2018-08-03, 13:16
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Finns i tråden sedan många år tillbaka.

Jo, jag har läst om byxorna flera gånger, men att byxorna ska ha varit köpta utomlands har jag tydligen missat.
Citera
2018-08-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jo, jag har läst om byxorna flera gånger, men att byxorna ska ha varit köpta utomlands har jag tydligen missat.
Jo även att byxorna var köpta utomlands har framkommit. Tycker det är märkligt att Freija aldrig kommer med någon information som inte redan är känd för alla med tanke på att de var vänner. Ingen info heller om BW....
Citera
2018-08-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jo även att byxorna var köpta utomlands har framkommit. Tycker det är märkligt att Freija aldrig kommer med någon information som inte redan är känd för alla med tanke på att de var vänner. Ingen info heller om BW....

Varför sånt hyss hyss runt personen som sett HA sist i livet? Förutom pilot...
Citera
2018-08-03, 14:01
Medlem
Citat:

Vad vill du/ni som klagar?
Vad är det som är märkligt. . ?
Skriver man så får man skit och skriver man inte så får man skit.

Här har man varit på avkoppling utan uppkoppling och tråden har fullkomligt exploderat! Bra, det är tydligen stressigt för vissa nu.

I vilket fall så tror jag att vi är GWs gm på spåren.
Citera
2018-08-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Varför sånt hyss hyss runt personen som sett HA sist i livet? Förutom pilot...
Precis. Är man vänner så är det jävligt konstigt att man inte har diskuterat allt kring HA försvinnande med varandra. En vän försvinner och misstänks ha blivit mördad nog hade man gått igenom kvällen och allt före och efter händelsen med varandra. Om man såg något märkligt, visste något som HA hade berättat om, minsta lilla hade man ventilerat med vännerna...
Citera
2018-08-03, 15:24
Medlem
Citat:

Nu har jag kollat igenom ( sökte på byxor ) ingen har skrivit att byxorna var köpta utomlands förutom att Rotvagen 2010 skriver något istil med att byxorna kanske är köpta utomlands ..

Jävligt trött på att bli påhoppad ( speciellt om en sådan sak ) .. det är nästan så att man får för sig att några skribenter vill trötta ut en..

När det gäller BW så har jag ingen aning om hans alibi, många skriver att BW var den sista som såg/träffade Helena efter det att hon lämnade stadt och bara för att det har skrivits så mycket om det genom åren så har det blivit en trådsanning.
Visst, hans vittnesuppgifter är jätteviktiga men det är flera personer som har hejat och bytt några ord med Helena på torget eller som bara har sett henne.
Det räcker ju med att när man åker till Mariestad och pratar med gamla bekanta så är det någon som verkar ha sett henne.
Citera
2018-08-03, 15:33
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Du kan väl iallafall försöka att komma ihåg om du träffade din polare MO denna kväll?

Jamen det här var väl lite info som väl inte kan betraktas som allmänt känt. Risken finns dock att PU kommer att förneka och/lr tona ner denna bekantskap, alternativt vilja förlägga den till i huvudsak efter 1992.
Citera
2018-08-03, 15:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Har läst ikapp lite i tråden, och därefter gått igenom gamla skolkataloger idag. Flera av de omnämnda samt Helena Andersson hade lite gemensamt vad gällde skolgången har jag sett. Av skolkatalogerna för Tunaholmsskolan (högstadie) från 1984/85, samt Vadsboskolan (gymnasie) från 1987/88 har jag fått fram följande information.

Bj-rn W-llberg - gick i klass 9B på Tuna. Vet ej vad/var BW gick på gymnasiet dock.

M-ttias O-lsson - gick i klass 9B på Tuna. Gick i klass T3 MA på Vadsbo.

H-nrik J-ngert (hette då M-gnusson i efternamn) - gick i klass 9A på tuna. Gick i klass T3 El på Vadsbo.

U-rika A-dersson (Helenas storasyster) - gick i klass 9A på tuna. Vet ej vad/var UA gick i gymnasiet.

D-niel O-lsson - gick i klass 8D på tuna. Gick i klass HK2A på vadsbo.

Helena Andersson - gick i klass 8C på tuna. Gick i klass SO2 på vadsbo.

