2018-08-09, 09:07
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast försök förstå att "allmäna medel" och individers bidrag till ett samhälle inte bara handlar om skatter eller ens om pengar enbart.

Att en människa väljer att arbeta inom ex. omsorg, barn, sjuka eller åldringar, för rätt dålig ersättning av allmänheten har också ett "värde" för "allmänheten".
Hade denna grupp krävt mycket höge betalt för att göra detta nödvändiga jobb, så hade "allmänheten" behövt betala mer, vare sig detta nu hade varit i skatter, eller privata försäkringar eller ur den egna plånboken.

Det misstag TS gör är att i hans värld så räknas bara papperslappar med siffror på som "värda" något.
När en man (eller kvinna) betalar in x% mer i skatt så ser TS detta.
När en kvinna (eller man) skjuter in x % mer i underbetalt eller obetalt arbete så går detta helt onoterat förbi TS medvetande. Det faktiska värdet i detta finns inte.

Nu har vi denna obalans mellan könen att betalningen för att en far med 3 barn ska kunna jobba så mycket så han drar in all denna skatt, är att någon annan tar hand om hans barn, sjuka mor eller handikappade bror.
Den personen kunde också ha valt att skita i detta och istället arbetat och dratt in de där skattemedelen själv, men! då hade ju mannen i fråga tvingats ta hand om sina barn, sjuka mor eller handikappade bror själv. För sorry det arbetet görs liksom inte av sig självt.

Nej.
Mannen hade gått iväg och jobbat oavsett. Det kan jag lova dig.

Är han så driven att han lyckas bra är han tillräckligt driven för att inte acceptera att sitta hemma och rulla tummarna.
Citera
2018-08-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inom ramen för topic:

Som legitimerad läkare (tro vad du vill), så kan jag ge dig ett litet rätt och ett stort fel.

Män söker vård för sällan, och kvinnor i genomsnitt för ofta. Primärvård och akutsjukvård är tungt belastade med så kallade okynnesfall. Kostnaden för kvinnor som söker vård för ofta, överstiger vida kostnaden av män som söker vård för sent. Dessa män dör ju i allmänhet ganska snart, och kräver därigenom ganska ringa vårdinsatser. Enstaka strålbehandlingar, kanske en enstaka operation, och därefter hospice och smärtlindrande morfininjektioner (eller dylika preparat) till ringa kostnad. Resonemanget gäller i synnerhet i en så kallad multikulturell kontext.

jepp trafikoffer ex. är rätt mycket "okynnes fall" eller alla de där skjutna unga männen i Malmö eller alla vådltagna, misshandlade, dubbelarbetande etc etc som behöver vård.

Extremt onödigt "okynnes" beteende där ute som främst har män som "förövare".
Kostar samhället dubbelsiffriga sura skatte miljarder år efter år efter år.

Tänk! vad samhället hade tjänat in pengar! en masse!!!! om män hade lärt sig framföra ett fordon som de flesta kvinnor gör det, dvs UTAN att köra in i andra fordon eller människor, eller ta lika mycket hand om sina barn och hem som kvinnor gör så dessa slapp gå in i väggen av stress och dubbelarbete, eller om män la av att vara våldsamma eller kriminella och supa så jävla mycket som de gör. Eller frossa i kött, flyg, bensin etc.

jag kan tänka mig att alla dessa saker tillsammans faktiskt kostar rejält mer än de där 4 milj per livstid och man....
Citera
2018-08-09, 09:26
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
jepp trafikoffer ex. är rätt mycket "okynnes fall" eller alla de där skjutna unga männen i Malmö eller alla vådltagna, misshandlade, dubbelarbetande etc etc som behöver vård.

Tänk! vad samhället hade tjänat in pengar! en masse!!!! om män hade lärt sig framföra ett fordon som de flesta kvinnor gör det, dvs UTAN att köra in i andra fordon eller människor, eller ta lika mycket hand om sina barn och hem som kvinnor gör så dessa slapp gå in i väggen av stress och dubbelarbete, eller om män la av att vara våldsamma eller kriminella och supa så jävla mycket som de gör. Eller frossa i kött, flyg, bensin etc.

jag kan tänka mig att alla dessa saker tillsammans faktiskt kostar rejält mer än de där 4 milj per livstid och man....
Ja, det kostar massvis, men ett sådant samhälle hade slaktas av grannarna.

