Citat:
Ursprungligen postat av Skojgruppen
Lite uppgifter den ökände BH eller "boman". Under åttiotalet begick BH mycket stora mängder brott - en del med typiskt psykokaraktär. Han "stalkade" bla en kvinna som bodde i samma ort som han själv. Trakasserierna och förföljelsen började - enligt kvinnan själv - med att hon erbjöd honom skjuts hem efter det att han hade fått fel på sin bil utanför den bensinstation hon arbetade på. BH började därefter förfölja kvinnan och hennes familj under flera år.
Under 84 påstod en kvinna i ett samtal som jag tog del av att hon utsatts för ett grovt brott av BH. Hon berättade att hon varit på en privat fest (som jag själv var med på) och där hamnat i gräl med sin pojkvän. Hon beslöt att gå från festen hem till pojkvännens föräldrars hus - en sträcka på ca 4-5 km. På vägen mötte hon BH som erbjöd henne skjuts. Av någon anledning - med tanke på BH allmänna rykte - accepterade hon detta. Under resan ska han ha stannat och begått en våldtäkt mot henne. Eftersom hon inte polisanmälde detta så är det omöjligt att säga om det var så som hon berättade. BH blev aldrig dömd för detta. Men det är en mycket intressant berättelse om man återkopplar den till Helenafallet.
Vidare under 80-talets andra hälft begick BH bla ett personrån mot en kvinnlig pensionär i Töreboda en ort BH ofta syntes till i. Överlag har BH under 80 och 90-talet uppehållit sig i Töreboda och Mariestad.
Vet du eller någon annan om det fanns en koppling mellan denne "Boman" och Helena?
Om Helena steg in i en bil, skulle jag gissa på att det var en bil med person/-er som hon kände eller kände till. Den uppfattning jag fått om henne genom olika källor är att hon inte skulle ha åkt med helt okända personer. Hon skulle visserligen ha kunnat tvingats med genom våld och/hot, men det som talar emot det är att ingen rapporterat om detta. Då ska man ändå komma ihåg att det fanns en hel del personer ute på gatorna denna natt. Men man ska aldrig säga aldrig.
Finns det uppgifter om att denne kille fanns i Mariestad denna natt?