Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Du, om man bor i Stockholm VET man att runt 4 på morgonen är det ingalunda mörkt. Är man normalseende, som vi får hoppas att poliser är, ser man lätt att personen framför sig är en kille men Downs. Han var 1,50kort och hade alla tydliga markörer som Downs har. Dessa poliser är antingen mördare eller helt enkelt inte funktionsdugliga då de inte klarar av att göra normala bedömningar.
Så, mördare eller inkompetenta. Det spelar ingen roll. Vi ska inte ha poliser av denna låga nivå. Och kommer åklagaren fram till något annat så hoppas jag att vi kan skapa en proteststorm som polisen aldrig har sett tidigare.
Okej, så du besvarar mitt inlägg men du bryr dig inte om att läsa vad jag skrivit. Känns stabilt. Jag skrev aldrig att det var mörkt i sthlm vid denna tidpunkt. Jag skrev att belysningen inte fyller sin funktion i samband med att solen precis ska gå upp. Detta skedde precis när solen gick upp men det betyder inte att ljuset är optimalt.
Det spelar ingen roll att han har downs syndrom eller inte. Kommer det en person med konstaterat/misstänkt skarpladdat vapen och hotar andra med detta då råkar han illa ut om han inte lyder polisen. Med din argumentation skulle personer med downs syndrom ha ett frikort att hota folk.
Gör oss andra en tjänst och läs i brottsbalken vad som krävs för att det ska definieras som mord. Om du efter detta fortfarande vidhåller att det var mord, var vänlig och för fram sakliga argument för detta. Jag kan hjälpa dig en bit på vägen, lär dig vad ordet uppsåt betyder.