2018-08-10, 12:47
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det var nog några forskare som var först med teorin om Stay behind. Högst rimlig teori, men så länge inga dokument släpps i Sverige blir den svår att bevisa. Vilket säkert är meningen.
Det där om forskare känns lite som att du ljuger stort, men du verkar ha bra koll på dina fakta, bättre än mig!
Du vet inte inom vilket område de forskade i eller vilket universitet?
Eller deras namn?
Senast redigerad av Gothus 2018-08-10 kl. 13:02.
Citera
2018-08-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
I det första förhöret sa AB,

"Avslutningsvis uppfattade AB det som att GM väntat i korsningen Sveavägen - Tunnelgatan"
Nej det står inte ”väntat i korsningen” utan ”väntat in korsningen”
Det är en enorm skillnad, och att man läser slarvigt händer då och då...
Citera
2018-08-10, 13:11
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Det där om forskare känns lite som att du ljuger stort, men du verkar ha bra koll på dina fakta, bättre än mig!
Du vet inte inom vilket område de forskade i eller vilket universitet?
Eller deras namn?

Det gäller nog Daniele Ganser, historiker vid universitet i Basel och Mats Deland, historiker vid Uppsala universitet.
Citera
2018-08-10, 13:23
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Det gäller nog Daniele Ganser, historiker vid universitet i Basel och Mats Deland, historiker vid Uppsala universitet.
Väldigt tveksamt om det var de som först kom med denne geniala idé(Stay-Behind)?
Det finns många som uttalat sig efter Forsberg.
Ganser, vet jag vem han är, 2005 gav han ut sin bok:

CITAT:
"Ganser spekulerar till det parodiskas gräns. Olof Palme skulle – egentligen – ha mördats på grund av sitt Nato-motstånd och mördarna antyds komma från västmakternas säkerhetstjänst.
Han mer än antyder att George Bush själv satte igång 11 september-massakern för att utan restriktioner kunna bekämpa all sorts terrorism.
Ganser erkänner också att han i huvudsak stöder sig på sekundärkällor eller tidningsuppgifter. Kritiken mot honom har också *varit massiv från större delen av forskarvärlden."

Aftonbladet

CITAT:
"Ganser fails to document his thesis that the CIA, MI6, and NATO and its friends turned GLADIO into a terrorist organization."

https://www.cia.gov/library/center-for-the-study-of-intelligence/csi-publications/csi-studies/studies/vol49no3/html_files/Bookshelf_11.htm
Senast redigerad av Gothus 2018-08-10 kl. 13:52.
Citera
2018-08-10, 13:48
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Tvivlar du verkligen på att jag medelade PU vad jag såg och de översåg i deras egna förundersökningsmaterial, SGDF ? Och värför skulle jag inte komplettera bilden i efterhand?

Jag skriver för att få konstruktiv feedback från andra som är intresserad i vad som hände på brottsplatsen.

Jag vill också bota det öppna såret.

Skriva en bok om att Fauzzi mötte paret Palme efter att dom passerade den södra reklampelaren och inte efter att dom passerade den norra reklampelaren, sedan han kunde se Björkman några meter bakom paret Palme ? Nej.

Kontakt med Fauzzi? Inte vad jag vet. Har någon lyckats med det ?

Självfallet tvivlar jag. Jag är dessutom öppen för allt mitt i tvivlet. Men eftersom jag också gillar att spekulera och diskutera tänkte jag ge dig den här, lyssna 12 minuter in:

https://m.youtube.com/watch?v=rIUZzW1v-GI

Jag rangordnar vittnena, och vederhäftigast är Delsborn. Men busskursvittnet kommer tvåa med sina stringenta svar. Olyckligtvis säger hon upp mot Kungsgatan, och ner blir norrut, i övrigt är hon närmast ett perfekt vittne, utan dramatiseringar eller efterhandskonstruktioner.
Citera
2018-08-10, 14:09
Medlem
SGDFs avatar
Siffrorna, jag vill förtydliga mig. Om NF sprungit parallellt, måste han avvaktat tills han vet makarnas direktion. Det uppstår en brist i ditt resonemang där. Han kan inte vänta utanför biografen och börja springa när portarna låses upp. Han måste vänta till Olof själv vet vartåt han ska gå.

Vi kan träffas i Stockholm, så kan jag gå Palmes sträcka, du får springa. Men det måste utgå från bokhandeln, och är det verkligen ett rimligt vägval för en oplanerad mördare?
Senast redigerad av SGDF 2018-08-10 kl. 14:31.
Citera
2018-08-10, 14:21
Medlem
Gothuss avatar
Hösten 1985 är intressant om man vill få förståelse. De här två händelserna tror jag är av avgörande betydelse, finns det flera?
Det var en Amerikansk livsmedelsbutiks-kedja som systematiskt attackerades av Brabantmördarna.

