2018-08-13, 14:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skulle tippa att hon vill varna en viss målgrupp.
Hon var själv bara 15 år när hon inledde sin bana som penneven och inte nån pilsk tantfjolla eller rent av psykiskt störd.

Det är MYCKET bra att gå ut och varna - ju mer gränssättande och information kring galningen, desto bättre.

Räddar det EN tonåring har hon vunnit allt.

Om ingen skulle reagera med inställningen "det kommer inte hjälpa"... " det är ingen idé"... så är det bra att NÅN jävel agerar som har möjlighet att hamna på löpsedlarna.

Tidningen skulle däremot ha passat på att highlighta i en separat ruta VAD han sa och gjorde med henne bortom allt romantiserat dravel som det tycks röra sig om...
Klart att det är bra att gå ut och varna. Tycker också att de kunde ha gjort artikeln mer seriös genom att separat ta upp saker han gjort mot henne, sagt till henne o.s.v. Goda råd från en psykolog till andra som går i samma tankar, hade också varit bra. Det borde vara hårdare restriktioner i fängelset vad det gäller sånt här.
Man borde försöka göra sitt bästa med förebyggande åtgärder för att minska riskerna att kvinnor låter sig manipuleras av dessa mördarpsykopater. Hur normalt är det att gifta sig med nån man brevväxlat med och träffat några gånger? Och när personen i fråga sitter fängslad för mycket allvarliga dåd samt har manipulerande på agendan för att få som han vill och kontrollera en annan människa - då borde alla varningsklockor ringa. Gör det inte det hos en ung kvinna som sökt kontakt borde det vara samhällets ansvar att förebygga det helvete kvinnan förmodligen hamnar i.
Citera
2018-08-13, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Klart att det är bra att gå ut och varna. Tycker också att de kunde ha gjort artikeln mer seriös genom att separat ta upp saker han gjort mot henne, sagt till henne o.s.v. Goda råd från en psykolog till andra som går i samma tankar, hade också varit bra. Det borde vara hårdare restriktioner i fängelset vad det gäller sånt här.
Man borde försöka göra sitt bästa med förebyggande åtgärder för att minska riskerna att kvinnor låter sig manipuleras av dessa mördarpsykopater. Hur normalt är det att gifta sig med nån man brevväxlat med och träffat några gånger? Och när personen i fråga sitter fängslad för mycket allvarliga dåd samt har manipulerande på agendan för att få som han vill och kontrollera en annan människa - då borde alla varningsklockor ringa. Gör det inte det hos en ung kvinna som sökt kontakt borde det vara samhällets ansvar att förebygga det helvete kvinnan förmodligen hamnar i.
Ja, som jag skrev - gnäll på media som borde vinkla in på rätt fokus.. som eldar i brasan med bensin och vill ha breaking news via de här kvinnorna.
Citat:
Nej, Bettina duger inte som källa. Hon är ett söndermanipulerat våp som vill ha uppmärksamhet. Jag struntar i hennes uppgifter och även i Peter Lundin.
Jag uppfattar rakt inte de två kvinnorna som detta (Mariann och Bettina) om man läst kring Lundin.
Vad de nu konstant möter i hela samhället är att folk ser ner på dem som tagit sitt förnuft till fånga och bespottas nästintill värre än mördaren själv.
Unga naiva förälskade kvinnor som hamnat i klorna på en gravt svår psykopat.
De erkänner hur korkade de var, de skäms och beskriver hjärntvätten som det i stort sett handlar om.
Det samma borde hans exfru göra när hon orkar.

