2018-08-12, 00:45
Medlem
Sjukt underhållande
Citera
2018-08-12, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Någon sa dock att Harakirigubben genast plockade bort det klippet där Petter medverkade (från den egna facebookkanalen, detta samma kväll som händelsen inträffade). Om nu Petter hade ett finger med i det eller inte. Eller om Harakirigubben kände sig orolig över något. Det vette sjutton.

Han tar bort alla videos efteråt, för att inte få en strike pga copyrightad musik han spelar
Citera
2018-08-12, 00:54
Medlem
Känslan när han vaknar upp bakis med minneslucka men nånting maler som inte går att sätta fingret på. Kanske dax att gå över till mellanöl..
Citera
2018-08-12, 00:55
Medlem
Fan vad pinsamt att vara 44år aspackad på stan, känd eller inte.
Citera
2018-08-12, 00:55
Medlem
Var väl inte så farligt? Han hade en skön fylla bara. Förstår ändå rysningen/paniken han måste ha känt då hans jobb ändå är så offentligt.

Och han hade inte gjort nåt fel innan det sista, tror han panika bara. Fan slappna av folk tur att ingen har livestreamat mina fyllor, då hade jag panikat och grävt ner mig
Citera
2018-08-12, 00:59
Medlem
-Andreas-s avatar
Well.
Blir ingen cykel på köpen till Jesper, men han ska ha kudos för orka med fylle jidder på kön natt efter natt. Han borde ha ihoprullad tidning i vagnen att klappa getingar, flintiga fontaneller, jiddrare, alla/allt.
Citera
2018-08-12, 01:03
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Well.
Blir ingen cykel på köpen till Jesper, men han ska ha kudos för orka med fylle jidder på kön natt efter natt. Han borde ha ihoprullad tidning i vagnen att klappa getingar, flintiga fontaneller, jiddrare, alla/allt.

Det där skämtet blir inte roligt när du blandar ihop rapparna. Omedvetet eller ej.
Citera
2018-08-12, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jag blir lite nyfiken ifall Harakiri-gubben har tillstånd, eller behövs det tillstånd ifall man inte lagrar filmen själv? Rimligtvis borde man behöva tillstånd ändå, hans kamera tar dessutom bilder en bra bit utanför sin vagn på allmän plats och därmed behöver man tillstånd enligt vad jag kan utläsa av Datainspektionen.

Efter Akilovs attentat vart en klädesbutik varnad då deras övervakningskameror filmat utanför butiken. Har varit i kontakt med Sthlm:s kommun avseende denne korvgubbe och fått till svar att de ska kika på det. Det var dock länge sedan och på ett ungefär samma svar fick jag från länsstyrelsen.

Att det är fullt tillåtet för privatpersoner att filma på offentlig plats är inget konstigt, men att som näringsidkare filma när man som näringsidkare söker bråk är i min värld helt fel då det görs i kommersiellt syfte och oavsett svaren jag fått från kommun och länsstyrelse vägrar jag tro att det är lagligt. Det är väl i grund och botten en övervakningskamera vi pratar om?

Icke kunder filmas och kan lätt identifieras när de går förbi, har svårt att se att H&M skulle kunna göra samma sak. Eller ens att jag som privatperson kan montera en fast kamera och filma på offentlig plats.
Citera
2018-08-12, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Han tar bort alla videos efteråt, för att inte få en strike pga copyrightad musik han spelar

Nej det gör han inte. Du kan gå in på hans Facebook och kolla på gamla livesändningar från 3 juli om du nu skulle känna för det.
Citera
2018-08-12, 01:11
Medlem
AnOldBeginnings avatar
"Kört rakt ner i diket med detta?"
Om han jobbat på Disneyklubben kanske.
Herregud vad ängsliga människor är idag. Funderar på om vi faktiskt behöver ett rejält jävla världskrig för att rensa ut alla dessa patetiska människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Patetiskt, hade han bara gillat läget och fattat vad "live" betyder så hade det varit lugnt. En så jävla korkad tönt.
Jag blir lite nyfiken ifall Harakiri-gubben har tillstånd, eller behövs det tillstånd ifall man inte lagrar filmen själv? Rimligtvis borde man behöva tillstånd ändå, hans kamera tar dessutom bilder en bra bit utanför sin vagn på allmän plats och därmed behöver man tillstånd enligt vad jag kan utläsa av Datainspektionen.

Ser du hur full han är? Hade han inte varit korkad i det tillståndet hade det varit något som var snett.

Gällande korvgubbens tillstånd så behöver han inte tillstånd för att det, just för att det är livestream. Att alla sedan kan sitta hemma och spela in det och lägga ut det på nätet spelar ingen roll i lagens mening. Ganska sjukt men så är lagen. Hade haft respekt för Petter om de faktiskt piskat upp korvis just för att det gäller det här med att filma och integritet. Han förtjänar hård misshandel för det han gör. Bor inte ens i Stockholm och besöker det ytterst sällan så det spelar inte mig någon roll i praktiken, men principen.
Citera
2018-08-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Efter Akilovs attentat vart en klädesbutik varnad då deras övervakningskameror filmat utanför butiken. Har varit i kontakt med Sthlm:s kommun avseende denne korvgubbe och fått till svar att de ska kika på det. Det var dock länge sedan och på ett ungefär samma svar fick jag från länsstyrelsen.

Att det är fullt tillåtet för privatpersoner att filma på offentlig plats är inget konstigt, men att som näringsidkare filma när man som näringsidkare söker bråk är i min värld helt fel då det görs i kommersiellt syfte och oavsett svaren jag fått från kommun och länsstyrelse vägrar jag tro att det är lagligt. Det är väl i grund och botten en övervakningskamera vi pratar om?

Icke kunder filmas och kan lätt identifieras när de går förbi, har svårt att se att H&M skulle kunna göra samma sak. Eller ens att jag som privatperson kan montera en fast kamera och filma på offentlig plats.

Jo precis, så länge han inte har tillstånd till det av länsstyrelsen så tror jag inte att det är lagligt om han inte har tillstånd. I princip så är det krav på tillstånd så länge du inte bär kameran på dig och kan styra den. Med andra ord, du får filma och ta kort på vad helst du önskar så länge du styr kameran själv och den inte anses stationär. Då behöver du tillstånd så länge den filmar allmän plats.

Jag har ingen aning om Harakiri-gubben har tillstånd. Kan såklart vara 100% laglig.
Citera
2018-08-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Lät ju som att allt började med att Harakirigubben ville vara schysst och hindra Petter från att avslöja något ofördelaktigt om sig själv i direktsändning.

Vad var det Petter höll på att säga när han blev avbruten?

Petter säger att dom gjort en deal och att han får käka gratis på restaurangen mot att han antagligen lånar ut sitt namn till sin kompanjon som driver stället. Det sista är bara min gissning för han hann ju inte berätta allt innan Jeppe avbröt honom när han började förstå var det barkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in