Citat:
Ursprungligen postat av
Asgard82
Kan mycket väl vara så att det du säger är korrekt, ett flertal lagar är inte enligt dagens teknologi korrekta i mitt tycke. Problemet i detta fallet och i alla andra fall som finns är att de lagras av andra än de som faktiskt filmar., Det är dessutom omöjligt eller åtminstone svårt att kontrollera vem det är som sparar filmerna. Det kan ju lika gärna vara de som livestreamar det.
Ja, det han behöver (eller inte behöver i det här fallet) är tillstånd att filma. Sen kan han sitta och spela in allt, eller rättare sagt, lägga en dator i garderoben hos en kompis som spelar in allt. Då bryter han inte ens mot lagen.
Så kan han fånga upp alla kunder han inte gillar och skicka ut på youtube. Kanske också starta en tråd på flashback om han känner för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Asgard82
Inte för att jag har något emot kameraövervakning, jag tycker att det är bra. Men folk måste följa lagen.
Hehe, helt omvänt från mig då. Min egen moral står över lagen. Låter inte vad några politiker bestämt bestämma över min moral.
Gällande lagen när det kommer till kameraövervakning så har den som du säger inte hängt med tekniken, och är i nuläget helt omvänd mot vad det borde vara. Ska något vara lagligt i det här fallet så är det att spela in något. Medan det borde vara förbjudet att publicera det. Om det nu ska vara några restriktioner (där vi delar åsikt).
Nu får han publicera till allas åskådan men han behöver tillstånd för att spara det på en isolerad hårddisk, haha vafan.
Tror det är en gammal kvarleva från när bara nyhetsprogram på TV hade möjlighet att sända live.