CITAT:
"In December of 1985, Armfelt was said to be pulling the strings of Burafex, suddenly left Belgium for Canada. The Brabant killers had struck for the very last time on Friday November 9, 1985, killing eight people"

https://books.google.se/books?id=hsk…rmfelt&f=false

CITAT:
"After Mikhail Gorbachev's ascension in 1985, Bronfman's New York Times message began to resonate with the public. In early 1985, Bronfman secured an invitation to the Kremlin and on September 8–11, visited Moscow, becoming the first World Jewish Congress President to be formally received in Moscow by Soviet Officials. Carrying a note from Shimon Peres, Bronfman met with Gorbachev, and initiated talks of a Soviet Jewish airlift. It is said that Peres' note called on the Soviet Union to resume diplomatic relations with Israel."

https://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_Bronfman_Sr.
Senast redigerad av Gothus 2018-08-10 kl. 14:33.
Citera
2018-08-10, 14:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Väldigt tveksamt om det var de som först kom med denne geniala idé(Stay-Behind)?
Det finns många som uttalat sig efter Forsberg.
Ganser, vet jag vem han är, 2005 gav han ut sin bok:

CITAT:
"Ganser spekulerar till det parodiskas gräns. Olof Palme skulle – egentligen – ha mördats på grund av sitt Nato-motstånd och mördarna antyds komma från västmakternas säkerhetstjänst.
Han mer än antyder att George Bush själv satte igång 11 september-massakern för att utan restriktioner kunna bekämpa all sorts terrorism.
Ganser erkänner också att han i huvudsak stöder sig på sekundärkällor eller tidningsuppgifter. Kritiken mot honom har också *varit massiv från större delen av forskarvärlden."

Aftonbladet

CITAT:
"Ganser fails to document his thesis that the CIA, MI6, and NATO and its friends turned GLADIO into a terrorist organization."

https://www.cia.gov/library/center-for-the-study-of-intelligence/csi-publications/csi-studies/studies/vol49no3/html_files/Bookshelf_11.htm
Att CIA & Co dementerar är inte förvånande.
Citera
2018-08-10, 14:26
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Att CIA & Co dementerar är inte förvånande.
Nej inte alls men det verkar ha varit flera:

"Kritiken mot honom har också varit massiv från större delen av forskarvärlden."
Senast redigerad av Gothus 2018-08-10 kl. 14:40.
Citera
2018-08-10, 14:27
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jaha, så GM står och spanar på dom från andra sidan Sveavägen och när han ser dom gå söderut så sätter han av i full karriär åt motsatt håll, nordöst längs Tegnérgatan. Alternativt följer han dom en bit på Sveavägen och viker österut på Kammakargatan ett kvarter innan dom korsar Sveavägen. Denne förunderlige GM har sen också lyckats undvika att bli uppmärksammad av Jeppsson när han sprintar längs Luntmakargatan.

Vad har du för nöje av att förvirra och slösa bort andras tid?
Nej, du missförstår. GM tror at paret Palme ska återvända till Rådmansgatan tunnelbanestation och står därför i korsningen Sveavägen/Tegnérgatan och spanar på paret Palme. När han ser dom gå söderut, tror han att dom ska till Hötorget tunnelbanestation. För att inte synas springer han Luntmakargatan (parallellgatan) till Tunnelgatan.

Lars Jeppsson kommer ut på Tegnergatan efter det att GM har sprungit in på Luntmakargatan.

Alternativt följer han dom en bit på Sveavägen och viker österut på Kammakargatan ett kvarter innan dom korsar Sveavägen.

I båda varianter är han hela tiden på östra sidan Sveavägen.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-10 kl. 14:36.
Citera
2018-08-10, 14:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:

"Kritiken mot honom har också varit massiv från större delen av forskarvärlden."
Javisst! Jag skrev ju CIA & Co.

En artikel om Stay behind och MOP som jag inte sett tidigare:

https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/
Citera
2018-08-10, 14:43
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Citat:
Javisst! Jag skrev ju CIA & Co.

En artikel om Stay behind och MOP som jag inte sett tidigare:

https://efolket.eu/efolket-kraver-upp-pa-bordet-med-alla-fakta-om-cia-skapelsen-stay-behind-och-mordet-pa-olof-palme/
Ja ja, CIA kontrollerar i stort sett hela forskarvärlden. Man får besinna sig.

Länken du bifogade är död, jag kan inte öppna den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in