Citat:
Ursprungligen postat av
Kenna81
Hej. Har läst ganska mycket här men kan ej bli klok på vad som är bäst. Har bara nyss fått fnys på detta med IPTV. Så har ej koll på om jag kommer skriva något som strider emot reglerna. Har idag ett dyrt Viasat premium ab. med 3 boxar som jag bara måste bli av med. Har 2st Smart TV (LG OLED65 på nätverkskabel och Samsung 55 på wifi) som jag testat IPTV på i helgen genom SMART IPTV appen som jag ska teckna IPTV för. Detta har ju fungerat riktigt bra förutom då att man ej har text på filmkanalerna. Riktigt bra flyt och uppladdningstid och då har jag bara ADSL60 ifrån Telia i nuläget (fiber har precis kommit in i källarn på lgh-huset). Jag hittade några leverantörer genom svenska-iptv-leverantorer. Först så provade jag SvenskaKanaler. Men den låg nere eller uppd. av servrar (typ inget fungerade) förra veckan så fick utökat tiden och provade senare. De har ej så många kanaler och vod samt ej t.ex 3 uppsättningar av samma kanal fast med olika kvalit'e (inga XXX). Har under dagen testat DREAMHOST som typ har 9000 kanaler (inkl. XXX) och olika kvalit'e på iaf HD-kanalerna. Verkar riktigt bra. Men har nu hört en bekant som kör med GLOBAL IPTV server 2 och är nöjd. Detta verkar vara en ren djungel med olika leverantörer över hela välden. Såg en MarvelIptv nu när man kolla box på AliExpress.
Jag skulle väldigt tacksamt ta emot hjälp av er erfarna och kunniga om följande:
1. Vilken IPTV-leverantör ska man ta när man bor här i Sverige och vill ha det så stabilt och snabb respons som möjligt samt bästa kvalit'e på sändningar? Vilken är bäst och mest pålitlig och prisvärd helt enkelt? De får gärna ha VOD på serier där de senaste avsnitten kommer ut av t.ex Vikings, GoT mm.
Tack på förhand!
Detta är en fråga jag också brottas med då jag precis trätt in i IPTV:ns förlovade land och nyss införskaffat mig en MAG256 box.
Det är en veritabel djungel därute med olika leverantörs-aktörer och som konsument har man ingen aning!
Jag prioriterar precis som @Kenna81 en leverantör med stabil och god kvalite i sina sändningar med texter som fungerar osv. Värdesätter också VOD-utbudet högt där filmer ska ha sv subs och vara aktuella med stort utbud.
Finns en sådan aktör...?