2018-08-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
"Problemet" med AfS är att de ger folk i partiet väldigt stor frihet, vilket förr eller senare troligen kommer att slå mot partiet (även om det i stort är positivt). Tunnelbane-incidenten igår (som jag för övrigt tycker var en skitsak) är ett litet smakprov på detta.

Sedan om jag ska vara ärlig så tror jag att de bara tog med Nyheter Idag rent slentrianmässigt utan större eftertanke. Folk skulle väl börja undra om de inte stod med. Då de på ytan för många "verkar" vara en tidning som kan jämföras med exempelvis Fria Tider. Tror inte man ska dra för stora växlar på detta.

Jag särskilt tar detta med ro då jag inte går med föreställningen att AfS är den totala räddningen (säger heller inte att du gör det), utan att de är ett väldigt viktigt verktyg/medel för att väcka folket.

Nu hänger jag inte riktigt med, om det är off-topic kan du PMa mig, för jag är intresserad.

Har Kasselstrand ingen koll på vad riksdagskandidaterna ägnar sig åt? Visst bör det vara högt i tak, men judenäse-dekaler i tunnelbanan kan bli en belastning.
Citera
2018-08-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det där var en helt falsk och korkad korrelation. SD städar upp efter diverse skandaler och utesluter mindre begåvade människor som begår fatala misstag. Jag börjar förstå varför Afs är ett "utbrytarparti".

Kanske när det gäller stackars kommunpolitiker ja, som har länkat till "fel" hemsida och "gillat" "fel" sak på facebook, men långt ifrån alltid när det handlat om toppolitiker. Ett exempel som jag har i minnet just nu är just järnrörsskandalen där de vägrade utesluta Ekeroth, trots att han filmade allt, skrattade, var med på Almqvist sida, och inga som helst tecken på att hejda något alls. Och Ekeroth har en lååång rad uttalanden och utspel som aldrig har lett någon vart. Nu dock när SD vill bli klappad av husse på magen så har de äntligen gjort sig av med honom, men till vilket pris då? Ett annat exempel är Jonas Åkerlunds (vice partiledare vid tidpunkten) som betedde sig aggressivt mot en kvinnlig journalist i ett videoklipp som fick uppmärksamhet på Flashback vid tidpunkten, inget gjordes åt honom. Och nu har jag inte ens letat runt, finns troligen hundra skandal-incidenter som går att finna hos SD-toppen.

Citat:
nu är jag mest förbannad för att de kastade bort en så bra chans. Jag hade nog gett vederbörande en baknävne över örat för sitt barnsliga beteende så han lär sig. Förmodligen dig med för att du sitter och försvarar det.

Jo jo du är förbannad visst. Synd att de begick detta totalt oförlåtliga övertramp. Lika bra att ge upp, ge landet till invandrarna. Den här "skandalen" kommer att sänka partiet.
Citera
2018-08-13, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I filmen som publicerats nämner han inte ordet jude eller judar en enda gång. Så att han skulle kalla "alla med böjd näsa för judar" är helt enkelt en ren jävla lögn från din sida.
Det framgår tydligt vad han menar även om han inte säger det ord för ord, han menar på att "en viss sorts människor" har den typen av näsa. Så det är inte en lögn ifrån min sida men ifrån hans. Han kanske är ignorant eller helt enkelt inte vet bättre och tror att alla med böjda näsor är judar. Det är inte en bra look att ha en sådan verklighetsfrånvarande politiker i partiet.
Citera
2018-08-13, 20:50
Medlem
loqus avatar
Tilltaget med klistermärke framstår för mig som väldigt korkat och olämpligt för en riksdagskandidat för AfS, vars företrädare jag har haft höga förväntningar på angånde just intelligens och politisk förståelse. Jag hoppas det är jag som har fel, och att det är en del av en välgenomtänkt plan för postitiv medial uppmärksamhet för AfS. Alternativt inte har någon effekt alls.
Citera
2018-08-13, 20:50
Avslutad
Citat:
I filmen som publicerats nämner han inte ordet jude eller judar en enda gång. Så att han skulle kalla "alla med böjd näsa för judar" är helt enkelt en ren jävla lögn från din sida.

