2018-08-10, 14:25
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan någon få fram kortet på bla PK från stadsparken i Mariestadstidningen?
Kanske även kort från tidningen på BW mfl i samband med deras arrangerade första sökinsats?

Kan det vara dessa bilder?

https://app.tt.se/bild/q=skallgång%20Helena%20Andersson

https://mariestadstidningen.se/skaraborg/2017/05/10/helena-forsvann-for-25-ar-sedan#&gid=1&pid=2
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-10 kl. 14:35.
Citera
2018-08-10, 14:28
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du vet lika väl som jag att den bekräftelse du söker inte kan komma från annat håll än polisen eller honom själv.

Här har du ju helt rätt, vilket de flesta i tråden faktiskt förstår.

Själv har jag sen en vecka tillbaks slutat gissa på KM som pilot och GM.
Hädanefter ser jag honom som en glasklar pilot o GM.

Trots professor Perssons utsaga om Vänern som Helenas viloplats hävdar jag med bestämdhet att han har fel på den punkten. Helena finns på ett rätt behörigt avstånd från den sjön.

Jag har nu också lärt mig att det verkar vara ok med att följa upp sina påståenden med följande haranger..... "Jag kan tyvärr inte berätta mer utförligt om vad jag vet just nu för jag vill inte bli avstängd. Det var därför jag skrev "längre fram", vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer med tråden framöver."

Så nu avvaktar jag o ser vad denna tråd kan bjuda på fortsättningsvis. Jag har ju redan noterat, under sista veckan, att någon tappat sin impulskontroll och jag gissar att det händer relativt snart igen.
Citera
2018-08-10, 14:55
Medlem
Lyssnade igenom Radio programmen m den såkallade pilotmannen ” Jag har följt flera mordfall här på Fb och i ett 3-4 mordfall har då ” mördaren själv varit aktiv i tråden . ” pilotmannen säger själv att han maniskt” följer denna tråd ? Något jag även tänkte på ( säkert flera som tagit upp detta men hittar det inte) innan interjuven så säger ” mannen själv .... jag väntar på att mitt namn ska dyka upp i tråden ? Alltså innan detta program sändes har namnet ( eller spekulationerna ) på hans identitet ej varit nämnd här ? Han följde tråden maniskt för att se och när hans namn skulle nämnas ? Så här är det ju oftast ...... om han inte vore inblandad så är jag ganska övertygad om att denne man inte skulle följa allt prat , skvaller och teorier på Fb ? Han gör det såklart för att hålla koll ? Allt annat vore bara idiotiskt . Tänkte ochså på att den stackaren var tärd och skakade under sin redogörelse under natten , eller den redogörelse som inte finns pga minnesluckor . Klart som fasen att Karl var nervös ..... han satt mitt emot Helenas vänner . Någonstans i flödet här sitter ett nicknamn som mår nog satans dåligt ? Ångest och skuld är nog ett av det värsta en människa kan uppleva . Varför då inte lätta på trycket , lämna in en anonym beskrivning om vad som hände och vart Helena ligger ? Du kommer aldrig att få lugn och ro i din kropp annars. Du måste vara en otrolig skådespelare som klarar av att leva m denna fruktansvärda hemlighet , skaffat dig ett liv som inget hänt ? Ditt liv har fortsatt medans du släckte en ung tjejs drömmar ....... hur kan man leva med det ??????
Citera
2018-08-10, 15:18
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan någon få fram kortet på bla PK från stadsparken i Mariestadstidningen?
Kanske även kort från tidningen på BW mfl i samband med deras arrangerade första sökinsats?

Kolla sex inlägg neråt, (från ditt inläggg) om det är de bilder du efterfrågar.
Citera
2018-08-10, 15:29
Medlem
Såg Tikimon skrivit ungefär som mig , såg det först nu när jag gick tillbaka i tråden . Men tror det ligger mycket i detta ?? Hans ” tärda utseende , händerna ( nervositet ) det ” maniska läsandet i tråden . Känns inte som en oskyldig person ... i min värld 😕
Citera
2018-08-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Lyssnade igenom Radio programmen m den såkallade pilotmannen ” Jag har följt flera mordfall här på Fb och i ett 3-4 mordfall har då ” mördaren själv varit aktiv i tråden . ” pilotmannen säger själv att han maniskt” följer denna tråd ? Något jag även tänkte på ( säkert flera som tagit upp detta men hittar det inte) innan interjuven så säger ” mannen själv .... jag väntar på att mitt namn ska dyka upp i tråden ? Alltså innan detta program sändes har namnet ( eller spekulationerna ) på hans identitet ej varit nämnd här ? Han följde tråden maniskt för att se och när hans namn skulle nämnas ? Så här är det ju oftast ...... om han inte vore inblandad så är jag ganska övertygad om att denne man inte skulle följa allt prat , skvaller och teorier på Fb ? Han gör det såklart för att hålla koll ? Allt annat vore bara idiotiskt . Tänkte ochså på att den stackaren var tärd och skakade under sin redogörelse under natten , eller den redogörelse som inte finns pga minnesluckor . Klart som fasen att Karl var nervös ..... han satt mitt emot Helenas vänner . Någonstans i flödet här sitter ett nicknamn som mår nog satans dåligt ? Ångest och skuld är nog ett av det värsta en människa kan uppleva . Varför då inte lätta på trycket , lämna in en anonym beskrivning om vad som hände och vart Helena ligger ? Du kommer aldrig att få lugn och ro i din kropp annars. Du måste vara en otrolig skådespelare som klarar av att leva m denna fruktansvärda hemlighet , skaffat dig ett liv som inget hänt ? Ditt liv har fortsatt medans du släckte en ung tjejs drömmar ....... hur kan man leva med det ??????

