Citat:
Ursprungligen postat av
Windchester
Jag tror polisen använt sin insatsstyrka samt förhandlare vid en eventuell gisslansituation. Men nu var det inte därför någon ringde Polis utan det vi vet är att larmet ringdes in som ”man med skjutvapen”.
Men allt i ditt resonemang vet du eftersom du sitter på facit. Jag tror det är en nödvändig debatt att diskutera vad som faktiskt hände MEN för att förstå varför och framförallt mänskliga faktorer så krävs det att man behärskar förmåga att sätta sig in i andra människors situation.
Men jag tolkar det som att du hade tyckt det var OK att Svensk Polis inte avbryter pågående våldshändelse riktad mot dig utan istället väntar på insatsstyrka.
"En man med skjutvapen" kan betydligt väldigt många olika saker.
Det kan vara allt från någon som går runt med ett tillhygge som ser ut som ett vapen utan att vara det, eller en annan polis i tjänst på uppdrag, till en downie med leksaksvapen....
Våldshändelsen som du hela tiden refererar till finns alltså inte..
Om jag skulle hamna I en "våldshändelse" så skulle jag väldigt gärna att polis med rätt utbildning och erfarenhet var de som tagit hand om situationen, dvs ingen skitnödig trigger-happy snut.