Så du mener på allvar att han inte syftar till judar när han nämner "ett visst folk"?

Jag trodde i min villfarelse att Afs åtminstone talade klarspråk, stod för sina åsikter och inte lindade in saker.

Det var ju err grotesk antagande så här i efterhand. Maken till ynkrygghet finns knappt. Inte ens i Sverige.
Citera
2018-08-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Har Kasselstrand ingen koll på vad riksdagskandidaterna ägnar sig åt? Visst bör det vara högt i tak, men judenäse-dekaler i tunnelbanan kan bli en belastning.

Hur menar du att Kasselstrand ska ha koll på varenda riksdagskandidat ägnar sig åt? Skrev du fel eller? Naturligtvis kan han inte ha koll på varenda riksdagskandidat.

Jag tycker själv att detta var onödigt, men jag gör inte en höna av en fjäder av det, som främst SD-botar gör för att försöka förstöra så mycket de kan. Men något säger mig att deras tolerans för vad man får göra mot islam och muslimer är betydligt större, vilket gör att jag får ytterligare svårt att ta dessa tjommar på allvar.
Citera
2018-08-13, 20:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det framgår tydligt vad han menar även om han inte säger det ord för ord, han menar på att "en viss sorts människor" har den typen av näsa. Så det är inte en lögn ifrån min sida men ifrån hans. Han kanske är ignorant eller helt enkelt inte vet bättre och tror att alla med böjda näsor är judar. Det är inte en bra look att ha en sådan verklighetsfrånvarande politiker i partiet.
"En viss sorts människor" = lögnare. Näsorna kallas "ljugnäsor" därför att de ska sättas på ljugande politiker. Om du tänker "judar" så fort du ser en lite större näsa så säger det mer om DIN obehagliga syn på judar.
Citera
2018-08-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Ni var så nära att bygga upp når stort. Att bli tagna på allvar. Att fler och fler började få upp ögonen för eran hårda men välbehövliga retorik. Men ni föll på målsnöret. Nu är det mesta bortkastat.

Det betyder att denna välbehövliga retorik och möjlighet för folk i allmänhet att välja ett spår som eventuellt hade räddat Sverige nu inte på något sätt kommer bli möjligt. Afs är efter detta helt chanslösa att överhuvudtaget göra någonting konstruktivt i Sverige. Du sitter på det tåget, som står stilla, och vägrar kliva av.

Fattar du nu? Eller ska jag torka dig i arselet också?!
Som jag sagt tidigare så var detta ett efterblivet drag utav Martin men samtidigt så borde alla ni som kritiserar eller väljer bort AfS pga detta skämmas. Ni är alltså samma personer som förut kritiserade 7-klövern för att dem istället för att diskutera sakpolitik alltid drog upp diverse uttalanden från SD företrädare istället, ni har nu blivit det ni avskydde. Ni kan inte längre kritisera Annie Lööf (utan att vara hycklare) när hon går in på vad en SD företrädare sade för 5 år sedan istället för att diskutera sakfrågan. Du tänker dock inte såhär långt att dina uttalanden har gjort dig till en hycklare.

Istället för att ha Martin som utgångspunkt för hur "Seriösa" AfS är borde du istället kolla på deras torgmötesturné som just nu inträffar. Där kan man se ett seriöst parti som drivs av svenskar för svenskar.

