2018-08-10, 18:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag säger ingenting, kanske ljög båda?
Vi vet inte alls vad som hände egentligen.
SD kanske tvingade henne, hon vågade inte säga sanningen.
Finns olika scenarion.
Det jag försöker säga att att mer kan dölja sig bakom en anmälan.
Ingen vet vad som hände mer en de två som var med i bilen

Men snälla, om nu LW anmäler SD så inte fan sitter väl hon och samkör sin version med hans?

Någon hejd på spekulationer måste det väl ändå vara och att LW skulle ha varit rädd för SD och inte vågat säga sanningen är ju rent löjligt, då hade hon inte anmält honom överhuvudtaget.

Båda lämnade sina versioner och åklagaren fann att inget brott hade begåtts.
Citera
2018-08-10, 18:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men snälla, om nu LW anmäler SD så inte fan sitter väl hon och samkör sin version med hans?

Någon hejd på spekulationer måste det väl ändå vara och att LW skulle ha varit rädd för SD och inte vågat säga sanningen är ju rent löjligt, då hade hon inte anmält honom överhuvudtaget.

Ja åklagaren fann detta utefter versionen båda lämnade.
Frågan var från början om svartsjuka var inblandat. Båda var väl ändå överens om att de började tjafsa. Jag spekulerade i om tjafset handlade om mer än utebliven fika. Det tror jag att det gjorde. Inget brott begicks enligt åklagaren men det var inte det som inlägget handlade om
Citera
2018-08-10, 18:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är vanligt att trådskrivare som har personliga engagemang i MGM, gärna beskyddar och försvarar en misstänkt i absurdum. Till vilken nytta? Utredarna kommer hur som helst att bygga vidare mordpusslet med rena fakta.

Detta försvarande av MGM gör bara
att det verkar ännu mer misstänkt.
Hur många är det engentligen som
vet om sanningen men som skyddar
honom ändå?
Citera
2018-08-10, 19:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det tvivlar jag på. Hade t.ex. jag rådfrågats skulle jag sagt att om SD inte visar svarsjuketendenser med HD och andra tidigare relationer med kvinnor, lär han inte ha gjort det med LW heller. Efter ett dylikt råd skulle polisen då tagit samtliga kvinnor SD haft och "grillat" dem ordentligt i denna fråga.

Men som jag tidigare nämnt i tråden att även med LW har det tagit alldeles för lång tid, många år innan denna s.k. svartsjuka visat sig och då direkt med mord som resultat. Nej så är det inte, det eskalerar över tid, först bråk, Sedan psykisk misshandel och senare fysisk. Mycket sällsynt att det direkt leder till mord och inga tydliga tecken till svartsjuka tendenser förut synts.

Därutöver om han inte aldrig haft svarsjuketendenser, psykisk och/eller fysisk misshandel mot HD under de närmare 20 år de varit tillsammans, tvivlar jag starkt att han skulle uppvisat dessa mot LW som han inte ens bodde ihop med utan endast träffade sporadiskt som det redan sagts i tråden.

HD verkar han ju ha lyckats hjärntvätta
så henne hade han nog kontroll över.

Lena kanske var starkare och inte accepterade
hans dumheter.

De sista månaderna som Lena levde så postade hon
mer och mer foton på sig själv tillsammans med olika män
i geocachloggen.
Det kanske var en markering mot SD?
För att visa att hon träffade vem hon ville.

Det kanske var det som till sist fick
bägaren att rinna över?
Citera
2018-08-10, 19:21
Medlem
Citat:

Nja, åklagaren fann att det inte gick att bevisa att det som hände i bilen var ett brott.
En liten skillnad som jag ser det.
Citera
2018-08-10, 19:47
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Nja, att brott inte kunde styrkas då ord stod mot ord. En viss skillnad.

Edit. Liknande kommentar innan från annan postare. Inte först på bollen alltså.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-10 kl. 19:56.
Citera
2018-08-10, 19:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
HD verkar han ju ha lyckats hjärntvätta
så henne hade han nog kontroll över.

Lena kanske var starkare och inte accepterade
hans dumheter.

De sista månaderna som Lena levde så postade hon
mer och mer foton på sig själv tillsammans med olika män
i geocachloggen.
Det kanske var en markering mot SD?
För att visa att hon träffade vem hon ville.

Det kanske var det som till sist fick
bägaren att rinna över?

