Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Det där var en helt falsk och korkad korrelation. SD städar upp efter diverse skandaler och utesluter mindre begåvade människor som begår fatala misstag. Jag börjar förstå varför Afs är ett "utbrytarparti".
Kanske när det gäller stackars kommunpolitiker ja, som har länkat till "fel" hemsida och "gillat" "fel" sak på facebook, men långt ifrån alltid när det handlat om toppolitiker. Ett exempel som jag har i minnet just nu är just järnrörsskandalen där de vägrade utesluta Ekeroth, trots att han filmade allt, skrattade, var med på Almqvist sida, och inga som helst tecken på att hejda något alls. Och Ekeroth har en lååång rad uttalanden och utspel som aldrig har lett någon vart. Nu dock när SD vill bli klappad av husse på magen så har de äntligen gjort sig av med honom, men till vilket pris då? Ett annat exempel är Jonas Åkerlunds (vice partiledare vid tidpunkten) som betedde sig aggressivt mot en kvinnlig journalist i ett videoklipp som fick uppmärksamhet på Flashback vid tidpunkten, inget gjordes åt honom. Och nu har jag inte ens letat runt, finns troligen hundra skandal-incidenter som går att finna hos SD-toppen.
Citat:
nu är jag mest förbannad för att de kastade bort en så bra chans. Jag hade nog gett vederbörande en baknävne över örat för sitt barnsliga beteende så han lär sig. Förmodligen dig med för att du sitter och försvarar det.
Jo jo du är förbannad visst. Synd att de begick detta totalt oförlåtliga övertramp. Lika bra att ge upp, ge landet till invandrarna. Den här "skandalen" kommer att sänka partiet.