2018-08-09, 15:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
1. Källa på att du själv tagit bilden på detta chemtrail?

2. Källa på att det är ett vanligt passagerarplan?

Eftersom det är ett passagerarplan så handlar det om contrails.
Info om planet från FR24
https://m.imgur.com/SoKwVrM

En Boeing 777:a full med passagerare på väg från Tokyo till Amsterdam.

Och det hela är väl inte svårare än att du masar dig ut och spanar in verkligheten. Gör du det så kommer du upptäcka att 100% av strimmorna kommer från vanliga passagerarplan.
Senast redigerad av madtop 2018-08-09 kl. 15:48.
Citera
2018-08-09, 15:48
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Eftersom det är ett passagerarplan så handlar det om contrails.
Info om planet från FR24
https://m.imgur.com/SoKwVrM

En Boeing 777:a full med passagerare på väg från Tokyo till Amsterdam.

Du ska ge oss bevis för att bilden på planet i din 11046-post stämmer överens med att det är passagerarplanet mellan Tokyo-Amsterdam!
Citera
2018-08-09, 15:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Och det hela är väl inte svårare än att du masar dig ut och spanar in verkligheten. Gör du det så kommer du upptäcka att 100% av strimmorna kommer från vanliga passagerarplan.

100% av planen som lämnar efter sig strimmor syns inte till på Flightradar24.com

Varför?

Just precis, givetvis för att det inte är frågan om vanliga passagerarplan....
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-09 kl. 15:54.
Citera
2018-08-09, 15:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
100% av planen som lämnar efter sig strimmor finns inte att upptäcka på flightradar24.com...

Varför?

Just p0recis, givetvis för att det inte är frpågan om vanliga passagerarplan....

Så är det inte enligt min uppfattning, av de mer än hundratals strimmor jag spanat in så kommer samtliga från vanliga passagerarplan. Och är synliga på FR24.
Senast redigerad av madtop 2018-08-09 kl. 16:12.
Citera
2018-08-09, 16:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du ska ge oss bevis för att bilden på planet i din 11046-post stämmer överens med att det är passagerarplanet mellan Tokyo-Amsterdam!

Det bästa är väl att de som är nyfikna kollar upp det hela själva.
Det enda som krävs är en smartphone och gratis-appen FR24, därefter kan man mycket enkelt kolla upp de strimmande flygplanen.

Och gör man det så lovar jag att man snabbt kommer att upptäcka att strimmorna kommer från helt vanliga passagerarplan. Som tex den här strimman jag spanade in:
https://m.imgur.com/AfHvkoc

När jag kollade upp planet så var det synligt på FR24 och det visade sig att det var ett helt vanligt passagerarplan från SAS, SK1708 påväg från Köpenhamn till Helsingfors
https://m.imgur.com/75ffLuX

Så om du vill spana in strimmande flygplan så föreslår jag att du börjar med att skaffa en smartphone och installerar FR24 på den. För att som du påstå att planen inte är synliga på FR24 utan att ens ha tillgång till en smartphone är bara löjligt.
Senast redigerad av madtop 2018-08-09 kl. 16:51.
Citera
2018-08-10, 06:40
Moderator
OT raderat.
Det finns inga krav på att man måste filma sig själv och därmed avsäga sig sin anomymitet för att få delta i tråden. Sådana uppmaningar fyller ingen funktion.

/Moderator
Citera
2018-08-10, 14:55
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Du har som sagt inte ens koll på vad contrails är och när de skapas eller försvinner.
De skapas typiskt på marschhöjd, de skapas ytterst sällan vid start.
När de dunstar avgörs av omgivningens temperatur och fuktighet. Om luften är kall och fuktig så kan contrails, precis som moln, finnas kvar i timmar.