BW och MO var alltså klasskamrater, vad det verkar från 1:a klass till 9:e klass. Därefter (efter vad man kan se på facebook i alla fall) fortsätter de umgås, från EM i fotboll 1992 till senare bilder med herrklubben.

BW är ju född 1968, HMJ 1969 och går i samma klass. Fick BW gå med -69orna pga att han är född sent i december?

Hur var det nu med KM's skolgång?
Senast redigerad av Xeitum 2018-08-03 kl. 16:11.
Citera
2018-08-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
BW är ju född 1968, HMJ 1969 och går i samma klass. Fick BW gå med -69orna pga att han är född sent i decennier?

Hur var det nu med KM's skolgång?

Bra iaktagelse. Jag vet inte varför, men på den tiden fick ju vissa gå om en klass om de inte var "skolmogna". Det är kanske det som hänt BW?
Citera
2018-08-03, 16:20
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Bra iaktagelse. Jag vet inte varför, men på den tiden fick ju vissa gå om en klass om de inte var "skolmogna". Det är kanske det som hänt BW?

Så kan det nog vara. Jag minns en kille som var född i Januari, året efter oss andra och han ansågs inte skolmogen när vi skulle börja ettan och fick således gå om förskolan. Här är det ju lite tvärtom, same but different. Eventuellt har han fått gå om en klass senare.
Citera
2018-08-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Vet inte egentligen inte varför detta vittne ( som ni fått till en story av ... vittnat falskt 😕 ? Att Polisen inte anser tex att detta Vittne är ett viktigt vittne är inte så svårt att räkna ut .
Ett vittne påstås ha sett H på bron ? det hon kan säga är just byxorna som H hade och som stack ut , vittnet tyckte de var snygga. Hon har inte sett H att det har hon ? utan byxorna. Ett sådant vittne är inget starkt vittne . Om 10 pers stått uppställda m exakt lika byxor , så skulle inte vittnet kunnat peka ut just H . Det är inte troligt 🤔men det skulle kunna funnits 10 par lika byxor som har haft ägare och som skulle kunnat varit ute denna natt ?så iakttagelsen är av vikt ... men inte avgörande Att bro vittnet ska ha ” vittnat falskt ? är ochså påhittat bara för att ” hitta något nytt att traggla runt runt . Har följt och läst tråden , även gjort några inlägg som genast sågats ner till rent nonsens 😕 Sedan plocka in den och den som cirkulerat här för nya förhör ? Ni tror inte Polisen har gjort det isåfall ? De är ju liksom utbildad , erfaren och framför allt ...... de har massor av information / förhör och ev andra saker som vi aldrig kommer få veta ? Om inte H hittas och hennes mördare .
Så byx vittnet har säkert vittnat ( ingen låtsas inringning) men det går inte binda ” personen som gick till H .... var det H utom rimligt tvivel ?
Tänkte lika på ” skriken , vittnet sa att det var H som skrek eller lät som H , undrar ? Kan det stämma verkligen ? Runt omkring sär vi bor är det mycket folk ute , mycket ungdomar , kan ju sägas att jag aldrig känt igen någons skrik ! Inte ens mina ungars . Att urskilja en röst , en hit bort med andra ljud omkring ! Och säga att det lät som H röst ? I min värld är det jäkligt bra gjort .

Ni klagar på för lite info så här kommer ny .. inget som jag själv vet för att vara sant, men igår så träffade jag lite Mariiestadare och de sade sig veta namnet på brovittnet en Guni*@a Davi#s*-n
kan kanske vara till hjälp
Citera
2018-08-03, 21:50
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ni klagar på för lite info så här kommer ny .. inget som jag själv vet för att vara sant, men igår så träffade jag lite Mariiestadare och de sade sig veta namnet på brovittnet en Guni*@a Davi#s*-n
kan kanske vara till hjälp

Kanske någon av dessa två? 59 respektive 64 år gamla. Det är inte några lastgamla damer.

Ni från Mariestad kanske känner till någon med namnet Gunilla Davidsson och kan då fråga henne om hon är brovittnet. Adresserna till båda finns i länken nedan, så det är bara att knacka på.

https://www.ratsit.se/sok/person?fnamn=Gunilla+&enamn=Davidsson&gata=&postnr =&ort=&kn=Mariestad&pnr=&tfn=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1 &eb=1&amin=&amax=&fon=1&typ=2&page=1
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-03 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in