2018-08-12, 04:10
Medlem
PeaceOnEarths avatar
https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/kameraovervakningslagen/
Citat:
Nya regler för kamerabevakning
Reglerna för kamerabevakning har ändrats i maj och augusti 2018 när först dataskyddsförordningen och sedan den nya kamerabevakningslagen började gälla [...]

Privat verksamhet behöver inte längre tillstånd
Privat verksamhet, som inte utför en uppgift av allmänt intresse, behöver inte längre tillstånd för att kamerabevaka.[...]

Vilka behöver tillstånd?
Myndigheter och andra som utför uppgifter av allmänt intresse behöver enligt den nya kamerabevakningslagen tillstånd för kamerabevakning, om de kamerabevakar en plats dit allmänheten har tillträde. [...]
Exempel på verksamheter som inte behöver tillstånd efter 25 maj 2018:

banker
butiker
privata parkeringshus
jägare som vill ha åtelkameror
privatpersoner

Hittade inget om skillnader vid endast livestreama vs övervaka med lagring. Tror dock att det PUL går in vid lagring, annars inte
Citera
2018-08-12, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Fan vad pinsamt att vara 44år aspackad på stan, känd eller inte.

Det är anmärkningsvärt, dock har jag sett betydligt äldre herrar närmare 55-60 på lördag kvällar på stan stå och dryga och bete sig i sina kompisgäng.

Alkohol gör alla till busiga, hormonsinnade 20 åringar!
Citera
2018-08-12, 05:44
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Konstigt att advokaten tar emot samtal 03?? Snacka om service.

Varför då? Min advokat hade svarat klockan tre på natten, utan tvekan. Det är inget 8-16 jobb
Citera
2018-08-12, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Vaför gör ingen den ultimata blåsningen på korvgubben?
Man beställer en heaven burger o betalar, sen börjar man tjafsa o reta korvgubben till max så han blir vansinnig.
Hans straff blir alltid att man inte får njuta av hans käk.
Då säger man, jag ska ha min burgare din fucking åsna, vem bestämmer du lr jag?
Korvgubben kommer bli skogstokig och skrika att det är han som bestämmer vem som får äta hans fk burgare, sen så står man kvar å tjafsar ett tag och retar upp honom till max, sen tar man tebax sina pengar och lommar iväg och låter korvgubben tro han vunnit.
Samtidigt har man en polare som beställer en heaven burger och ger den till dig, då går man tillbaka till korvgubben visar att man käkar hans fk burgare och säger, se sa ju att det är JAG som bestämmer om jag vill äta din fk burgare lr inte

Är det den ultimata blåsningen? En köttmacka?
Citera
2018-08-12, 07:43
Avslutad
Önskar fler folk kunde lyfta blicken och sluta vara så skitnödiga. Folk klagar på hur media dömmer folk och söker klick med smaskiga rubriker. Samma personer dömmer Petter och hela hans liv efter ett par minuter på fyllan där han av uppenbara anledningar känner sig bortgjord och skäms. Samma känsla många skulle ni ha i en exakt liknande situation.

Media och politiker gör allt för att splittra folket och ett av alla sätt är att få dreven att sänka folks karriärer om de visar sig att de röstar fel eller säger något olämpligt.

Tänk på att ni som skriver som ni gör har gått i media fälla. Ni har tagit på er offerkoftan att spy galla på någon person som lyckats bättre än er själva, samtidigt leker ni domare och likt lill skitarna längst bak i stora bråk springer ni fram när folk ligger och ger ett par sista slag och sparkar för att känna er coola.

