2018-08-12, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eric kunde haft ett tyngre automatvapen, han kunde även haft en kumpan. Att försätta sig i den situation som trion gjorde är taktiskt och säkerhetsmässigt --> B.

Polisen försatte sig i en situation som resulterade i att de blev trängda, hade inget annat val än att skjuta verkanseld. Inge tid för bedömning efter att ha anträffat den misstänkte, det var inte optimalt.
Kunde ha, eller tänk om. Eric hade inget vapen eller en kumpan. Skulle tro att inringare uppgett en person och inget annat.
Hur vet du att polisen blev trängda? Känns faktiskt som att det skulle ha varit en efterhandskonstruktion från grisarna.
Du menar att misstänkta ska bli avrättade? I Sverige så dömmer domstolar och inte polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det är uppenbart att händelsen är hemsk och fel. En oskyldig person har blivit ihjälskjuten av Polis och det ska självklart utredas.

Sen är det nog uppenbart för alla som passerat puberteten att Poliserna inte sköt en oskyldig med avsikt. Jag är övertygad om att Poliserna trodde att det var en farlig person med ett riktigt vapen och reagerade vad dom trodde var adekvat.

Borde dom väntat på insatsstyrka?
Personligen har jag ingen aning eftersom det inte hände. Jag vet inte om insatsstyrkan hade gjort annan bedömning. Och vad hade hänt om det var en skarp situation och Poliserna stod utanför och väntade på insatsstyrkan medan gärningsmannen sköt ihjäl någon? Hur hade alla kunniga flashbackare reagerat då? Hade ni dömt dom eller resonerat att det kunde varit en oskyldig person med Downs syndrom och plast vapen... hade ni tyckt det var rätt av polisen att vänta medan någon blev mördad?

I slutändan är detta en stor slump med ett hemskt utfall. Det bästa sättet för att undvika liknade situationer är att EU förbjuder vapenliknande leksaker om dessa inte är rosa eller liknande så det syns tydligt, på avstånd, att det är fake.
Trodde! Ja du gosse.
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Har det någonsin hänt att en polis behöver lätta sitt hjärta utanför polishuset ?

Tystnadskultur och kåranda värre än bland maffian i den där yrkesgruppen.
Nej.
Andan är den värsta sortens griseri.
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Omoget resonemang. Precis som jag skrev så vet inte Poliserna om eller när han tänker mörda någon. Dom får väl utgå efter den information dom har dvs att en beväpnad person rör sig på adressen. Martin Jonsson mördade Lotta mitt i natten och det finns flera liknande fall. Att mord sker nattetid är tämligen vanligt.

Men som sagt du missar att besvara den enkla frågan. Hade det varit så att det var en skarp situation och Polisen väntat medan gärningsmannen mördar någon. Hade du resonerat på samma sätt då?

I min värld så sker olyckor och det är viktigt att lära av dom, inte att försöka hitta någon att peka fingret på.
Vem skulle Eric mörda?
Olyckor, ja offra en människa bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Du menar att ni även tränar shootouts och Marinkårs-övningar när ni leker Rambo?

På vilket sätt ger det dig en känsla av hur en tränad eller otränad polis i tjänst reagerar I en pressad situation?

Du får ju komma med nåt relevant I situationen istället för att prata om att du är en skjutgalen hillbilly.

Förresten så vet jag massor om både vapen och skytte då jag skjuter allt från luftgevär till hagelbössa, till Ak5 och pansarskott I lumpen. Jag vet ännu mer om psykologi och kampmoment.

Jag har alltså "lekt" situationen som poliserna hamnade I många ggr I lumpen, men jag skulle då fan inte va så dum att jag tror mig veta hur en polis (eller jag) reagerar i skarpt làge för det.

Däremot så vet jag hur han borde ha reagerat om han var tillräckligt tränad, vilket han absolut inte var.
Han är bara en bonnlurk som har sett för mycket serier och filmer.
Inget att ta på allvar.
Citera
2018-08-12, 01:09
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
för en polis gäller inte om..varje situation är unik och ska bedömas var för sig. Alla hönshjärnor som hela säger att han kunde ha dit eller datt kvittar. samma om. han kunde haft en atombomb. han kunde haft ett äpple. Här är det klart att tre skjutkåta poliser triggat sig innan och de hade redan bestämt sig för att skjuta..sedan när de hade upptäckt vad deras förutbestämda fara var så började de ljuga ihop allt.
allt efter som fakta kom ut så ändrade de sin version. Han sköts på 10 m och det fanns inget larm. ingen farlig person för han satt i häktet sedan flera månader. erik hade inte en autentisk leksakspistol, det tog polisen tillbaka och ändrade det till leksakspistool för barn.. ( ngt som inte ser ut som pistol). Jag är övertygad om att poliserna trodde att det skulle gå stt ljuga sig bort ifrån och därför alla dessa ändringar.liksom polisen i stockholm vid attentatet så hade de redan bestämt sig för att skjuta, sedan göra en översikt av situationen i stället för tvärtemot. med dessa poliser så blir garanterat ett dagisbarn med en morot skjuten. kan vara vapenliknande(morot, långt spetsigt föremål). många poliser här som sprider propaganda

Precis.

