Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-28, 10:43
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Hon är precis som alla andra inom "kändiseliten": aningslösa idioter. Må fan ta dem!

Ja, det är många som kommer att behöva ställas till svars...

Citat:
Tror du ens själv på denna haltande logik och dessa förhastade slutsatser?

Haha, ja wwr kan nog inte ens öppna spisluckan utan att skönja en konspiration.
Senast redigerad av Ghibellino 2018-07-28 kl. 10:47.
Citera
2018-07-28, 11:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Tror du ens själv på denna haltande logik och dessa förhastade slutsatser?
Jag glömde skriva att detta bara är ytterligare indicier. Övriga indicier har jag presenterat många gånger i tråden.
Citera
2018-07-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag glömde skriva att detta bara är ytterligare indicier. Övriga indicier har jag presenterat många gånger i tråden.
Så Sd som ni förespråkar delar din uppfattning?
Alla större företag i Sverige gör investeringar utomlands och med rådande skattetryck i Sverige, så ska vi nog vara oerhört tacksamma så länge företagen stannar kvar i Sverige.
Sverige skulle förmodligen hamna på Nord-korea nivå ganska omgående om svenskarna resonerar som dig.
Citera
2018-07-28, 11:31
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Så Sd som ni förespråkar delar din uppfattning?
Alla större företag i Sverige gör investeringar utomlands och med rådande skattetryck i Sverige, så ska vi nog vara oerhört tacksamma så länge företagen stannar kvar i Sverige.
Sverige skulle förmodligen hamna på Nord-korea nivå ganska omgående om svenskarna resonerar som dig.
Att ett svenskt företag köper upp mark i Ryssland och Ukraina och försöker få "maximal avkastning" på den är klassisk globalisering.
De ländernas jordbruk skall inte skötas för att gynna svenskar. Jag känner inte detaljerna, men jag skulle gissa att företagets (Agrikultura) målsättning är att slå ut lokalt ägd produktion och ta över marken. Det vore logiskt.

Jag kommer inte ihåg alla turer runt Calle Bubblas oljeengagemang i Sudan. Men med hans profil känns det inte oärligt.

Det förefaller dock mycket märkligt att en påstått nationalistisk partiledare jobbat på det sättet. K är ekonom, precis som Reinfeldt och Borg.

Jag litar inte på Kasselstrand eller AfS.
Senast redigerad av wwr 2018-07-28 kl. 11:41.
Citera
2018-07-28, 11:58
Medlem
Citat:
Att ett svenskt företag köper upp mark i Ryssland och Ukraina och försöker få "maximal avkastning" på den är klassisk globalisering.
De ländernas jordbruk skall inte skötas för att gynna svenskar. Jag känner inte detaljerna, men jag skulle gissa att företagets (Agrikultura) målsättning är att slå ut lokalt ägd produktion och ta över marken. Det vore logiskt.

Jag kommer inte ihåg alla turer runt Calle Bubblas oljeengagemang i Sudan. Men med hans profil känns det inte oärligt.

Det förefaller dock mycket märkligt att en påstått nationalistisk partiledare jobbat på det sättet. K är ekonom, precis som Reinfeldt och Borg.

Jag litar inte på Kasselstrand eller AfS.
Calle var väl även involverad i Nordstream 1 (Gazprom)om jag inte minns fel.
Att Kasselstrand situation skulle vara unik bland politiker finner jag inte troligt.
Däremot ser jag Kasselstrand och Afs som betydligt mer trovärdiga i frågor som gäller de mest akuta åtgärder som behövs i närtid.
Globaliseringen, EU, invandringen verkar frågor som Sd numera endast halvhjärtat berör, och allt detta för att bli accepterade i de fina salongerna.
Inte speciellt trovärdigt i mina ögon.
Citera
2018-07-28, 12:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Calle var väl även involverad i Nordstream 1 (Gazprom)om jag inte minns fel.
Att Kasselstrand situation skulle vara unik bland politiker finner jag inte troligt.
Däremot ser jag Kasselstrand och Afs som betydligt mer trovärdiga i frågor som gäller de mest akuta åtgärder som behövs i närtid.
Globaliseringen, EU, invandringen verkar frågor som Sd numera endast halvhjärtat berör, och allt detta för att bli accepterade i de fina salongerna.
Inte speciellt trovärdigt i mina ögon.
Jag är inte ekonom så jag spekulerar lite, det medges.

