Citat:
Ursprungligen postat av
preben12
Tottenhams nya arena blir inte klar i tid och matcherna mot Liverpool och Cardiff flyttas till Wembley.
Innebär även att CL-matcherna kommer spelas på Wembley i år igen.
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2018/august/urgent-stadium-update/
Tråkig läsning som Spurs-supporter, men inte alls överraskande.
Tålamod som gäller!
För övrigt har nu Hueng-min Son rest iväg för att spela Asiatiska Mästerskapen med Sydkorea.
Troligtvis kommer det krävas en guldmedalj för honom för att slippa militär tjänstgöring i 2 års tid.
Hoppas hoppas det blir guld!
Citat:
Ursprungligen postat av
LFCYNWA
Roligt projekt Leeds håller på med. Hoppas man lyckas ta sig upp denna säsong. Någon som följer Championship som har några tankar om vilka lag som trillar ur och vilka som kan ta sig upp? tror både Blackburn och Wigan klara sig kvar. Tyckte båda lagen såg jätte spännande ut i League one förra året men framför allt Wigan, tror man kan sluta på övre halvan. I toppen tror jag att flera lag kommer vara med och slåss. Swansea, West brom, Villa, Forest, Leeds, Stoke och Boro kommer vara med och slåss om platserna ett till sex men det skulle vara roligt om någon med koll har ett tips. Stoke har inte börjat bra men man tycker att dom borde kunna vara med och slåss i toppen med den truppen.
Tror det kan bli respass för Rotherham neråt, tycker inte truppen är bra nog men vi får se. Tycker även att Birmingham borde få slåss för överlevnad i år igen och när dessutom lagen från league one är riktigt starka så har man inga fallskärm i dessa. Samma argument gäller för Reading och Hull. Kan även bli svårt för Tractor Boys, Holmgrens älskling. Tycker inte truppen håller och man överpresterade förra säsongen, gillar inte heller deras nya tränare från league one. Även QPR ligger risigt till men man har harvat i botten i flera år nu men har perioder i varje säsong när man är riktigt starka hemma och tar många skalper.
Svårt och nästan hopplöst att tippa Championship, och särskilt så här tidigt på säsongen.
Bottenstriden har jag ingen vidare koll på så den lämnar jag.
Klivet upp till PL tippar jag att Swansea, Aston Villa och Middlesbrough tar.
Alla 3 har inlett stabilt och kan lagen undvika allt för många svackor ser det ljust ut.
Leeds är det många som tror på och visst har dom inlett kanon.
Men den klubben är ju världsmästare på att ha svackor.
En tuff period med 6-7 raka utan vinst och tåget kan ha gått...