Bra analys! Instämmer definitivt.
Citera
2018-08-10, 15:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Själv har jag sen en vecka tillbaks slutat gissa på KM som pilot och GM.
Hädanefter ser jag honom som en glasklar pilot o GM.

Trots professor Perssons utsaga om Vänern som Helenas viloplats hävdar jag med bestämdhet att han har fel på den punkten. Helena finns på ett rätt behörigt avstånd från den sjön.

Grattis! Fallet är löst - lås tråden.
Du har lyckats med det som ingen annan har gjort under dom senaste 26 åren. Ditt porträtt (din avatar) bör snarast förses med guldram och hängas upp i fikarummet hos Skövde-polisen 🤡
Citera
2018-08-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon

Ja, väldigt bra.
Citera
2018-08-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon

Reagerade även på en sak till ? Pilotmannen säger att ingen inte ens hans familj och vänner vet om att han blivit förhörd flera gånger och även delgivits misstanke om mord/ dråp . I Chatten som PW hade där man fick ställa frågor skrev någon .....Kalla fall grupppen brukar kunna genom den misstänktes vänner/ familj avslöja en gärningsman ( inte ordagrant men )Då svarar PW ... Polisen har varit i kontakt m mannens ( pilots) anhöriga och vänner ?????
Själv säger han i radio reportaget ..... inte ens min familj vet ???
Någon tanke om det ??🤔
Citera
2018-08-10, 16:36
Medlem
Genom mitt jobb har jag varit på många psykologiska föreläsningar . Kommer väl ihåg en fransk professorer i psykologi som förklarade allt detta m reptilhjärnans betydelse och då särskilt på mördare , sadister mm. Även den värsta mördare har ett samvete över vad de gjort och vad som hänt ? Men det är Narsisster och psykopater som vänder detta samvete och själv blir ett offer ! Nu tror jag och även de flesta här att denna man är inget av detta😕 han är en ” vanlig människa som har ställt till det rejält gör sig 👍 han lider nog en helvetes kval . Hans liv måste vara en berg och dal bana och har satt stora avtryck av vad han gjort ? En person som inte är egentligen ond utan ett misstag , bråk som gick helt överstyr kan omöjligt inte ha påverkat denna människa väldigt negativt .Att döva ångesten m droger eller Alkohol är nog inte helt långt borta. Det är väldigt ovanligt att en människa kan hålla detta inom sig , en stor hemlighet som man inte delar m någon . En person som inte gjort något väsen av sig ( det sista han vill är att bli tagen av polisen ) Nej tror absolut inte på någon kallhamrad man utan idag en väldigt skör person som absolut inte mår speciellt bra. Detta är enbart mina tankar 🤔 och mitt jobb har såklart inget m det att göra ... jag är ingen självutnämnd expert . Funderar som alla andra . Om detta blir uppklarat någon gång så ser vi hur nära eller långt ifrån sanningen vi var 🤔 en tror att vi är iallafall och naggar i den .
Citera
2018-08-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Kan det vara dessa bilder?

https://app.tt.se/bild/q=skallgång%20Helena%20Andersson

https://mariestadstidningen.se/skaraborg/2017/05/10/helena-forsvann-for-25-ar-sedan#&gid=1&pid=2

Tyvärr inte..tack för ett gott försök.
Det är kort som inte finns på nätet.
Hört talas om att det publicerades i tidigt skede i tidningen, Mariestads...
Där skulle PK synas med sällskap på en bänk bl.a..
Även i ett annat reportage där BW syntes med övrig medhjälpare som startade det första söket innan MRÖ.....om jag uppfattat rätt.
Tänkte om det gick att fota över och lägga in om någon har tillgång. Det är svårt att få fatt på äldre foton på personer av intresse.
Citera
2018-08-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Han har ju varit misstänkt av polisen sen 1998 så det är väl inte så konstigt att han följt tråden här på FB och "väntat" på att hans namn ska dyka upp?
Han fick ju inte reda på att han är misstänkt av PW och MÖ!

Det är väl det som varit hans stora skräck, att folk ska få veta att han är misstänkt att ha mördat Helena? (Det var ju därför han inte ville ha advokat)
Det skull nog få vem som helst att må dåligt och uppträda lite annorlunda, även om man är helt oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in