2018-08-13, 18:37
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Permissioner?
Vi pratar väl ursprungligen om kvinnor som går på idiotin att brevväxla med stollar som Lundin och Madsen. Fortsättningsvis umgängesrätt i fängelse som gör att de kan ligga oavsett om där är av förlustan eller planering av barn.
Du är ju långt bortom där de först ska ha klarat en riskbedömning för att öht först få tidsbegränsat vid livstid som är nuvarande påföljd för både Madsen och Lundin.

Jag tänkte inte på Madsen eller Lundin ,men på psykopater generelt på anstalterna (fängelse) Så kallade "manipulativa fångar". Jag känner en kille som jobbar på ett av landets tyngsta anstalter och har diskuterat det här med honom tidigare.
Haha nej Madsen släpper dom fan inte ut på permis.
Citera
2018-08-13, 18:45
Bannlyst
Citat:
Pennevenner... vill Madsen ha.
Att vara ung och godtrogen ihop med ett bekräftelsebehov är en fatal kombination ihop med en psykopat. Fascination samt att det är spännande, lite förbjudet, övergår till blind förälskelse - vilket äcklet är fullt medveten och överöser den unga kvinnan med kärleksförklaringar om att vara den utvalda; den enda i världen. Den första som förstår honom i hela hans liv.. den missförstådde saten.

"Too good to be true" är ett passande uttryck för de manipulativa och patologiska lögnarna utan empati. De är kroniskt falska och obotliga.

Vad det beträffar psykopater är de inte många men fullständigt förödande. Här är det ändå ett klientel som de facto är psykopater. Gällande Lundin och Madsen som söker brevvänner via fb så borde det parallellt gå ut varningar i media från ledande expertis.
Henrik Belfrage, professor och expert på psykopati:

Det är jävligt äckligt när människor hamnar i klorna på en sådan dårfink - men jag ser det som direkt förödande när det rör sig om mycket unga personer.

Några år senare återtas kontakten och gällande vigseln så hotar han henne att offentliggöra breven till hennes familj om hon inte gifter sig:

Om dokumentären '‘Morderen på den hvide hest‘ som hon valde att medverka i:

Mariann blev varnad av kriminalvårdspersonalen, man försökte stoppa förhållandet/giftemålet. Lundin dödshotade bl.a henne under ett samtal och man fråntog paret telefonkontakt och utdelade besöksförbud men det kunde M gå runt via Lundins far. Hon gick istället hem till pappan och samtalade med Peter hos honom. I Marianns fall vägrade någon gäst ställa upp som vittne likaså personalen så paret fick lite problem att finna vittnen men dom lyckades till sist och det blev bröllop av.

Citat:
»Vi er oprigtig nervøse for kvindens liv, og vi fatter ikke, hvad hun vil med ham. For tre måneder siden erfarede vi, at Peter Lundin under en aflyttet telefonsamtale ligefrem truede kvinden med, at han ville slå hende ihjel. Vi fratog hende omgående ringe- og besøgstilladelsen og meldte sagen til politiet«, siger flere kilder til Ekstra Bladet.

Citat:
»Men da kvinden ikke følte sig forurettet, kunne politiet ikke gøre noget. Desuden gik kvinden bare hen til Peter Lundins far, når han skulle tale i telefon med sin søn. På den måde blev forbuddet omgået. Nu har hun fået besøgstilladelsen tilbage«, siger de til avisen.

Citat:
Og besøgstilladelsen blev altså i går brugt til vielse forestået af fængselspræsten. Gæster var der ingen af. Og i følge Ekstra Bladet ønskede ingen af personalet, der havde vagt i går, at være officielle vidner, fordi de er så oprørte over brylluppet. Det måtte derfor der indkaldes ekstra personale til at være vidner.

Visst Lundins exfruar var unga och dumma men att skylla allt på att kriminalvården inte varnar eller tar sitt ansvar går inte, det finns alltid två versioner.

Madsen har också kontakter där ute som går hans ärenden, precis som Lundin hade sin pappa. Dessa flickor/damer blir nog varnade men det går att komma runt kriminalvårdens regler.
Citera
2018-08-13, 19:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag tänkte inte på Madsen eller Lundin ,men på psykopater generelt på anstalterna (fängelse) Så kallade "manipulativa fångar". Jag känner en kille som jobbar på ett av landets tyngsta anstalter och har diskuterat det här med honom tidigare.
Haha nej Madsen släpper dom fan inte ut på permis.
Däremot får man hoppas att de grundlurade unga "pennevennerna" har vett att ha skydd om det går så långt som till giftermål och möjligheter att ens ha sex.
De här sitter såpass länge att ett barn torde hinna bli tillräckligt vuxet eller myndigt innan det ens handlar om vårdnadstvister med en fullfjädrat djävlig psykopat. Däremot är det en lång påtvingad kontakt via ett barn gällande umgängesrätt innan dess. ..
Citera
2018-08-13, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Mariann blev varnad av kriminalvårdspersonalen, man försökte stoppa förhållandet/giftemålet. Lundin dödshotade bl.a henne under ett samtal och man fråntog paret telefonkontakt och utdelade besöksförbud men det kunde M gå runt via Lundins far. Hon gick istället hem till pappan och samtalade med Peter hos honom. I Marianns fall vägrade någon gäst ställa upp som vittne likaså personalen så paret fick lite problem att finna vittnen men dom lyckades till sist och det blev bröllop av.
Visst Lundins exfruar var unga och dumma men att skylla allt på att kriminalvården inte varnar eller tar sitt ansvar går inte, det finns alltid två versioner.