Även om de råkade ha fredliga grannar så hade de aldrig utvecklat något nytt, inte haft fungerande institutioner, inte kunnat styra upp ett samhälle, med mera.
Citera
2018-08-09, 10:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Ja, det är ju tur att kvinnor spar pengar åt staten genom att rösta fram partier som är för mångkultur, vilken kostar hundratals miljarder per år, och som är såna godhetsknarkare att omvärlden himlar med ögonen i beundran. Hur skulle vi klara oss utan alla kulturellt kompatibla ingenjörer och hjärnkirurger från tredje världen som bidrar till vårt samhälle? Samtidigt får svenska fattigpensionärer käka hundmat, och köerna för canceroperation växer.

http://www.friatider.se/afghanen-som-elin-r-ddade-d-md-kvinnomisshandlare-piskade-d-ttrar-och-dunkade-mammans-huvud-i-golvet
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-09 kl. 10:42.
Citera
2018-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ja, det är ju tur att kvinnor spar pengar åt staten genom att rösta fram partier som är för mångkultur, vilken kostar hundratals miljarder per år, och som är såna godhetsknarkare att omvärlden himlar med ögonen i beundran. Samtidigt får svenska fattigpensionärer käka hundmat, och köerna för canceroperation växer.

http://www.friatider.se/afghanen-som-elin-r-ddade-d-md-kvinnomisshandlare-piskade-d-ttrar-och-dunkade-mammans-huvud-i-golvet

Nja rösta hit fler arbetare i rätt ålder för att balansera upp vår befokningspyramid är nog mer en lönsam långtidsaffär.

Tror du jag klickar på fria tider? seriöst WW

OECD är lite mer seriöst.
https://www.europaportalen.se/2013/06/invandring-en-lonsam-affar-for-skattebetalare
Citera
2018-08-09, 10:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nja rösta hit fler arbetare i rätt ålder för att balansera upp vår befokningspyramid är nog mer en lönsam långtidsaffär.

Tror du jag klickar på fria tider? seriöst WW

OECD är lite mer seriöst.
https://www.europaportalen.se/2013/06/invandring-en-lonsam-affar-for-skattebetalare

Nu handlar topic om varför kvinnor inte bär sin egen vikt i välfärdssystemet. När män köper kött och flyger så betalar de skatt och skapar arbetstillfällen. Seriöst alltså, du låter ju som en parodi på en politiskt korrekt bindgalen kvinna. Det är sådana som du som håller på att dra ner landet i skiten.

Angående din länk så är det simpel propaganda som förkastats gång på gång. Massinvandringen kostar landet hundratals miljarder per år. Plus alla sociala problem med kriminalitet, minskad yttrandefrihet med mera.

Har du tänkt på att det är vita män som står för merparten av kalaset? Vi är skatteslavar åt både kvinnor och invandrare, och det är en viktig anledning till att det blir en kraftfull markering mot er vansinnespolitik på valdagen.

Det är slut med "allt åt alla" som i huvudsak finansieras av produktiva, vita svenska män.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-09 kl. 10:52.
Citera
2018-08-09, 11:02
Medlem
Citat:
Nu handlar topic om varför kvinnor inte bär sin egen vikt i välfärdssystemet. När män köper kött och flyger så betalar de skatt och skapar arbetstillfällen. Seriöst alltså, du låter ju som en parodi på en politiskt korrekt bindgalen kvinna. Det är sådana som du som håller på att dra ner landet i skiten.

Angående din länk så är det simpel propaganda som förkastats gång på gång. Massinvandringen kostar landet hundratals miljarder per år. Plus alla sociala problem med kriminalitet, minskad yttrandefrihet med mera.

Har du tänkt på att det är vita män som står för merparten av kalaset? Vi är skatteslavar åt både kvinnor och invandrare, och det är en viktig anledning till att det blir en kraftfull markering mot er vansinnespolitik på valdagen.

Det är slut med "allt år alla" som i huvudsak finansieras av produktiva, vita svenska män.

När män/ kvinnor köper kött, flyger och rattar sin bil i onödan så släpper man också ut skit som förstör vårt klimat som kostar...vår framtid, om man ska vara helt ärlig. Den lilla skatteintäkt detta konsumerande för med sig har inte en chans täcka den konsekvensen.

och ja det är i regel vita...samt vita män just som står för köttätandet, flygandet och rattande av bilar mest på vår planet

När vi står där om kanske bara några tiotal år nu, med slut på oljan, ett totalt förstört klimat, en icke längre fungerande jordbruk och ett väder som helt löper amok.

