Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Orkar inte läsa på just nu, men var det inte tvärtom? Alltså att de invandrande "arierna" var blonda och blåögda medan den befolkning som redan fanns på plats i Skandinavien och Europa var mörkhårig med bruna ögon? "Ur-européerna" var väl ganska muskiga och kvarvarande exempel på denna uråldriga europeiska ursprungsbefolkning kan väl hittas i bl.a. Baskien och Wales? Eller är det nåt annat som gäller nu?
Nej det var exakt så som jag skrev. Man trodde tidigare, bland annat pga en overifierad "postulering" av Cavalli-Sforza, att proto-indoeuropéerna (aka "arierna") var de första bärarna av blå ögon osv. Men enligt den senaste tidens antik DNA har det visat sig att blå ögon fanns i både sydvästra och nordvästra Europa några tusen år före proto-indoeuropéer hade börjat migrera till västra delar av Europa, och faktum är att skeletten som hittats i Ukraina/Ryssland från Jamnakulturen, visade sig vara Y-DNA R1b (och något enstaka fall av R1a) och de hade mörkt hår (troligtvis svart), bruna ögon och ljus men inte överdrivet vit hudfärg (alltså inte grisrosa svennehudfärg om du förstod vad jag menar

). Så med andra ord var de blattar/svartskallar så att säga. Men det är klart, dagens svenskar bär mycket påbrå från dem och även om svenskar ofta är blonda/blåögda så kommer en hel hel del ansiktsdrag just från dessa brunögda, proto-indoeuropeiska svartskallar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Bra inlägg Elias. Precis så är det.
Ja och det är viktigt att förstå att det bara är en taktik/strategi från vänsterjudarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Platt skatt, eller en önskan om att sänka skatten i största allmänhet, bör man inte stirra sig blind på. AfS är direkt anti-liberala i många frågor. I ett AfS-styrt Sverige så skulle dock den personliga friheten bli större än vad den är idag för de allra flesta.
Kanske det. Allt jag säger är att AfS har vissa gemensamma nämnare med libertariandårar. Skattetrycket är visserligen högt i Sverige men det är inte så att allt blir halleluja och frid och fröjd bara man sänker skatten.
Det finns för övrigt en hel del grejer vi har idag, fritt och lagligt, som i ett sunt samhälle bör förbjudas. All form av alkohol och animalisk kost (kött osv), bör t.ex. förbjudas. Cannabis bör också vara lika lagligt som en tomat