2018-08-12, 21:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hej alla!
Jag har ingen som helst erfarenhet av Lorazepam. Får ett gäng 2,5 mg nästa vecka.

Vilken benso är den mest lik?
Snabbt påslag? Jag brukar lägga under tungan
Hur länge sitter effekten i?
Den har bra muskelavslappande effekt va?

Ni som är kunniga får gärna berätta så mkt som möjligt om Lorazepam!

Ha en bra dag!

Glömde fråga vad en bra dos för att känna lugnet är?
2 mg Alprazolam får mig lugn som en filbunke om jag är upprörd
Citera
2018-08-12, 23:30
Medlem
Citat:
Glömde fråga vad en bra dos för att känna lugnet är?
2 mg Alprazolam får mig lugn som en filbunke om jag är upprörd
Det där är väldigt individuellt men...

Eh. Säg att 2mg Xanor är ungefär 3mg Temesta. Temesta har lite mer kroppslig effekt än Xanor som verkligen är specifikt ångestriktat.

Om jag skulle likna Temesta med något så är det som en blandning av Valium och Xanor. Det är en riktat ångestdämpande bensodiazepin som känns "naturlig" på samma sätt som Stesolid.

Hjälper det?
Citera
2018-08-14, 17:46
Medlem
Hej! Jag har Iktorivil max 3mg om dagen mot inkapaciterande ångest. Vill istället ha lorazepam, fick det utskrivet i Balkan, 5 eller 6mg tabletter. Kände mig inte alls lika seg och det var lättare att träna och orka fysisk aktivitet rent allmänt. Borde jag kunna byta hos min psykiater eller är dom strikta när man gått på Iktorivil i 3 år?

Mvh
Citera
2018-08-19, 20:19
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NastyCut
Hej! Jag har Iktorivil max 3mg om dagen mot inkapaciterande ångest. Vill istället ha lorazepam, fick det utskrivet i Balkan, 5 eller 6mg tabletter. Kände mig inte alls lika seg och det var lättare att träna och orka fysisk aktivitet rent allmänt. Borde jag kunna byta hos min psykiater eller är dom strikta när man gått på Iktorivil i 3 år?

Mvh

Du menar inte bromazepam? Finns i 6mg och är vanlig på Balkan :-P
Citera
2018-08-20, 11:39
Medlem
Någon annan som älskar Lorazepam lika mycket som jag.

Alltså jag tycker att det är den absolut bästa benson som finns hands down den bästa mot grav ångest...

Jag äter några 2.5mg Lorazepam tabletter per dag och min torg skräck och dom panik ångest anfall jag vanligtvis får tre fyra gånger per dag minskar till 0st och ibland vid sällsynta fall så får jag början på ett anfall men som lugnar ner sig och försvinner när jag börjar andas korrekt.

Jag får en sådan kraftig skillnad på hur jag är med och hur jag är utan att jag blir rent av Euforisk av att ta Lorazepamen....

ni som testat dom här ljusa 2.5mg tabsen gentemot tex 1mg Lorazepam tycker ni om 1mg tabsen eller 2.5mg?

Jag har ätit väldigt mycket av 1mg tabsen och tar jag 2.5st av dom eller en 2.5mg tablett så får jag så himla mycket bättre effekt av en tablett än tillome 3st av ettorna
Citera
2018-08-20, 13:20
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Någon annan som älskar Lorazepam lika mycket som jag.

Alltså jag tycker att det är den absolut bästa benson som finns hands down den bästa mot grav ångest...

Jag äter några 2.5mg Lorazepam tabletter per dag och min torg skräck och dom panik ångest anfall jag vanligtvis får tre fyra gånger per dag minskar till 0st och ibland vid sällsynta fall så får jag början på ett anfall men som lugnar ner sig och försvinner när jag börjar andas korrekt.

Jag får en sådan kraftig skillnad på hur jag är med och hur jag är utan att jag blir rent av Euforisk av att ta Lorazepamen....

ni som testat dom här ljusa 2.5mg tabsen gentemot tex 1mg Lorazepam tycker ni om 1mg tabsen eller 2.5mg?