Det tragiska är att det inte bara är Eric som över en dag tappade livet utan även hans anhöriga som inte bara förlorar en familjemedlem utan även får tilltron till myndigheter satt ur spel då myndigheten i princip iscensätter ett justitiemord på en person som är död.
Hotfull person blir hotfull situation, replika blir leksak, en hel myndighet som går in i damage control försöker kasta smuts på en kille som tyckte om polisen. Skamligt så det förslår.
Citera
2018-08-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack
Som jag fick höra via skvaller(!) nu har vad jag förstår, anhöriga till Eric skaffat juridiskt ombud i form av den duktige advokaten Tomas Nils*on. De tänker gå vidare med att poliserna har gjort sig skyldig till vållande. Men om jag förstått det hela rätt, gäller det främst för att man lät Eric ligga ensam på mage i upp mot tio minuter innan man lät Eric få medicinsk hjälp.

Faktum är att jag förstår att det är det som Advokaten riktar sig in på.

Om tittar på vad som hände i Trollhättan så gav poliserna som sköt killen vård och pratade med han tills ambulansen kom.

För ett par år sedan var det ju en kille som drog kniv mot polisen och blev skjuten på Sergels torg i Stockholm. Polisen körde in han till sjukhus med deras buss. Denna incident var med i TV-Serien Tunnelbanan.

https://youtu.be/ODc765IVvH4

Men kom ihåg att bägge dessa fall var ingen beväpnad med skjutvapen.

Min teori är att poliserna var inte och letade efter den pistolbeväpnade mannen utan hade till uppgift att gå in och säkra gården. Mest troligen såg Eric poliserna anlända och gick efter dem in på gården. Erics mamman har väl till och med sagt att han tyckte om poliser. Efter att de hade skjutit Eric så insåg att detta var inte den personen som de hade blivit varnade för och de gjorde en bedömning att platsen inte var säker pga av att mannen de hade blivit varnade fortfarande inte hade siktats. Detta gjorde att de avvaktade med att gå fram och ge Eric vård.

Men som sagt det är bara min teori.

Om det har gått till så förändrar det inte min inställning när det gäller själva skjutningen av Eric. Fortfarande så hade han ett vapenliknande föremål i sin hand och pga av det så utgjorde han ett hot mot poliserna.
Citera
2018-08-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Men kom ihåg att bägge dessa fall var ingen beväpnad med skjutvapen.
Det var inte Eric heller.

Med tanke på att det inte var mörkt ute så bör grisarna sett att Eric hade DS.

A.C.A.B
Citera
2018-08-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Det var inte Eric heller.

Med tanke på att det inte var mörkt ute så bör grisarna sett att Eric hade DS.

A.C.A.B

Jag försöker väl igen

Fortfarande så hade han ett vapenliknande föremål i sin hand och pga av det så utgjorde han ett hot mot poliserna.

Men tyvärr så är det som så att Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip
Citera
2018-08-12, 01:36
Medlem
Citat:
Jag försöker väl igen

Fortfarande så hade han ett vapenliknande föremål i sin hand och pga av det så utgjorde han ett hot mot poliserna.

Men tyvärr så är det som så att Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip
Jo, jag förstår. Och jag förstår att Eric inte var beväpnad. Och jag tror att Eric bleb avrättad av 3st grisar.

A.C.A.B
Citera
2018-08-12, 01:39
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Kunde ha, eller tänk om. Eric hade inget vapen eller en kumpan. Skulle tro att inringare uppgett en person och inget annat.Hur vet du att polisen blev trängda? Känns faktiskt som att det skulle ha varit en efterhandskonstruktion från grisarna.
Du menar att misstänkta ska bli avrättade? I Sverige så dömmer domstolar och inte polisen.

Ja inringaren kan ha uppgett ett signalement som inte stämde in på den skjutne. Men om polisen har ett tips och någon annan kommer emot dem med vad som ser ut som ett vapen så kommer denna ses som ett hot även om den inte stämmer in på signalementet.