Inte alls, kvardröjande contrails är ett väldokumenterad fenomen långt tidigare än år 2000.
Här är tex en genomgång av äldre meteorologiböcker som alla tar upp ämnet kvardröjande contrails.
https://www.metabunk.org/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.t3201/

Tack för att du delar med dig av din tro.
Om contrails skapades på march-höjd så skulle det ha synts kvarliggande contrails ovanför småstaden där jag växte upp också.. men det var sträckfritt ovanför den staden fram tills på 2000-talet då sträcken började synas överallt.

När chemtrailsfenomenet började så gick det enkelt att googla och få fram en bra förklaring på varför contrails syns brevid flygplatser, och varför dom dunstar.

Contrails skapas på en ganska låg höjd så därför skapas contrails endast vid flygplatser där flygplanen stiger och passerar den höjden. Vågräta contrails har aldrig existerat.

Jag själv är övertygad om att jag hade sett ett sträck på himmlen under 90-talet i småstaden där jag växte upp, om flygplan lämnade kvarliggande contrails.. men jag fick alltid lov att besöka Stockholm för att se contrails brevid Arlanda.

Det går inte ens att hitta den infon längre.. om vilket höjd som contrails skapas på.

Chemtrailsförnekare har malt på under 16 år online med sina övertygelser om att chemtrails är nånting som man bara kan tro att man inte ser så länge man är med i en sekt där media inte nämner chemtrails för medlemmarna i sekten.. så nu är sökresultaten fyllt av massa ologiska trobaserade förklaringar om varför bevisen inte är bevis.

Det är idag för sent att söka på internet för att få läsa om vilken höjd som contrails skapas på, och varför dom skapas enbart brevid flygplatser där flygplan stiger på den höjden.. chemtrailsförnekarna har fyllt internet med massa lögner om hur chemtrails är kvarliggande contrails och massa annat dravel som vi inte kan tro på.. vi som ser bevis som mer "trovärdigt" än sekter och annat trobaserat trams som sektmedlemmar håller på med, speciellt i chemtrails fenomenets diskutioner online, där kan man se sektmedlemmarna sprida sin övertygelse om att allt som media inte har pratat om, är per definition osannt eftersom media enbart håller på med verklighet och fakta.. därför har media aldrig pratat om chemtrails eller att miljontals människor diskuterat chemtrails online under 16 år då media hade viktigare saker att fokusera på när bara en del av mänskligheten tror att dom ser flygplan som sprayar sträck på himmlen, medans andra hälften säger att dom alltid har sett kvarliggande sträck efter flygplan. En av dessa två sidor lär vara mentalt sjuka.
Antingen dom som ser sträck på himmlen, eller dom som påstår att ingen märkte att himmlen alltid varit fylld med sträck.. en av sidorna består av mentalt sjuka människor som förnekar verkligheten.
Citera
2018-08-10, 15:08
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om contrails skapades på march-höjd så skulle det ha synts kvarliggande contrails ovanför småstaden där jag växte upp också.. men det var sträckfritt ovanför den staden fram tills på 2000-talet då sträcken började synas överallt.

När chemtrailsfenomenet började så gick det enkelt att googla och få fram en bra förklaring på varför contrails syns brevid flygplatser, och varför dom dunstar.

Den förklaringen togs uppenbart bort, så fort chemtrailandet blev legio.

Citat:
Contrails skapas på en ganska låg höjd så därför skapas contrails endast vid flygplatser där flygplanen stiger och passerar den höjden. Vågräta contrails har aldrig existerat.

Korrekt!

Contrails skapas endast vid flygplatser där flygplanen stiger, och försvinner på ett par sekunder. Vågräta contrails är en total myt, en myt desinformatörerna blev tvungna att hitta på när chemtrailandet började...

Citat:
Det går inte ens att hitta den infon längre.. om vilket höjd som contrails skapas på.

Skumt... riktigt skumt...
Citera
2018-08-10, 15:23
Medlem
madtops avatar
Citat:

Vilket kan förklaras av flera saker
- du var inte uppmärksam före 2000-talet
- nya flygvägar som passerar din stad.
- fler flygplan
- modernare motorer som lättare skapar contrails

Att contrails har funnits före 2000-talet är väldigt väl dokumenterat så det är inte ens något att diskutera.