Ja, då ska vi tänka och tacka så innerligt den "produktive" "vite mannen".
Citera
2018-08-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tappade bort mig i utväxlingen / ordbytet mellan Jenny9 och Pungtering.
Ta det inte personligt.
Jag lät poängen gå före adressen.

För detta ber jag om ursäkt.

Inga problem, det kan bli lite yrt om man diskuterar med många samtidigt.
Citera
2018-08-09, 16:57
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
När män/ kvinnor köper kött, flyger och rattar sin bil i onödan så släpper man också ut skit som förstör vårt klimat som kostar...vår framtid, om man ska vara helt ärlig. Den lilla skatteintäkt detta konsumerande för med sig har inte en chans täcka den konsekvensen.

och ja det är i regel vita...samt vita män just som står för köttätandet, flygandet och rattande av bilar mest på vår planet

När vi står där om kanske bara några tiotal år nu, med slut på oljan, ett totalt förstört klimat, en icke längre fungerande jordbruk och ett väder som helt löper amok.

Ja, då ska vi tänka och tacka så innerligt den "produktive" "vite mannen".
Japp, och för att vi räddade träden från utrotning, räddade sjöarna från försurning, nästan utrotat svält, avskaffat nödår, pandemier och avskaffat dödsfall i barnasäng.

Miljön har inte varit så bra som nu på länge.
Citera
2018-08-09, 18:57
Medlem
Citat:
Det är nettoflödet mellan män och kvinnor det handlar om. Skillnaden mellan vad män respektive kvinnor sätter in i välfärdssystemet, och hur mycket tar man ut. Just därför sker en nettoöverföring inom välfärdssystemen från män till kvinnor på cirka 4 Mkr.

Du får läsa de länkade rapporterna från regeringen och SCB-forskaren. Men om män betalar in cirka två tredjedelar av skatteunderlaget, samtidigt som kvinnor står för en tredjedel av inbetalningarna, så är detta första delen i beräkningen.

Sedan nyttjar kvinnor betydligt oftare välfärdstjänster, exempelvis genom att oftare vara sjukskrivna, uppbära olika typer av bidrag, och genom den vård och omsorg som krävs vid en 3-4 år längre livslängd. En död och begraven man kostar ju noll.

Sedan har med mycket hög sannolikhet alla ekonomiskt inaktiva och bidragstagande invandrarkvinnor bidragit till detta.

Se detta inlägg:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet?

Måste erkänna att jag inte läst igenom rapporten än - men jag utgår ifrån att du har rätt och jag ska läsa när jag får tillfälle i helgen.

Jag tror rapporten skrevs 2005 ? Sedan dess har ju politikerna försökt att komma tillrätta med kvinnors ekonomi. Tex att män och kvinnor ska dela mer lika på föräldraledighet samt VAB. Vidare måste män och kvinnor dela mer lika på hemarbetet. Många kvinnor har gjort mer obetalt arbete och blivit utslitna.
Många kvinnor har också drabbats av sexuella övergrepp under uppväxten om många sjukskrivningar beror på sådan psykisk ohälsa Att man kntr håller ihop mentalt på grund av det. Jag vågar påstå det för omkring 2000 jobbade jag under npgra år med sjukpenning och jag har läst många läkarintyg och utlåtande samt träffat många kvinnor som berättat.

Men i takt med att kvinnor utbildar sig, får bättre löner - och män också tar mer ansvar för hem och barn - kommer även kvinnors skatteintäkter till staten att öka. Då kommer män slippa se kvinnor som en belastning så småningom.
Citera
2018-08-09, 19:01
Medlem
Mooons avatar
En bra utveckling med andra ord vilket ts borde hålla med om.

Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
... Men i takt med att kvinnor utbildar sig, får bättre löner - och män också tar mer ansvar för hem och barn - kommer även kvinnors skatteintäkter till staten att öka. Då kommer män slippa se kvinnor som en belastning så småningom.
Citera
2018-08-09, 20:18
Medlem
Pungterings avatar
De fattiga får än större genomsnittlig transfereing än vad kvinnor får.... just saying.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in