2018-08-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Deras inhemska valuta, lira, föll 20% idag.
Tror han refererade den fetade delen i hans inlägg. Svenska kronan föll inte 30% på en månad utan 10% över en period av 9 månader.
2018-08-11, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Lustigt det där för när jag tipsar folk om lediga lägenheter så heter det alltid ”nää där vill jag inte bo. För mycket invandrare där”.

Hur ska ni ha det, sverigevänner.

Var? Jag bryr mig inte om det är invandrartätt eller ej. Kom med ett enda tips då. Det är ett test för jag vill se att det verkligen är en enkel sak att hitta en HR snabbt tillgänglig och till vettig hyra.

Men det är klart att jag helst slipper mångkulturhelvetet eftersom den inte är attraktiv för fem öre.
2018-08-11, 09:42
Medlem
Vem har rätt? Mäklar-VDn Erik Olsson som hävdar att amorteringskravet gjort bostadsmarknaden trögare. Eller minister Bo Skoglund som hävdar att sånt hänger samman med demografin.

Eller är det kanske något annat?

https://omniekonomi.se/maklare-bomarknaden-mer-last-efter-amorteringskravet/a/jPjXGb
2018-08-11, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Var? Jag bryr mig inte om det är invandrartätt eller ej. Kom med ett enda tips då. Det är ett test för jag vill se att det verkligen är en enkel sak att hitta en HR snabbt tillgänglig och till vettig hyra.

Men det är klart att jag helst slipper mångkulturhelvetet eftersom den inte är attraktiv för fem öre.

Vettig hyra alltså? Det är väl det som folk tycker är bostadsbrist, när det inte finns fräscha hyresrätter centralt med reglerade hyror. Du får väl betala vad det kostar.

Sen tycker väl jag att du och dina nazistkompisar kan flytta till Spetsbergen eller någon annan liknande ögrupp, så kan ni få rå om er själva helt utan mångkultur. Oklart om det finns hyresrätter där dock.
2018-08-11, 10:25
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Lustigt det där för när jag tipsar folk om lediga lägenheter så heter det alltid ”nää där vill jag inte bo. För mycket invandrare där”.

Hur ska ni ha det, sverigevänner.

Vari ligger det lustiga? Finns det ens nån som önskar bo i mångkulturen?
2018-08-11, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Vari ligger det lustiga? Finns det ens nån som önskar bo i mångkulturen?

Jobbet eller studier är så pass viktigt ibland att mångkulturen kan man förbise. Den här Benitopolyem låtsas som att så inte är fallet och jag vet att han ljuger. Däremot är mångkulturen så totalt värdelös att det är en helt annan sak när det gäller familjebildning eller om man ens är två med omtanke för tjejen. Det får för varje svensk vara en måtta på hur mycket totalt väsenskilda människor man har till grannar.

Benito är förmodligen någon sorts vresig aktivist och har nu påstått att han kan tipsa om lättillgängliga HR men lättillgängliga HR är inte vad som kännetecknar svensk bostadsmarknad. Det blir ju också en fråga om utifall det är i storstäderna eller i småstäderna. Svensken som är i behov av en bra bostad är i de allra flesta fallen utlämnad till BR-marknaden.

Kan den här Benitopolyem inte komma med ett verkligt exempel på HR som han ändå insinuerar finns kan han lika gärna hålla käften eftersom han ändå inte tillför något till tråden.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2018-08-11 kl. 10:40.
2018-08-11, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vem har rätt? Mäklar-VDn Erik Olsson som hävdar att amorteringskravet gjort bostadsmarknaden trögare. Eller minister Bo Skoglund som hävdar att sånt hänger samman med demografin.

Eller är det kanske något annat?

https://omniekonomi.se/maklare-bomarknaden-mer-last-efter-amorteringskravet/a/jPjXGb

Eller så är priserna för höga, går de ner går omsättningen upp.
2018-08-11, 10:42
Medlem
Citat:
Jobbet eller studier är så pass viktigt ibland att mångkulturen kan man förbise. Den här Benitopolyem låtsas som att så inte är fallet och jag vet att han ljuger. Däremot är mångkulturen så totalt värdelös att det är en helt annan sak när det gäller familjebildning eller om man ens är två med omtanke för tjejen. Det får för varje svensk vara en måtta på hur mycket totalt väsenskilda människor man har till grannar.