Mariann, 24 år, som nu beskriver hennes kontakt sen hon var 15 år och brevvän. Detta är från 2012 och helt färskt inpå skilsmässa (gift 11 dar) och jag skulle tippa att hon ändå är betydligt klokare nu när det gått mer tid. Inledningsvis från Färöarna men intervjun från Danmark.
Hon varnar för psykopaten och hennes budskap är: LÅT BLI ATT KONTAKTA HONOM.
https://www.youtube.com/watch?v=KYIRwyNJtI4
Citera
2018-08-13, 14:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Kanske du skall läsa länkarna jag debatterar utifrån.
Paret träffades några få månader för att ganska direkt gifta sig, efter giftemål får hon träffa sin man oftare, enligt henne själv 47 timmar i månaden. Duger inte Bettina som källa kan du läsa på varje dansk informationssida om fängelser att du kan ansöka om mer umgänge än en timme i veckan, giftemål hjälper självklart umgängestiden. Har du aldrig funderat på varför alla damer gifter sig med dessa herrar efter endast några få veckor?
Det är sällan eller aldrig jag är enig med dig - men målet för psykopaterna är att gifta sig eftersom det ökar umgängesrätten i fängelset på ett helt annat sätt.
Finland t.ex har (eller har iaf haft) förbud att umgås dygn om internerna inte är gifta. Därav jagar psykopaterna unga kvinnor att gifta sig med för att i förlängningen få knulla.
Citera
2018-08-13, 14:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, som jag skrev - gnäll på media som borde vinkla in på rätt fokus.. som eldar i brasan med bensin och vill ha breaking news via de här kvinnorna.

Jag uppfattar rakt inte de två kvinnorna som detta (Mariann och Bettina) om man läst kring Lundin.
Vad de nu konstant möter i hela samhället är att folk ser ner på dem som tagit sitt förnuft till fånga och bespottas nästintill värre än mördaren själv.
Unga naiva förälskade kvinnor som hamnat i klorna på en gravt svår psykopat.
De erkänner hur korkade de var, de skäms och beskriver hjärntvätten som det i stort sett handlar om.
Det samma borde hans exfru göra när hon orkar.

Mariann, 24 år, som nu beskriver hennes kontakt sen hon var 15 år och brevvän. Detta är från 2012 och helt färskt inpå skilsmässa (gift 11 dar) och jag skulle tippa att hon ändå är betydligt klokare nu när det gått mer tid. Inledningsvis från Färöarna men intervjun från Danmark.
Hon varnar för psykopaten och hennes budskap är: LÅT BLI ATT KONTAKTA HONOM.
https://www.youtube.com/watch?v=KYIRwyNJtI4
Artikeln där hon varnar är obehaglig, för journalisten/tidningen beter sig som mördargroupie själv. Fel att lägga in t.ex helkroppsbild med rumpan i vädret, när hon gifte sig och har "sexy look" med kortkort och "mycket hud". Även om hon, givetvis är hjärntvättad och drabbad, kanske hon inte borde ha tillåtit att ha såna bilder med. Ger fel vibbar åt sköra, unga kvinnor. Men, det hon säger som varnande ord är naturligtvis väldigt bra. Stark video där när Mariann varnar för psykopaten och uppmanar till att INTE ta kontakt.

Kvinnor som blivit utsatta för sånt här och vill varna andra och berätta om det, kunde bli inbjudna till träffar dit även unga kvinnor som dras till mördare bjuds in så kunde de "mördarsuktande" kvinnorna få höra de drabbade kvinnornas berättelser och även ställa frågor. Psykolog, kurator o.dyl borde också närvara för att förklara förloppet, vad som händer och varför osv. Som en informationsträff om dessa psykopater i fängelset. Att få höra berättelserna från de redan drabbade är nog mycket viktigt, det är svårt att slå ifrån sig. Borde vara en förutsättning att gå på såna "info-träffar" om man avser att ha kontakt med en inlåst psykopat och mördare. Kan nog vara läkande för de drabbade kvinnorna också.
Citera
2018-08-13, 15:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Artikeln där hon varnar är obehaglig, för journalisten/tidningen beter sig som mördargroupie själv. Fel att lägga in t.ex helkroppsbild med rumpan i vädret, när hon gifte sig och har "sexy look" med kortkort och "mycket hud". Även om hon, givetvis är hjärntvättad och drabbad, kanske hon inte borde ha tillåtit att ha såna bilder med. Ger fel vibbar åt sköra, unga kvinnor. Men, det hon säger som varnande ord är naturligtvis väldigt bra. Stark video där när Mariann varnar för psykopaten och uppmanar till att INTE ta kontakt.

