Citat:
Ursprungligen postat av
Cockinson
Jag vet två som skrivit att de har källor på att KB skjutsade följet till förfesten, (behöver inte namnge dom som skrev det i tråden), och vore det toppen om det kunde leda till mer information kring KB's bil, färg märke osv för att stärka de tips att hon åkt i en vit bil vid den tiden.
Även om det visar sig att hon jobbade natt på gruppboendet i Skövde.
För vi har ännnu inget kring KB efter skjutsen, allt efter det är bara antaganden. Att rimligtvis hon var på förfesten innan hon åkte till jobbet. Men inget bekräftat.
Osannolika saker kan ha skett, som ex. , lämnat följet på förfesten, åkte hem gjort sig redo för jobbet, samåkt eller tagit bussen till Skövde.
Vad jag försöker komma till är att KM är utan tvekan i mina ögon den utpekade MMPG, och den högst troligen som tog livet av HA, därav behövs källor kring hans alternativ att få ta i bil den natten.
Systrarna i Lockerud vore det snabbaste sättet att skaffa bil.
Källan som skriver att dom inte hade körkort förran '93 och att KB&BM hade en tråd 740 ser jag som troligen felaktiv eller t.o.m. planterad misinformation.
Det är just det här med bilen som får mig att tro att MMPG inte har något överhuvudtaget med HA´s försvinnande att göra, vem det är eller om han ens finns är en annan sak.
Hur ska han få tag i en bil innan HA hunnit hem? Dom lämnar ju stadt samtidigt!
Det är något av vittnesmålen som måste förbises av dom som finns, annars går det inte ihop, det är det jag tror att LGWP har räknat ut.
Och då tvivlar jag mest på "brovittnet" (vilket LGWP också verkar göra), övriga vittnesmål "hänger ihop".
GM är helt enkelt någon som redan sitter i en bil när HA passerar bron, det är i alla fall vad jag tror