'We play against a team that invest more than us. They (Leicester) spent more money than us, so in the Premier League we must get used to teams with players of the same quality that we have.'
Han var sorglig för några årsen men nu är det bara ... jag hittar inte ens ord för det. Kan inte ta ifrån det han vunnit men han är så extremt enkel att hata på.
En annan som börjar bli lite larvig nu är klopp, snart 80 dagar sen CL finalen och han snackar fortfarande om ramos.
Citat:
Many people will say that these things happen. But if that is the message we are sending to our children, that nothing is out of bounds and it's all about winning, then I will be glad to leave this planet in 40 years
Han var sorglig för några årsen men nu är det bara ... jag hittar inte ens ord för det. Kan inte ta ifrån det han vunnit men han är så extremt enkel att hata på.
En annan som börjar bli lite larvig nu är klopp, snart 80 dagar sen CL finalen och han snackar fortfarande om ramos.
Jösses ..
Tycker det var fint på nåt sätt det Klopp säger. Men visst, så kan man säga efter varje fotbollsmatch med alla filmningar också om man ska vara sån och tjatiga människor kan vara jobbiga men jag tycker det är bra att han pratar om det på detta viset.
Alright then. Här kommer mina tabelltips för årets säsong med tillhörande kommentarer.
Premier League
1. Manchester City
2. Liverpool
3. Tottenham
4. Chelsea
5. Arsenal
6. Manchester United
7. Everton
8. West Ham
9. Wolverhampton
10. Leicester
11. Crystal Palace
12. Fulham
13. Southampton
14. Newcastle
15. Brighton
16. Bournemouth
17. Watford
18. Burnley
19. Huddersfield
20. Cardiff
PLs toppstrid känns inte överdrivet spännande. Ur ett nyktert perspektiv måste City ses som rätt klara favoriter. För United luktar det fiasko och gårdagens match fick, trots tre poäng, inte många tvivlare att ändra uppfattning. Att Chelsea kniper en CL-plats är ett långskott men då jag inte heller är överdrivet imponerad av Arsenal kanske det ändå kan gå vägen. Hazards prestationer blir givetvis direkt avgörande.
Vad gäller nykomlingarna ska både Wolves och Fulham klara kontraktet utan större problem. Har de senaste dagarna sett att flertalet tippare har Wolves som en outsider till Europaplatserna, det känns i mitt tycke extremt osannolikt. De har absolut en bra och spännande trupp, i synnerhet för att vara nykomling, men för att vara med och hota däruppe krävs något ytterligare. Är det något lag som ska skrälla sig in bland topp sex är det Everton, även fast inte heller det känns särskilt troligt. Det är liksom ingen idé att försöka skrälla in något lag bland topp sex då det ändå aldrig sker.
Bottenstriden blir i sedvanlig ordning snuskigt högintressant. Precis som många andra tror jag att Cardiff och Hudds får det tufft, men sista degraderingsplatsen är svårare att fylla. Rent spontant känns det som att ovanligt många lag riskerar att trilla dit men för mig står ändå valet mellan Watford och Burnley.
Championship är precis som vanligt ett helvete att tippa. Enda jag känner mig någorlunda säker på är att Rotherham blir seriens slagpåse. Med sig ner till League One tar de jojo-lagen Bolton och Wigan. QPR, Hull och Reading ser dock alla tragiska ut och får således passa sig mycket noga.
Blackburn tror jag blir årets miniöverraskning. De har ett stabilt bygge och nu är det dags att etablera sig i Championship. Vill det sig väl kan de sluta ännu högre upp i tabellen.
Bland de degraderade lagen tror jag att WBA placerar sig sämst. Både Swansea och Stoke ser definitivt okej ut och det skulle inte förvåna mig om något av dem lirar PL-fotboll redan nästa säsong igen.