Kvinnor som blivit utsatta för sånt här och vill varna andra och berätta om det, kunde bli inbjudna till träffar dit även unga kvinnor som dras till mördare bjuds in så kunde de "mördarsuktande" kvinnorna få höra de drabbade kvinnornas berättelser och även ställa frågor. Psykolog, kurator o.dyl borde också närvara för att förklara förloppet, vad som händer och varför osv. Som en informationsträff om dessa psykopater i fängelset. Att få höra berättelserna från de redan drabbade är nog mycket viktigt, det är svårt att slå ifrån sig. Borde vara en förutsättning att gå på såna "info-träffar" om man avser att ha kontakt med en inlåst psykopat och mördare. Kan nog vara läkande för de drabbade kvinnorna också.
Fenomenet killer groupies har nyanser och det som främst är oroväckande är att tonåringar eller unga kvinnor manipuleras och att media inte fångar upp fenomenet på rätt sätt.
Vem minns inte naiviteten som ung när blind förälskelse fanns med i bilden?
Lägger man därtill att det här handlar om gravt störda psykopater vars enda mål är att hänge sig åt drifter och begär - läs knulla - samt utnyttja andra människor är det oroväckande.

Om sen samhälllet hakar på fenomenet som media förmedlar så lär de som tagit sig loss sitta i stupstocken år ut och år in.
Dessa kvinnor är snarare en källa till vad psykopati innebär och ska lyssnas på. Det borde till en samhällsdebatt där faran och fenomenet belyses på rätt sätt.
Fortsättningsvis ser jag det som en debatt som kriminalvården behöver fundera kring när tonåringar brevväxlar med det här klientelet, besöker skitstövlarna och som när lagen tillåter är så söndermanipulerade att de gifter sig med galningarna.
Detta är samma väg som dåren Archie fångade sin kvinna, den som skyllde på visioner att av sin döde son för att mörda sju personer. Hon gjorde studier via skolan (SIC!) och där satte han snabbt klorna i henne. Hur FAN kan en omogen tonåring ens få vistas i närheten av de här? Nu var det förvisso långt tillbaka i tiden men det är fucking rubbat när man VET att normala vuxna till och med inte förmår genomskåda de här äcklen.

Ett tillåtande samhälle är medskapare, media som vinklar fel likaså och fortsättningsvis gemene man som sen inte tillåter dem att komma tillbaka när de väl tagit sitt förnuft till fånga.
Man tystar hjärntvättade kvinnor som vågar gå ut offentligt med hur de blev grundlurade ihop med fatal förälskelse.
Det här fenomenet är för min del i klass med sekterism som pågår. Att det sen finns våp och pantade vuxna kvinnor som inbillar sig att det är synd om dem, att de via mammanerven ska rädda idioterna är givet - men jag är bekymrad över de unga.
Senast redigerad av develi 2018-08-13 kl. 15:33.
Citera
2018-08-13, 16:22
Bannlyst
Citat:

Jättevanligt har jag försökt förklara för dig, giftemål häver de flesta restriktioner om att endast få träffas några timmar i månaden. Du blir familj när du gifter dig med din kriminella.

Citat:
En dom på livstid eller forvaring behøves ikke at være en hindring for at finde den eneste ene. Siden 2009 er der indgået 32 bryllupper i Herstedvester Fængsel, der huser mange af landets farligste kriminelle. Det viser en opgørelse, B.T. har ået udleveret af Kriminalforsorgen.

Citat:
»At sidde i fængsel er et sårbart liv. Det er en unaturlig eksistens, og det at blive gift med en udefra kan virke som en forbindelsesline ud til et liv, der måske en dag bliver normalt. Hvis to indsatte bliver gift med hinanden, kan det samtidig være svært for fængslerne at afvise internt besøg,« siger Kamille Nygård.

https://www.bt.dk/krimi/saa-mange-mordere-og-voldtaegtsmaend-bliver-gift

Och dessa bröllop bara i Herstedvester Fængsel.

