2018-08-10, 10:59
Medlem
Idag vet vi att Eric inte hotat någon verbalt eftersom det enda ord han kunde säga var ”mamma”.

Vi vet att Eric inte skjutit något skott, eftersom det var en plastleksak han hade.

Vi vet att Eric befann sig på en innergård i Stockholm. Sådana är upplysta.

Vi vet också att det inte går att komma vidare in i husen från sådana gårdar utan nycklar eller koder.

Vi vet därmed att Eric med största sannolikt blev inringad på den där gården i och med att poliserna anlände.

Vi vet att polisen har tillgång till bra ficklampor. De lyste också på Eric med starka ficklampor, enligt boende i husen omkring gården – men först efter att han låg nedskjuten, döende eller redan död.

Och inte minst vet vi via de bilder som publicerats av Eric att hans mentala handikapp var väl synligt.
Så vad kunde poliserna som kom till platsen ha gjort? De kunde ha avvaktat!

https://www.svt.se/opinion/om-fortroendet-for-poliser-sjunker-far-det-forodande-effekter

Jävla grisar är vad dom är, grisar som håller varandra om ryggen. Men ni gris jävlar som sköt ett barn.
Hoppas ni har riktigt jävliga mardrömmar varje natt!!!!
Citera
2018-08-10, 11:01
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det är inget vi vet. Men ett troligt scenario att han riktade det mot dem.

Exakt. Vi vet inte om Eric riktade leksaken mot polisen men trots det postas denna insinuation om och om igen för att skapa en trådsanning.

Ett troligt scenario är att om det hade varit så hade polisen "läckt" den uppgiften eftersom den talar till myndighetens fördel.

Ett lika troligt scenario är att Eric inte höll i "vapnet" när han blev arkebuserad.
Citera
2018-08-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Okej, så du besvarar mitt inlägg men du bryr dig inte om att läsa vad jag skrivit. Känns stabilt. Jag skrev aldrig att det var mörkt i sthlm vid denna tidpunkt. Jag skrev att belysningen inte fyller sin funktion i samband med att solen precis ska gå upp. Detta skedde precis när solen gick upp men det betyder inte att ljuset är optimalt.
Det spelar ingen roll att han har downs syndrom eller inte. Kommer det en person med konstaterat/misstänkt skarpladdat vapen och hotar andra med detta då råkar han illa ut om han inte lyder polisen. Med din argumentation skulle personer med downs syndrom ha ett frikort att hota folk.
Gör oss andra en tjänst och läs i brottsbalken vad som krävs för att det ska definieras som mord. Om du efter detta fortfarande vidhåller att det var mord, var vänlig och för fram sakliga argument för detta. Jag kan hjälpa dig en bit på vägen, lär dig vad ordet uppsåt betyder.
Du kunde se väldigt bra på Svts nyhter hur ljuset var!
Citera
2018-08-10, 11:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det är inte säkert att det är riktiga personer som postar.

I samma veva som när det började ryktas om att poliser mördat statsministern och åklagare vägrade utreda saken instiftades "styrelsen för psykologiskt försvar" , denna uppgick senare i "myndigheten för samhällsskydd och beredskap". Myndighetens uppgift är bland annat att motverka "ryktesspridning" .

Det finns alltså en myndighet för hjärntvätt och psykologisk krigsföring och chefen är Dan Eliasson.

En anpassad propagandabyrå Mao. Jo det kan ju behövas. Det är inte så dumt tänkt. Och säkert reklamfinansierad.

Men ett slitgöra helt uppenbart.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-08-10 kl. 11:10.
Citera
2018-08-10, 11:08
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det är inte säkert att det är riktiga personer som postar.

I samma veva som när det började ryktas om att poliser mördat statsministern och åklagare vägrade utreda saken instiftades "styrelsen för psykologiskt försvar" , denna uppgick senare i "myndigheten för samhällsskydd och beredskap". Myndighetens uppgift är bland annat att motverka "ryktesspridning" .

Det finns alltså en myndighet för hjärntvätt och psykologisk krigsföring och chefen är Dan Eliasson.

Ja precis som andra myndigheter han har varit chef för kommer även denna att kollapsa och omorganiseras till Tadzjikistan om några månader.
Citera
2018-08-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej du funderar inte över en persons fysiska anomalier om du får ett vapen riktar emot dig.

Står du och funderar någon sekund kanske du hinner se, men vad du inte fattar är att dessa sekunder av funderande räcker och blir över för att du ska hinna bli dödad om det är en gärningsman med ett riktigt vapen och som faktiskt ämnar att skjuta.

