Citat:
Ursprungligen postat av
Hellirstreymr
Kasselstrand kontrar! Mycket bra, finns allt i världen att vinna på en aggressiv approach.
https://mobile.twitter.com/gustavkassel/status/1027636943427907584
Underbart kul konversation
Citat:
Svar till @strandhall
Kasselstrand: Noll arbetslivserfarenhet utanför sossarna, ingen utbildning, stolt medlem i smartaste bästa tjejgänget, och som minister har du väl inte uträttat något alls på fyra år - klart att kvoteringsradarn ger utslag. Vi ses i riksdagen!
Citat:
Svar till @gustavkassel
Strandhall: vad fan säger du, jag blev partipolitisk aktiv när jag var 39, jag har förmodligen jobbat längre än du levt.
Vem har rätt? Tja. Efter gymnasiet (1996) började Annika Strandhall arbeta som tjänsteman för fackförbundet Vision. Hon var projektassistent, utbildare, rekryterare, handläggare, projektledare osv. fram till 2005. Det var först då som hon övergav tjänstemannarollen för att bli fackledare (det vill säga vald av medlemmarna och inte anställd). Hon bestämde sig för att skaffa sig en utbildning och läste på Arbetsorganisationsprogrammet vid Göteborgs universitet mellan 2007-2008. Hon hoppade dock av programmet eftersom hon blev vice ordförande för Vision 2008. Hon valdes till ordförande 2011 och slutade 2014 när hon utsågs till socialförsäkringsminister efter valet 2014. Mängder av S-märkta medelklasspolitiker har den här bakgrunden.
De pluggar litet kurser på universitet och engagerar sig facket. De får ett tjänstemannajobb i facket. Blir fackledare och till sist politiker. Vidare är inte Annika Strandhall arbetare. Hon är tjänsteman och arbetade och var ordförande för ett tjänstemannaförbund. Hon säger att hon är från Bergsjön men egentligen är hon från ett villa och radhusområdet Östra Bergsjön. Hon är förövrigt gift med en affärsjurist och bor i fin villa utanför Stockholm. Hon är dock inte speciellt skandalomsusad. Hon hyrde en lägenhet (för småpengar) av fackförbundet Vision på Östermalm vilket Expressen skrev om. Hon är inte den värsta sossen i regeringen sett till åsikterna, hyckleriet, inkompetensen eller skandalerna. Annika Strandhall är rätt anonym så jag fattar inte varför Kasselstrand skall mucka gräl med henne.