2018-08-09, 14:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vill han träffa PM för att se honom i ögonen och tro att han ska få höra sanningen? Få något svar på "varför", så att han kan ta in det som hänt, tro?
Han lär väl bara få höra samma lögner som PM körde med i rätten och hur reagerar han då?
Ja, det var nåt sånt via podden jag lyssnade på. Han verkar rätt vilse i pannkakan. Har man beundrat PM så till den milda grad så har väl vissa svårare än andra att ta till sig fakta.

Tveksam och förvirrad är en sak iom att han manipulerat dem fullständigt - att sen söka kontakt och fortsatt beundra idioten är totalt pantat då fakta om vad han gjort framkommit. Jag hoppas iaf att han kommer till ett ställningstagande som de andra i hangaren gjort snarare än flöjten Ditte.
Det är lika idiotiskt som att försöka tona ner, trivialisera och leta förmildrande omständigheter kring en pervers råpsykopat.
Senast redigerad av develi 2018-08-09 kl. 14:30.
Citera
2018-08-09, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vad blir nästa steg? Börjar fanskapet blogga via henne? Tänker på Fossmo och även Helenmördaren Ulf som båda bloggade innifrån fängelset ett tag. Stackars, stackars Kims anhöriga PM är uttråkad och less, jo jag tackar, det är ett billigt "pris" han får betala. Läste att de på Herstedvester tillverkar etuier till danska hovet. Hoppas man sätter PM på det jobbet, han kan sitta där och klistra sammet i askarna till dödagar Någon verkstad med tillgång till bl a skruvmejslar lär man inte våga honom få vistas i.
Det skulle inte förvåna mig med tanke på hans svåra personlighetsstörningar. Han är ordagrant en attention whore men främst har han ett av psykopatens mest framträdande drag:
Han ska ha revenge. Varenda gång det gått emot honom ska han vinna mark på nåt annat område och vara störst och bäst.

Den där Ditte, det förbannade våpet, har jag stört mig på ända sen den dag han i rätten sa att hon var den hustru han aldrig fick. Han manipulerade offentligt innan hon vittnade. Han visste att hon skulle smälta som smör inför dessa ord i liverapporteringen. Och hon gick på det rakt av.

Vad fick vi skåda? En stjärnögd Ditte som formar hjärtan. Det var slängpussar efter hon vittnat och han gjorde tecken till henne om att skriva.
Citera
2018-08-09, 16:13
Medlem
kugutts avatar
Ja nu är ”blomceremonin” avslutad, en dag för tidigt, jag vet. Så här är det:
I morgon skall det komma oväder, stark vind, nestan storm och kanske åskväder. Riksledningen, dvs min fru har bestämd att vi åker hem redan i kväll. Med andra ord det måtte ske idag.
Och vilken jävla smörja det blev. Jag tog med en blomme och gikk ner till stranden, och även om det blåste rett friskt, var det ju sol och varmt. Och helt PACKAT med folk så klart. Maskulina varelser med en blomme i handen är rett sällsynt i Norge, och jag kände att folk glodde. Sen när jag kastade bommen blåste den tilbaks så att jag fikk springa och hämta den. Jag försökte igen, men nu blåste faenskapet högt upp i luften och försvann långt faens inn inåt kratt med näslor och skit. Folk glodde, det var dags för att byta plats...
Lite bortom själva stranden försökte jag på ny ( nu med en liten vildblomme jag plockat) Äntligen lyckades jag få blommen i vattnet, så där en 50cm ut. och den fastnade direckt i nåt tång och skit( bubblig planta som växer i havet) och där låg den och såg lite så där bortkommen ut. Jag gjorde så ett så där diskret segerstecken ( i hofthöjd) och gikk hem till sommarstugan. Herregud, vilcken patetisk ” ceremoni” , måste ha varit den mest patetiska nånsin på norsk jord.
Men jag stod för mitt ord och vill nyttja anledningen att lysa frid över Kim Walls minne.
Citera
2018-08-09, 17:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
I morgon skall det komma oväder, stark vind, nestan storm och kanske åskväder. Riksledningen, dvs min fru har bestämd att vi åker hem redan i kväll. Med andra ord det måtte ske idag.
Och vilken jävla smörja det blev. Jag tog med en blomme och gikk ner till stranden, och även om det blåste rett friskt, var det ju sol och varmt. Och helt PACKAT med folk så klart. Maskulina varelser med en blomme i handen är rett sällsynt i Norge, och jag kände att folk glodde. Sen när jag kastade bommen blåste den tilbaks så att jag fikk springa och hämta den. Jag försökte igen, men nu blåste faenskapet högt upp i luften och försvann långt faens inn inåt kratt med näslor och skit. Folk glodde, det var dags för att byta plats...
Lite bortom själva stranden försökte jag på ny ( nu med en liten vildblomme jag plockat) Äntligen lyckades jag få blommen i vattnet, så där en 50cm ut. och den fastnade direckt i nåt tång och skit( bubblig planta som växer i havet) och där låg den och såg lite så där bortkommen ut. Jag gjorde så ett så där diskret segerstecken ( i hofthöjd) och gikk hem till sommarstugan. Herregud, vilcken patetisk ” ceremoni” , måste ha varit den mest patetiska nånsin på norsk jord.
Men jag stod för mitt ord och vill nyttja anledningen att lysa frid över Kim Walls minne.
Hahahahahaha - men kära söte vilket äventyr!
Jag har skrattat så jag fick inte luft.
Jag tror ärligt Kim hade tyckt det var heelt underbart.
Tusen tack och som alltid:
det är alltid tanken som räknas och engagemang - det kan man minst sagt säga att det var.

