2018-08-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Lite intressanta saker här i detta klipp.

https://www.youtube.com/watch?v=ywoAHZFvNsQ
Rwanda sponsrar Arsenal med 350 miljoner kronor. Rwanda har även världens fattigaste befolkning, så trots det väljer de att sponsra Arsenal för att höja turismen... Sverige ger 280 miljoner till Rwanda varje år i biståndspengar.

Klippet har dock endast fått 146 238 visningar på två dagar, och det är ändå Arsenals officiella YT-konto. Det är mer eller mindre ingenting. Rwanda rövknullar sin egna befolkning och ger pengar efter presidenten egna intressen som är ett stort Arsenalfan.

Eftersom City och Chelsea har fått så otroligt mycket skit för att vara en smutsig klubb, med blodspengar. Nu till frågan, borde inte Arsenal få samma smutsiga stämpel med detta?
Riktigt äckligt. Nu är Arsenal en betydelselös mittenklubb men men äckligt.
Citera
2018-08-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du är ett par månader sent ute med denna nyhet.
Bistånd går till akut hjälp samt till olika projekt. I Rwandas fall så har de med hjälp av biståndspengar byggt upp en turistnäring genom sina nationalparker.
Dessa turister har genererat pengar som nu används i vidareutveckling o då genom reklam.
Visste du om denna turistnäring innan du skrev här? Nu vet du o du vet det genom att sett denna reklamkampanj.
Fan vad härligt! Då kan vi strypa 280 mille per år biståndet.

Om jag tolka din post rätt? Idiot.
Citera
2018-08-13, 21:46
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Fan vad härligt! Då kan vi strypa 280 mille per år biståndet.

Om jag tolka din post rätt? Idiot.
Du kan tolka den hur du vill. Min tolkning av ditt är att du inte begriper dig på bistånd, politik, sponsring eller företagsekonomi.
Att du avslutar ditt givande inlägg med ett personangrepp visar bara på din höga intelligens som kan förklara att du inte begriper de saker jag nämnde.
Citera
2018-08-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du kan tolka den hur du vill. Min tolkning av ditt är att du inte begriper dig på bistånd, politik, sponsring eller företagsekonomi.
Att du avslutar ditt givande inlägg med ett personangrepp visar bara på din höga intelligens som kan förklara att du inte begriper de saker jag nämnde.

Citat:
Dessa turister har genererat pengar som nu används i vidareutveckling o då genom reklam.

Så du kallar 350 miljoner per år för reklam? Hör du inte hur sjukt du resonerar? Om de nu har råd att sponsra Arsenal med 350 fucking miljoner då behöver inte Sverige bistå med 280 miljoner av dessa eller hur? Skämt
Citera
2018-08-13, 21:51
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Så du kallar 350 miljoner per år för reklam? Hör du inte hur sjukt du resonerar? Om de nu har råd att sponsra Arsenal med 350 fucking miljoner då behöver inte Sverige bistå med 280 miljoner av dessa eller hur? Skämt
Skämt?
Citera
2018-08-13, 22:46
Medlem
preben12s avatar
Tottenhams nya arena blir inte klar i tid och matcherna mot Liverpool och Cardiff flyttas till Wembley.

Innebär även att CL-matcherna kommer spelas på Wembley i år igen.

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2018/august/urgent-stadium-update/
Citera
2018-08-13, 23:12
Medlem
LFCYNWAs avatar
Roligt projekt Leeds håller på med. Hoppas man lyckas ta sig upp denna säsong. Någon som följer Championship som har några tankar om vilka lag som trillar ur och vilka som kan ta sig upp? tror både Blackburn och Wigan klara sig kvar. Tyckte båda lagen såg jätte spännande ut i League one förra året men framför allt Wigan, tror man kan sluta på övre halvan. I toppen tror jag att flera lag kommer vara med och slåss. Swansea, West brom, Villa, Forest, Leeds, Stoke och Boro kommer vara med och slåss om platserna ett till sex men det skulle vara roligt om någon med koll har ett tips. Stoke har inte börjat bra men man tycker att dom borde kunna vara med och slåss i toppen med den truppen.

Tror det kan bli respass för Rotherham neråt, tycker inte truppen är bra nog men vi får se. Tycker även att Birmingham borde få slåss för överlevnad i år igen och när dessutom lagen från league one är riktigt starka så har man inga fallskärm i dessa. Samma argument gäller för Reading och Hull. Kan även bli svårt för Tractor Boys, Holmgrens älskling. Tycker inte truppen håller och man överpresterade förra säsongen, gillar inte heller deras nya tränare från league one. Även QPR ligger risigt till men man har harvat i botten i flera år nu men har perioder i varje säsong när man är riktigt starka hemma och tar många skalper.
Citera
2018-08-14, 08:32
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Tottenhams nya arena blir inte klar i tid och matcherna mot Liverpool och Cardiff flyttas till Wembley.

Innebär även att CL-matcherna kommer spelas på Wembley i år igen.

