2018-08-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bra där, carro22! Jag har dock för mig att Prinzezzan skrev att det finns/fanns en person som ska ha sett delar av vad som hände med Helena. Om man tänker lite mer ingående på detta, är ju denna information jäkligt intressant. Såväl plats som medverkande borde ju alltså vara kända. Kan du ta ett nytt tag om detta, Prinzezzan?

Precis, delar av vad som hände, Tack!
Ja detta är väldigt intressant.
Kom igen prinsess!
Citera
2018-08-11, 22:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Hej
Prinzzesan, jag har för mig att du för länge sedan skrev i tråden att det fanns en person som hade sett det hela som hände Helena.
Har den personen inte hört av sig till dig mer förutom den gången, vad hände med det?

Hej!

Om personens uppgift är korrekt, så kan den ha sett delar av det som hände.

Personens uppgift har lämnats vidare till polis.
Citera
2018-08-11, 22:54
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Så kan det vara. Vi kan väl invänta Prinzezzans svar, men nog kan man känna att Prinzezzan syftar på samma person som Kvasta-Sara syftar på - fast flera år tidigare! (Om det sedan säger något rent faktamässigt kan jag inte bedöma.)

Det verkar vara samma person (ev. vittnesmål) vi syftar på.
Citera
2018-08-11, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meriksson85
Precis så! Min pappa är mycket starkare än din. Ska det vara så jävla svårt att ta reda på om KM är pilot? Ska jag ringa och fråga? Eller åka hem och knacka på hos han?

Eller gör som stolpskottet Warvlin eller vad han hette på TSL inbjudan på Twitter.
Citera
2018-08-11, 23:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Så kan det vara. Vi kan väl invänta Prinzezzans svar, men nog kan man känna att Prinzezzan syftar på samma person som Kvasta-Sara syftar på - fast flera år tidigare! (Om det sedan säger något rent faktamässigt kan jag inte bedöma.)

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det verkar vara samma person (ev. vittnesmål) vi syftar på.

Ok, men då uppstår en fråga. Kvasta-Sara kommer nu in i tråden och beskriver detaljerat situationen samt hänger ut allt detta utan till synes minsta problem. Varför skrev inte du tydligt om detta när du var i farten för flera år sedan? Många bad dig redan då, men inget hände.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-11 kl. 23:22.
Citera
2018-08-11, 23:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elakastyggavargen
Eller gör som stolpskottet Warvlin eller vad han hette på TSL inbjudan på Twitter.

Det som kanske mest talar för att KM är "mannen med pilotglasögon" är just Warvlins inlägg på sociala medier. Kan någon igen infoga Warvlins inlägg på KM:s Twitter (var det väl?)? Gärna dumpar så att äktheten ökar.
Citera
2018-08-11, 23:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok, men då uppstår en fråga. Kvasta-Sara kommer nu in i tråden och beskriver detaljerat situationen samt hänger ut allt detta utan till synes minsta problem. Varför skrev inte du tydligt om detta när du var i farten för flera år sedan? Många bad dig redan då, men inget hände.

Jag låg lågt med detta då, eftersom min källa bad mig göra så. Kvasta-Saras agerande kan inte jag svara för.
Citera
2018-08-11, 23:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag låg lågt med detta då, eftersom min källa bad mig göra så. Kvasta-Saras agerande kan inte jag svara för.

Ok, jag förstår, men fallet har inte tid att vänta. Det som vi hittar måste vi lägga ut. Har du något som du kan komplettera Kvasta-Saras inlägg med?
Citera
2018-08-12, 00:05
Medlem
Citat:
Ok, jag förstår, men fallet har inte tid att vänta. Det som vi hittar måste vi lägga ut. Har du något som du kan komplettera Kvasta-Saras inlägg med?

Gör ett inlägg trots frågan riktas till Prinzezzan:
Om hon kände igen Helena men inte kunde identifiera killen då kanske KM, BW, mfl kan uteslutas.
Kan ha varit en relativt ny bekantskap som inte kom från stan och var på tillfälligt besök hos någon Helena i sin tur kände? Där av orsaken att vittnet inte kände igen utseendet på killen?
Citera
2018-08-12, 00:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Gör ett inlägg trots frågan riktas till Prinzezzan:
Om hon kände igen Helena men inte kunde identifiera killen då kanske KM, BW, mfl kan uteslutas.
Kan ha varit en relativt ny bekantskap som inte kom från stan och var på tillfälligt besök hos någon Helena i sin tur kände? Där av orsaken att vittnet inte kände igen utseendet på killen?

Nej, så låter det inte sammantaget från initierat håll. Han/de var bekanta med Helena sedan länge och därmed känd/kända för gänget runt henne. Vittnet måste faktiskt inte känna igen varenda person i Mariestad - särskilt inte om det är stor åldersskillnad eller vitt skilda typer av leverne. Märk att polisen kan ha anat vem mannen var även utan "brovittnet", men att "brovittnet" blev den sista pusselbiten som polisen behövde - så långt (och alldeles för sent).
Citera
2018-08-12, 01:00
Medlem
Citat:
Hej!

Om personens uppgift är korrekt, så kan den ha sett delar av det som hände.

Personens uppgift har lämnats vidare till polis.

Vad bra, jag fick för mig att denna person inte vågade gå till polisen överhuvudtaget?
Så vet du vad/någon vad som har kommit fram av den uppgiften?
Citera
2018-08-12, 01:16
Medlem
Citat:
Jag har länge tänkt skriva detta men nu är nog det bästa läget: Du är en av dem i tråden som har "teamat upp" och som försöker undergräva besvärande parametrar i tråden. Du ligger hela tiden och försöker strö osäkerhet i det besvärliga som skrivs. Det blev kristallklart om inte annat för bara några dagar sedan (och nu då, givetvis).

🤣🤣🤣och du verkar inte göra skäl för ditt namn ? Ugglor är känd för att va smarta. Problemet m dig är att du och endast du har rätt i allt ! Du tom säger vad Polisen ska göra ... gör om gör rätt , för du har ju alltid rätt! Du är självutnämnd chef här i tråden ... men tvivlar på att så många jobbar för dig? Du droppar namn hit och dit och skyller på andra ...?jämt . Och nu till min fråga ? Skulle jag på något vis vara den ” misstänkte som sitter här och gömmer sig , skapa oreda i tråden menar du ? Eller hur tänkte du? Isåfall kan du skicka mig ett pm så kan du få min bostads adress , en ledtråd bor bara några mil från ett stort fjäll !Där Stockholmare tillbringar vintersemestrar . Du är paranoid och enbart löjlig ! Men det kända ordspråket .... som man känner sig själv , känner man andra 🤔det är därför du nästan dumförklarar andra än dig själv när någon ny teori skrivs ? Du vill styra tråden ... från dig själv ? Hade länge tänkt skriva detta men kändes rätt nu .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in