Se även på K:s huvudsakliga jobb. Vad jag förstår så säljer företaget marknadsbedömningar i Finland. Jag skulle gissa att lokala företag oftast gör sina egna marknadsbedömningar. De företag som behöver köpa marknadsbedömningar är multinationella företag som vill in i ett land. De har inte lokal kunskap, språkkunskaper etc. Även här skulle K:s yrkesprofil tjäna på en globaliserad marknad.

Till det lägg att samtliga de tre mest profilerade medlemmarna har militär bakgrund. De vill också upprusta. Militarisering är ofta en del i globalisering.

Vad jag ser så pekar mycket i fel riktning fast man bara tittar på deras bakgrund.
Senast redigerad av wwr 2018-07-28 kl. 12:16.
Citera
2018-07-28, 12:17
Medlem
Tjyvass avatar
Viktor Orbán studerade vid Oxford University på ett stipendium han fått av Soros Foundation. Är han också globalistlakej?

Ser inget konstigt i att Kasselstrand arbetat på ett företag som investerar i jordbruksmark. Kanske han lärde sig något nyttigt där? Kan hända att den arbetslivserfarenheten gör honom till en skarpare kritiker av globalisering. Ännu viktigare är att han valde politiken framför en karriär inom finans, vilket borde göra honom mindre benägen att sälja ut. Till skillnad från till exempel den pillerknaprande spelmissbrukaren Jimmie "jag vet inte" Åkesson som inte ens har tagit hälften av poängen på den högskoleutbildning han påbörjade. Han och Expo-Mattias har redan särat på skinkorna för Svenskt Näringsliv. Kommer jimpa ro hem ett konsultjobb på Goldman Sachs när han hänger in handduken? Mycket hög sannolikhet.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-07-28 kl. 12:41.
Citera
2018-07-28, 12:29
Medlem
Citat:
Jag är inte ekonom så jag spekulerar lite, det medges.

Se även på K:s huvudsakliga jobb. Vad jag förstår så säljer företaget marknadsbedömningar i Finland. Jag skulle gissa att lokala företag oftast gör sina egna marknadsbedömningar. De företag som behöver köpa marknadsbedömningar är multinationella företag som vill in i ett land. De har inte lokal kunskap, språkkunskaper etc. Även här skulle K:s yrkesprofil tjäna på en globaliserad marknad.

Till det lägg att samtliga de tre mest profilerade medlemmarna har militär bakgrund. De vill också upprusta. Militarisering är ofta en del i globalisering.
Vad jag ser så pekar mycket i fel riktning fast man bara tittar på deras bakgrund.

Afs är alltså mot Nato = Mot globaliseringen
Afs är för ett starkt svensk försvar = Nationalism
Afs vill gå ur Eu = Mot globaliseringen
Afs vill ha återvandring = Mot globaliseringen samt Eu
Slutsats: Afs bryr sig om svenskarna i Sverige
Citera
2018-07-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag blev inte så mycket klokare.
Men jag anar att denna Lisa är en användbar idiot.
Svensktoppartist med storhetstid på 90-talet.
Citera
2018-07-28, 12:37
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Afs är alltså mot Nato = Mot globaliseringen
Afs är för ett starkt svensk försvar = Nationalism
Afs vill gå ur Eu = Mot globaliseringen
Afs vill ha återvandring = Mot globaliseringen samt Eu
Slutsats: Afs bryr sig om svenskarna i Sverige
Glöm inte att AfS vill öka landets självförsörjning på livsmedel.
Citera
2018-07-28, 12:40
Medlem
AfS är mycket missnöjda med hur Sverige regeras. De har identifierat de mest akuta problemen och kommer med idéer om hur detta kan lösas. 7k-löfven vill bara sitta kvar vid köttgrytorna och slafsa i sig, vad det är för mat som serveras i Restaurang Sverige skiter dom i.

SD tror allt kan lösas med group hug.
Citera
2018-07-28, 13:59
Medlem
Kongruensbojds avatar
Gustav och Eric spelade förresten Lisa Nilsson i en podd tidigare i somras, då ovetande om att hon senare skulle reagera så starkt på pamfletten.

Nåväl, det är minst sagt rundgång i denna tråd om opinionsmätningar och false flag (haha).

Skulle istället vara roligt att höra era förutsägelser om hur valturnén kommer fortskrida, vilket slags uppmärksamhet Afs kommer få i riks- och lokalmedia och om det kommer bli stök.

Almedalen visade att ett litet parti kunde hävda sig bra på plats (kanske inte i media) vilket talar för att alla kommande torgmöten också kommer slå igenom bruset från övriga, trötta etablissemangspartier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in