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2018/august/urgent-stadium-update/

Tråkig läsning som Spurs-supporter, men inte alls överraskande.
Tålamod som gäller!

För övrigt har nu Hueng-min Son rest iväg för att spela Asiatiska Mästerskapen med Sydkorea.
Troligtvis kommer det krävas en guldmedalj för honom för att slippa militär tjänstgöring i 2 års tid.
Hoppas hoppas det blir guld!

Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Roligt projekt Leeds håller på med. Hoppas man lyckas ta sig upp denna säsong. Någon som följer Championship som har några tankar om vilka lag som trillar ur och vilka som kan ta sig upp? tror både Blackburn och Wigan klara sig kvar. Tyckte båda lagen såg jätte spännande ut i League one förra året men framför allt Wigan, tror man kan sluta på övre halvan. I toppen tror jag att flera lag kommer vara med och slåss. Swansea, West brom, Villa, Forest, Leeds, Stoke och Boro kommer vara med och slåss om platserna ett till sex men det skulle vara roligt om någon med koll har ett tips. Stoke har inte börjat bra men man tycker att dom borde kunna vara med och slåss i toppen med den truppen.

Tror det kan bli respass för Rotherham neråt, tycker inte truppen är bra nog men vi får se. Tycker även att Birmingham borde få slåss för överlevnad i år igen och när dessutom lagen från league one är riktigt starka så har man inga fallskärm i dessa. Samma argument gäller för Reading och Hull. Kan även bli svårt för Tractor Boys, Holmgrens älskling. Tycker inte truppen håller och man överpresterade förra säsongen, gillar inte heller deras nya tränare från league one. Även QPR ligger risigt till men man har harvat i botten i flera år nu men har perioder i varje säsong när man är riktigt starka hemma och tar många skalper.
Svårt och nästan hopplöst att tippa Championship, och särskilt så här tidigt på säsongen.
Bottenstriden har jag ingen vidare koll på så den lämnar jag.

Klivet upp till PL tippar jag att Swansea, Aston Villa och Middlesbrough tar.
Alla 3 har inlett stabilt och kan lagen undvika allt för många svackor ser det ljust ut.

Leeds är det många som tror på och visst har dom inlett kanon.
Men den klubben är ju världsmästare på att ha svackor.
En tuff period med 6-7 raka utan vinst och tåget kan ha gått...
Citera
2018-08-14, 11:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
För övrigt har nu Hueng-min Son rest iväg för att spela Asiatiska Mästerskapen med Sydkorea.
Troligtvis kommer det krävas en guldmedalj för honom för att slippa militär tjänstgöring i 2 års tid.
Hoppas hoppas det blir guld!

Läste i förgår om att det skulle spelas i november/december. Aftonbladet som är helt ute och cyklar?
Citera
2018-08-14, 11:53
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Läste i förgår om att det skulle spelas i november/december. Aftonbladet som är helt ute och cyklar?

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6056073/Tottenham-star-Son-Heung-min-targets-Asian-Games-glory-avoid-TWO-YEARS-military-service.html
Japp det måste dom ha varit då!
Redan imorgon spelar Sydkorea första gruppspelsmatchen mot Bahrain.
Finalen spelas 1 september.
Citera
2018-08-14, 23:53
Medlem
Tenedors avatar
Citat:

Jag tycker mig ha någorlunda koll på Championship utan att vara expert, men håller med dig i nästan allt du säger. Jag tippade på förhand att just Rotherham och Birmingham skulle sällskapa hopplösa jumbon Bolton ner, och håller nog fast vid de tre i botten. Birmingham verkar få plocka in spelare igen, efter sina ekonomiska hinder, men verkar bara desperata just nu.

Nottingham, Boro och Leeds trodde jag skulle flyttas upp, och får nog hålla fast vid det också. Leeds trodde jag skulle komma sjua, men Bielsa verkar redan visa att både han och Leeds är för bra för den här divisionen. De ser bäst ut just nu.

Ipswich som du nämner verkar vara en favorit till nedflyttning, men jag förstår inte varför. Visst att McCarthy lämnat, men nedflyttning låter överdrivet. Jag tror på en anonym mittenplacering, absolut inte mindre.
Citera
2018-08-15, 00:13
Medlem
Citat:

Givetvis följer jag inte Championship lika slaviskt som PL, men utöver en match eller två i veckan går jag iaf igenom alla höjdpunkter från samtliga matcher varje helg. Hittar jag bland dessa något hyperintressant kollar jag ofta matchen i repris.

Det citerade inlägget nedan skrev jag här i tråden för bara några dagar sedan där jag bland annat presenterade mitt tabelltips för andradivisionen.

e: Hade varit kul om vi kunde få till lite mer snack kring Championship här i tråden. I mitt tycke bjuder ligan på en alldeles speciell stämning och jag personligen är inte främmande för att röra mig ännu längre ner i ligasystemet. League One är till exempel intressant som tusan i år.
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2018-08-15 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in