Benito är förmodligen någon sorts vresig aktivist och har nu påstått att han kan tipsa om lättillgängliga HR men lättillgängliga HR är inte vad som kännetecknar svensk bostadsmarknad. Det blir ju också en fråga om utifall det är i storstäderna eller i småstäderna. Svensken som är i behov av en bra bostad är i de allra flesta fallen utlämnad till BR-marknaden.

Kan den här Benitopolyem inte komma med ett verkligt exempel på HR som han ändå insinuerar finns kan han lika gärna hålla käften eftersom han ändå inte tillför något till tråden.

Jag har själv gjort en liknande (mkt enkel) undersökning i sthlms län och då letade jag efter dyra HR i halvtaskigt läge, ni vet det brukar alltid sägas att bristen på HR är "Billiga HR i bra lägen". Hittade ingenting.

Det som det däremot inte var någon som helst brist på var andrahandslägenheter, det fanns det bra tillgång på.

Slutsats av min högst ovetenskapliga undersökning: Brist på HR, d.v.s. förstahandskontrakt, däremot andrahandsmarknaden funkar.
2018-08-11, 11:28
Avslutad
Citat:
Jag söker HR på vischan nu iochmed arbete och ligger långt ned i kön. Det finns alternativ men det är inte tal om allmännyttan. Du din landsförrädare pratar skit. Precis som jag trodde.

Är du anställningsbar? Det var inte illa. Samhall eller?

Så till hyresrätterna, det är klart att det inte är ”lätt” att hitta bra och billigt boende med vår dysfunktionella bostadspolitik, men frågan var väl som jag förstått det om alla lägenheter tilldelas invandrare. Detta är inte sant, utan nån slags modern förvrängd vandringslegend. Det som skett är att nyanlända asylflyktingar som inte haft tak över huvudet fått förtur i köerna. Vilket inte är något nytt, men volymerna blev väldigt stora under 2015-2016. Detta förvränger nazisterna till att alla hyresrätter går till invandrare.

Det är inte bara allmännyttan som hyr ut lägenheter utan det finns också massor med privata aktörer. Jag tror hälften av hyreslägenheterna är privata, hälften i allmännyttan. Ring runt och fråga. Problemet är väl att de får välja vilka de hyr ut till. Då kanske det inte är så bra att skylta med att man är NMR-anhängare. Men jag antar att du inte skriver under eget namn, eller?
2018-08-11, 12:27
Medlem
https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-1-316m2-ostra-frolunda,-mjoback-samt-koinge-svenljunga-kommun-allevagen-14-28-mfl-14201775

Bara att handla
2018-08-11, 14:35
Medlem
Går det att hoppas på något positivt? Kan marknaden vända uppåt och öka med typ 2-4 % per år? Samtidigt som kronan stabiliseras och räntan håller samma låga nivå som idag? Hur ekvationen ska gå ihop vet jag inte, men kan man få fram en realistisk teori om att det är möjligt?
2018-08-11, 15:22
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmdo474
Går det att hoppas på något positivt? Kan marknaden vända uppåt och öka med typ 2-4 % per år? Samtidigt som kronan stabiliseras och räntan håller samma låga nivå som idag? Hur ekvationen ska gå ihop vet jag inte, men kan man få fram en realistisk teori om att det är möjligt?

Nej, helt enkelt för att den nya generationen förstagångsköpare blivit begränsade i kreditgivningen och därmed ej kan driva på priserna så som tidigare köpare kunnat göra. Så priserna har toppat.

Att vi är i slutet på en högkonjunktur i kombination med väldigt mycket oroligheter och konflikter runt om i världen talar snarare för att priserna kommer gå ner kraftigt i samband med någon form av samhällskris och lågkonjunktur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in