2018-08-09, 00:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ni klagar på för lite info så här kommer ny .. inget som jag själv vet för att vara sant, men igår så träffade jag lite Mariiestadare och de sade sig veta namnet på brovittnet en Guni*@a Davi#s*-n
kan kanske vara till hjälp

När jag går tillbaka i tråden för att se vem som droppade "brovittnets" namn så ser jag att det var du Freija21 - en riktig lågoddsare m.a.o.
Citera
2018-08-09, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Allt som för ”utredningen” framåt torde vara av godo.

Tack!
Så tänker jag också!
Det verkar dock som att en del inte tycker att jag gjorde rätt.. undrar varför.

Jag har pratat med en som kände Jens L mycket väl.
Hon gick i skolan tillsammans med honom och hon berättade att all information som han har fått om PU den har han fått ifrån Krämer.
Hon fortsatte att berätta att det är allmänt känt att missbrukarna i Mariestad har hört genom Krämer att PU behövde alibi.

Hon fortsatte med att säga att Jens t.om blev kontaktad av någon som utgav sig för att vara PW som undrade om han hade lust att ställa upp och svara på några frågor som hon hade.
DESSUTOM hade ” PW” hört av sig till den ena GD ( förmodligen den andra också ) ..
jag frågade givetvis om hon var säker på detta och hon sa att GD hade berättat detta för hennes goda vän som tydligen så stämmer darkwinds info om att alla dessa kände varandra.

Darkwind Har rätt när hen skriver att UA och krämers flickvän var jättegoda vänner. Det stämmer också att UA kände krämer.
Citera
2018-08-09, 02:42
Medlem
Jag vill bara påpeka att allting annat som darkwind skriver ( om att krämer skulle vara pilot mm ) tror jag är trams.
Nej, det vore ytterst märkligt om det som har berättat att KM är pilot för mig skulle ljuga!
Plus festen i Töreboda var först och främst Helenas vänner som både hade och var där.
Ulrikas och Helenas vänner var väldigt olika. Givetvis så hade det gemensamma vänner också eftersom de stod varandra väldigt nära.
Citera
2018-08-09, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lussekatten
Oj, här hade det skrivits en hel del. Har dock inte läst igenom allt sen sist jag skrev. Men Jag diskuterade med lite folk de senaste dagarna om detta fall och jag tänkte bara ge mer information, vet ej ifall detta är nytt eller gammalt.

Personen som jag diskuterade med påstår sig vara på stadshotellet samma dag som Helena var där och såg henne på plats. Jag säger inte att jag litar på dessa uppgifter till 100% men jag vill dela med mig. Personen i frågan såg då två styckena som denna person menar var "danskar" långa, ena var blond men snaggad och hade eventuell tatuering vid armen. Sedan påstår denna person att personen såg en gul/röd/orange bil med en DK stickers på som åkte efter helena när hon gick iväg mot bron hem. tog vägen som nu är gågata.

Vet inte om detta stämmer eller ej, men de vad jag vet än. Ska diskutera mer om detta. varför jag är osäker är för att personen också talar om vad som kunde ha hänt och saker som den enbart ha kunnat läsa i tidningen, men personen i frågan gick inte till polisen och sa vad denna hade sett.

Citat:
Ursprungligen postat av lussekatten
personen jag diskuterade med menade att de var av en mindre modell bil inte en volvo då dessa är ganska typiska. att de va två som körde och att personen tydlig såg en DK stickers på den. Dessa två "danskar" skulle varit lite väl ofredande mot Helena under hennes vistelse enligt denna person där: citat " Dom typ nypte till hennes bak och hon sa ifrån" vet ej ifall detta stämmer. ska diskutera mer om detta och skriva ner det.