Madsen lär med gifta sig och det betyder inte att han kommer leva troget för att han/man gifter sig. Öppna förhållanden funkar även i fängelse, det är inte bara en som får komma på besök. Visst kan man önska han celibat hela livet men tyvärr blir det inte så. Madsen överklagar endast strafftiden mycket p g a att han ville häva brev och besöksförbud. Direkt efter att PM endast överklagade strafftiden hävdes brev/besöksförbudet. Självklart vet Madsen om vad som gäller, kanske du med efter min information... skaffa dig en fru och du får knulde minst 47 timmar i månaden.
Senast redigerad av don.t 2018-08-13 kl. 16:40.
Citera
2018-08-13, 17:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tack och lov för att det inte blir några miniPetrar. Då hade känslan från "Omen"-filmerna återuppstått med den hemske sonen Damien som är Djävulens avkomma. Skönt att åtminstone slippa det.
Dildos behövs nog inte. PM lär nog få den överfallsvåldäkt han längtat efter, men inte av kvinnor med löskukar utan det blir stora, starka karlar med äkta manliga organ.

"Hoppas inte allt hänger på mig" sa eunucken. Best dom hjälps åt lite, typ teamwork.
Citera
2018-08-13, 17:58
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är sällan eller aldrig jag är enig med dig - men målet för psykopaterna är att gifta sig eftersom det ökar umgängesrätten i fängelset på ett helt annat sätt.
Finland t.ex har (eller har iaf haft) förbud att umgås dygn om internerna inte är gifta. Därav jagar psykopaterna unga kvinnor att gifta sig med för att i förlängningen få knulla.

Jo, men inte bara för att få ligga, dom försöker i några fall att skaffa barn också. Det ökar umgängesrätten ytterligare. Finns eksempel på det här i Norge. Men nu kan vel inte Madsen få barn? (tack Gud om det stämmer)
Citera
2018-08-13, 18:05
Medlem
develis avatar
Pennevenner... vill Madsen ha.
Att vara ung och godtrogen ihop med ett bekräftelsebehov är en fatal kombination ihop med en psykopat. Fascination samt att det är spännande, lite förbjudet, övergår till blind förälskelse - vilket äcklet är fullt medveten och överöser den unga kvinnan med kärleksförklaringar om att vara den utvalda; den enda i världen. Den första som förstår honom i hela hans liv.. den missförstådde saten.

"Too good to be true" är ett passande uttryck för de manipulativa och patologiska lögnarna utan empati. De är kroniskt falska och obotliga.

Vad det beträffar psykopater är de inte många men fullständigt förödande. Här är det ändå ett klientel som de facto är psykopater. Gällande Lundin och Madsen som söker brevvänner via fb så borde det parallellt gå ut varningar i media från ledande expertis.
Henrik Belfrage, professor och expert på psykopati:
Citat:
"Ska jag varna om något när det gäller en psykopat i en relation är det snabbheten. Allt går fort, relationen utvecklas i hög hastighet, han är "annorlunda". Blicken. Psykopaten "stirrar", känner inte något obehag i en sådan situation."
https://www.foretagsuniversitetet.se/Toppnavigering/Bloggar-nyheter/Vidgade-Vyer/Raettshaverister-stalkare-och-psykopater-Henrik-Belfrage
Det är jävligt äckligt när människor hamnar i klorna på en sådan dårfink - men jag ser det som direkt förödande när det rör sig om mycket unga personer.
Citat:
Mariann giftede sig med Peter Lundin: Mit livs fejl

"Det begyndte med et brev
Mariann så Peter Lundin i fjernsynet, da TV 2 viste dokumentaren ”En morder vender hjem”. Hun var 15 år og syntes, han var lækker og fascinerende. Hun blev penneven med den 12 år ældre massemorder,

– Jeg brugte brevene til Peter som en slags dagbog, fortæller hun.
Mariann brød kontakten, da hendes mor fandt 80 breve, han havde sendt til hende gennem halvandet år.https://www.udeoghjemme.dk/skaebner/utrolige-historier/mariann-giftede-sig-med-peter-lundin-mit-livs-fejl
Citat:
Mariann var en helt almindelig teenagepige, der gik ud med sine venner og spillede håndbold, da hun så et program om Peter Lundin i fjernsynet. 14 år gammel, hjemme i stuen hos sin barndomskærestes familie på Færøerne, så hun den berygtede morder sidde i bar overkrop med solbriller på skærmen."

