2018-08-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Hur menar du att Kasselstrand ska ha koll på varenda riksdagskandidat ägnar sig åt? Skrev du fel eller? Naturligtvis kan han inte ha koll på varenda riksdagskandidat.

Jag tycker själv att detta var onödigt, men jag gör inte en höna av en fjäder av det, som främst SD-botar gör för att försöka förstöra så mycket de kan. Men något säger mig att deras tolerans för vad man får göra mot islam och muslimer är betydligt större, vilket gör att jag får ytterligare svårt att ta dessa tjommar på allvar.

Det borde ha kommit till Kasselstrands kännedom vid det här laget, menar jag naturligtvis.
Citera
2018-08-13, 21:07
Medlem
baggebo1s avatar
AfS bör inte kommentera händelsen utan försöka låta den "spelas ut" på andra ställen till SD-shillsen (och andra typer av troll) har tröttnat. Det är nog det bästa, och det ser ut att vara taktiken.
Citera
2018-08-13, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Som jag sagt tidigare så var detta ett efterblivet drag utav Martin men samtidigt så borde alla ni som kritiserar eller väljer bort AfS pga detta skämmas. Ni är alltså samma personer som förut kritiserade 7-klövern för att dem istället för att diskutera sakpolitik alltid drog upp diverse uttalanden från SD företrädare istället, ni har nu blivit det ni avskydde. Ni kan inte längre kritisera Annie Lööf (utan att vara hycklare) när hon går in på vad en SD företrädare sade för 5 år sedan istället för att diskutera sakfrågan. Du tänker dock inte såhär långt att dina uttalanden har gjort dig till en hycklare.

Istället för att ha Martin som utgångspunkt för hur "Seriösa" AfS är borde du istället kolla på deras torgmötesturné som just nu inträffar. Där kan man se ett seriöst parti som drivs av svenskar för svenskar.

Du sitter och raljerar över en individs handlingar och tar det helt bortom alla rimliga proportioner.
Att du väljer bort AfS pga en partimedlems agerande säger mer om dig än han, och visar verkligen hur illojal du är emot det svenska folket.
Skärp dig.

Du har verkligen inte förstått vad jag skriver. Det är ovesäntligt vad jag väljer bort när resten av folket kommer ta avstånd pga en korkad aktion i ett dåligt försök till... Jag vet faktiskt inte vad. Var det en informativ handling, en tankeveckare eller ett rasbologiskt ställningstagande? Jag vet faktiskt inte och ingen från Afs tycks vilja språka ut om det?! Det är fegt, osakligt och oärligt.

Hade vi bara fått en godtycklig förklaring så kan man ta ställning.

Jag vill inte rösta på ett parti som beter sig som skumma och hemlighetsfulla psykopater i 14-årsåldern på tunnelbanan. Då hade jag lika gärna kunnat rösta på NMF.

Jag vill ha ett seriöst parti som jag verkligen tror kan göra skillnad. Jag har noll förtroende för Afs nu.
Senast redigerad av barfotalasse 2018-08-13 kl. 21:18.
Citera
2018-08-13, 21:12
Medlem
wwrs avatar
Unge Hagwalls fadäs med klisterlappen är ju helt ofattbar. Som jag skrivit i många poster så tror jag bestämt att AfS är kontrollerad opposition. Detta tilltag bekräftat åter att så är fallet.
Men varför? Man vinner inget på det. Han bara avslöjar partiets verkliga syften.
Min uppkoppling klarade inte hela videon. Vem var kvinnan som grillade Hagwall. Lät hon nästan inte lite professionell i utfrågandet. Var det en journalist?

Det är kanske fel att dra in morsan. Men händelsen reser ännu fler frågetecken över Annas medlemskap i detta minst sagt märkliga parti, menar jag.
Senast redigerad av wwr 2018-08-13 kl. 21:22.
Citera
2018-08-13, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast nu säger du "syftar på". I ursprungsinlägget skrev du "kallar", vilket var en lögn. Nu erkänner du att det är din tolkning det handlar om, och att han inte har sagt eller kallat något något. Bra.
Han kallar indirekt folk med böjda näsor för judar men valde att säga " en viss sorts människor" istället för jude. Han visste vilka han syftade på men av någon anledning vill han inte nämna jude, han förstod att budskapet skulle nå fram till de som förstår ändå. Och det är inte svårt att dra kopplingen mellan böjd näsa och " en viss sorts människor" när det är personer med nazistisk retorik som talar. Han menar judarna.
Citera
2018-08-13, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast nu säger du "syftar på". I ursprungsinlägget skrev du "kallar", vilket var en lögn. Nu erkänner du att det är din tolkning det handlar om, och att han inte har sagt eller kallat något något. Bra.

Ditt efterblivna rikspucko! Vad försöker du säga?! Att han inte syftade till judar eller att karikatyrnäsan inte föreställer en judenäsa?

Vet du var "näsan" kommer ifrån eller argumenterar du bara för att?

Antingen känner du till bakgrunden till bilden och ljuger medvetet, eller så käftar du helt utan kunskap och mening. Vilket det än är så är du det jag kallade dig i första meningen.
Citera
2018-08-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Kallar du Ekeroths handling som stod och filmade och skrattade på fyllan för "skandal" och förtjänade ett uteslutande?! Det gör inte jag. Jag tycker alltid Ekeroth gjort och sagt är försvarsbart och har en förklaring.

Nu min korkade vän är det inte jag som skiter på mig likt en snöflinga, och yrar om uteslutningar.

Om man är det minsta seriös så måste man dessutom ha överseende med att AfS är ett väldigt nytt parti som kan få problem som äldre partier inte har. Tunnelbane-incidenten är dock en icke-händelse som SD-botar som du försöker exploatera till max. Det är så genomskinligt.

