2018-08-10, 09:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Prova med en annan Webbläsare, tack. Eller byt ut din dator till en modern variant.
Nu har Donald själv lagt ut detta på nätet så jag tror att han kan tala för sig själv utan att du ska förvränga vad han själv vill säga?

Var framgår detta?
Du menar då att den första personen som yttrat sig om att Stay-Behind skulle vara inblandade är Donalds bror. Förutom att Donald själv påpekar att det fanns grupperingar(Stay-Behind) i närheten av Sveavägen.

Källan är Donald Forsberg, det finns ingen annan punkt slut
Willhem Forsberg. Framgår om du läser det du klistrar.
Citera
2018-08-10, 09:39
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Willhem Forsberg. Framgår om du läser det du klistrar.
Tack, tycker du att jag ska utgå ifrån att han är den första personen efter mordet som hävdar att Olof Palmes mördare med stor sannolikhet står att finna inom Stay-Behind?
Stay-Behind, vilket dravel rent ut sagt, hur fick han en sån konstig idé?
Senast redigerad av Gothus 2018-08-10 kl. 09:41.
Citera
2018-08-10, 09:49
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebroare
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Hela poängen med sättet GM sprang på, var att desinformera vittnen

Jan Nilsson säger "jag fick den uppfattningen att han forsöker följa efter någon eller någonting"

Hans Johansson säger "det såg ut som om han hade någonting framför sig"

Lars Jeppsson säger han sprang "något framåtlutad"
Du säger att mordet var ett pojkstreck men ändå sprang han på ett sätt som desinformerade vittnen, han iscensatte en teater som på ett avancerat sätt liknade mordet på Gustav III. Jag får inte ihop det. Din GM är extremt osannolik, krävs bättre förklaringar
Ja det är en komplex GM med ett komplext beteende, som jag samtidigt upplever som ett barnsligt och omoget beteende.
Senast redigerad av 299792458 2018-08-10 kl. 10:35.
Citera
2018-08-10, 10:07
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Åsgård och Olssons GMP har legat som en våt klibbig filt genom utredningen.
Kan dom frigöra sig från den lasten öppnar det sig en helt ny värld.

Bofors, knarkspan, och de wt observationer som förkastats av utredningen i 30 år.
Svammel om SE och CP tillhör svunna tider. Tillbaka till brottsplatsen och dess omgivningar. PU sitter på tonvis med fakta som inte vi har tillgång till.
Jag tror och hoppas att KP är rätt man att lyfta locket.
Nej, gärningsmannprofilen var den rätta vägen att gå. Problemet var att Åsgård och Olsson inte gjorde en grundlig analys av GM:s beteende på brottsplatsen.
Citera
2018-08-10, 10:22
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag har lyssnat igenom intervjun med Mattias Göransson från Filter en gång till.
Jag måste säga att Mattias G sticker ut hakan ordentligt.

Citat Mattias G:
" redan dagen efter mordet var han den mest självskrivne mördaren.
Han avfördes på felaktiga grunder.
Är du säker på att det här är Palmes mördare?
Ja, absolut.

Om PU skulle komma ut med information och peka ut Stig E som mördare skulle jag och förmodligen några till bli skeptiska.
Jag skulle i så fall få känslan att man hittat en ny "CP" som mördare, en död person med få anhöriga och förmodligen ingen som bryr sig om att ta strid för hans skull

Jag har letat lite hastigt om Mattias G:s andra artiklar, det jag reflekterar över är att han är skeptisk mot ubåtar och verkar anse att dåvarande Sovjetunionen blev felaktigt utpekade i samband med ubåtskränkningarna.

https://www.youtube.com/watch?v=7pBfzof4GEE
Intervju med Mattias Göransson om Filters Palme-scoop

http://wisemanswisdoms.blogspot.com/2017/11/gastinlagg-goransson-gommer.html
Gästinlägg: Göransson gömmer konstaterade kränkningar

"Björnen kommer! har blivit hyllad av en enig recensentkår men kritiserats av andra debattörer – som menar att Ryssland och den politiska ledningens agerande och avsikter aldrig bör framställas i försonande ljus. I bokens förord förklarar Mattias Göransson vad som väckte hans intresse för ämnet"

https://bjornenkommer.se/
Jag välkomnar Mattias Göranssons utspel, för att han utpekar ett vittne som Olof Palmes mördare. Jag välkomnar också Svenska och internationella medier som följde upp med det samma. Även om vittnet Stig Engström inte var Olof Palmes mördare.

