Citat:
Jag har träffat henne några gånger när hon hängde i stan under flera år. Tycker inte att din bild stämmer med den jag mötte men kan ha fel. Tror att vi var flera som hade länken till bloggen och jag fick den av en bekant till en av alla inblandade. Jag tror inte MH står bakom delandet men kan ha fel även där. Jag har delat länken via pm här till en för mig betrodd användare och säkert kan någon annan ha gjort samma sak. Min tolkning av det hon skrev är att hon kom på fötter efter typ ett år men att det som nu har hänt har rivit upp saker igen. Outandet av barnen i slutet är mycket illa och jag har god lust att skriva och fråga henne om detta men vill inte outa mig och mitt skrivande i tråden.
Tack så mycket för svar och information! Det vore ju bra om jag hade helt fel i min bild av henne från bloggen, för både hennes egen skull och för det jag spekulerade om. Och fint att höra att hon hade kommit på fötter även om trist att detta rev upp gamla sår. När jag försökt titta tillbaka i tråden (inte det enklaste då den är så lång och tjafsig) så ser jag att uppgifterna om hennes blogg och UWs blogg verkar ha dykt upp offentligt i tråden via användaren TimFa men att flera fått den som du säger postad via pm och undrade då de kom från samma håll om detta var någon som stod henne nära och hon rentav bett hen att posta. Men det kan ju absolut vara som du säger att hon själv inte hade detta för avsikt utan att någon annan självsvåldigt tipsat oss. Varför kan jag då ändå undra. Om hon bara var en person som råkade befinna sig i utkanten av dramat och därtill mådde dåligt av egna motgångar i livet, varför dra in henne här inför oss? Var det för att någon i hennes och LWs umgängeskrets bedömt henne som möjlig GM ändå eller för att någon velat utmåla henne som det även om hen visste att hon inte hade något med allt att göra? Ja, jag blev rätt illa berörd av hur barnen outades i sina måenden och reagerade på att det var mycket olämpligt gjort både av en vuxen rent allmänt men även av en för dem under en period i livet mycket närstående och därtill pastor som borde veta bättre. Om någon som känner henne läser detta så vore det ju inte helt fel om hen tog ett samtal med henne om detta. Barnen har säkerligen nog mycket tungt nu för att få bli beskrivna på sådant sätt offentligt.
.