Citat:
Ursprungligen postat av loudamus
Se där, då dyker detta intressanta efternamn upp i tråden igen. Det blir dock inte högintressant förrän man provar det i kombination med nämnde herr Ullbergs förnamn. När det begav sig använde sig dessutom denna i polisens förundersökning förekommande person av initialen S. mellan för- och efternamn. Är det förresten månne någon som känner till i vilken utsträckning ordningsmakten pressat denne P.N. angående de graverande upplysningar som lämnats kring dennes förehavanden kvällen, natten och veckan i anslutning till den aktuella händelsen?

För övrigt var det inte en vit Volvo stadens mässgeneral förfogade över vid den här tiden utan en splitter ny Audi 80. Vad ytterligare ett par i tråden namngivna potentiella gärningsmän anbelangar torde vi kunna avpollettera även U.H. (det som möjligen skulle kunna ha talat emot denne vore väl isf det "evil streak" som så ofta framskymtat i samband med att elever kastats ut ur klassrummen) och P.K. Den senares förehavanden var som bekant inte heller de helt oförvitliga, men lagöverträdelser i stil med inbrott i grannarnas källarförråd och vållande till kroppsskada (nu var det väl kanske i än högre grad den blivande banktjänstemannens eget fel att han försökte stila på den lånade hojen utan vare sig mötta ålderskriterier eller adekvat förarutbildning). Hur som är detta inte grund för lagföring då dessa och övriga småbus idag är preskriberade.

För övrigt kan ovanstående lätt sonas av P.K. (ironin i dessa initialers alternativa innebörd om politisk korrekthet undgår väl ingen? ;-) genom upplysningar rörande trappuppgångsgrannen P.N. (inflyttad från Vasav. 3 till den lgh på tredje och högsta våningen som vetter ut mot den likaledes högintressanta parkeringen norr om huset) och dennes eventuella kopplingar till exv P.U. som bodde ytterligare ett hus bort.

Ska vi säga så så länge?

Citat:
Ursprungligen postat av loudamus
För att inte fastna i en malström av PM kommer här de uppgifter jag tillhandahållit via PM, naturligtvis avidentifierat med avseende på respondenterna:

//
Tack för ditt välkomnande. Det rör sig i stora drag om intressant biltrafik (både i form av en liten vit bil med sluttande bakparti samt även Pers egna bil (en beige golf med antingen danska skyltar eller ngn form av utmärkande dekal/-er) under kvällen respektive natten i kombination med en anomali i form av en veckolång bortavaro med start söndagen samt även något som yppats av Pers flickvän varpå hon blivit omedelbart och aggressivt nedtystad med hänvisning till ngt i stil med att "de aldrig skulle nämna ett endaste ord om Helena igen!" (uppsnappat genom en öppen balkongdörr) dagarna efter hemkomsten.

Förekommer förresten Per öht i spekulationerna eller har han på ngt vis lyckats flyga under radarn så här länge?
//

//
Dessa uppgifter ska ha lämnats till polisen förhållandevis nära inpå försvinnandet. Från ngn vecka till ca en månad efteråt.

Per ska tidigare samma kväll ha talat med sina kompisar om att han/de skulle till Statt. Jag kan varken bekräfta eller dementera ev tidigare umgänge med Helena, men att deras vägar åtminstone ska ha korsats förefaller högst troligt då Per "ska ha varit ute i svängen".

Han bodde längst upp på Bråtenvägen 70, lgh som vetter ut mot parkeringen på husets norrsida.

Vet väldigt lite om hans bekantskapskrets, inte mkt mer än att han som sagt "var ute i svängen" och hängde med en del salta typer varav åtminstone en eller flera hade kopplingar till Norrköping.

Vet inte var han finns nu. Hittade en namne på FB som förefaller passa i ålder (nu verksam i L*stad åt T-dalahållet). Åldern ska vid tillfället för Helenas försvinnande ha varit "ca 22-25 år eller ngt åt det hållet".
//

//
Vet inte om Ullberg och Nielsen umgicks, men förhoppningsvis kan P.K. bringa klarhet i detta efter att han läst vad jag skrivit i tråden.

