2018-08-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var för 15 år sedan och enligt flera skribenter, Engodisbit och Filtoffla som umgicks i dykkretsen så var det en jargong de flesta där körde.
Även om så inte är fallet är svara, svara, svara för 15 år sedan inget nämnvärt att beakta när man talar om svartsjuka. I så fall vet man nog inte vad riktig svartsjuka och dess verkliga effekter är.
Skulle det visa sig att det är han som bragt henne om livet skulle du säkert hitta förmildrande omständigheter och bortförklaringar på det också. Löjligt att gång på gång läsa dina riktade "försvarstal" till SD:s fördel vad det än handlar om..
Citera
2018-08-10, 12:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Nej självklart vet jag inte det, därfor hoppas jag att polisen utreder SD samtliga relationer med andra kvinnor. Finns inget svartsjukebeteende där då kan man nog utesluta det motivet när det gäller LW också.

Det lär ju framkomma i en ev fup.
Lena hade ju sparat konversationer och sms från anmälan om ofredandet
Citera
2018-08-10, 12:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det tvivlar jag på. Hade t.ex. jag rådfrågats skulle jag sagt att om SD inte visar svarsjuketendenser med HD och andra tidigare relationer med kvinnor, lär han inte ha gjort det med LW heller. Efter ett dylikt råd skulle polisen då tagit samtliga kvinnor SD haft och "grillat" dem ordentligt i denna fråga.

Men som jag tidigare nämnt i tråden att även med LW har det tagit alldeles för lång tid, många år innan denna s.k. svartsjuka visat sig och då direkt med mord som resultat. Nej så är det inte, det eskalerar över tid, först bråk, Sedan psykisk misshandel och senare fysisk. Mycket sällsynt att det direkt leder till mord och inga tydliga tecken till svartsjuka tendenser förut synts.

Därutöver om han inte aldrig haft svarsjuketendenser, psykisk och/eller fysisk misshandel mot HD under de närmare 20 år de varit tillsammans, tvivlar jag starkt att han skulle uppvisat dessa mot LW som han inte ens bodde ihop med utan endast träffade sporadiskt som det redan sagts i tråden.

Och hur vet du att detta inte har förekommit? Har du total insyn i de relationer som SD har haft med kvinnor?
Låter väldigt oprofessionellt att som psykolog uttala sig utan all fakta.
Citera
2018-08-10, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det stod SD utsatt henne för mer än det hon anmälde

Nej det stod inget namn. Det stod bara något i stil med att det är "det klassiska med att hon utsattes för mer innan hon till slut dödades"
Det stod inget om vem och skribenten svarade inte på efterföljande frågor om identiteten heller.
Citera
2018-08-10, 12:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Och hur vet du att detta inte har förekommit? Har du total insyn i de relationer som SD har haft med kvinnor?
Låter väldigt oprofessionellt att som psykolog uttala sig utan all fakta.

Men var läser du att jag skriver att detta inte har förekommit? Jag skriver ju snarare att man bör utreda frågan. OM det inte förekommit tidigare då lär det ju knappast förekommit med LW heller.
Citera
2018-08-10, 12:58
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag på. Hade t.ex. jag rådfrågats skulle jag sagt att om SD inte visar svarsjuketendenser med HD och andra tidigare relationer med kvinnor, lär han inte ha gjort det med LW heller. Efter ett dylikt råd skulle polisen då tagit samtliga kvinnor SD haft och "grillat" dem ordentligt i denna fråga.

Men som jag tidigare nämnt i tråden att även med LW har det tagit alldeles för lång tid, många år innan denna s.k. svartsjuka visat sig och då direkt med mord som resultat. Nej så är det inte, det eskalerar över tid, först bråk, Sedan psykisk misshandel och senare fysisk. Mycket sällsynt att det direkt leder till mord och inga tydliga tecken till svartsjuka tendenser förut synts.

Därutöver om han inte aldrig haft svarsjuketendenser, psykisk och/eller fysisk misshandel mot HD under de närmare 20 år de varit tillsammans, tvivlar jag starkt att han skulle uppvisat dessa mot LW som han inte ens bodde ihop med utan endast träffade sporadiskt som det redan sagts i tråden.
Jag tycker att SD psykiskt misshandlat HD genom att vara otrogen, om han fysiskt misshandlat henne är det nog bara dom två som vet.
Det han skrivit om svara, svara, svara... verkar inte helt normalt oavsett om det är 15 år sedan! (Vet Du fler som skrivit så i dykkretsen)?
Citera
2018-08-10, 13:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tycker att SD psykiskt misshandlat HD genom att vara otrogen, om han fysiskt misshandlat henne är det nog bara dom två som vet.
Det han skrivit om svara, svara, svara... verkar inte helt normalt oavsett om det är 15 år sedan! (Vet Du fler som skrivit så i dykkretsen)?

Men om åklagaren ska ha det inlägget för att påvisa att SD är svartsjuk i en eventuell rättegång är det bara för försvaret att framkalla ett par vittnen från dykbloggen som säger att det var den typen av jargong de hade.
Med andra ord betyder det inläggen noll. Inte om det är enda beviset på hans s.k. svartsjuka.
Citera
2018-08-10, 13:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det är ju det det har gjort!

Först anmälan om trakasserier.

Sedan anmälan om misshandel.
Citera
2018-08-10, 13:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ju det det har gjort!

Först anmälan om trakasserier.

Sedan anmälan om misshandel.

Angående ofredandeanmälan har jag inte tillräcklig info men när det gäller bilincidenten så är vi nog alla överens om att det inte handlade om svartsjuka där.
Citera
2018-08-10, 13:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Nej det stod inget namn. Det stod bara något i stil med att det är "det klassiska med att hon utsattes för mer innan hon till slut dödades"
Det stod inget om vem och skribenten svarade inte på efterföljande frågor om identiteten heller.

Nej det stod att HAN har gjort mer än det som anmäldes ,och postaren syftade på SD
Citera
2018-08-10, 13:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Men om åklagaren ska ha det inlägget för att påvisa att SD är svartsjuk i en eventuell rättegång är det bara för försvaret att framkalla ett par vittnen från dykbloggen som säger att det var den typen av jargong de hade.
Med andra ord betyder det inläggen noll. Inte om det är enda beviset på hans s.k. svartsjuka.

Fast jargongen var ju inte så, jag har roat mig med att titta runt på gästböckerna hos några som förekommer i SD’s krets och ingen uttrycker sig så grovt som han gör.

Några kvinnor svarar tillbaka lite tufft men inga andra män använder liknande jargong som SD gör.
Citera
2018-08-10, 13:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Angående ofredandeanmälan har jag inte tillräcklig info men när det gäller bilincidenten så är vi nog alla överens om att det inte handlade om svartsjuka där.

Det vet vi ingenting om.

De "tjaffsade", LW ville prata, SD ville inte prata
så då misshandlade han LW istället.

Tjaffset kan mycket väl ha handlat om
svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in