Citat:

Nej så är det inte. På låg höjd är temperaturen för hög för att det ska kunna skapas contrails.
Och jo, vågräta contrails har existerat så länge det har funnits flygplan.

Citat:

Klart det gör... de skapas typiskt på 7500 till 12000 meters höjd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Contrail
Du är bara osedvanligt dålig på att söka information.

Det är uppenbart att du inte har någon som helst koll på vad contrails är.
Att du har fått för dig att contrails är "is som lossnar från motorerna" är en felaktig uppfattning. Contrails är de spår som skapas bakom ett flygplan när vattnet i flygplanets avgaser fryser till iskristaller.

Att du ens tror att flygplan regelbundet startar med "is på motorerna" visar med all tydlighet att du inte kan ett jävla skit om flygbranschen. Om det finns risk för is på flygplanet avisas det innan start, flygplan startar aldrig med "is på motorerna".
Citera
2018-08-10, 17:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Contrails skapas endast vid flygplatser där flygplanen stiger, och försvinner på ett par sekunder.

Vi vet att vatten är en restprodukt vid förbränning av flygfotogen.
Vi vet att luften på 10km är mycket kall.
Vi vet att det finns cirrusmoln på 10 km höjd.

Förklara varför du felaktigt tror att vattnet från flygmotorerna inte kan kondensera på 10km höjd.

På lägre höjd är luften varmare.
Förklara varför du tror att contrails kan skapas där men inte på högre höjder.
Förklara varför du felaktigt tror att vattnet förångas på "ett par sekunder"

Citat:
Vågräta contrails är en total myt, en myt desinformatörerna blev tvungna att hitta på när chemtrailandet började...

Det är de knappast. Jag har sett dem massor med gånger.
De finns dessutom dokumenterade i massor med filmer och böcker från så tidigt som 40-talet.

Och återigen, är man tillräckligt nyfiken så kan man mycket enkelt undersöka vem av oss som har rätt.
Det enda man behöver är en smartphone och appen FR24. Sedan är det bara att spana in strimmor och vilka flygplan som skapat dem samt konstatera att planen flyger högt och med konstant höjd. Och på så sätt konstatera att du har fel och att jag har rätt.
Citera
2018-08-10, 23:54
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jag själv är övertygad om att jag hade sett ett sträck på himmlen under 90-talet i småstaden där jag växte upp, om flygplan lämnade kvarliggande contrails.. men jag fick alltid lov att besöka Stockholm för att se contrails brevid Arlanda.

Under 1850-talet så såg Kalle i en småstad inte en enda svart person. Alltså kan svarta personer inte funnits 1850...

Logiken??

Det var mycket mindre flyg i Sverige på tex 80 och 90-talet än det är nu.
Det flög sonika inga flyg över er lilla stad förr.

Jag har sett strimmor hela mitt liv och jag är 40+.
Kan du berätta vad det var jag såg och även har kort på?
Citera
2018-08-11, 12:12
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Under 1850-talet så såg Kalle i en småstad inte en enda svart person. Alltså kan svarta personer inte funnits 1850...

Logiken??

Det var mycket mindre flyg i Sverige på tex 80 och 90-talet än det är nu.
Det flög sonika inga flyg över er lilla stad förr.

Jag har sett strimmor hela mitt liv och jag är 40+.
Kan du berätta vad det var jag såg och även har kort på?

FLER FLAGRANTA LÖGNER FRÅN CHEMTRAIL-FÖRNEKARNA...

Statistik - Flygtrafiken har minskat det senaste decenniet:

http://trafa.se/PageDocuments/Luftfart_2013.pdf
http://blueshift.nu/hur-smhi-ljuger-om-chemtrails/

...detta samtidigt som chemtrailandet har ökat markant!

Inkluderar man chemtrailandet och chemtrail-planen (stor del av flygtrafiken, om än militär), ja, då har flygtrafiken ökat, inte annars!

Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-11 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in