Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Jag söker HR på vischan nu iochmed arbete och ligger långt ned i kön. Det finns alternativ men det är inte tal om allmännyttan. Du din landsförrädare pratar skit. Precis som jag trodde.
Är du anställningsbar? Det var inte illa. Samhall eller?
Så till hyresrätterna, det är klart att det inte är ”lätt” att hitta bra och billigt boende med vår dysfunktionella bostadspolitik, men frågan var väl som jag förstått det om alla lägenheter tilldelas invandrare. Detta är inte sant, utan nån slags modern förvrängd vandringslegend. Det som skett är att nyanlända asylflyktingar som inte haft tak över huvudet fått förtur i köerna. Vilket inte är något nytt, men volymerna blev väldigt stora under 2015-2016. Detta förvränger nazisterna till att alla hyresrätter går till invandrare.
Det är inte bara allmännyttan som hyr ut lägenheter utan det finns också massor med privata aktörer. Jag tror hälften av hyreslägenheterna är privata, hälften i allmännyttan. Ring runt och fråga. Problemet är väl att de får välja vilka de hyr ut till. Då kanske det inte är så bra att skylta med att man är NMR-anhängare. Men jag antar att du inte skriver under eget namn, eller?