Citat:
Trots att jag senast skrev att GW inte cementerar sin uppfattning om händelseförloppet vid Helenas försvinnande märker jag att jag inte bortser från vad han skriver. Vill citera ett stycke på sidan 481 och fetningen är min och skall anknyta till ditt inlägg:
”Pilotmannen har dykt upp vid flera tillfällen i Helenautredningen under de år som gått. Han har lämnat olika uppgifter vid olika förhör, hänvisat till minnesluckor och liknande. Något mer konkret som man kunnat anföra mot honom finns däremot inte. Senaste gången han skulle höras, i maj 2017, blev han anhållen och delgiven misstanke om mord men efter bara några timmar ändrar sig åklagaren och släpper ut honom. Själv har jag aldrig betraktat honom som intressant. Det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare.”
Och förutom att det GW skriver här bör gå emot hans ”hata slumpen”, eftersom denne pilot dyker upp i utredningen gång på gång samt lämnar olika uppgifter vid förhör, så har jag svårt att se varför det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare. Jag får för mig att GW prompt skall ha in en bil i den direkta händelsen. Från torget. Vid lekplatsen. Och jag får för mig att det är pilots person som GW inte anser ligga i linje med hans gärningsmannaprofil.
”Pilotmannen har dykt upp vid flera tillfällen i Helenautredningen under de år som gått. Han har lämnat olika uppgifter vid olika förhör, hänvisat till minnesluckor och liknande. Något mer konkret som man kunnat anföra mot honom finns däremot inte. Senaste gången han skulle höras, i maj 2017, blev han anhållen och delgiven misstanke om mord men efter bara några timmar ändrar sig åklagaren och släpper ut honom. Själv har jag aldrig betraktat honom som intressant. Det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare.”
Och förutom att det GW skriver här bör gå emot hans ”hata slumpen”, eftersom denne pilot dyker upp i utredningen gång på gång samt lämnar olika uppgifter vid förhör, så har jag svårt att se varför det är svårt att få ihop honom med andra iakttagelser som är betydligt säkrare. Jag får för mig att GW prompt skall ha in en bil i den direkta händelsen. Från torget. Vid lekplatsen. Och jag får för mig att det är pilots person som GW inte anser ligga i linje med hans gärningsmannaprofil.
Det som jag är inne på i mitt inlägg ovan blir ju lite av en kombination av det Skövde-polisen tror och det som GW Persson tror. Det är just tiden 03:30 (när "mannen med pilotglasögon" syns nere på stan) som är intressant. Vad skulle han ha kunnat hinna respektive inte ha kunnat hinna? Han kan ha varit i händelsens utkant, så att säga, och därför också ha kunnat avvika ner till stan "fri från själva grovansvaret/grovjobbet". Typ så.
Och som FedupFlorence skriver: "Och jag får för mig att det är pilots person som GW inte anser ligga i linje med hans gärningsmannaprofil." Så kan det vara, GW Persson tycker inte att "mannen med pilotglasögons" person passar in som den direkta gärningsmannen (konstigare saker har dock hänt i kriminalhistorien), men likväl skulle han ha kunnat befunnit sig i händelsens utkant.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-13 kl. 14:27.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-13 kl. 14:27.