Madsen har också kontakter där ute som går hans ärenden, precis som Lundin hade sin pappa. Dessa flickor/damer blir nog varnade men det går att komma runt kriminalvårdens regler.
Jag har inte skyllt allt på KMV, ärthjärna.
Det gör inte hon heller om man tar del av helheten som hon berättar.

Uppenbart var det inte tillräcklig information - eller rätt sort - gällande informationen kring besök. Resultatet ger en viss vägledning..

Jag skriver att det är flera komponenter i det hela om det så är allmänhetens inställning, bristande information och fel fokus, den ungas naivitet, medias presentation.

Däremot är det uppenbart dags att söka fel nån annanstans än hos den som kommit till insikt om vilket jävla helvetes patrask som psykopater är.
Citera
2018-08-13, 19:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Däremot får man hoppas att de grundlurade unga "pennevennerna" har vett att ha skydd om det går så långt som till giftermål och möjligheter att ens ha sex.
De här sitter såpass länge att ett barn torde hinna bli tillräckligt vuxet eller myndigt innan det ens handlar om vårdnadstvister med en fullfjädrat djävlig psykopat. Däremot är det en lång påtvingad kontakt via ett barn gällande umgängesrätt innan dess. ..

Det är inte bara "pennevenner" dom sätter på. Kvinnliga plitar (fängelsesväktare) har också fått barn med såna här i landet. Ursäkta att jag säger det, men några kvinnor borde man fan setta inn en kork i skrävet på.
Citera
2018-08-13, 19:14
Medlem
Citat:

Jag trodde han var steril? Var det bara ett önsketänkande?
Citera
2018-08-13, 19:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är inte bara "pennevenner" dom sätter på. Kvinnliga plitar (fängelsesväktare) har också fått barn med såna här i landet. Ursäkta att jag säger det, men några kvinnor borde man fan setta inn en kork i skrävet på.
Jag vet. Jag råkar följa det här klientelet sen många år men jag skriver likaväl att jag i första hand är bekymrad över UNGA PERSONER som hamnar i klorna på en psykopat när de söker brevvänner som Madsen gjort.

Jag efterlyser varningstext parallellt när en grov psykopat kontaktar unga som kan vara tonåringar på facebook som tycker det bara är lite lattjolajabans, nåt att stoltsera om till vänner.
Det är nämligen porten in där psykopaten kan manipulera.
Citera
2018-08-13, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag trodde han var steril? Var det bara ett önsketänkande?
Det har inte påvisat spermer i sädesvätskan.
Om han frivilligt steriliserat sig eller är steril har jag ingen aning om.
Citera
2018-08-13, 19:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag vet. Jag råkar följa det här klientelet sen många år men jag skriver likaväl att jag i första hand är bekymrad över UNGA PERSONER som hamnar i klorna på en psykopat när de söker brevvänner som Madsen gjort.

Jag efterlyser varningstext parallellt när en grov psykopat kontaktar unga som kan vara tonåringar på facebook som tycker det bara är lite lattjolajabans, nåt att stoltsera om till vänner.
Det är nämligen porten in där psykopaten kan manipulera.

Jo, men jag håller med dig. Unga personer och personer med typ "personliga problem" måste skyddas från psykopater/ manipulativa fångar. Helt klart.
Citera
2018-08-13, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, men jag håller med dig. Unga personer och personer med typ "personliga problem" måste skyddas från psykopater/ manipulativa fångar. Helt klart.
På en sekund kan det vara någons dotter som tar kontakt för att vara lite cool eller nyfiken.
På en vecka kan manipulationen vara igång.

Vad skriver media? Förstasides stoff om att Madsen vill ha brevvänner så han får mer fokus? Finns det nån information samtidigt om vad en kontakt kan innebära?
Senast redigerad av develi 2018-08-13 kl. 19:31.
Citera
2018-08-13, 19:33
Medlem
Citat:
Det har inte påvisat spermer i sädesvätskan.
Om han frivilligt steriliserat sig eller är steril har jag ingen aning om.

Det kanske den felriktade raketen som träffade honom i magtrakten skötte om .
Citera
2018-08-13, 19:37
Bannlyst
Citat:
Jag har inte skyllt allt på KMV, ärthjärna.
Det gör inte hon heller om man tar del av helheten som hon berättar.

Uppenbart var det inte tillräcklig information - eller rätt sort - gällande informationen kring besök. Resultatet ger en viss vägledning..

Jag skriver att det är flera komponenter i det hela om det så är allmänhetens inställning, bristande information och fel fokus, den ungas naivitet, medias presentation.

Däremot är det uppenbart dags att söka fel nån annanstans än hos den som kommit till insikt om vilket jävla helvetes patrask som psykopater är.

Har jag aldrig skrivit heller att du gjort, skyllt på kriminalvården. Det är din egen tolkning.

Jag bidrar till helhetsbilden och den kan inte bara skildras utifrån Lundins damer. Kriminalvårdens uttalande skall också med om vi skall använda oss av ord som helhet. Dom gjorde vad dom kunde men hon lät sig inte nås.

Media har inte förskönat Lundin, inte heller Madsen men som Lundins ex säger. Hon visste allt om Lundins groteska brott men hon slog dövörat till. Hon säger att hon ville ha information om honom som person av kriminalvården men behövs det verkligen? Mannen har dödat sin mamma, två barn och en kvinna. Om inte det säger allt så vet inte jag vad kriminalvårdspersonalen kunde berätta för henne som hade varit av mer dignitet än det media delgett allmänheten i 100-tals med artiklar om både Lundin och numera även Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in