https://www.nytimes.com/2018/05/24/world/europe/sweden-olof-palme-killing.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5760937/Swedish-police-investigating-right-wing-shooter-1986-murder-Prime-Minister-Olof-Palme.html
Citera
2018-08-10, 10:35
Medlem
[quote=299792458|64895404]Jag tror GM stod på östra sidan Sveavägen och spanade på Olof Palme som kom ut från biografen Grand. När han såg Olof gå söderut på Sveavägen, följde han inte Olof på Sveavägen, men använde parallellgatan (Luntmakargatan)

För att komma till Luntmakargatan från Sveavägen sprang han Tegnergatan eller Kammakargaten, inte Adolf Fredriks Kyrkogata.[/QUOTE

Menar du att en mördare som vill följa efter sitt offer AVVIKER från där han har överblick över offret och medvetet tappar den överblicken för att springa på en parallellgata och hoppas att offret dyker upp där han tror?
Citera
2018-08-10, 10:40
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasBen
Citat:
Jag tror GM stod på östra sidan Sveavägen och spanade på Olof Palme som kom ut från biografen Grand. När han såg Olof gå söderut på Sveavägen, följde han inte Olof på Sveavägen, men använde parallellgatan (Luntmakargatan)

För att komma till Luntmakargatan från Sveavägen sprang han Tegnergatan eller Kammakargaten, inte Adolf Fredriks Kyrkogata.

Menar du att en mördare som vill följa efter sitt offer AVVIKER från där han har överblick över offret och medvetet tappar den överblicken för att springa på en parallellgata och hoppas att offret dyker upp där han tror?
Ja, det menar jag. GM vet att dom kom med tunnelbanan och reknar med att dom är på väg till tunnelbanan efter bio besöket.
Citera
2018-08-10, 10:48
Medlem
De må han ha anat, men varför släppa blicken från offret?

Finns ingen som helst anledning.
Citera
2018-08-10, 11:14
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag har några frågor:

1 Vem pratade du med i PU? Var det ett samtal med växeltelefonist, lämnade du in en skroftlig redogörelse?

2 Varför kompletterar du din variant successivt, inspireras du efterhand, eller har du tänkt igenom allt och är klar?

3 Många som skriver här har frågor eller vill debattera, inte du. Varför skriver du? Om det är som du säger, kan du ju lugnt luta dig tillbaka och låta PU sköta resten, du kanske till och med blir belönad. Och varför har du inte skrivit en bok, som Larsson eller Pettersson?

4 Har du haft någon kontakt med Fauzzi?
Tvivlar du verkligen på att jag medelade PU vad jag såg och de översåg i deras egna förundersökningsmaterial, SGDF ? Och värför skulle jag inte komplettera bilden i efterhand?

Jag skriver för att få konstruktiv feedback från andra som är intresserad i vad som hände på brottsplatsen.

Jag vill också bota det öppna såret.

Skriva en bok om att Fauzzi mötte paret Palme efter att dom passerade den södra reklampelaren och inte efter att dom passerade den norra reklampelaren, sedan han kunde se Björkman några meter bakom paret Palme ? Nej.

Kontakt med Fauzzi? Inte vad jag vet. Har någon lyckats med det ?
Senast redigerad av 299792458 2018-08-10 kl. 11:33.
Citera
2018-08-10, 11:18
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiclasBen
De må han ha anat, men varför släppa blicken från offret?

Finns ingen som helst anledning.
Han ville inte att någon skulle se, att han spanade på Olof Palme
Citera
2018-08-10, 11:59
Medlem
Citat:
Jag tror GM stod på östra sidan Sveavägen och spanade på Olof Palme som kom ut från biografen Grand. När han såg Olof gå söderut på Sveavägen, följde han inte Olof på Sveavägen, men använde parallellgatan (Luntmakargatan)

För att komma till Luntmakargatan från Sveavägen sprang han Tegnergatan eller Kammakargaten, inte Adolf Fredriks Kyrkogata.

Jaha, så GM står och spanar på dom från andra sidan Sveavägen och när han ser dom gå söderut så sätter han av i full karriär åt motsatt håll, nordöst längs Tegnérgatan. Alternativt följer han dom en bit på Sveavägen och viker österut på Kammakargatan ett kvarter innan dom korsar Sveavägen. Denne förunderlige GM har sen också lyckats undvika att bli uppmärksammad av Jeppsson när han sprintar längs Luntmakargatan.

Vad har du för nöje av att förvirra och slösa bort andras tid?
Citera
2018-08-10, 12:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Tack, tycker du att jag ska utgå ifrån att han är den första personen efter mordet som hävdar att Olof Palmes mördare med stor sannolikhet står att finna inom Stay-Behind?
Stay-Behind, vilket dravel rent ut sagt, hur fick han en sån konstig idé?
Det var nog några forskare som var först med teorin om Stay behind. Högst rimlig teori, men så länge inga dokument släpps i Sverige blir den svår att bevisa. Vilket säkert är meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in