Vinner serien tror jag dock att Derby gör, väl medveten om att de sällan håller för favorittryck. I år tycker jag att de har ett intressant och välbalanserat lag med både gammalt och ungt. Hur Lampard är som tränare har jag ingen aning om men som Chelseasupporter måste jag givetvis hoppas på braksuccé.
Blev lite besviken på Wolves då Lookalike? har hypat upp dom något så mycket. Visst bara en match, men mot 10 stycken..
Nja,vet inte vad Ni förväntar Er av en nykomling gentemot ett förmodat topp 8 lag?
Det är som det tidigare sagts,vi är i år TRE av processen om TIO år.
Detta sagt så var det en sub par performance av Wolves.Tydligt att nerver var med i spelet samtidigt som Everton är ett bra motstånd.
Våra wingbacks saknade den impact som de hade i Championship,men med avseende på Jonny Castros bättre defensiva kvaliteer så var detta ingen större nackdel.
Största problemet var att varken Jota eller Costa spelade bra idag.Det lämnade oss kort och tillsammans med wingbacks dåliga offensiva output så bakband det även Ruben Neves i synnerhet.
Har ingen som helst anledning att ändra min preseason prediction om plats åtta till tolv för Wolves denna säsong.Vi kommer att möta bättre motstånd än Everton framöver,men vi kommer sannerligen också att stöta på sämre antagonister.
Detta år är ett år som vi bygger...om sju år skall vi utmana om förstaplatsen.Sådan är planen,och vi ligger före den tidsmässigt i skrivande stund.
Tottenham gjorde precis vad som krävdes för att håva in tre poäng mot Newcastle och hade marginalerna på sin sida. Alli, Vertonghen och Lloris såg skarpa ut och gjorde en bra match. Kane däremot verkar långt från fulltränad. Han var slö, missade passningar och bara allmänt usel. Sedan hans skada i mars har han inte alls kommit tillbaka till sin normala nivå. Skulle hellre se Llorente från start mot Fulham för att ge Kane en extra vecka att komma i form tills matchen mot United.
Därtill kan man konstatera att Sissoko och Aurier inte ska vara i närheten av startelvan om Tottenham aspirerar på en topp 4-placering. Sissoko springer kopiöst mycket och vinner en del boll men tyvärr är hans teknik inte i närheten av bra nog för att spela i ett topplag i PL. Han tappar boll och slår bort så mycket passningar att det nästan blir komiskt. Aurier faller in lite i samma fack som Sissoko. En bra atlet (bättre med bollen än Sissoko) men hans förmåga att läsa spelet och försvara är tyvärr uselt.
Lite intressant info från Uniteds match mot Leicester. Uniteds egna produkter spelade 253 minuter totalt mot Leicester. Det var mer än dubbelt vad Manchester City hade under hela förra säsongen.
Intressant iom att alla säger att Pep fostrar egna spelare och Mourinho bara köper in.
Tottenham gjorde precis vad som krävdes för att håva in tre poäng mot Newcastle och hade marginalerna på sin sida. Alli, Vertonghen och Lloris såg skarpa ut och gjorde en bra match. Kane däremot verkar långt från fulltränad. Han var slö, missade passningar och bara allmänt usel. Sedan hans skada i mars har han inte alls kommit tillbaka till sin normala nivå. Skulle hellre se Llorente från start mot Fulham för att ge Kane en extra vecka att komma i form tills matchen mot United.
Att Kane ej levererar mål under Augusti är ingenting nytt under solen.
Han kommer igång som vanligt efter landslagsuppehållet.
Att Kane ej levererar mål under Augusti är ingenting nytt under solen.
Han kommer igång som vanligt efter landslagsuppehållet.
De tidigare åren har han dock bidragit i spelet och skapat chanser utan att sätta dem. I år ser han helt slutkörd/otränad ut. Känns som han rusade tillbaka från sin skada i våras men aldrig riktigt fått tid att träna upp sig fullt igen i och med VM etc.