2018-08-12, 01:17
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det där skämtet blir inte roligt när du blandar ihop rapparna. Omedvetet eller ej.
Ah, han 'Jiddraren 2/Elgiganten snubben' menar jag du vet.
Anyways, cred till gatukök ägaren.
Tror det kan vara fördelaktigt att ha kamera därinne i luckan när det kommer fulla o sliriga folk, folk som fått nojjan av x substans o stimmar sådär, folk med långa o flinka fingrarna, osv.
Citera
2018-08-12, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
"Kört rakt ner i diket med detta?"
Om han jobbat på Disneyklubben kanske.
Herregud vad ängsliga människor är idag. Funderar på om vi faktiskt behöver ett rejält jävla världskrig för att rensa ut alla dessa patetiska människor.

Ser du hur full han är? Hade han inte varit korkad i det tillståndet hade det varit något som var snett.

Gällande korvgubbens tillstånd så behöver han inte tillstånd för att det, just för att det är livestream. Att alla sedan kan sitta hemma och spela in det och lägga ut det på nätet spelar ingen roll i lagens mening. Ganska sjukt men så är lagen. Hade haft respekt för Petter om de faktiskt piskat upp korvis just för att det gäller det här med att filma och integritet. Han förtjänar hård misshandel för det han gör. Bor inte ens i Stockholm och besöker det ytterst sällan så det spelar inte mig någon roll i praktiken, men principen.

Kan mycket väl vara så att det du säger är korrekt, ett flertal lagar är inte enligt dagens teknologi korrekta i mitt tycke. Problemet i detta fallet och i alla andra fall som finns är att de lagras av andra än de som faktiskt filmar., Det är dessutom omöjligt eller åtminstone svårt att kontrollera vem det är som sparar filmerna. Det kan ju lika gärna vara de som livestreamar det.

Inte för att jag har något emot kameraövervakning, jag tycker att det är bra. Men folk måste följa lagen.
Citera
2018-08-12, 01:31
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Kan mycket väl vara så att det du säger är korrekt, ett flertal lagar är inte enligt dagens teknologi korrekta i mitt tycke. Problemet i detta fallet och i alla andra fall som finns är att de lagras av andra än de som faktiskt filmar., Det är dessutom omöjligt eller åtminstone svårt att kontrollera vem det är som sparar filmerna. Det kan ju lika gärna vara de som livestreamar det.

Ja, det han behöver (eller inte behöver i det här fallet) är tillstånd att filma. Sen kan han sitta och spela in allt, eller rättare sagt, lägga en dator i garderoben hos en kompis som spelar in allt. Då bryter han inte ens mot lagen.
Så kan han fånga upp alla kunder han inte gillar och skicka ut på youtube. Kanske också starta en tråd på flashback om han känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Inte för att jag har något emot kameraövervakning, jag tycker att det är bra. Men folk måste följa lagen.

Hehe, helt omvänt från mig då. Min egen moral står över lagen. Låter inte vad några politiker bestämt bestämma över min moral.

Gällande lagen när det kommer till kameraövervakning så har den som du säger inte hängt med tekniken, och är i nuläget helt omvänd mot vad det borde vara. Ska något vara lagligt i det här fallet så är det att spela in något. Medan det borde vara förbjudet att publicera det. Om det nu ska vara några restriktioner (där vi delar åsikt).
Nu får han publicera till allas åskådan men han behöver tillstånd för att spara det på en isolerad hårddisk, haha vafan.

Tror det är en gammal kvarleva från när bara nyhetsprogram på TV hade möjlighet att sända live.
Citera
2018-08-12, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Det märks inte. Du är... stolpig. Jag tänkte råda dig att gå om SFI, men fan vet... Kanske du borde gå om Svenska A istället.

Nåväl. Man ska inte håna handikappade...

Stolpig. Handikappad. Vad mer? Du verkar sårad. Besvärar vi dig och de arma känslorna dina när barndomsidolen Petter avhandlas i denna tråd? Du borde ta dig samman du arma krake.
Citera
2018-08-12, 01:41
Medlem
Lilabanans avatar
Det här kommer ju inte ge några som helst repressalier.

När jag läste TS sä förväntade jag mig mordhot och riktiga hos, det här var väl mer ett tjafs där Petter sen "ringer grabbarna"...

Usel trådstart.

Petter är fortfarande Sveriges Eminem.
Citera
2018-08-12, 02:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Petter är fortfarande Sveriges Eminem.
Du menar en vänsterliberal whigger som tror att han är relevant?

Ja, jag är nog enig med dig här.
Citera
2018-08-12, 02:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
varit med i SVT:s Så mycket bättre

Så mycket bättre görs av Mastiff och sänds i TV4.
Citera
2018-08-12, 02:24
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Vem bryr sig om dvärgen Petter 2018 egentligen?
Citera
2018-08-12, 02:55
Bannlyst
Petter svamlade om att han inte vill synas på TV!
Vilken del av ”jag lajvar” förstod han inte?
Så packade var han inte så han inte fattar vad live betyder, skumt agerande.
Citera
2018-08-12, 03:10
Medlem
Ställer mig frågan varje gång jag får höra om denna korvgubbe varflr han ännu inte har blivit sönderslagen eller fått sitt hak nerbränt.
Citera
2018-08-12, 03:32
Bannlyst
Vaför gör ingen den ultimata blåsningen på korvgubben?
Man beställer en heaven burger o betalar, sen börjar man tjafsa o reta korvgubben till max så han blir vansinnig.
Hans straff blir alltid att man inte får njuta av hans käk.
Då säger man, jag ska ha min burgare din fucking åsna, vem bestämmer du lr jag?
Korvgubben kommer bli skogstokig och skrika att det är han som bestämmer vem som får äta hans fk burgare, sen så står man kvar å tjafsar ett tag och retar upp honom till max, sen tar man tebax sina pengar och lommar iväg och låter korvgubben tro han vunnit.
Samtidigt har man en polare som beställer en heaven burger och ger den till dig, då går man tillbaka till korvgubben visar att man käkar hans fk burgare och säger, se sa ju att det är JAG som bestämmer om jag vill äta din fk burgare lr inte
Citera
2018-08-12, 03:47
Medlem
RonaldJeremyHyatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Vaför gör ingen den ultimata blåsningen på korvgubben?
Man beställer en heaven burger o betalar, sen börjar man tjafsa o reta korvgubben till max så han blir vansinnig.
Hans straff blir alltid att man inte får njuta av hans käk.
Då säger man, jag ska ha min burgare din fucking åsna, vem bestämmer du lr jag?
Korvgubben kommer bli skogstokig och skrika att det är han som bestämmer vem som får äta hans fk burgare, sen så står man kvar å tjafsar ett tag och retar upp honom till max, sen tar man tebax sina pengar och lommar iväg och låter korvgubben tro han vunnit.
Samtidigt har man en polare som beställer en heaven burger och ger den till dig, då går man tillbaka till korvgubben visar att man käkar hans fk burgare och säger, se sa ju att det är JAG som bestämmer om jag vill äta din fk burgare lr inte

Varför inte bara dyka upp och installera en nya ventilation....? om du fattar vad jag menar? Kalle med dubbla mag... hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in