Du sitter och raljerar över en individs handlingar och tar det helt bortom alla rimliga proportioner.
Att du väljer bort AfS pga en partimedlems agerande säger mer om dig än han, och visar verkligen hur illojal du är emot det svenska folket.
Skärp dig.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-13 kl. 20:59.
Citera
2018-08-13, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Kanske när det gäller stackars kommunpolitiker ja, som har länkat till "fel" hemsida och "gillat" "fel" sak på facebook, men långt ifrån alltid när det handlat om toppolitiker. Ett exempel som jag har i minnet just nu är just järnrörsskandalen där de vägrade utesluta Ekeroth, trots att han filmade allt, skrattade, var med på Almqvist sida, och inga som helst tecken på att hejda något alls. Och Ekeroth har en lååång rad uttalanden och utspel som aldrig har lett någon vart. Nu dock när SD vill bli klappad av husse på magen så har de äntligen gjort sig av med honom, men till vilket pris då? Ett annat exempel är Jonas Åkerlunds (vice partiledare vid tidpunkten) som betedde sig aggressivt mot en kvinnlig journalist i ett videoklipp som fick uppmärksamhet på Flashback vid tidpunkten, inget gjordes åt honom. Och nu har jag inte ens letat runt, finns troligen hundra skandal-incidenter som går att finna hos SD-toppen.

Jo jo du är förbannad visst. Synd att de begick detta totalt oförlåtliga övertramp. Lika bra att ge upp, ge landet till invandrarna. Den här "skandalen" kommer att sänka partiet.

Kallar du Ekeroths handling som stod och filmade och skrattade på fyllan för "skandal" och förtjänade ett uteslutande?! Det gör inte jag. Jag tycker alltid Ekeroth gjort och sagt är försvarsbart och har en förklaring.
Citera
2018-08-13, 21:00
Bannlyst
Citat:
"En viss sorts människor" = lögnare. Näsorna kallas "ljugnäsor" därför att de ska sättas på ljugande politiker. Om du tänker "judar" så fort du ser en lite större näsa så säger det mer om DIN obehagliga syn på judar.
Snygg deflektion där. Alla vet vad han syftade på, och vet man inte så kan man gå tillbaka till det originella memet där just den exakta näsan kommer ifrån.
Citera
2018-08-13, 21:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Snygg deflektion där. Alla vet vad han syftade på, och vet man inte så kan man gå tillbaka till det originella memet där just den exakta näsan kommer ifrån.
Fast nu säger du "syftar på". I ursprungsinlägget skrev du "kallar", vilket var en lögn. Nu erkänner du att det är din tolkning det handlar om, och att han inte har sagt eller kallat något något. Bra.
Citera
2018-08-13, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Som jag sagt tidigare så var detta ett efterblivet drag utav Martin men samtidigt så borde alla ni som kritiserar eller väljer bort AfS pga detta skämmas. Ni är alltså samma personer som förut kritiserade 7-klövern för att dem istället för att diskutera sakpolitik alltid drog upp diverse uttalanden från SD företrädare istället, ni har nu blivit det ni avskydde. Ni kan inte längre kritisera Annie Lööf (utan att vara hycklare) när hon går in på vad en SD företrädare sade för 5 år sedan istället för att diskutera sakfrågan. Du tänker dock inte såhär långt att dina uttalanden har gjort dig till en hycklare.

Istället för att ha Martin som utgångspunkt för hur "Seriösa" AfS är borde du istället kolla på deras torgmötesturné som just nu inträffar. Där kan man se ett seriöst parti som drivs av svenskar för svenskar.

Du sitter och raljerar över en individs handlingar och tar det helt bortom alla rimliga proportioner.
Att du väljer bort AfS pga en partimedlems agerande säger mer om dig än han, och visar verkligen hur illojal du är emot det svenska folket.
Skärp dig.
Nej jag håller med, det är ingen big deal för mig personligen, men hans retorik sänder ut helt fel signaler. Och jag har redan fördömt kvinnans beteende, hon är inte bättre med sitt emotionella utbrott. Det känns uppgjort på något sätt, en vanlig person brukar inte få såna psykbryt på ett pendeltåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in