Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det tvivlar jag på. Hade t.ex. jag rådfrågats skulle jag sagt att om SD inte visar svarsjuketendenser med HD och andra tidigare relationer med kvinnor, lär han inte ha gjort det med LW heller. Efter ett dylikt råd skulle polisen då tagit samtliga kvinnor SD haft och "grillat" dem ordentligt i denna fråga.
Men som jag tidigare nämnt i tråden att även med LW har det tagit alldeles för lång tid, många år innan denna s.k. svartsjuka visat sig och då direkt med mord som resultat. Nej så är det inte, det eskalerar över tid, först bråk, Sedan psykisk misshandel och senare fysisk. Mycket sällsynt att det direkt leder till mord och inga tydliga tecken till svartsjuka tendenser förut synts.
Därutöver om han inte aldrig haft svarsjuketendenser, psykisk och/eller fysisk misshandel mot HD under de närmare 20 år de varit tillsammans, tvivlar jag starkt att han skulle uppvisat dessa mot LW som han inte ens bodde ihop med utan endast träffade sporadiskt som det redan sagts i tråden.
Jag tycker att SD psykiskt misshandlat HD genom att vara otrogen, om han fysiskt misshandlat henne är det nog bara dom två som vet.
Det han skrivit om svara, svara, svara... verkar inte helt normalt oavsett om det är 15 år sedan! (Vet Du fler som skrivit så i dykkretsen)?