Har inget namn på flickvännen, men det ska i vilket fall som helst inte ha rört sig om den tjej han flyttade till Bråtenvägen med (ska ev ha bott vägg i vägg med Nielsen på Vasavägen dessförinnan) utan det ska röra sig om en senare tillkommen förmåga.

Det som yppades av flickvännen var hur som helst på nämnda adress, och det ska även ha varit ytterligare en eller flera manspersoner i lgh samtidigt då "dom" ska ha tystat ner henne omedelbart och sagt det här om att aldrig nämna ngnting om Helena igen.
//

//
Direkta uppgifter från samma uppgiftslämnare som lämnat uppgifterna om det som överhörts via den öppna balkongdörren (ergo inte undertecknad). P.N. ska ha lämnat lgh på Bråtenvägen 70 vid pass 22.30 som passagerare i en liten vit bil med sluttande bakparti. Men det som gör att det börjar bli riktigt intressant är att man återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1). Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. Det ska inte ha varit normalt för P.N. att vara borta så länge.

Har inget namn på flickvännen, men det ska i vilket fall som helst inte ha rört sig om den tjej han flyttade till Bråtenvägen med (ska ev ha bott vägg i vägg med Nielsen på Vasavägen dessförinnan) utan det ska röra sig om en senare tillkommen förmåga. Det ska f ö även ha varit ytterligare en eller flera manspersoner i lägenheten när flickvännen tystades ner med uttryckliga instruktioner om att aldrig nämna ngnting om Helena igen. Det hon ska ha sagt var f ö ngt i stil med "Hur har det gått med Helena?"
//

Övrigt som jag diskuterat med en/flera signaturer överlåter jag med varm hand åt dem att yppa om.

Bumpar lite gamla men intressanta inlägg. Har absolut inte för avsikt att styra om tråden i någon riktning men tycker att om man klistrar samman dessa vittnesmål/berättelser så skulle de kunna ha ett samband. Sedan tror jag att tumultet vid Ekuddenvägen/skogsdungen inträffar i en första fas, och "bilåkandet" på cykelbanan sker kanske en kvart senare i en andra fas.
Citera
2018-08-09, 04:16
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eftersom ingen reagerade på det här inlägget för ca 1 vecka sedan så provar jag att lägga upp infon. igen. Inlägget handlade om tidpunkterna för när BW flyttade från Mariestad, att BW plötsligt valde att flytta tillbaka igen 1996 efter det att PR blev anhållen (p.g.a. en mängd anonyma falska tips b.l.a.) och att BW sedan lämnade Mariestad för gott efter polisförhören som hölls 2001(då åven "pilot" hödes på nytt). Alla dessa sammanträffanden kan knappast vara en slump..

Kan det vara så att det var BW och PK (PK i egenskap av att vara "pilot") som förhördes 2001? och kanske möjligen ytterligare någon person... Personligen så tror jag inte på att PU var inne på förhör 2001 utan misstänker att den uppgiften är planterad av någon som är mycket angelägen om skydda sig själv. PU kan vara ett av trådens största villospår.

För er som tidigare har undrat och frågat om när BW lämnade Mariestad och kanske även har undrat över varför han lämnade stan? här kommer lite intressant info:

Första gången BW flyttar från Mariestad är i jan. -95, han flyttar då ner till Ytterby utanför Kungälv. 1 år och 3 mån. senare, i april 1996 flyttar han vidare till Hovås strax utanför Göteborg men där blir han kvar endast ett halvår för i dec. 1996 (samma år som Efterlyst med dom 6 anonyma tipsen mot PR hade sänts, varpå PR anhölls) så återvänder BW plötsligt till Mariestad! och flyttar in på Stockholmsvägen (i närheten av mmpg, om nu KM är "pilot"). Där bor BW fram tills aug. 1999 då han flyttar vidare till Hamngatan. Detta blir BWs sista adress i Mariestad för i maj 2001 (samma år som polisförhören hålls) så väljer BW att återigen lämna stan men den här gången för gott!!!
Han flyttar då till Alvesta där han alltså bor kvar än idag.

