Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-13, 04:36
  #1
Medlem
Nyfiken fråga.

Är det någon som har haft ett förhållande med någon som har suttit inne? Hur länge satt er partner inne? Hur vart det? Och hur fick ni det att funka?

Vill helst ha seriösa svar, och från sån som faktiskt har fått det att funka.
Citera
2018-08-13, 05:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambo86
Nyfiken fråga.

Är det någon som har haft ett förhållande med någon som har suttit inne? Hur länge satt er partner inne? Hur vart det? Och hur fick ni det att funka?

Vill helst ha seriösa svar, och från sån som faktiskt har fått det att funka.

Man kan även vara ifrån varandra av många andra orsaker. Om kärleken finns, så kommer du att övervinna dom alla. Omgivningens fördömmande, och inte minst det ekonomiska avbräcket.
Om du inte redan har ett "Telefongodkännande" så kontakta Kriminalvåden, annars kan ni få vänta 2-3 veckor. Se till att han har kontanter ca 2000 kr med sig, frimärken och adresser till dom han vill skriva till. Pengarna sätts in på kioskkortet, annars inga cigg, snus eller telefonkort. Ingen internet, därför adressboken. PÅ Skype kan du skaffa ett 08 nummer. Att ringa till mobil kostar honom typ 5 kr minuten, 08 är betydligt billigare. Det är via telefon som ni kommer att hålla ihop ert förhållande.
Hur dina besök kommer att se ut är beroende på brott och anstallt.
Permissioner kommer efter 1/4 av den dömda tiden. Men här är det oxå beroende på brott om de bli bevakade eller inte
Viktigt för din skull är att du har vänner, så du behåller ditt sociala liv.
Ni kommer båda att känna en frustration mot Kriminalvårdens stebenthet, men det är bara att bita ihop.
Citera
2018-08-13, 07:14
  #3
Avstängd
ihatemes avatar
Jag blev dömd till fängelse 2016 och då lämnade min flickvän mig. Vi hade varit tillsammans sedan 2010 och vi var förlovade. Jag dömdes för ett ganska allvarligt brott.
Citera
2018-08-13, 07:31
  #4
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Jag blev dömd till fängelse 2016 och då lämnade min flickvän mig. Vi hade varit tillsammans sedan 2010 och vi var förlovade. Jag dömdes för ett ganska allvarligt brott.


När släpptes du? Vilken jävla illojal brud. Om hon nu inte lämna dig för att hon inte ville ha just DIG. Om ni vart tsm i 6 år och sitter 1-2 år. Och hon lämnar. Då är det fan ingen wifey
Citera
2018-08-13, 09:30
  #5
Avstängd
ihatemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
När släpptes du? Vilken jävla illojal brud. Om hon nu inte lämna dig för att hon inte ville ha just DIG. Om ni vart tsm i 6 år och sitter 1-2 år. Och hon lämnar. Då är det fan ingen wifey
Nej jag ångrar allt med henne. Kom ut i Juli i år.
Citera
2018-08-13, 09:36
  #6
Medlem
mjps avatar
Lämna killen ögona böj!!
Skaffadig ett riktigt liv med en trygg kille eller tjej.
Du är troligtvis en sjukligt medberoende !
Citera
2018-08-13, 09:36
  #7
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Nej jag ångrar allt med henne. Kom ut i Juli i år.


Bra det. Man lever o man lär. Skönt! Grattis
Citera
2018-08-13, 14:00
  #8
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
När släpptes du? Vilken jävla illojal brud. Om hon nu inte lämna dig för att hon inte ville ha just DIG. Om ni vart tsm i 6 år och sitter 1-2 år. Och hon lämnar. Då är det fan ingen wifey
Det beror väl på vad det är för brott...? Det är ju rätt stor skillnad på att skattefuska lite och att våldta någon.
Citera
2018-08-13, 14:04
  #9
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Det beror väl på vad det är för brott...? Det är ju rätt stor skillnad på att skattefuska lite och att våldta någon.


Haha ja självklart. Jag antog att han inte hade våldtagit nån... Om det var brottet så absolut
Citera
2018-08-13, 17:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Man kan även vara ifrån varandra av många andra orsaker. Om kärleken finns, så kommer du att övervinna dom alla. Omgivningens fördömmande, och inte minst det ekonomiska avbräcket.
Om du inte redan har ett "Telefongodkännande" så kontakta Kriminalvåden, annars kan ni få vänta 2-3 veckor. Se till att han har kontanter ca 2000 kr med sig, frimärken och adresser till dom han vill skriva till. Pengarna sätts in på kioskkortet, annars inga cigg, snus eller telefonkort. Ingen internet, därför adressboken. PÅ Skype kan du skaffa ett 08 nummer. Att ringa till mobil kostar honom typ 5 kr minuten, 08 är betydligt billigare. Det är via telefon som ni kommer att hålla ihop ert förhållande.
Hur dina besök kommer att se ut är beroende på brott och anstallt.
Permissioner kommer efter 1/4 av den dömda tiden. Men här är det oxå beroende på brott om de bli bevakade eller inte
Viktigt för din skull är att du har vänner, så du behåller ditt sociala liv.
Ni kommer båda att känna en frustration mot Kriminalvårdens stebenthet, men det är bara att bita ihop.

Tack för ett utförligt och väldigt trevligt svar.
Som jag skrev så var det en nyfiken fråga.
Jag och min sambo har varit tillsammans i flera år, han sitter inne sen 1 år sedan, kommer ut om 1,5 år.
Tack för omtanken
Citera
2018-08-13, 17:52
  #11
Medlem
Beror på. Vad sitter han för?
Citera
2018-08-13, 17:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Lämna killen ögona böj!!
Skaffadig ett riktigt liv med en trygg kille eller tjej.
Du är troligtvis en sjukligt medberoende !

Sjukligt medberoende eller ej, vi har lovat varandra att erövra världen tillsammans, både i motgång och i medvind. Du har rätt till dina åsikter och din synvinkel på det hela, men glöm inte bort att ett mynt har två sidor.
Det finns tusentals sätt en människa kan vara kriminell på, bara för att någon sitter inne så betyder det inte att den är värre än någon på utsidan.
Men absolut, jag kanske är sjukligt medberoende. Men nu var det inte det jag sökte svar på.
Utan jag va nyfiken på om andra har fått det att funka, genom att fortsätta vara sjukligt trogna sina män.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback