2018-08-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det var väl längesen Stahre gick? På vilket sätt hade det påverkat läget idag tror du?
Vad har blivit bättre sedan Gren kom och satt sin prägel?
2018-08-11, 16:10
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag är väl någonstans lite inne på den linjen också, nog är det väl Gren som är det egentliga problemet då IFK:s trupp sannerligen inte är någon munter läsning. Vi hade ju lite liknande läge med Nanne som krampaktigt höll fast vid en taktik som spelarna inte hade kvalitet nog att klara av, trots att han själv var högst delaktig i att värva in dem. Till slut gav han med sig och började spela riktig defensiv grisfotboll bara för att få in poäng, klara kontraktet och skapa andrum. Vilket ju fungerade.

Nu har jag inte sett något av IFK, men vore det en omöjlighet för Poya att överge prestigen (om han nu har någon) och spela enbart resultatinriktat för att ta hem lite poäng och säkra kontraktet? Hur ser spelsättet/taktiken ut? Vad är han för typ av tränare?

Jag gillar Poya styggt mycket! Han kör hårt på sin trebackslinje men går, när matchen kräver det, ibland ned på en fyrbackslinje. Så Poya föredrar 3-backslinjer men är ingen ideolog. Han känns rätt flexibel.
2018-08-11, 16:25
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varken Dalkurd eller Sirius har i allsvenskan att göra eftersom de spelar väl på plast 19 eller 20. Ta med er BP ner i superettan så gör de svensk fotboll en tjänst.

Nu är det faktiskt så att Sirius spelar på gräs! Hemma i alla fall.
2018-08-11, 16:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Nu är det faktiskt så att Sirius spelar på gräs! Hemma i alla fall.

I år ja men 2019 el. 2020 då, blir det inte plastskit?
2018-08-11, 16:56
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Jag gillar Poya styggt mycket! Han kör hårt på sin trebackslinje men går, när matchen kräver det, ibland ned på en fyrbackslinje. Så Poya föredrar 3-backslinjer men är ingen ideolog. Han känns rätt flexibel.

Poya är väl en ideolog? Försöker spela gladfotboll utan materialet för det, står fast vid sin tre backs linje (även om självaste Billy Nordström måste spela där), etc etc. Han är allt annat än en pragmatiker iallafall.
Senast redigerad av paras0nic 2018-08-11 kl. 17:37.
2018-08-11, 17:34
Medlem
Citat:
Tur att svensk fotboll går mot ljusare tider.
2018-08-11, 18:09
Medlem
Citat:
Varken Dalkurd eller Sirius har i allsvenskan att göra eftersom de spelar väl på plast 19 eller 20. Ta med er BP ner i superettan så gör de svensk fotboll en tjänst.

Det där argumentet blir lätt andefattigt med tanke på att hälften av lagen spelar på plast. Varför är det just Sirius du vill ha ned? Sirius har iallafall potential att dra lite publik.
2018-08-11, 18:10
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Jo, men det är tyvärr kommunen som bestämmer i frågan. Både supportrar och delar av klubbens organisation har länge visat sitt missnöje kring detta beslut. Det är väl självklart att vi supportrar inte vill ha nån plastmatta, men kommunen har redan visat sin inkompetens genom att inte tillhandahålla de resurser som krävs för att ha en fungerande naturgräsmatta vid säsongsinledningen.

Det verkar som att det är helt klart att det blir plastgräs, men jag har för mig att det var snack om att det skulle bli hybrid förut?
2018-08-11, 18:10
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Poya är väl en ideolog? Försöker spela gladfotboll utan materialet för det, står fast vid sin tre backs linje (även om självaste Billy Nordström måste spela där), etc etc. Han är allt annat än en pragmatiker iallafall.
I så fall blir min fråga än mer aktuell: hur mycket krävs det innan han tvingas ändra om och spela mer cyniskt för att fixa resultaten? Skulle det inte ske någon förändring alls och IFK fortsätter rasa (säg att de till slut hamnar på kvalplats vilket väl är föga troligt men ändå en reell möjlighet) bör väl ändå Poya få bära en stor del av ansvaret (och sannolikt avgå)?
2018-08-11, 18:49
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
I så fall blir min fråga än mer aktuell: hur mycket krävs det innan han tvingas ändra om och spela mer cyniskt för att fixa resultaten? Skulle det inte ske någon förändring alls och IFK fortsätter rasa (säg att de till slut hamnar på kvalplats vilket väl är föga troligt men ändå en reell möjlighet) bör väl ändå Poya få bära en stor del av ansvaret (och sannolikt avgå)?

Ja, hur långt skall det behöva gå? Som sagt, det finns goda intentioner men det spelar inte ett jävla jota, när resultaten ser ut som de gör match efter match, Gamla Ullevi är inte i närheten av den borg det har varit och jag undrar verkligen när det blev såhär illa. Jag tycker att IFKs trupp skall vara kapabel till mer, men kanske inte med 3-4-3, då det blir en jävla panik vid motståndomställningar och allt för plottrigt vid offensiva kontringar.

Krydda detta med spelare som tar fel beslut och underpresterar så blir det en jävla soppa.

Som de flesta nog har noterat är IFKs passningsprocent vid avgörande lägen smärtsamt låg, speciellt skickas det ”långa svepande bollar från kant till kant” allt för ofta utan en mottagare. Det slarvas med djupledsbollar och inläggen är ett jävla haveri, både offensivt och defensivt. Detta tror jag har mycket att göra med att spelarnas utgångspositioner, jag skulle vilja se ett mer tradionellt riskminimerande Gbg för vi läcker för mycket.

Vi får hoppas att Poya är inte är allt för insnöad på en tre-backs-linje, annars kan det här bli riktigt illa. Men det är bara min åsikt.
2018-08-11, 18:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Det där argumentet blir lätt andefattigt med tanke på att hälften av lagen spelar på plast. Varför är det just Sirius du vill ha ned? Sirius har iallafall potential att dra lite publik.

Deras sätt att inte berätta att Sarfo sprang efter fjortisar. Därför önskar jag kanske inte klubben utan de nötter som visade så dålig moral att de höll tyst.
2018-08-11, 18:59
Medlem
Citat:
Deras sätt att inte berätta att Sarfo sprang efter fjortisar. Därför önskar jag kanske inte klubben utan de nötter som visade så dålig moral att de höll tyst.
Egentligen märkligt att man valde att undanhålla det. Ni hade säkert pröjsat några miljoner till för en kille som hade passat in utmärkt i klubben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in