Mycket intressanta uppgifter att få ta del av om ni frågar mig...

Mycket intressanta.
Vilka "sammanträffanden".
Citera
2018-08-09, 10:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Bumpar lite gamla men intressanta inlägg. Har absolut inte för avsikt att styra om tråden i någon riktning men tycker att om man klistrar samman dessa vittnesmål/berättelser så skulle de kunna ha ett samband. Sedan tror jag att tumultet vid Ekuddenvägen/skogsdungen inträffar i en första fas, och "bilåkandet" på cykelbanan sker kanske en kvart senare i en andra fas.

"Bumpar lite"?
"Har absolut inte för avsikt att styra om tråden i någon riktning" - Lägg ner, ditt tramsiga ursäktande är bara skrattretande...

När det för EN gångs skull börjar bli riktigt intressant här i tråden så kommer du med denna smörja... är det jobbigt nu?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-09 kl. 10:44.
Citera
2018-08-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Bumpar lite"?
"Har absolut inte för avsikt att styra om tråden i någon riktning" - Lägg ner, ditt tramsiga ursäktande är bara skrattretande...

När det för EN gångs skull börjar bli riktigt intressant här i tråden så kommer du med denna smörja... är det jobbigt nu?
Svårt för flera bollar i luften? Jag garanterar dig att ditt fokus är missriktat om du vänder dig emot kvasta-sara, den skribenten är legitim det kan jag sätta kroppsdelar på.
Citera
2018-08-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
D står flere steder i media at vittnet kjente HAs syster GA o derfor kjende hun også til HA utseende. Vittnet beskrev inte bara byxorna utan både HA kläder och mannens kläder. Mannen var vitklädd och iförd pilotglasögon och kvinnan hade svart kofta och färgglada byxor. Tror d stod nogenstans kjøpt utomlands.

Ok, då har jag missat att det stått i media, kan du länka till något?

Jag vet att vittnet beskrivit mer än byxorna, men jag har bara läst och hört att vittnet ska ha reagerat på byxorna, inte att hon ska ha känt igen HA.

Är det som du säger så bevisar det ju bara ytterligare hur illa detta är skött av polisen!
Citera
2018-08-09, 20:11
Medlem
KM vet var kroppen är och hon är dränkt i Vänern. Dock går det ej att bevisa.
Citera
2018-08-09, 20:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Svårt för flera bollar i luften? Jag garanterar dig att ditt fokus är missriktat om du vänder dig emot kvasta-sara, den skribenten är legitim det kan jag sätta kroppsdelar på.

Vad du egentligen säger här är att Kvasta-Sara har rätt. Vad grundar du det på? Du menar alltså på fullt allvar att Kvasta-Sara har "rätt fokus" för att hen (enligt dig) är en "legitim skribent"?

Dessutom garanterar du att mitt fokus är missriktat om jag vänder mig emot Kvasta-Sara - Det här låter både desperat och hotfullt, man ska alltså hålla käften och rätta i sig i ledet som vanligt i den här tråden?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-09 kl. 20:40.
Citera
2018-08-09, 20:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3

PK är "pilot" men om kroppen är sänkt i Vänern låter jag vara osagt. KM är utsatt för förtal och felaktugt uthängd här i tråden. Enligt mina källor är varken PN eller PU är inblandade i Helenas försvinnande. Kvasta-Sara säger sig inte vilja flytta fokus men är med sina senaste "bumpar" ute och cyklar/flyger på kvasten.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-09 kl. 20:51.
Citera
2018-08-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin3

Hela vänern utanför Mariestad är väldigt grund. Som allra djupast är det tio meter och det innebär att en kropp väldigt lätt flyter upp när den långsamt går sönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in