Citat:
Vilka motiv skulle dessa personer ha?
Jag tror FP är MP. Litar helt på "skrikvittnet"s tidsuppgifter.
Sista kontakt i bostad ca 23.00.
En kort promenad efter vägen samtidigt som hon hade synkontakt med bostaden. Jag tror att hon var inställd på en kort pratstund utanför grindarna. Endast det. Därav olåst dörr.
Han lurade med henne ... Men vid slutet av vägen ville hon vända och gå hem.
DÅ hända något ...han drog in henne i skogsområdet och tvingade henne upp bakom planket (oklart hur).
Kamp-Skrik-Död (Tyst)
Ett relativt kort händelseförlopp.
Skrikens längd ger lång dödskamp.
Så jag tror på att polisen har rätt GM. Jag tror även att viss planering förelåg. Han tänkte inte åka dit, det hade han försäkrat sig om.
MIN SPEKULATION! och nuvarande grundtanke.
När NFC börjar leverera resultat (vilket vi kanske inte ens får veta förrän de närmar sig åtal) då kommer jag förhålla mig till det.
Jag tror FP är MP. Litar helt på "skrikvittnet"s tidsuppgifter.
Sista kontakt i bostad ca 23.00.
En kort promenad efter vägen samtidigt som hon hade synkontakt med bostaden. Jag tror att hon var inställd på en kort pratstund utanför grindarna. Endast det. Därav olåst dörr.
Han lurade med henne ... Men vid slutet av vägen ville hon vända och gå hem.
DÅ hända något ...han drog in henne i skogsområdet och tvingade henne upp bakom planket (oklart hur).
Kamp-Skrik-Död (Tyst)
Ett relativt kort händelseförlopp.
Skrikens längd ger lång dödskamp.
Så jag tror på att polisen har rätt GM. Jag tror även att viss planering förelåg. Han tänkte inte åka dit, det hade han försäkrat sig om.
MIN SPEKULATION! och nuvarande grundtanke.
När NFC börjar leverera resultat (vilket vi kanske inte ens får veta förrän de närmar sig åtal) då kommer jag förhålla mig till det.
Ansluter helt till detta. MV och Daalan har lämnat de trovärdigaste uppgifterna. Jag tror att anledningen till att de gick iväg mot planket antingen var att "samtalet" eskalerade och att de inte ville befinna sig för nära bostadshusen, eller att MGM hade planerat alltsammans och steg för steg lyckades få med BO till en avskild plats. Att polisen är övertygad om att FB är lika med MP eller näst intill har de väl gått ut med offentligt? I alla fall är det uppgifter som jag fått av personer med kontakter i BO:s närhet.