Jag har ätit väldigt mycket av 1mg tabsen och tar jag 2.5st av dom eller en 2.5mg tablett så får jag så himla mycket bättre effekt av en tablett än tillome 3st av ettorna
Håller med, överlägset bästa benson som jag någonsin testet. Tyvärr verkar psykiatrin ha som en allmän regel att inte under några villkor skriva ut Lorazepam/Temesta längre. Det är tydligen bättre att bli en lobotomerad zombie utav SNRI-skiten istället för en fungerande människa. Serbiska Lorazepam tar jag kanske några veckor per halvår och kan sluta utan några större problem. Pundar man inte på skiten så är det en fantastisk medicin.
Citera
2018-08-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Håller med, överlägset bästa benson som jag någonsin testet. Tyvärr verkar psykiatrin ha som en allmän regel att inte under några villkor skriva ut Lorazepam/Temesta längre. Det är tydligen bättre att bli en lobotomerad zombie utav SNRI-skiten istället för en fungerande människa. Serbiska Lorazepam tar jag kanske några veckor per halvår och kan sluta utan några större problem. Pundar man inte på skiten så är det en fantastisk medicin.

Hade exakt samma problem som dig och dom vägrade att skriva ut dom så jag blev då tvungen att handla det på nätet... Köper från utlandet ett par hundra tabletter åt gången också har gått bra hittills men risken finns ju att det skulle kunna fastna på vägen men det har aldrig hänt ännu
Citera
2018-08-21, 20:39
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla

Öppenvårdspsykiatrin skriver väldigt sällan ut just Lorazepam. Det är nog lättare att få Alprazolam utskrivet av sin ÖVM. Däremot så vet jag att Temesta används rätt så flitigt inne på vissa slutenvårdspsykiatriska avdelningar, dock som regel enbart under relativt korta perioder och under insättning av andra mediciner.
Citera
2018-08-21, 21:50
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Hej alla!
Jag har ingen som helst erfarenhet av Lorazepam. Får ett gäng 2,5 mg nästa vecka.

Vilken benso är den mest lik?
Snabbt påslag? Jag brukar lägga under tungan
Hur länge sitter effekten i?
Den har bra muskelavslappande effekt va?

Ni som är kunniga får gärna berätta så mkt som möjligt om Lorazepam!

Ha en bra dag!

Har testat den en gång, 2,5 mg. Hade väl tagit en 30 mg Diazepam tidigare under dagen. Somnade och vaknade av att jag pissat ner mig... Har aldrig hänt annars ens vid doser om 100-150 mg Diazepam dagligen. Så för mig var den väldigt potent!
Citera
2018-10-04, 20:29
Avstängd
Hur fungerar Temesta som ångestdämpande jämfört med Stesolid? Samt som muskelavslappnande?

Står på Sertralin 150mg och satte precis in 15mg Mirtazapin och tog bort Stesolid och testar med Temesta.
Är suicidal. Har samtidigt en ryggskada och tyckte att när jag fick Stesoliden så var det väldigt smärtlindrande (står samtidigt på OxyContin) är Temesta mer muskelavslappnande än Stesolid?

Vi ska utvärdera i 1 vecka och om det inte fungerar så testar vi Iktorivil och i värsta fall Xanor men det vill vi undvika till vilket pris som helst.

Har 2mg vb max 8mg/dagen. 1mg Temesta motsvarar väl 5mg Stesolid?

Allt detta är i medicinskt syfte och inte i russyfte.
Citera
2018-10-05, 09:33
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Hur fungerar Temesta som ångestdämpande jämfört med Stesolid? Samt som muskelavslappnande?

Står på Sertralin 150mg och satte precis in 15mg Mirtazapin och tog bort Stesolid och testar med Temesta.
Är suicidal. Har samtidigt en ryggskada och tyckte att när jag fick Stesoliden så var det väldigt smärtlindrande (står samtidigt på OxyContin) är Temesta mer muskelavslappnande än Stesolid?

Vi ska utvärdera i 1 vecka och om det inte fungerar så testar vi Iktorivil och i värsta fall Xanor men det vill vi undvika till vilket pris som helst.

Har 2mg vb max 8mg/dagen. 1mg Temesta motsvarar väl 5mg Stesolid?

Allt detta är i medicinskt syfte och inte i russyfte.

Inte för att skrämma dig, men jag blev fruktansvärt personlighetsförändrad och deprimerad (värsta sommaren ever) när jag tog Temesta. Måendet var helt relaterad till det, gick över när jag slutade.

Det är någonting med Temesta som framkallar depressiva tankar, i alla fall hos många som inte andra bensopreparat gör, helt övertygad. Googla "ativan suicidal ideation" te.x.

Vad det gäller ekvivalenser; http://gooo.se/PZd
Citera
2018-10-11, 18:33
Medlem
Hur funkar lorazepam med alkohol? Hög benzotollerans
Senast redigerad av Zhzhzh 2018-10-11 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in