Ni sparkar in öppna dörrar, folk lägger energi och tid på att diskutera småproblem när dom verkligt stora problemen får minimal uppmärksamhet av folket. I vilket annat land som helst hade folk varit ute och demonstrerar mot nedmonteringen av samhället, men i Sverige har media lyckats få folk mer upprörda över att en matbutik gör reklam för engångsgrillar än att folk tar sig friheten att bokstavligt sätta eld på landet.
Citera
2018-08-12, 07:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttadsthlmare
Önskar fler folk kunde lyfta blicken och sluta vara så skitnödiga. Folk klagar på hur media dömmer folk och söker klick med smaskiga rubriker. Samma personer dömmer Petter och hela hans liv efter ett par minuter på fyllan där han av uppenbara anledningar känner sig bortgjord och skäms. Samma känsla många skulle ni ha i en exakt liknande situation.

Media och politiker gör allt för att splittra folket och ett av alla sätt är att få dreven att sänka folks karriärer om de visar sig att de röstar fel eller säger något olämpligt.

Tänk på att ni som skriver som ni gör har gått i media fälla. Ni har tagit på er offerkoftan att spy galla på någon person som lyckats bättre än er själva, samtidigt leker ni domare och likt lill skitarna längst bak i stora bråk springer ni fram när folk ligger och ger ett par sista slag och sparkar för att känna er coola.

Ni sparkar in öppna dörrar, folk lägger energi och tid på att diskutera småproblem när dom verkligt stora problemen får minimal uppmärksamhet av folket. I vilket annat land som helst hade folk varit ute och demonstrerar mot nedmonteringen av samhället, men i Sverige har media lyckats få folk mer upprörda över att en matbutik gör reklam för engångsgrillar än att folk tar sig friheten att bokstavligt sätta eld på landet.

Borde inte han som far o föredöme för unga vara just ett föredöme?

Den bilden suddade han själv precis ut.
Citera
2018-08-12, 08:07
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hade ju varit kul och se att det kom en bil i 300 och 3 stora negrer hoppade ur och försökte bryta sig in till korvgubben och han står beredd och däcka dom med en stekspade.

Petter verkade lite små grinig på direkten, Kolan som håller på att avta?
Citera
2018-08-12, 08:09
Medlem
VitMan40Pluss avatar
En förfriskad vänsteraktivist med musikaliska och poetiska ambitoner, dock helt utan talang, trakasserar en hårt arbetande korvgubbe.
Heder åt den som arbetar! Rensa ut samhällsparasiterna!

Av FB förväntar jag mig en rimmande rapp som beskriver händelsen.
Citera
2018-08-12, 08:20
Medlem
Svennehuras avatar
Varför åt han inte en Håll Käften-burgare?
Citera
2018-08-12, 08:25
Medlem
Ingen artikel i sexpressen eller aftonhoran...mycket märkligt..
Citera
2018-08-12, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Borde inte han som far o föredöme för unga vara just ett föredöme?

Den bilden suddade han själv precis ut.

Varför?

Om du som vuxen människa (tidigare) har sett Petter som något slags föredöme så säger det kanske mer om dig än något annat.

Möjligtvis ska han väl kanske vara ett föredöme för sina egna barn.
Men jag vet inte ens vad föredöme betyder längre, det betyder iaf. inte, enligt mig, att man aldrig gör bort sig eller aldrig gör fel.
Det var en illusion som funkade tills för 10 år sedan då allt och alla började filmas. Före det kunde vi låtsas att det fanns "föredömen". Före det kunde föräldrar ljuga för sina egna och andras barn att dom var föredömen.

På ett annat ämne, det jag reagerade på med det där klippet var att under 20 minuter så sa den tjocka korvförsäljaren att åtminstone 2 kortköp inte gick igenom, vilket låter märkligt mycket.

Okej, det är fylleköp, men då slår man väl isf. fel kod. Så om jag hade handlat där hade jag kollat så inte den tjocka korvförsäljaren dubbeldebiterat mig
Senast redigerad av AndersJoh 2018-08-12 kl. 08:32.
Citera
2018-08-12, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Ingen artikel i sexpressen eller aftonhoran...mycket märkligt..

Eh, what? Om något så hedrar det väl dom. Petters fylleköp av korv är väl knappast material för vare sig Aftonbladet eller Expressen (nu har dom ju skrivit tramsigare saker än så, men..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in