Och nej det är fan inte acceptabelt att en riksdagspolitiker super omkring på helgerna och svingar omkring med järnrör och kallar tjejer för horor. Återigen Ekeroth var med på det och gjorde inga inflikningar över huvud taget. Riksdagspolitiker är inget vanligt jobb och det BÖR INTE vara ett vanligt jobb.
Citera
2018-08-13, 21:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Han kallar indirekt folk med böjda näsor för judar men valde att säga " en viss sorts människor" istället för jude. Han visste vilka han syftade på men av någon anledning vill han inte nämna jude, han förstod att budskapet skulle nå fram till de som förstår ändå. Och det är inte svårt att dra kopplingen mellan böjd näsa och " en viss sorts människor" när det är personer med nazistisk retorik som talar. Han menar judarna.
Det är möjligt, men inte säkert, att du har rätt. Jag personligen hade definitivt menat judar om jag hade sagt samma sak, men jag känner också till att jag är betydligt mer konsekvent i min antisemitism än AfS som tidigare flera gånger har varit svajande i judekollen. Det är lika möjligt att Hagwall syftade på lögnare. Näsorna saluförs som ljugnäsor, och syftet är att sätta dem på ljugande politiker:

https://www.altnorden.se/produkt/ljugnasa-transparent-bakgrund/

Vi får helt enkelt nöja oss med att eftersom han inte säger vad han menar i filmen så vet varken du eller jag säkert vad han menar och frågan är öppen för tolkning tills vidare.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-13 kl. 21:21.
Citera
2018-08-13, 21:20
Medlem
Citat:
Hur menar du att Kasselstrand ska ha koll på varenda riksdagskandidat ägnar sig åt? Skrev du fel eller? Naturligtvis kan han inte ha koll på varenda riksdagskandidat.
Det handlar inte om någon liten skitgrej, utan en av de mest centrala frågorna för nationalister. Dvs, hur man hanterar judefrågan.

Det är uppenbart att judar är extremt subversiva och destruktiva för icke-judar (och till och med även för andra judar ibland) samt har en enorm medial, politisk, juridisk och finansiell makt. Det är lika uppenbart att man får ett helvete om man säger det offentligt samt att frågan är sjukt tungrodd att förankra hos typväljaren då den indoktrineringen sitter extremt djupt (troligen har genomsnittssvensken konsumerat tusentals timmar projudisk propaganda och nära noll timmar objektiv information om judar.

Alla nationslister måste då ta ställning till om de ska tala om att judar hör till deras mäktigaste fiender. Gör man det så blir det NMR-vägen, hatad av de flesta och förföljd med hela statsapparatens resurser. Håller man istället käft blir man istället i första hand attackerade med mjuka medel och våldsam repression kommer främst från halvstatliga aktörer som AFA. Vilken väg man väljer har mycket stor betydelse och det går inte att göra halvmesyrer.

Av åtminstone Grodan att döma har Kasselstrand valt att inte tala om judar. Då blir det jävligt märkligt att det finns folk i partiledningen som inte kör på samma linje och drar med parti och partledare i en riktning de mycket tydligt undvikit att röra sig.

Fine att vilja opinionsbilda i judefrågan. Men det är sjukt tanklöst och oansvarigt att dra in folk i det som inte vill vara med och där hela projektet nästan förutsätter låg profil i ämnet.

Det riktigt jävliga här är att AFS nu antingen tvingas dras med en labil tokfan eller gå i SD-fällan med att göra sig av med de som säger för mycket. Och att de inte beter sig som SD är ju halva lockelsen.
Citera
2018-08-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det borde ha kommit till Kasselstrands kännedom vid det här laget, menar jag naturligtvis.

Och det bästa han kan göra är att ignorera den här icke-händelsen. AfS ska vara ett offensivt parti. Allt jävla ursäktande och avståndstaganden kan vi lämna åt SD.
Citera
2018-08-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Det handlar inte om någon liten skitgrej, utan en av de mest centrala frågorna för nationalister. Dvs, hur man hanterar judefrågan.

AfS är ett pragmatiskt parti, och inte bara det, det är även ett väldigt fritt parti med ett väldigt högt tak. Då riskerar sådana här incidenter att ske. Det är ett pris som man får betala helt enkelt. Personligen föredrar jag alla gånger i veckan ideologi och ärlighet framför pragmatism och taktik, men eftersom det förstnämnda har gått skitdåligt, och att AfS både har realistisk chans att ta sig in i riksdagen och är tillräckligt radikala för att göra mig nöjd, har jag helt sonika valt att stödja dem.
Citera
2018-08-13, 21:31
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nu min korkade vän är det inte jag som skiter på mig likt en snöflinga, och yrar om uteslutningar.

Om man är det minsta seriös så måste man dessutom ha överseende med att AfS är ett väldigt nytt parti som kan få problem som äldre partier inte har. Tunnelbane-incidenten är dock en icke-händelse som SD-botar som du försöker exploatera till max. Det är så genomskinligt.

Och nej det är fan inte acceptabelt att en riksdagspolitiker super omkring på helgerna och svingar omkring med järnrör och kallar tjejer för horor. Återigen Ekeroth var med på det och gjorde inga inflikningar över huvud taget. Riksdagspolitiker är inget vanligt jobb och det BÖR INTE vara ett vanligt jobb.

Jag håller med. Skulle acceptera om hela partiet klistrade näsor bara jag fick AfS politik istället för Sjuklöverns (kör på som hittills) eller SD:s (integrering av svenskar och migranter). Sverige går under och jag ger blanka f..n i ljugnäsorna. Den som tycker ljugnäsorna går före svenska folket kan välja ett annat parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in