Om SD hade beslutat att försöka rädda sitt äktenskap nu under våren, som uppgifter gjort gällande, stämmer det ju väl överens med att LW samma tidpunkt började träffa fler män än tidigare.
Båda hade till synes gått vidare, märktes på sociala medier som du nu själv nämner exempel på samt att SD hade sagt till vänner och bekanta att de ska försöka lappa ihop äktenskapet.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-10 kl. 19:57.
Citera
2018-08-10, 19:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Vännen som inte får nämnas:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/93b4fcff-9453-4ba9-82ce-4321901f2efb_l.jpg

30 Oct 15

Alla andra män ska utredas
men JG är bara en vän!
Citera
2018-08-10, 19:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Om SD hade beslutat att försöka rädda sitt äktenskap nu under våren, som uppgifter gjort gällande, stämmer det ju väl överens med att LW samtidigit började träffa en fler män än tidigare.
Båda hade till synes gått vidare, märktes på sociala medier som du nu själv nämner exempel på samt att SD hade sagt till vänner och bekanta att de ska försöka lappa ihop äktenskapet.

LW kanske till sist hade drabbats av
systerlig medkänsla med HD och tänkte
berätta allt hon visste för henne om SD.
Citera
2018-08-10, 20:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då måste du ha slarvat rejält Men nu blev du iallafall påmind om skillnaden mellan huvudförhandling och häktningsförhandling.

Nej jag slarvade inte (fixade juristlinjen med bra betyg på de fyra och ett halvt år som det ska ta medan snittet väl är att det tar sju år från start till man tar examen) även om nu inte processrätten var mitt favoritblock men jag vet gott och väl skillnaden mellan häktningsförhandling och huvudförhandling.
Det kanske vore mer konstruktivt att du funderar över hur du uttrycker dig istället för att oroa dig i onödan över om jag slarvat.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-10 kl. 20:10.
Citera
2018-08-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det är detta jag funderar över. Det är alltså en asylsökande man som hugger handen av en annan asylsökande man (Moe) på Varbergagatan 53 2016. Den enhandade mannen börjar sedan fatta tycke för en person och se upp till denna person. Moe berättar för den beundrade att han kan lura "aina" (polisen) eftersom de är så korkade. Moe berättar att egentligen var det han som attackerade Filip med yxa, varvid Filip försvarade sig med svärdet. Eftersom TR gick på Moes linje blev Filip fälld och Moe fick skadestånd på 220 000.
Det finns en koppling till LW fram till början av juni.

Lexbase:

Örebro tingsrätt har i dag dömt Filip Hessey som stått åtalad för att ha utdelat hugg med svärd mot Jamal ”Moe” Sadaq i Örebro. Den åtalade mannen döms för försök till mord.
Åklagaren har lyckats motbevisa Filip Hessey invändning att han blev angripen av Jamal ”Moe” Sadaq med en yxa. Av utredningen har det istället framkommit att det varit Filip Hessey som angrep Jamal ”Moe” Sadaq med ett svärd.

Citat:
" Den Gambia killen som blev av med handen (”Moe” Jamal) är ett riktigt psykbryt som suttit för inte allt för länge sedan då han verkade se upp till en nära vän till mig och berättat hur lätt han dribblade med ”aina” som han sa mm efter händelsen i varberga o är inte så oskyldig som det framgått i denna händelse.. Fhv blir han inlåst nu och får smaka lite extra tid också för sina lögner för det som skedde på Varbergagatan 53. Han hamnar där han hör hemma om han nu blir fälld för detta mord och är ingen som ska gå fri på våra gator!!" Citat

Citat: "Det jag menade med det var att han satt o snacka med en nära vän till mig hos någon gemensam vän till dom om hur han lyckades undkomma sin skyldighet i varberga o hur lättlurade polisen är, sitt skadestånd o allt vad det var.. Enligt min vän hög han tydligen med någon yxa då vilket polis inte kunde bevisa i korta drag o det var mer han som blev dömd i detta som försvarade sig mer eller mindre och inte tvärt om.. Inte insatt i denna händelse alls tyvärr" Citat

Jag förmodar att du ser en koppling med det här fallet och med
Lenas arbete gällande utslussning av asylsökande inom Örebro
kommun?
Citera
2018-08-10, 20:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej inte den. Det var en artikel som handlade enbart om den tidigare anmälan så det fanns mer detaljer. Det var bl.a. där det stod om att tilltalad haft rätt att nyttja tvång för att få ut målsägsnde ur sin privata egendom.
Den länkades här i tråden också, var det i samband med hans första eller andra anhållande kanske? Någon som har länk till denna artikel?

Här är en länk till metro. I artikeln länkas även till Expressen som också skrev om det.
https://www.metro.se/artikel/uppgift-om-tidigare-våld-förhörde-mannen-tog-nackgrepp-på-lena-wesström

https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-man-anmald-for-misshandel-av-lena/
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-10 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in