Ingen misstänkt har blivit avrättad. I Sverige dömer domstolar och inte vad slödder på Flashback känner.
Citera
2018-08-12, 01:47
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jo, jag förstår. Och jag förstår att Eric inte var beväpnad. Och jag tror att Eric bleb avrättad av 3st grisar.

A.C.A.B

A.C.A.B! Tror! Känner! Grisar! Avrättning! Du vet ingenting men utrycker dig med stor säkerhet i dina korkade resonemang. Är du kriminellt slödder själv? Eller är du rädd för att bli skjuten när du är ute och leker med plastpistolen?

Det är nog så enkelt att en stackars människa med handikapp inte förstod polisens order och blev därmed skjuten på kuppen. Det kan bli så om man håller vad som ser ut som ett vapen i handen och man inte släpper det då ordern ges.
Citera
2018-08-12, 01:51
Medlem
Citat:

A.C.A.B

Förklara en sak för mig.

Hur kunde polisen se att hans leksakspistol inte var riktig?

Innan du ger mig den förklaringen så titta på denna lista över riktiga pistoler.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pistols

Om man ska kunna skilja på leksaksvapen från ett riktigt vapen så är ju en förutsättning att man vet hur alla riktiga vapen ser ut.
Citera
2018-08-12, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja inringaren kan ha uppgett ett signalement som inte stämde in på den skjutne. Men om polisen har ett tips och någon annan kommer emot dem med vad som ser ut som ett vapen så kommer denna ses som ett hot även om den inte stämmer in på signalementet.

Ingen misstänkt har blivit avrättad. I Sverige dömer domstolar och inte vad slödder på Flashback känner.
Skjut bara skjut!
Citat:
A.C.A.B! Tror! Känner! Grisar! Avrättning! Du vet ingenting men utrycker dig med stor säkerhet i dina korkade resonemang. Är du kriminellt slödder själv? Eller är du rädd för att bli skjuten när du är ute och leker med plastpistolen?

Det är nog så enkelt att en stackars människa med handikapp inte förstod polisens order och blev därmed skjuten på kuppen. Det kan bli så om man håller vad som ser ut som ett vapen i handen och man inte släpper det då ordern ges.
Du har ingen aning om vad hänt på denna bakgård! Inte ett jävla skit!
Din nolla.
Citat:
Förklara en sak för mig.

Hur kunde polisen se att hans leksakspistol inte var riktig?

Innan du ger mig den förklaringen så titta på denna lista över riktiga pistoler.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pistols

Om man ska kunna skilja på leksaksvapen från ett riktigt vapen så är ju en förutsättning att man vet hur alla riktiga vapen ser ut.
En sak gosse ska du veta. Du behöver inte försöka förklara vad vapen är!
Men du kan förklara för mig hur leksaker fungarar

Eric hade en leksak i sina händer och blev pepprad.
Citera
2018-08-12, 01:58
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Det är hundratals inlägg av den här typen men efter såpass lång tid har det inte kommit fram något som tyder på att någon ringde polisen.
Det kan ha varit knarkspan på gården eller en av polisens nya kameror som plingade i kombination med en databugg.
Det fanns en uppgift om att han skulle ha ringt på dörrar men den uppgiften verkar ha försvunnit som alla andra.
Det finns inte heller något som säger han höll i vapnet när han blev knäppt.

Det kanske är svårt för er att få in i era huvuden att polisen kan knäppa folk som är obeväpnade men de sköt statsministern i ryggen åklagaren förfalskade bevis med hjälp av knarksnuten Ture Nässén som satte dit en dråpare från Rotebro.
I Sverige står polisen högst i rang.
Senast redigerad av Eurypterida 2018-08-12 kl. 02:06.
Citera
2018-08-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det är hundratals inlägg av den här typen men efter såpass lång tid har det inte kommit fram något som tyder på att någon ringde polisen.
Det kan ha varit knarkspan på gården eller en av polis
Det var en uppgift om att han skulle ha ringt på dörrar men den uppgiften verkar ha försvunnit som alla andra.
Det finns inte heller något som säger han höll i vapnet när han blev knäppt.

Det kanske är svårt för er att få in i era huvuden att polisen kan knäppa folk som är obeväpnade. De sköt statsministern i ryggen åklagaren förfalskade bevis med hjälp av knarksnuten Ture Nässén som satte dit en dråpare från Rotebro.

Då har du missat dessa uppgifter som fanns med i första artikeln från aftonbladet

Enligt uppgifter till Aftonbladet har en man visat en pistol för boende på den aktuella adressen, varefter polis har tillkallats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dALAo/polis-avlossade-skott-efter-hotfull-situation--man-dod

Edit:
Missade en del av citatet när jag klippte ur det.
Senast redigerad av zapohd 2018-08-12 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in