2018-08-13, 21:07
Medlem
Kommer lägga min röst på AfS.

1. SD är ett självspelade piano vid det här laget, de attraherar S- och M-väljare.
2. SD har redan fyllt sin primära funktion, förändra det politiska samtalet och normalisera invandringskritiken (vilket de lyckats med).
3. Idag har de dock monopol på invandringsfrågan, vilket har gjort att de har mjukat upp sig för mycket.
4. SD har gjort och sagt oacceptabla saker som gör det omöjligt för mig att stötta dem.
5. Två partier kan nå ut till fler (olika) väljare, än vad endast ett parti kan.
6. Även om AfS hamnar utanför, finns det många fler vinster. 1 % gratis valsedlar. 2,5 % partistöd. Hamnar de utanför kan ändå ett omval äga rum och då får de en ny chans. Annars kan de växa i mätningar fram till 2022. Ett "stort" mindre parti utanför riksdagen kan genom sin blotta existens få SD att skärpa till sig, och bli hårdare i både retorik och handling.

SDs monopol på invandringsfrågan MÅSTE bort. Så länge de är hårdast i riksdagen kan de mjuka upp sig hur mycket som helst utan att det leder till några konsekvenser. Vi behöver en ny rejäl förändring av det politiska samtalet, och vi behöver en normalisering av nationalism (inte endast invandringskritik). Vi behöver få in ett betydligt hårdare parti som kan skaka om hela riksdagen, och som kan pressa SD så att de inte bli för mesiga. AfS skulle då fylla samma funktion för SD, som V fyller för S. Ett hårdare mindre parti som kan pusha och tänja på gränserna, utan att det får negativa konsekvenser för det större mjukare partiet. Tillsammans skulle de kunna arbeta i symbios, som tilltalar olika väljare. AfS tilltalar inte bara missnöjda SDare, utan även högerinriktade väljare som vill se sänkta skatter bland annat.

Och ärligt talat, kolla på den här filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=-afMDC9Z6kE

Varför ska jag rösta på SD? SD erkänner inte ens de etniska svenskarnas existens. De vill fördubbla kvotflyktinginvandringen, och Åkesson betonar att Sverige kommer fortsätta att ha mer invandring även i SDs framtida Sverige.

NEJ, AfS blir det.
Senast redigerad av IKN 2018-08-13 kl. 21:12.
Citera
2018-08-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Framför allt kan AfS bli en blåslampa i röven på mesiga SD-are!

Dessutom är AfS åsikter inget nytt, man drev precis samma politik när man var SD:s ungdomsförbund.

AfS har alla möjligheter att lyckas då man är ett radikalare alternativ till SD.

Att AFS skulle bli blåslampa på SD är som att en mygga försöker blåsa i röven på en afrikansk elefant.

Ungefär samma storlek och effekt.
Citera
2018-08-13, 21:12
Medlem
Tänk logiskt, det gäller att ta makten och slippa nuvarande skadliga politik. Kör på SD en gång till och se vad som händer. Blir du inte nöjd sen så gå vidare.
Citera
2018-08-13, 21:15
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68
Att AFS skulle bli blåslampa på SD är som att en mygga försöker blåsa i röven på en afrikansk elefant.

Samma sak kunde man säga om SD för ca 8 år sedan, när partiet inte ens hade 3%.

Se hur det gick med den saken.
Citera
2018-08-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falktass68

Är helt övertygad om att Kasselstrand kommer stödja Åkesson som kandidat till statsminister!

Det kostar därför inget att välja det radikalare AfS istället för SD.
Citera
2018-08-13, 21:20
Medlem
franges avatar
Alltså - jag håller absolut mer med AfS än SD, och håller med om att SD blivit veka - men min röst i valet nu kommer att landa på SD - för nu handlar det om ytterligare fyra år med Sjuklöverregering - eller kanske ett lite bättre alternativ, med SD i regering? Alltså - får SD inte tillräckligt så kommer vi ändå inte få någon förändring överhuvudtaget, utan fortsatt status qou i Riksdagen där alla ignorerar SD helt och hållet - som de senaste fyra åren. Även om det börjat släppa lite nu när opinionen börjar vända och blåslampan börjar sticka i röven på Sjuklövern - men det är garanterat ändå bara tomma ord.

Alltså - AfS är helt enkelt för sent ute. Att grunda partiet ett knappt halvår innan valet - då kommer man helt enkelt inte hinna samla ihop tillräckligt många för att komma över 4% spärren. Och då är det (upp till) 3,9% som förmodligen gjort större skillnad för att få SD att "trilla över majoritetskanten". Tyvärr.
Citera
2018-08-13, 21:21
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Kommer lägga min röst på AfS.

1. SD är ett självspelade piano vid det här laget, de attraherar S- och M-väljare.
2. SD har redan fyllt sin primära funktion, förändra det politiska samtalet och normalisera invandringskritiken (vilket de lyckats med).
3. Idag har de dock monopol på invandringsfrågan, vilket har gjort att de har mjukat upp sig för mycket.
4. SD har gjort och sagt oacceptabla saker som gör det omöjligt för mig att stötta dem.
5. Två partier kan nå ut till fler (olika) väljare, än vad endast ett parti kan.
6. Även om AfS hamnar utanför, finns det många fler vinster. 1 % gratis valsedlar. 2,5 % partistöd. Hamnar de utanför kan ändå ett omval äga rum och då får de en ny chans. Annars kan de växa i mätningar fram till 2022. Ett "stort" mindre parti utanför riksdagen kan genom sin blotta existens få SD att skärpa till sig, och bli hårdare i både retorik och handling.

