2011-07-14, 03:40
Medlem
Skojgruppens avatar
Lite uppgifter den ökände BH eller "boman". Under åttiotalet begick BH mycket stora mängder brott - en del med typiskt psykokaraktär. Han "stalkade" bla en kvinna som bodde i samma ort som han själv. Trakasserierna och förföljelsen började - enligt kvinnan själv - med att hon erbjöd honom skjuts hem efter det att han hade fått fel på sin bil utanför den bensinstation hon arbetade på. BH började därefter förfölja kvinnan och hennes familj under flera år.
Under 84 påstod en kvinna i ett samtal som jag tog del av att hon utsatts för ett grovt brott av BH. Hon berättade att hon varit på en privat fest (som jag själv var med på) och där hamnat i gräl med sin pojkvän. Hon beslöt att gå från festen hem till pojkvännens föräldrars hus - en sträcka på ca 4-5 km. På vägen mötte hon BH som erbjöd henne skjuts. Av någon anledning - med tanke på BH allmänna rykte - accepterade hon detta. Under resan ska han ha stannat och begått en våldtäkt mot henne. Eftersom hon inte polisanmälde detta så är det omöjligt att säga om det var så som hon berättade. BH blev aldrig dömd för detta. Men det är en mycket intressant berättelse om man återkopplar den till Helenafallet.
Vidare under 80-talets andra hälft begick BH bla ett personrån mot en kvinnlig pensionär i Töreboda en ort BH ofta syntes till i. Överlag har BH under 80 och 90-talet uppehållit sig i Töreboda och Mariestad.
Senast redigerad av Skojgruppen 2011-07-14 kl. 03:48.
Citera
2011-07-14, 09:07
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Kvack kvack!

Lite tidningsartiklar kanske livar upp i månskenet?
http://imageshack.us/g/89/041012.jpg/

Är tipsaren som ringer till Polisen = PR?
Citera
2011-07-14, 09:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
Är tipsaren som ringer till Polisen = PR?

Polisen vet vem och varför - och det är inte PR.
Citera
2011-07-14, 09:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
Lite uppgifter den ökände BH eller "boman". Under åttiotalet begick BH mycket stora mängder brott - en del med typiskt psykokaraktär. Han "stalkade" bla en kvinna som bodde i samma ort som han själv. Trakasserierna och förföljelsen började - enligt kvinnan själv - med att hon erbjöd honom skjuts hem efter det att han hade fått fel på sin bil utanför den bensinstation hon arbetade på. BH började därefter förfölja kvinnan och hennes familj under flera år.
Under 84 påstod en kvinna i ett samtal som jag tog del av att hon utsatts för ett grovt brott av BH. Hon berättade att hon varit på en privat fest (som jag själv var med på) och där hamnat i gräl med sin pojkvän. Hon beslöt att gå från festen hem till pojkvännens föräldrars hus - en sträcka på ca 4-5 km. På vägen mötte hon BH som erbjöd henne skjuts. Av någon anledning - med tanke på BH allmänna rykte - accepterade hon detta. Under resan ska han ha stannat och begått en våldtäkt mot henne. Eftersom hon inte polisanmälde detta så är det omöjligt att säga om det var så som hon berättade. BH blev aldrig dömd för detta. Men det är en mycket intressant berättelse om man återkopplar den till Helenafallet.
Vidare under 80-talets andra hälft begick BH bla ett personrån mot en kvinnlig pensionär i Töreboda en ort BH ofta syntes till i. Överlag har BH under 80 och 90-talet uppehållit sig i Töreboda och Mariestad.

Vet du eller någon annan om det fanns en koppling mellan denne "Boman" och Helena?

Om Helena steg in i en bil, skulle jag gissa på att det var en bil med person/-er som hon kände eller kände till. Den uppfattning jag fått om henne genom olika källor är att hon inte skulle ha åkt med helt okända personer. Hon skulle visserligen ha kunnat tvingats med genom våld och/hot, men det som talar emot det är att ingen rapporterat om detta. Då ska man ändå komma ihåg att det fanns en hel del personer ute på gatorna denna natt. Men man ska aldrig säga aldrig.

Finns det uppgifter om att denne kille fanns i Mariestad denna natt?
Citera
2011-07-14, 13:27
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
(kanske en liten mindre motorbåt sådan?) som Gm vet finns närheten olåst och oskyddad. Varför inte vid Vattenverket Lindholmen?
Som en parentes bara: Det stals en liten plastbåt med snurra på Korpholmens båtplats vid Sandviken någon gång den 23/6-28/6. Någon vecka för sent för att ha med Helena att göra förmodar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Polisen vet vem och varför - och det är inte PR.
Vet du också vem och varför? Är intresserad av bägge, men kanske framförallt varför.
Citera
2011-07-14, 15:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Som en parentes bara: Det stals en liten plastbåt med snurra på Korpholmens båtplats vid Sandviken någon gång den 23/6-28/6. Någon vecka för sent för att ha med Helena att göra förmodar jag.

