2018-08-10, 10:18
Bannlyst
En liten hyllning: https://imgur.com/a/2RTzn6k
Citera
2018-08-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Källa på att Eric riktat vapenliknande föremål mot polisen ?

Det är inget vi vet. Men ett troligt scenario att han riktade det mot dem.

Men redan att bära på ett vapenliknande föremål kan uppfattas som ett hot. Kom ihåg att polisen inte bara ska skydda sig själva utan även allmänheten och innan du drar upp argumentet om att det inte finns någon ute på natten så vet vi ju om att minst en fanns i området. Polisen kommer aldrig att låta någon gå vidare med ett vapenliknande föremål oavsett tid på dygnet.
Citera
2018-08-10, 10:23
Medlem
Jag kan inte förstå dem som hyllar mördarna. Dessa sk Poliser avrättade en stackars kille. Jävla grisar är ni tillsammans med snutgrisarna!
Citera
2018-08-10, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om polisen ska närma sig en person de uppfattar som farlig så är det ganska dumt att ställa sig själv i skottlinjen. Det skulle ha varit bättre om de hade stått i skydd av något och försökt förstå vem de hade att göra med.

Jag tror inte att en erfaren polis hade ställts sig så att en person som uppfattades som farlig lätt hade kunnat skjuta henom.

Vad jag minns så ropade de enligt vittnen till Erik att lägga ner vapnet. Ropade de någonsin att de var poliser? I just det här fallet skulle det kanske inte ha gjort någon skillnad men i normalfallet skulle man nog vilja veta vem som riktar ett vapen mot en, annar kan det lika gärna vara rånare som poliser.

Nu närmade dom sig inte honom, han skall enligt uppgift gått emot dom.

Jo en erfaren polis skjuter garanterat i det läget när en hotfull situation med vapenliknande föremål. Inte heller dom är spåkärringar som kan förutse ett händelseförlopp.

Bra försök pajas
Citera
2018-08-10, 10:24
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej du funderar inte över en persons fysiska anomalier om du får ett vapen riktar emot dig.

Står du och funderar någon sekund kanske du hinner se, men vad du inte fattar är att dessa sekunder av funderande räcker och blir över för att du ska hinna bli dödad om det är en gärningsman med ett riktigt vapen och som faktiskt ämnar att skjuta.

Det enda som borde protesteras emot här är hur en utvecklingsstörd kan tillåts spatsera ute själv, fyra på morgonen.

Javisst, alla utvecklingsstörda ska låsas in på natten. Varför inte sätta dem i fängelse så vet vi att de sitter inlåsta ordentligt. Då kan vi låta dem sitta där även kl 4 på dan så de inte blir skjutna om de skulle vara igång och leka polis med plastvapen på stan. Fast de skulle nog bara lura kriminalvården och rymma och då blir de ju skjutna ändå.
Citera
2018-08-10, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Källa på att Eric har dragit vapen mot någon ?

Beslut om verkanseld för att avbryta pågående dödligt våld när det enda pågående dödliga våldet är polisvåld.

Nej, nödvärn. Sådant man av en jäkligt god anledning får använda sig utav INNAN man blir skjuten/huggen/slagen.
Citera
2018-08-10, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Javisst, alla utvecklingsstörda ska låsas in på natten. Varför inte sätta dem i fängelse så vet vi att de sitter inlåsta ordentligt. Då kan vi låta dem sitta där även kl 4 på dan så de inte blir skjutna om de skulle vara igång och leka polis med plastvapen på stan. Fast de skulle nog bara lura kriminalvården och rymma och då blir de ju skjutna ändå.

Vad fan svamlar du om?

Ser man som förälder inte till att ens treåring INTE springer in och ut obehindrat.

Skilj på fängelse och LSS/demensboenden.

Varför tror du man har låsta dörrar på dom sistnämnda?
Citera
2018-08-10, 10:34
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Jag kan inte förstå dem som hyllar mördarna. Dessa sk Poliser avrättade en stackars kille. Jävla grisar är ni tillsammans med snutgrisarna!