♥♥♥
Citera
2018-08-09, 20:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det lutar åt Ditte. Hon kan mycket väl ha tagit mod till sig den 22 juli (inspirerad av den andres kontakt och frågor om hur man gör för att besöka PM) för hon ville ju besöka honom. Finns väl ingen som han litar så mycket på som denna - hon är ju blint förälskad i honom..

Jag tror hon avlagt ett besök och han har fått henne till handlingen. Jag tror fortsättningsvis han ser det som ett ypperligt tillfälle när det nästan sammanfaller med årsdagen.
Hon verkar ju minst sagt pantad och reagerar väl inte ens. Om nu inte styckning och mord bekommer henne så skiter hon väl i sånt etiskt sett. Stackars plutten ska väl få kompisar där han sitter så ensam..
Pantad var ordet, ja.
Människan är fullt medveten om att hon själv kunde ha blivit ett offer här, tortyrmördad av sin
älskade Peter, men det tycks tydligen då inte ha någon påverkan på henne; hon kvarstår likväl
i sin kärlek och vad annat kan man göra än skaka i beklämning på huvudet åt det hela.

Peter Madsens älskarinna talar ut - känner sig lättad över att det inte var hon som blev mördad
https://lajvo.se/peter-madsens-aelskarinna-talar-ut-kaenner-sig-laettad-oever-att-det-inte-var-hon-som-blev-moerdad

Citat:
Deirdre King, Peter Madsen älskarinna, hade en dejt planerad med den danska uppfinnaren samma vecka som han åkt ut i ubåten med Kim Wall.

– I efterhand har jag tänkt på vad det kunde ha lett till, säger Deirdre King i dokumentären Ubåtsfallet.

Dagarna före ubåtsturen med Kim Wall skickar Peter Madsen många sms till Deirdre King. Han vill att hon följer med honom ut i ubåten. Han beskrivs som ”angelägen” om att hon ska följa med.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VyMpz/madsens-alskarinna-berattar--skulle-ha-akt-ubat-med-honom-nasta-dag

Det är nog både pantat och empatistört på den här kanten. Det grymma mordet på KW har
hon nog inte tagit så värst illa åt sig av. Det drabbade ju inte henne so what?
Så länge man inte själv behöver råka illa ut utan någon annan gör det så varför ska man då
bry sig? Och skulle Kim slunkit ur Madsens grepp och det slutligen kommit att bli fröken King
själv som han fått leva ut sina mordiska lustar på, så, ja, då kanske man förstått att uppskatta
det också, vem fan vet...ärofyllt att få väljas ut till ett "projekt" som den store dansken sannolikt
skattade högre än alla raketuppskjutningar och ubåtsbyggen.
Det finns folk till allt, ta bara den tyske dataingenjören Bernd Jürgen Armando Brandes
som ville bli uppäten och mördad och blev det av den f.d. yrkesmilitären Armin Meiwes.
"Meiwes har förklarat att han fick flera hundra svar på sina annonser. Men en del svar var till och med för sjuka för att Meiwes skulle intresseras av det."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Armin_Meiwes

Att PM nu låter höra av sig just som årsdagen för mordet närmar sig och låter omvärlden
få veta om hur tråkigt och enahanda han har det och därför vill lätta upp tillvaron med lite
brevskrivande om han bara får några "pennevänner" därutanför murarna, vilket väl tyvärr
han inte lär få några större problem med att ordna (det finns som sagt folk till allt), förvånar
inte direkt. Det är ändå en ond samvetslös fullblodspsykopat vi har att göra med här som
struntar högaktningsfullt i saker som "dålig timing" och dylikt.
Han markerar: "Jag är inte berörd ett skit av vad jag gjorde. Ni kan fortsätta bry er, jag kunde
inte bry mig mindre än vad jag gör. Hahaha! Jag finns kvar och här har ni mig, stark och
okuvad och redo att slå blå dunster i ögonen på ännu mera folk så skriv brev för fan."

