och fastställa rent statistiskt, hur stor Sveriges alt-right publik är efter detta val. För att det är typ de enda som kommer rösta på AfS i år.