2018-08-11, 11:41
Medlem
tips deras citron/Lime saft väldigt god 12,90 ger 10 liter (sockerfri)

tips 2Liter vaniljglass 12,90 väldigt god och fluffig , kanske lite väl söt men fin vaniljsmak
Citera
2018-08-11, 18:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Överlägset på vad då? Utbud? Kvalitet? Något annat? På Lidl i stan där jag bor, så har de ett ganska klent utbud. Så där är Lidl inte överlägset bäst. När det gäller kvalitet, smak etc så märker jag ärligt talat ingen större skillnad mellan Lidls frukt och grönt, och andra butikers frukt och grönt. Så knappast bäst där heller.

Överlägsen kvalité, färskhet och pris.
Citera
2018-08-12, 09:03
Medlem
Isnatts avatar
Jag köpte hårtrimmern från Wahl häromveckan. Redan klippt mig en gång själv så har redan sparat in vad trimmern kostade jämfört med att gå till frisör. Och det blev bra också
Skön maskin så återstår att se hur länge den håller med har kvar kvittot för ev garantiärenden.
Väldigt bra pris i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vilka då? jag köpte några sådana med en gul etikett och de smakade horribelt. Fick kasta skiten. Men kan ha varit ett måndagsex.
Har köpt massa jalapenos på lidl och kvaliten kan variera, ibland är den överkokt och för mjuk och då är det ingen hit.
Citat:
Överlägset på vad då? Utbud? Kvalitet? Något annat? På Lidl i stan där jag bor, så har de ett ganska klent utbud. Så där är Lidl inte överlägset bäst. När det gäller kvalitet, smak etc så märker jag ärligt talat ingen större skillnad mellan Lidls frukt och grönt, och andra butikers frukt och grönt. Så knappast bäst där heller.
Det är väl en av lidls strategier just att ha ett begränsat utbud. Istället för 'alla' sallatssorter som finns så har lidl kanske isberg, roman/cosmopolitan och det är det. Ica har säkert 12-16 olika sallater vilket så klart leder till högre svinn och förlorade pengar.
Lidl har inte 15 olika sorters sylt utan 2-3 stycken, osv. Det är en tydlig strategi.
Citera
2018-08-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Överlägsen kvalité, färskhet och pris.

Synd att det inte är detsamma på LIDL där jag bor då. Hade gärna handlat där oftare då.

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det är väl en av lidls strategier just att ha ett begränsat utbud. Istället för 'alla' sallatssorter som finns så har lidl kanske isberg, roman/cosmopolitan och det är det. Ica har säkert 12-16 olika sallater vilket så klart leder till högre svinn och förlorade pengar.
Lidl har inte 15 olika sorters sylt utan 2-3 stycken, osv. Det är en tydlig strategi.

Jag har egentligen inget emot ett begränsat utbud. Jag behöver egentligen inte ha 10 sorters sallader, eller 10 sorters äpplen eller liknande. Jag var mest bara nyfiken på vad Sereena menade med påståendet om att LIDL är överlägset bäst på frukt och grönt.
Citera
2018-08-13, 15:02
Medlem
Citat:
Synd att det inte är detsamma på LIDL där jag bor då. Hade gärna handlat där oftare då.

Jag har egentligen inget emot ett begränsat utbud. Jag behöver egentligen inte ha 10 sorters sallader, eller 10 sorters äpplen eller liknande. Jag var mest bara nyfiken på vad Sereena menade med påståendet om att LIDL är överlägset bäst på frukt och grönt.
Kvalitén på grönsaksavdelningen är nog mer beroende på den/de som driver butiken än om det är en Ica eller Coopbutik.
Lidlbutikerna hos mig har bra grönsksdiskar, inte jättestora men fräscha fast det har Ica, Coop och Willy's också
Citera
2018-08-14, 15:01
Medlem
Dranghoffs avatar
Har sökt efter deras taboulé-kit över större delen av södra Sverige, från Kalmar till Malmö. Det skulle börja säljas i går. Finns ingenstans. Någon som har sett taboulé-kitet på annat håll?

Det var likadant förra gången de hade taboulékampanj; det dröjde flera veckor innan kartongerna började dyka upp i butikerna.
Citera
2018-08-14, 15:03
Medlem
Dranghoffs avatar
En sak till: Fantastiskt att de kan sälja 100 ml ekologisk arganolja för bara 49 spänn! Brukar ju kosta 200 spänn!
Citera
2018-08-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
En sak till: Fantastiskt att de kan sälja 100 ml ekologisk arganolja för bara 49 spänn! Brukar ju kosta 200 spänn!

Alright.....
Ja, och sen har de riktigt god flankstek för 119 kr kilot också som jag brukar köpa.... den kostar väll nästan 200 i andra affärer
Citera
2018-08-17, 10:22
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Matjessillen i plåtburk är outstanding, fasta och fina bitar med lagom sälta.
Den kylda pepparsåsen sitter fint till grillat, godast av alla märken.
Bierwursten, den hela, är kalas att ha på en knäckemacka.
Makrill i tomatsås, singelpack, verkar dela folket i två läger. Älskar den, mustig och kryddig sås.
Grönsakerna är alltid mycket fräscha, kul att de ha San Marzano-tomater.
Deras kaviar är min favorit, den innehåller mer rom än Isbjörnens som tillverkas av samma tillverkare.
Roquefort osten är fin.
Buljongpulver, mycket bättre än Knorrs, dessutom utan den förhatliga palmoljan.

Synd att många tyska korvar har försvunnit ur sortimentet, det var roligare i början på den fronten.

Håller helt med om matjesen och grönsakerna, mycket bra. Ska testa pepparsåsen, kaviaren och roquefortosten. Stor tumme upp på buljongpulvret (det ekologiska i glasburk). Lätt att dosera, mycket bra smak utan natriumglutamat och palmolja. Billigt och drygt samt mindre kladdigt än tärningar. Men KORVARNA! Varför försvinner dom från butikerna? Svensken har verkligen ingen korvkultur, allt ska vara finmald barnkorv med 50% potatisflingor för att det ska gå att sälja.
Citera
2018-08-17, 20:28
Medlem
sunsidans avatar
6 stora fake magnum vit för 23 kr. Svårslaget. Riktigt jävla god var den dessutom.

Gelatelli var märket.
Citera
2018-08-18, 21:19
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Deras Lasagne 750 gram 25 kr är fantastisk bra värde på,ibland finns den ibland inte
Citera
2018-08-18, 21:50
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Hur är deras vegetariska sortiment?

Nästa vecka kommer Lidl ha tillbaka sin vegetariska "Ready Meal" Chili con carne och en massa andra vegetariska/veganska utbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in