Må ingen skriva! Må ingen höra av sig!
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-09 kl. 21:10.
Citera
2018-08-09, 21:47
Medlem
Citat:

Ler Stort, du är en tapper och modig man!

Hahahahahaha jag ser filmscenen framför mig. Tusen tack!
Citera
2018-08-09, 22:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Pantad var ordet, ja.
Människan är fullt medveten om att hon själv kunde ha blivit ett offer här, tortyrmördad av sin
älskade Peter, men det tycks tydligen då inte ha någon påverkan på henne; hon kvarstår likväl
i sin kärlek och vad annat kan man göra än skaka i beklämning på huvudet åt det hela.

Peter Madsens älskarinna talar ut - känner sig lättad över att det inte var hon som blev mördad
https://lajvo.se/peter-madsens-aelskarinna-talar-ut-kaenner-sig-laettad-oever-att-det-inte-var-hon-som-blev-moerdad

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VyMpz/madsens-alskarinna-berattar--skulle-ha-akt-ubat-med-honom-nasta-dag

Det är nog både pantat och empatistört på den här kanten. Det grymma mordet på KW har
hon nog inte tagit så värst illa åt sig av. Det drabbade ju inte henne so what?
Så länge man inte själv behöver råka illa ut utan någon annan gör det så varför ska man då
bry sig? Och skulle Kim slunkit ur Madsens grepp och det slutligen kommit att bli fröken King
själv som han fått leva ut sina mordiska lustar på, så, ja, då kanske man förstått att uppskatta
det också, vem fan vet...ärofyllt att få väljas ut till ett "projekt" som den store dansken sannolikt
skattade högre än alla raketuppskjutningar och ubåtsbyggen.
Det finns folk till allt, ta bara den tyske dataingenjören Bernd Jürgen Armando Brandes
som ville bli uppäten och mördad och blev det av den f.d. yrkesmilitären Armin Meiwes.
"Meiwes har förklarat att han fick flera hundra svar på sina annonser. Men en del svar var till och med för sjuka för att Meiwes skulle intresseras av det."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Armin_Meiwes

Att PM nu låter höra av sig just som årsdagen för mordet närmar sig och låter omvärlden
få veta om hur tråkigt och enahanda han har det och därför vill lätta upp tillvaron med lite
brevskrivande om han bara får några "pennevänner" därutanför murarna, vilket väl tyvärr
han inte lär få några större problem med att ordna (det finns som sagt folk till allt), förvånar
inte direkt. Det är ändå en ond samvetslös fullblodspsykopat vi har att göra med här som
struntar högaktningsfullt i saker som "dålig timing" och dylikt.
Han markerar: "Jag är inte berörd ett skit av vad jag gjorde. Ni kan fortsätta bry er, jag kunde
inte bry mig mindre än vad jag gör. Hahaha! Jag finns kvar och här har ni mig, stark och
okuvad och redo att slå blå dunster i ögonen på ännu mera folk så skriv brev för fan."

Må ingen skriva! Må ingen höra av sig!
Citat:
"– Kära Ditte du är den enda människan jag vågar räkna med."
"– Men du ska veta att jag fortfarande älskar dig och att jag fortfarande är samma Peter som jag alltid har varit."
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/904818-har-ar-peter-madsens-brev-till-sin-alskarinna-inifran-haktet
Älska andra vet inte det empatistörda monstret ens vad det innebär och här säger han väl själv vem han har förtroende för. (Läs: fortfarande kan manipulera).
Ja, han lär vara samma Peter som innan: Pervers psykopat som lurat skiten ur folk.

Folk är så pantade så han lär få pennevenner. Snart är det väl uppslag i media om att han gift sig i klass med Peter Lundin.
«Till your death do us part» som han sa till henne då det väl gått upp för henne vilken galning han är och ville skiljas..
Citera
2018-08-09, 23:28
Medlem
Citat:
Älska andra vet inte det empatistörda monstret ens vad det innebär och här säger han väl själv vem han har förtroende för. (Läs: fortfarande kan manipulera).
Ja, han lär vara samma Peter som innan: Pervers psykopat som lurat skiten ur folk.

Folk är så pantade så han lär få pennevenner. Snart är det väl uppslag i media om att han gift sig i klass med Peter Lundin.
«Till your death do us part» som han sa till henne då det väl gått upp för henne vilken galning han är och ville skiljas..