Det enda som borde protesteras emot här är hur en utvecklingsstörd kan tillåts spatsera ute själv, fyra på morgonen.

Om man inte klarar de, trots att man är 3 mot 1, skall man absolut inte vara polis. En privatperson oavsett fysiskt funktion har rätt att vistas var han vill. Det har vraken du eller polis med att göra. Däremot har polisen rättigheter som ingen privatperson har. Och med dessa rättigheter följer skyldigheter. Och där brister det.
Citera
2018-08-10, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Okej, så du besvarar mitt inlägg men du bryr dig inte om att läsa vad jag skrivit. Känns stabilt. Jag skrev aldrig att det var mörkt i sthlm vid denna tidpunkt. Jag skrev att belysningen inte fyller sin funktion i samband med att solen precis ska gå upp. Detta skedde precis när solen gick upp men det betyder inte att ljuset är optimalt.
Det spelar ingen roll att han har downs syndrom eller inte. Kommer det en person med konstaterat/misstänkt skarpladdat vapen och hotar andra med detta då råkar han illa ut om han inte lyder polisen. Med din argumentation skulle personer med downs syndrom ha ett frikort att hota folk.
Gör oss andra en tjänst och läs i brottsbalken vad som krävs för att det ska definieras som mord. Om du efter detta fortfarande vidhåller att det var mord, var vänlig och för fram sakliga argument för detta. Jag kan hjälpa dig en bit på vägen, lär dig vad ordet uppsåt betyder.

Det cirkulerar en film som också visats på tv inspelat på en mobilkamera på ca 200 meter håll. Det är ljust. OCH jag skrev mord eller inkompetenta, eller hur? Lägg ner ditt ovidkommande svammel.
Citera
2018-08-10, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Om man inte klarar de, trots att man är 3 mot 1, skall man absolut inte vara polis. En privatperson oavsett fysiskt funktion har rätt att vistas var han vill. Det har vraken du eller polis med att göra. Däremot har polisen rättigheter som ingen privatperson har. Och med dessa rättigheter följer skyldigheter. Och där brister det.

Nej.

Vet man inte vad en sådan här situation är ska man nog vara tyst.

I akuta nödvärnssituationer finns sällan utrymme för sådant.

En polis har ingen som helst skyldighet att i en nödvärnsituation vänta på att bli skjuten innan han försvarar sig. Polisen har utökade befogenheter till våldsanvändning, inte tvärtom som du och andra tomtar tror.
Citera
2018-08-10, 11:53
Medlem
Citat:
Det cirkulerar en film som också visats på tv inspelat på en mobilkamera på ca 200 meter håll. Det är ljust. OCH jag skrev mord eller inkompetenta, eller hur? Lägg ner ditt ovidkommande svammel.

Var filmen inspelad på platsen där poliserna stod och riktade mot platsen där Erik stod samtidigt som detta hände.

Var den inte det så är ju filmen helt ovidkommande. Ljusförhållanden beror på betydligt mer än om solen lyser eller inte. Exempelvis hur mycket skymmer byggnaderna solen så, hur kuperat är det, är det mycket träd som skapar skuggor osv
Citera
2018-08-10, 11:55
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll om det är ljust eller inte? Ett skarpladdat är livsfarligt hur som helst. Ett vapen i händerna på en man med DS. gör ju situationen ännu farligare. Personer med DS är jätteunderbara och charmiga. Men dom kan också vara väldigt envisa och nyckfulla, precis som små barn.
Citera
2018-08-10, 11:59
Medlem
Yinool0401s avatar
Inte svårt att hitta fel när man har fasit, hur skulle du själv ha reagerat om du fick ett potentiellt skjutvapen riktat mot dig? Visat handhjärnan?

- Det är det som är skillnaden, privatpersoner får inte ha vapen, Polisen har våldsmonopolet, då ska dom ha djävligt mycket kött på benen innan dom släcker liv. Det här är så fel som något kan bli, dom gick inte igenom bödel-checklistan det är ett som är säkert innan dom fyllde ett "barn" med bly.
Citera
2018-08-10, 12:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nu närmade dom sig inte honom, han skall enligt uppgift gått emot dom.

Jo en erfaren polis skjuter garanterat i det läget när en hotfull situation med vapenliknande föremål. Inte heller dom är spåkärringar som kan förutse ett händelseförlopp.

Bra försök pajas

De gick inte in mot det ställe där han skulle finnas?
Hur tror du att de hamnade på innergården?
Teleportering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in