"Lundin skrev ganske vist også om analsex og oralsex, som den på det tidspunkt 15-årige pige ikke anede, hvad var. Men vigtigst, så fandt hun en, der bekræftede hende."
Några år senare återtas kontakten och gällande vigseln så hotar han henne att offentliggöra breven till hennes familj om hon inte gifter sig:
Citat:
»For første gang i mit liv var jeg sammen med en person, der så mig. En person, der kunne fortælle mig, hvad jeg følte, før jeg overhovedet følte det,« fortæller hun til DR."

»Han truede med, at han ville sende breve, min besøgstilladelse og alle de notifikationer på besøg, han havde fået. Dem skulle han sende hjem til min familie,« siger hun.
https://www.bt.dk/krimi/peter-lundins-ekskone-staar-frem-med-uhyggelig-historie-derfor-giftede-jeg-mig-med
Citat:
Mariann giftet seg i fengselet med massemorder:
- Han dro meg i håret og sa: «Till your death do us part»

- Jeg følte meg ikke elsket av noen i tenårene. Når man går med den følelsen konstant, så har man behov for å få en slags bekreftelse, sier hun i dokumentaren.
- Peter skrev jo ikke brev om å drepe mennesker. Han viste meg ikke den onde siden av seg selv, som vi så i dokumentaren. Den møtte jeg først senere, sier hun."
https://www.dagbladet.no/kultur/mariann-giftet-seg-i-fengselet-med-massemorder---han-dro-meg-i-haret-og-sa-till-your-death-do-us-par t/67596152
Citat:
Inden Mariann fik lov til at møde Peter Lundin, fik hun en samtale med både afdelingslederem og en psykolog. De ville sikre sig, at Mariann vidste, hvad det var, Peter Lundin var dømt for: Det bestialske mord på Marianne Pedersen og hendes to sønner Brian og Dennis 17. juni 2000. Dommen lød på fængsel på livstid.

- Så snakkede de med mig, om jeg havde gennemtænkt det, om det var noget, jeg virkelig ville. Det havde gjort mere indtryk, hvis de havde sat sig ned og fortalt mig, hvilken personlighed han var. Men det har de naturligvis ikke lov til. Men det at de læste op for, hvad han havde gjort… det havde jeg læst tusindvis af gange, det havde jeg hørt tusindvis af gange i medierne. Til sidst lukkede man bare ned.
https://www.seoghoer.dk/wild/vi-havde-sex-paa-anden-date
Om dokumentären '‘Morderen på den hvide hest‘ som hon valde att medverka i:
Citat:
"– Jeg valgte at medvirke i dokumentaren, da det har det været rigtig svært at komme videre i livet efter alt det, der skete i 2008. Først blev jeg fuldstændig lagt ned af Ekstra Bladet og BT, og det der skete i den efterfølgende tid, gjorde det utrolig svært at komme tilbage til livet, siger Mariann Poulsen."

"Hvis du skal dømme mig og have de her fordomme, så gør det i det mindste ud fra min egen version."
http://navisen.dk/blog/lundins-ekskone-dokumentar-hjaelper-mig-tilbage-til-livet/
Senast redigerad av develi 2018-08-13 kl. 18:08.
Citera
2018-08-13, 18:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men inte bara för att få ligga, dom försöker i några fall att skaffa barn också. Det ökar umgängesrätten ytterligare. Finns eksempel på det här i Norge. Men nu kan vel inte Madsen få barn? (tack Gud om det stämmer)
...de lär väl knulla oavsett.
Citera
2018-08-13, 18:14
Medlem
kugutts avatar
Citat:
...de lär väl knulla oavsett.

eh, jo säkert, men dom får många fler permisjoner på det viset ( får lämna anstalten oftare)
Citera
2018-08-13, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
eh, jo säkert, men dom får många fler permisjoner på det viset ( får lämna anstalten oftare)
Permissioner?
Vi pratar väl ursprungligen om kvinnor som går på idiotin att brevväxla med stollar som Lundin och Madsen. Fortsättningsvis umgängesrätt i fängelse som gör att de kan ligga oavsett om där är av förlustan eller planering av barn.
Du är ju långt bortom där de först ska ha klarat en riskbedömning för att öht först få tidsbegränsat vid livstid som är nuvarande påföljd för både Madsen och Lundin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in