Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 08:27
  #205
Medlem
smoerreboms avatar
jag dricker mest 2.8 eftersom 3.5 är för dyrt, bra 3.5 är dock riktigt gott, bland 2.8orna är det svårt att hitta nån sort som är riktigt god o inte för dyr, falcon bayerskt o mariestad är rätt ok men de är för dyra, blir oftast pripps.

Starköl tycker jag inte är särskilt gott utan gränsen går normalt vid 4 procent nånstans
Citera
2018-06-06, 15:21
  #206
Avstängd
KringExs avatar
Jag brukar köpa Falcon Extra Brew 3,5%. Tycker att det är den godaste folkölen
Citera
2018-06-07, 04:30
  #207
Medlem
sfrges avatar
Det är nog inte helt ovanligt att alkisar köper folköl. I alla fall inte ölalkisar.
På söndagarna finns ju inte så mycket att välja på.
Det har man själv gjort några ggr. Fördelen med folköl är att du blir inte lika aspackad som med sprit.
Citera
2018-06-07, 14:55
  #208
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Fjortisar ber ju folk köpa ut öl eller så snor de av sina föräldrar, alkisar tycker att det är som alkoholfritt och vad är det då för klientel som kvarstår? Jag har aldrig sett någon köpa folköl i affären och jag kan bara tänka mig hur mycket de måste slänga eftersom det knappast går med vinst. Så vad är det egentligen för typer som köper folköl?
Jag köper folköl. Jag kommer att köpa det den här månaden eftersom jag blir 20 i juli. Sen när jag blir 20 så kommer jag bara att köpa det någon gång ibland.
De som köper folköl är de som är under 20, de som har missat bolaget, alkisar på söndagar, pensionärer, de som vill ha öl till maten, de som vill ta sig en öl trots att dom ska köra bil, punkare och de som tycker att folköl är godare än starköl.
De får säkert slänga ganska mycket folköl på vissa butiker. En del ölsorter går knappt åt. Det märker man när man på bäst före datumet. Fast det har ju långt bäst före datum. Så det kan ju ligga där ett tag. Sen brukar de ha extrapris på det ibland.
__________________
Senast redigerad av Freddeiboi98 2018-06-07 kl. 15:55.
Citera
2018-06-07, 14:56
  #209
Medlem
Mintafs avatar
Tycker de flesta under 3.5 smakar vattnigt. Men köper 3.5or ibland när jag grillar.
Citera
2018-06-07, 15:53
  #210
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Skulle vara intressant att höra vad ni klassar som folköl, är det enbart 3,5or eller 2,8or, eller kanske båda?
3,5or tänker jag alltid på när jag hör folköl.
Citera
2018-06-07, 16:49
  #211
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag, är en sådan typ.
Det kan jag förstå. Du dricker Pripps blå 3,5. Den ska jag njuta mycket av den här månaden. För nästa månad blir jag 20
Citera
2018-07-30, 09:39
  #212
Medlem
Krexuss avatar
Jag är en sådan typ som gått över folköl, Falcon Extra Brew är favoriten den smakar riktigt bra tycker jag. Sen är det skönt att kunna häva i sig några till grillningen utan att alkoholen kickar allt för hårt, tycker man blir betydligt mysigare i skallen utav folköl. Sen om folk vill titta snett på mig när jag lägger ner två sexpack i kundvagnen där barnen sitter.. låt dom göra det, folk vill ha fördomar om alla människor i det här landet så det är bara roligt om man kan bidra med någonting.
Citera
2018-08-08, 19:50
  #213
Medlem
Avsiktarens avatar
Smarta människor som kan räkna. Hade inte ork att åka till systemet och villa testa 2,8or. Ja man blir full. Man behöver dricka mer men samtidigt betydligt mer lättdrucken än starköl och en SOL som överstiger 4 säger sig självt. Föredrar egentligen vodka men så dyr spriten är måste man försöka kompensera.
Citera
2018-08-09, 21:11
  #214
Medlem
Isnatts avatar
Drack mycket svagöl nu i sommar. Höll mig till 2,8% då.
Förra året under semstern drack jag i princip lite varje dag men mest starköl.
I år struntade jag i det och köpte oftast 2,8% och kanske några starköl också men 80% svagöl.
Jag kan dricka väldigt mycket på kort tid och är jag hemma och har semester dricker jag när jag lagar mat och till maten, sitter inte och pimplar öl på balkongen liksom även om det blev ett par där också.
Blev en billig och bra sommar och skönt att slippa vara trött dagen efter även efter 5-7 öl.
Fan så billigt det är med 2,8!
Citera
2018-08-11, 17:34
  #215
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Drack mycket svagöl nu i sommar. Höll mig till 2,8% då.
Förra året under semstern drack jag i princip lite varje dag men mest starköl.
I år struntade jag i det och köpte oftast 2,8% och kanske några starköl också men 80% svagöl.
Jag kan dricka väldigt mycket på kort tid och är jag hemma och har semester dricker jag när jag lagar mat och till maten, sitter inte och pimplar öl på balkongen liksom även om det blev ett par där också.
Blev en billig och bra sommar och skönt att slippa vara trött dagen efter även efter 5-7 öl.
Fan så billigt det är med 2,8!

Kan dock säga att efter att ha druckit 12 1/2 2,8 vaknade jag upp med den värsta bakfyllan på länge.
Citera
2018-08-11, 17:35
  #216
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag är så liten och smal så jag blir riktigt full på ett sexpack. Så är systemet stängt kan jag köpa folköl istället för vin. Om jag ska bli full alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback