2018-08-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Han har ju varit misstänkt av polisen sen 1998 så det är väl inte så konstigt att han följt tråden här på FB och "väntat" på att hans namn ska dyka upp?
Han fick ju inte reda på att han är misstänkt av PW och MÖ!

Det är väl det som varit hans stora skräck, att folk ska få veta att han är misstänkt att ha mördat Helena? (Det var ju därför han inte ville ha advokat)
Det skull nog få vem som helst att må dåligt och uppträda lite annorlunda, även om man är helt oskyldig.

Trots allt detta går han med på intervjun som avslöjar en hel del för de insatta.....Undrar varför när han är så rädd att bli röjd?
Citera
2018-08-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ok, då har jag missat att det stått i media, kan du länka till något?

Jag vet att vittnet beskrivit mer än byxorna, men jag har bara läst och hört att vittnet ska ha reagerat på byxorna, inte att hon ska ha känt igen HA.

Är det som du säger så bevisar det ju bara ytterligare hur illa detta är skött av polisen!
Från Bickan post nr #10565:
2007 säger utredningsledaren detta i TV4.
- Vi har vittnesuppgifter om att Helena med säkerhet setts på Marieholmsbron, säger Pelle Jenvén på länskriminalen till TV4. Helena Andersson ska ha setts på bron tillsammans med ytterligare en person, en man som polisen gärna vill ha kontakt med.Polisen misstänker att det är den mannen som har tagit livet av Helena Andersson. Man tror att han är från Mariestad.På Marieholmsbron såg ett vittne en kvinna och en man promenera på Marieforsleden i riktning västerut. Kvinnan hade ljusa, luftiga byxor med mönster i pastellfärger och en svart kofta. Detta var också vägen mot Helenas hem.Slut citat.
Citera
2018-08-10, 17:38
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Grattis! Fallet är löst - lås tråden.
Du har lyckats med det som ingen annan har gjort under dom senaste 26 åren. Ditt porträtt (din avatar) bör snarast förses med guldram och hängas upp i fikarummet hos Skövde-polisen 🤡

Får tacka så ödmjukt för din respons, som vanligt fri från sarkasmer.

Var och en blir troligen salig på sin egen sanning, eller hur?

Jag håller dock inte med dig om att låsa tråden. Det finns en hel hög med folk här som verkligen brinner för trådens egentliga ämne.
Att min personliga version av sanning skulle räcka för en låst tråd, trodde jag inte att du skulle tycka. Du förvånar mig lite.
Citera
2018-08-10, 17:50
Medlem
Citat:
Han har ju varit misstänkt av polisen sen 1998 så det är väl inte så konstigt att han följt tråden här på FB och "väntat" på att hans namn ska dyka upp?
Han fick ju inte reda på att han är misstänkt av PW och MÖ!

Det är väl det som varit hans stora skräck, att folk ska få veta att han är misstänkt att ha mördat Helena? (Det var ju därför han inte ville ha advokat)
Det skull nog få vem som helst att må dåligt och uppträda lite annorlunda, även om man är helt oskyldig.

Fast som jag skrev ang folk får reda på ? Enlig PW så har polisen varit i kontakt m anhöriga till honom . Själv säger han att ingen inte ens hans egen familj vet om att han är misstänkt .
Om man är helt oskyldig ? Då brukar det ju inte finnas bevis, vittnen , mordvapen ... inget ? Skulle man då i 25 år totalt gräva ner sig om man var oskyldig ? Det finns något dom heter ... ingen rök utan eld ! Sedan att följa tråden ” maniskt ett annars ord .....besatthet , tvång så gör man nog inte det heller om man är oskyldig. Är han inte gärningsmannen så är han inblandat på ett eller annat vis . N
Att uppträda nervöst , oroligt ännu efter 25 år !!! Något stämmer inte 🤔
Citera
2018-08-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cockinson
Jag vet två som skrivit att de har källor på att KB skjutsade följet till förfesten, (behöver inte namnge dom som skrev det i tråden), och vore det toppen om det kunde leda till mer information kring KB's bil, färg märke osv för att stärka de tips att hon åkt i en vit bil vid den tiden.

Även om det visar sig att hon jobbade natt på gruppboendet i Skövde.
För vi har ännnu inget kring KB efter skjutsen, allt efter det är bara antaganden. Att rimligtvis hon var på förfesten innan hon åkte till jobbet. Men inget bekräftat.

Osannolika saker kan ha skett, som ex. , lämnat följet på förfesten, åkte hem gjort sig redo för jobbet, samåkt eller tagit bussen till Skövde.

Vad jag försöker komma till är att KM är utan tvekan i mina ögon den utpekade MMPG, och den högst troligen som tog livet av HA, därav behövs källor kring hans alternativ att få ta i bil den natten.

Systrarna i Lockerud vore det snabbaste sättet att skaffa bil.
Källan som skriver att dom inte hade körkort förran '93 och att KB&BM hade en tråd 740 ser jag som troligen felaktiv eller t.o.m. planterad misinformation.

Det är just det här med bilen som får mig att tro att MMPG inte har något överhuvudtaget med HA´s försvinnande att göra, vem det är eller om han ens finns är en annan sak.
Hur ska han få tag i en bil innan HA hunnit hem? Dom lämnar ju stadt samtidigt!
Det är något av vittnesmålen som måste förbises av dom som finns, annars går det inte ihop, det är det jag tror att LGWP har räknat ut.
Och då tvivlar jag mest på "brovittnet" (vilket LGWP också verkar göra), övriga vittnesmål "hänger ihop".

GM är helt enkelt någon som redan sitter i en bil när HA passerar bron, det är i alla fall vad jag tror
Citera
2018-08-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag håller med dig här - någon "random" kille var det troligen inte. Det fanns i alla fall tillräckligt många som kände igen honom, både inne på Stadt och utanför. Hade han varit en helt "random" kille, så torde t ex inte "brovittnet" känna igen honom (om vi utgår ifrån att hon var ifrån Mariestad).

Enligt flera personer var det inte ovanligt att människor hade pilotsolglasögon på den tiden, så enbart dessa kan inte ha identifierat honom. Pusselbitar från Stadt-besökare som såg mannen med Helena samt "brovittnet" gjorde att polisen förstod vem det var frågan om.

Kan tycka att det är synd att polisen inte redan -98 t ex gick ut med att en man med pilotglasögon synts gå med Helena efter bron, och att de gick ner till höger efter bron. Då kanske fler hade kunnat erinra sig ha sett samma sak, ev. lite längre fram - eller tidigare, före bron.
om han var en "random kille" var hn nog inte på innflyttingsfesten, i taxien, brevid tlf og på stadt, saken avhenger inte av nån brovittne
Citera
2018-08-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Från Bickan post nr #10565:
2007 säger utredningsledaren detta i TV4.
- Vi har vittnesuppgifter om att Helena med säkerhet setts på Marieholmsbron, säger Pelle Jenvén på länskriminalen till TV4. Helena Andersson ska ha setts på bron tillsammans med ytterligare en person, en man som polisen gärna vill ha kontakt med.Polisen misstänker att det är den mannen som har tagit livet av Helena Andersson. Man tror att han är från Mariestad.På Marieholmsbron såg ett vittne en kvinna och en man promenera på Marieforsleden i riktning västerut. Kvinnan hade ljusa, luftiga byxor med mönster i pastellfärger och en svart kofta. Detta var också vägen mot Helenas hem.Slut citat.

Det är ju samma Pelle Jenvén som i "Veckans brott" 2011 säger att det är "ytterst osäkert att det är Helena som syns på bron".

Men som sagt, stämmer det att vittnet kände igen Helena så är det ju tragiskt för då skulle ju saken varit uppklarad nu, om inte polisen slarvat bort det vittnesmålet i 6 år.
Citera
2018-08-10, 18:32
Medlem
Citat:
Det är ju samma Pelle Jenvén som i "Veckans brott" 2011 säger att det är "ytterst osäkert att det är Helena som syns på bron".

Men som sagt, stämmer det att vittnet kände igen Helena så är det ju tragiskt för då skulle ju saken varit uppklarad nu, om inte polisen slarvat bort det vittnesmålet i 6 år.

"Alt" av vittnesmål er vel ytterst osäkert for Pelle:

Till P4 Skaraborg säger pensionerade polisen Pelle Jenvén som tidigare utredde Helena Anderssons försvinnande att hundägarens vittnesmål kom först vid det andra förhöret med henne.

– Självklart kan det vara en alldeles korrekt iakttagelse, men vid första frågetillfället hade hon vare sig hört eller sett någonting, även om hon visste att just en kvinna var borta. Jag till och med tror att hon visste att det var Helena Andersson som var borta, säger Pelle Jenvén.
Citera
2018-08-10, 18:34
Medlem
Citat:

nej, polisen vet nog hvem det er, de kan bara inte bevisa noe mer enn at han ble sett ved bron, det holder inte i en mordsak
Citera
2018-08-10, 18:40
Medlem
Slutat bubbla, börjar bli avslaget igen......
Radioseriens intervju är allt annat än glasklar...många frågetecken lämnar den...
Motsägelsefullt att delta med uppgifter och samtidigt var så skraj att bli röjd....

Oavsett bron så åkte hon med i en bil.
Sökes efter bilburen närstående/bekant till Helena...
Två stycken inblandade tre eller fler har vetskap eftersom det är några som direkt snackat på fyllan.
Freija får gärna komplettera med uppgifterna kring dåvarande UAs umgänge kontra Helenas..
Är det sant att UA var bekant med då ökände PK....bara det blir givet trubbel...?
Citera
2018-08-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Fast som jag skrev ang folk får reda på ? Enlig PW så har polisen varit i kontakt m anhöriga till honom . Själv säger han att ingen inte ens hans egen familj vet om att han är misstänkt .
Om man är helt oskyldig ? Då brukar det ju inte finnas bevis, vittnen , mordvapen ... inget ? Skulle man då i 25 år totalt gräva ner sig om man var oskyldig ? Det finns något dom heter ... ingen rök utan eld ! Sedan att följa tråden ” maniskt ett annars ord .....besatthet , tvång så gör man nog inte det heller om man är oskyldig. Är han inte gärningsmannen så är han inblandat på ett eller annat vis . N
Att uppträda nervöst , oroligt ännu efter 25 år !!! Något stämmer inte 🤔

Ja, det är ju lite märkligt.

Fast vad finns det för bevis? Det finns ett "ytterst osäkert" vittnesmål från "brovittnet".
Vad är det för mordvapen man har hittat?
Som jag skrev, att ens bli misstänkt skulle nog få vem som helst att må dåligt och uppträda annorlunda, även om man är helt oskyldig.
Kanske till och med bli lite "besatt".
Citera
2018-08-10, 18:45
Medlem
Citat:
Det är just det här med bilen som får mig att tro att MMPG inte har något överhuvudtaget med HA´s försvinnande att göra, vem det är eller om han ens finns är en annan sak.
Hur ska han få tag i en bil innan HA hunnit hem? Dom lämnar ju stadt samtidigt!
Det är något av vittnesmålen som måste förbises av dom som finns, annars går det inte ihop, det är det jag tror att LGWP har räknat ut.
Och då tvivlar jag mest på "brovittnet" (vilket LGWP också verkar göra), övriga vittnesmål "hänger ihop".

GM är helt enkelt någon som redan sitter i en bil när HA passerar bron, det är i alla fall vad jag tror

Kan det då vara att ” pilot är inblandad ändå ?sett el hört något ? Det jag reagerar på m ” pilot beskrivs som en tärd / sliten man , nervös , skakiga händer . Om han inte är inblandad skulle då denna människa i 25 år gått ner sig som en tärd” man ? Tror pilot och ännu en man med bil är inblandad i mordet . Helena går m pilot på bron , efter vägen träffar de den andra i bilen och något händer.... så klart !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in