Vet du också vem och varför? Är intresserad av bägge, men kanske framförallt varför.

Nej, det vet jag inte.
Citera
2011-07-14, 21:17
Medlem
Längesedan jag skrev något här nu...
Är nyfiken på hur det gick med provskrikandet vid platsen för upphittandet av helenas ringar m.m. vid samma datum och tidpunkt i år. Någon som kan berätta för mej?
Undrar åxå hur det gick med utgrävningarna på alla naturbruksgymnasiums marker...
Mvh Sherlok
Citera
2011-07-14, 21:21
Medlem
lussekattens avatar
Oj, här hade det skrivits en hel del. Har dock inte läst igenom allt sen sist jag skrev. Men Jag diskuterade med lite folk de senaste dagarna om detta fall och jag tänkte bara ge mer information, vet ej ifall detta är nytt eller gammalt.

Personen som jag diskuterade med påstår sig vara på stadshotellet samma dag som Helena var där och såg henne på plats. Jag säger inte att jag litar på dessa uppgifter till 100% men jag vill dela med mig. Personen i frågan såg då två styckena som denna person menar var "danskar" långa, ena var blond men snaggad och hade eventuell tatuering vid armen. Sedan påstår denna person att personen såg en gul/röd/orange bil med en DK stickers på som åkte efter helena när hon gick iväg mot bron hem. tog vägen som nu är gågata.

Vet inte om detta stämmer eller ej, men de vad jag vet än. Ska diskutera mer om detta. varför jag är osäker är för att personen också talar om vad som kunde ha hänt och saker som den enbart ha kunnat läsa i tidningen, men personen i frågan gick inte till polisen och sa vad denna hade sett.
Citera
2011-07-14, 22:31
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lussekatten
Ska diskutera mer om detta.
Det tycker jag du ska göra! Intressanta iaktagelser din källa gjort, om de nu stämmer.
Försök krama ur lite mer om bilmodell och mer bestämd färg. Kanske fanns det några andra säregna kännetecken på bilen utöver DK-stickern t.ex.
Citera
2011-07-14, 22:56
Medlem
Skojgruppens avatar
Prinzezzan - jag skickade ett PM till dig med det fulla namnet.

Jag undrar själv om polisen någonsin funderat på om denne BH skulle kunna figurera i helenafallet - rimligtvis borde de ha gjort det med tanke på personens historia. I denna tråd har det spekulerats om alternativa gärningsmän till detta eventuella brott - om jag inte minns fel har någon nämnt Anders Eklund och Ulf Ohlsson. Enligt min uppfattning är BH en person som kan mäta sig med dessa två mentalfall. Och han har en geografisk anknytning till norra skaraborg.
Tyvärr så är många personer som har personlig erfarenhet av BH ganska gamla och är därigenom inte datoraktiva på flashback. Annars skulle BH:s namn dykt upp tidigare i denna tråd.
Citera
2011-07-14, 23:00
Medlem
lussekattens avatar
Citat:
Det tycker jag du ska göra! Intressanta iaktagelser din källa gjort, om de nu stämmer.
Försök krama ur lite mer om bilmodell och mer bestämd färg. Kanske fanns det några andra säregna kännetecken på bilen utöver DK-stickern t.ex.

personen jag diskuterade med menade att de var av en mindre modell bil inte en volvo då dessa är ganska typiska. att de va två som körde och att personen tydlig såg en DK stickers på den. Dessa två "danskar" skulle varit lite väl ofredande mot Helena under hennes vistelse enligt denna person där: citat " Dom typ nypte till hennes bak och hon sa ifrån" vet ej ifall detta stämmer. ska diskutera mer om detta och skriva ner det.
Citera
2011-07-14, 23:02
Medlem
lussekattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
Prinzezzan - jag skickade ett PM till dig med det fulla namnet.

Jag undrar själv om polisen någonsin funderat på om denne BH skulle kunna figurera i helenafallet - rimligtvis borde de ha gjort det med tanke på personens historia. I denna tråd har det spekulerats om alternativa gärningsmän till detta eventuella brott - om jag inte minns fel har någon nämnt Anders Eklund och Ulf Ohlsson. Enligt min uppfattning är BH en person som kan mäta sig med dessa två mentalfall. Och han har en geografisk anknytning till norra skaraborg.
Tyvärr så är många personer som har personlig erfarenhet av BH ganska gamla och är därigenom inte datoraktiva på flashback. Annars skulle BH:s namn dykt upp tidigare i denna tråd.

BH? Skulle gärna vilja ha mer information om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in