Ja och nu är dom inspärrade på samma ställe. Något säger mig att "glappkäften" Peter nog klarar sig bäst om han ägnar sig åt sina pennevenner på rummet.
Citera
2018-08-10, 00:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
TACK för att du lyst frid över Kims minne, trots alla hinder som du var tvungen att passera, som den fullproppade stranden samt känslan av att ett norrman med en vildblomma i handen ter sig lite "omanligt".
Det ska till en riktig karl för att klara denna bedrift och t.o.m ett litet segertecken fick du med.
En ynklig liten vildblomma i vattnet kan betyda så mycket ändå, för det är dina och alla våras tankar om Kim som räknas - och du fick till en fin, fridfull hälsning till Kim.
I ljust minne bevarad. Vila i frid Kim <3

PS: Din målande, tragikomiska beskrivning av din insats skulle passa som en del av ett filmmanus. Kanske du får skriva ihop något om alla dina "äventyr"? Mer lockande och givande än t.ex von Triers mörkervärld.Typ, "Med kugutt på äventyr"
Citera
2018-08-10, 01:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hahahahahaha - men kära söte vilket äventyr!
Jag har skrattat så jag fick inte luft.
Jag tror ärligt Kim hade tyckt det var heelt underbart.
Tusen tack och som alltid:
det är alltid tanken som räknas och engagemang - det kan man minst sagt säga att det var.

♥♥♥

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ler Stort, du är en tapper och modig man!

Hahahahahaha jag ser filmscenen framför mig. Tusen tack!

Citat:
TACK för att du lyst frid över Kims minne, trots alla hinder som du var tvungen att passera, som den fullproppade stranden samt känslan av att ett norrman med en vildblomma i handen ter sig lite "omanligt".
Det ska till en riktig karl för att klara denna bedrift och t.o.m ett litet segertecken fick du med.
En ynklig liten vildblomma i vattnet kan betyda så mycket ändå, för det är dina och alla våras tankar om Kim som räknas - och du fick till en fin, fridfull hälsning till Kim.
I ljust minne bevarad. Vila i frid Kim <3

PS: Din målande, tragikomiska beskrivning av din insats skulle passa som en del av ett filmmanus. Kanske du får skriva ihop något om alla dina "äventyr"? Mer lockande och givande än t.ex von Triers mörkervärld.Typ, "Med kugutt på äventyr"

Tack, tack, vad söta ni är.
Det är ju så här i livet, saker blir aldrig som man tänkt sig. Men det går endå bara man inte ger upp.
Citera
2018-08-10, 01:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Kvällen den 10 augusti 2017 blev Kims sista kväll. Men, hon lever vidare. Det var Madsen som dog den kvällen. Ingen kommer i framtiden att bry sig om eller att vilja minnas hans hemmabyggen.
Det enda folk minns av honom är den avsky och äckel man känner inför hans gärning.
En sån som han vill de allra flesta bara glömma bort - förtränga att han någonsin existerat.

Kim, däremot, strålar som en liten gnistrande stjärna på himlen. Som inspiration för andra unga, kvinnliga engagerade journalister som vill förverkliga sina drömmar. Hon kommer alltid att stråla vidare och sprida sitt ljus. Hon är den som aldrig, aldrig kommer att glömmas bort, hennes minne kommer för alltid att finnas kvar. Mördarens ljus slocknade för alltid den 10 augusti.
Kims ljus och värme ljus slocknar aldrig.

Två fina foton av Kim. Det första är svartvitt och väldigt vackert.
Andra fotot vid havet känns vemodigt och ödesmättat, när man vet vad som hände sen.
Men, är ett vackert och stämningsfullt foto. Jag la på några passande ramar.

1. Svartvit bild: https://cdn-04.fuskbugg.se/O1QbI4feb8/8e38c3fe-1533854218/Till_minne_av_Kim_Wall.jpg

2. Bild på Kim vid havet: https://fuskbugg.se/RdQ9I7feb9/Kim_vid_havet.png

Länkar till minnessidor: https://www.rememberingkimwall.com/

https://www.gofundme.com/rememberingkimwall
Citera
2018-08-10, 01:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Kvällen den 10 augusti 2017 blev Kims sista kväll. Men, hon lever vidare. Det var Madsen som dog den kvällen.
Det där var en bra formulering.
Till havs, på land och i luften är hans motto.
Madsen slocknade som en utbränd koment och blev en grushög. Hans sandslott sveptes iväg i havet och han försvann som i ett slukhål i jorden.

Det är Kim som lever vidare.

:¨·.·¨:
`·. Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

...So she danced. ♥
Citat:
"One of my clearest memories of Kim was when has a picnic in the park to celebrate our friend’s birthday on an oppressively humid day, having splashed out on imported cheese and bought large quantities of red wine. After a while, the hazy sky turned a deep yellow before a huge dark cloud rolled over.

The heavens opened and rather than save the food or look for shelter, Kim jumped up and started dancing in the torrential rain. She got us all to join in through the look of sheer joy on her face at the absurdness of the situation."
https://www.rememberingkimwall.com/tributes/
https://static1.squarespace.com/static/599d6c129f745681a740b225/59c431517131a59f8b177d96/59c43151197aea1d9c0f3e42/1506029905976/china+kim+park.jpg?format=1000w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in