SDs monopol på invandringsfrågan MÅSTE bort. Så länge de är hårdast i riksdagen kan de mjuka upp sig hur mycket som helst utan att det leder till några konsekvenser. Vi behöver en ny rejäl förändring av det politiska samtalet, och vi behöver en normalisering av nationalism (inte endast invandringskritik). Vi behöver få in ett betydligt hårdare parti som kan skaka om hela riksdagen, och som kan pressa SD så att de inte bli för mesiga. AfS skulle då fylla samma funktion för SD, som V fyller för S. Ett hårdare mindre parti som kan pusha och tänja på gränserna, utan att det får negativa konsekvenser för det större mjukare partiet. Tillsammans skulle de kunna arbeta i symbios, som tilltalar olika väljare. AfS tilltalar inte bara missnöjda SDare, utan även högerinriktade väljare som vill se sänkta skatter bland annat.

Och ärligt talat, kolla på den här filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=-afMDC9Z6kE

Varför ska jag rösta på SD? SD erkänner inte ens de etniska svenskarnas existens. De vill fördubbla kvotflyktinginvandringen, och Åkesson betonar att Sverige kommer fortsätta att ha mer invandring även i SDs framtida Sverige.

NEJ, AfS blir det.

Du satte fingret på mitt problem med SD.

De "äger" invandringsfrågan och kan göra exakt vad de vill med den. Dubbla kvotflyktingar låter helt bananas, då Sverige borde ha NOLL invandring tills vi har städat upp all skit och definitivt börja skeppa hem folk.

Sverige har inte råd att lalla runt mer.

Har beställt valsedlar för AfS nu. Lär nog bli en röst på dem, om inte någon har några bättre anledningar till varför man ska rösta på SD.

Ställning AfS - SD: 80 - 20.
Citera
2018-08-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Samma sak kunde man säga om SD för ca 8 år sedan, när partiet inte ens hade 3%.

Se hur det gick med den saken.

Vad hände i november 2015 med M's och S's migrationspolitik?

Vi sparar AfS och MED till 2022.....då är det läge, när ett antal etablerade partier kollapsat. Se t ex på konservatie folkeparti i Danmark. Och naturligtvis på S i både Norge och Danmark. Is i magen nu.
Citera
2018-08-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vad hände i november 2015 med M's och S's migrationspolitik?

Vi sparar AfS och MED till 2022.....då är det läge, när ett antal etablerade partier kollapsat. Se t ex på konservatie folkeparti i Danmark. Och naturligtvis på S i både Norge och Danmark. Is i magen nu.

Du är inget annat än en ohederlig SD-väljare. Du kommer inte rösta på AfS 2022 så varför ljuger du? Det finns inget infantilt som "spara" i politiska sammanhang. Om ingen stödjer AfS 2018 så finns de inte 2022.
Citera
2018-08-13, 21:31
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Alltså - jag håller absolut mer med AfS än SD, och håller med om att SD blivit veka - men min röst i valet nu kommer att landa på SD - för nu handlar det om ytterligare fyra år med Sjuklöverregering - eller kanske ett lite bättre alternativ, med SD i regering? Alltså - får SD inte tillräckligt så kommer vi ändå inte få någon förändring överhuvudtaget, utan fortsatt status qou i Riksdagen där alla ignorerar SD helt och hållet - som de senaste fyra åren. Även om det börjat släppa lite nu när opinionen börjar vända och blåslampan börjar sticka i röven på Sjuklövern - men det är garanterat ändå bara tomma ord.

Alltså - AfS är helt enkelt för sent ute. Att grunda partiet ett knappt halvår innan valet - då kommer man helt enkelt inte hinna samla ihop tillräckligt många för att komma över 4% spärren. Och då är det (upp till) 3,9% som förmodligen gjort större skillnad för att få SD att "trilla över majoritetskanten". Tyvärr.

Någon som vet vad AfS ligger på ungefär?

Såg nånstans att "Övriga" enligt YouGOV (Fi borträknat) låg på ca 4.7%.
Citera
2018-08-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Du är inget annat än en ohederlig SD-väljare. Du kommer inte rösta på AfS 2022 så varför ljuger du? Det finns inget infantilt som "spara" i politiska sammanhang. Om ingen stödjer AfS 2018 så finns de inte 2022.

Det beror på hur opinionsläget ser ut då........inte är jag så dum så att jag röstar av övertygelse.........jag röstar så att min röst ger maxialt inflytande i riksdagen.

Skulle jag tro att MED eller Afs har chans att komma i så hade jag röstat annorlunda. Dock föredrar jag MED framför AfS.
Citera
2018-08-13, 21:37
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Någon som vet vad AfS ligger på ungefär?

Såg nånstans att "Övriga" enligt YouGOV (Fi borträknat) låg på ca 4.7%.

Nej - men jag skulle gissa på runt 1% - kanske max 2%. De är helt enkelt för sent ute för att hinna bygga en ordentlig väljarbas - nu agerar de tyvärr helt enkelt bara röst-tjuvar från SD - och ivetvis jublar etablissemanget över detta. De har ju själva till varje pris försökt med alla sina (värdelösa) metoder som enbart har gett SD ännu fler röster - men nu "löser SD det själva" genom att kicka ut "extremister" som ytterst djävla tvärlägligt bildas i sista minuten och börjar raka av SDs toppskott.

Det känns ärligt talat nästan regisserat, av "de andra", att AfS dyker upp så här nu. Så "nazistrasisterna" förstör för sig själva genom att splittras i mindre fraktioner som ensamma inte gör så mycket. Söndra och härska - som en vis man en gång sade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in