Det är inte säkert att det är riktiga personer som postar.

I samma veva som när det började ryktas om att poliser mördat statsministern och åklagare vägrade utreda saken instiftades "styrelsen för psykologiskt försvar" , denna uppgick senare i "myndigheten för samhällsskydd och beredskap". Myndighetens uppgift är bland annat att motverka "ryktesspridning" .

Det finns alltså en myndighet för hjärntvätt och psykologisk krigsföring och chefen är Dan Eliasson.
Citera
2018-08-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Skriver under på epitetet,, mördarpoliserna.

Idag vet vi att Eric inte hotat någon verbalt eftersom det enda ord han kunde säga var ”mamma”.

Vi vet att Eric inte skjutit något skott, eftersom det var en plastleksak han hade.

Vi vet att Eric befann sig på en innergård i Stockholm. Sådana är upplysta.

Vi vet också att det inte går att komma vidare in i husen från sådana gårdar utan nycklar eller koder.

Vi vet därmed att Eric med största sannolikt blev inringad på den där gården i och med att poliserna anlände.

Vi vet att polisen har tillgång till bra ficklampor. De lyste också på Eric med starka ficklampor, enligt boende i husen omkring gården – men först efter att han låg nedskjuten, döende eller redan död.

Och inte minst vet vi via de bilder som publicerats av Eric att hans mentala handikapp var väl synligt.

Har du snott detta från en Journalist eller är det han som snott av dig eller är du samma person?

https://www.svt.se/opinion/om-fortroendet-for-poliser-sjunker-far-det-forodande-effekter
Citera
2018-08-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN

Jag tror att de flesta föräldrar inte vill ha sina barn ute kl 4 på natten oavsett om de har utvecklingsstörning eller inte.

När det gäller leksaksvapen så kanske föräldrarna ska fundera på om det är lämpliga leksaker.
Citera
2018-08-10, 10:43
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankamin
Har du snott detta från en Journalist eller är det han som snott av dig eller är du samma person?

https://www.svt.se/opinion/om-fortroendet-for-poliser-sjunker-far-det-forodande-effekter

Jag är Dick Sundsvall

Snott/lånat/håller med exakt om vad han skriver.
Citera
2018-08-10, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du, om man bor i Stockholm VET man att runt 4 på morgonen är det ingalunda mörkt. Är man normalseende, som vi får hoppas att poliser är, ser man lätt att personen framför sig är en kille men Downs. Han var 1,50kort och hade alla tydliga markörer som Downs har. Dessa poliser är antingen mördare eller helt enkelt inte funktionsdugliga då de inte klarar av att göra normala bedömningar.

Så, mördare eller inkompetenta. Det spelar ingen roll. Vi ska inte ha poliser av denna låga nivå. Och kommer åklagaren fram till något annat så hoppas jag att vi kan skapa en proteststorm som polisen aldrig har sett tidigare.
Okej, så du besvarar mitt inlägg men du bryr dig inte om att läsa vad jag skrivit. Känns stabilt. Jag skrev aldrig att det var mörkt i sthlm vid denna tidpunkt. Jag skrev att belysningen inte fyller sin funktion i samband med att solen precis ska gå upp. Detta skedde precis när solen gick upp men det betyder inte att ljuset är optimalt.
Det spelar ingen roll att han har downs syndrom eller inte. Kommer det en person med konstaterat/misstänkt skarpladdat vapen och hotar andra med detta då råkar han illa ut om han inte lyder polisen. Med din argumentation skulle personer med downs syndrom ha ett frikort att hota folk.
Gör oss andra en tjänst och läs i brottsbalken vad som krävs för att det ska definieras som mord. Om du efter detta fortfarande vidhåller att det var mord, var vänlig och för fram sakliga argument för detta. Jag kan hjälpa dig en bit på vägen, lär dig vad ordet uppsåt betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in