Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Du har som sagt inte ens koll på vad contrails är och när de skapas eller försvinner.
De skapas typiskt på marschhöjd, de skapas ytterst sällan vid start.
När de dunstar avgörs av omgivningens temperatur och fuktighet. Om luften är kall och fuktig så kan contrails, precis som moln, finnas kvar i timmar.
Inte alls, kvardröjande contrails är ett väldokumenterad fenomen långt tidigare än år 2000.
Här är tex en genomgång av äldre meteorologiböcker som alla tar upp ämnet kvardröjande contrails.
https://www.metabunk.org/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.t3201/
Tack för att du delar med dig av din tro.
Om contrails skapades på march-höjd så skulle det ha synts kvarliggande contrails ovanför småstaden där jag växte upp också.. men det var sträckfritt ovanför den staden fram tills på 2000-talet då sträcken började synas överallt.
När chemtrailsfenomenet började så gick det enkelt att googla och få fram en bra förklaring på varför contrails syns brevid flygplatser, och varför dom dunstar.
Contrails skapas på en ganska låg höjd så därför skapas contrails endast vid flygplatser där flygplanen stiger och passerar den höjden. Vågräta contrails har aldrig existerat.
Jag själv är övertygad om att jag hade sett ett sträck på himmlen under 90-talet i småstaden där jag växte upp, om flygplan lämnade kvarliggande contrails.. men jag fick alltid lov att besöka Stockholm för att se contrails brevid Arlanda.
Det går inte ens att hitta den infon längre.. om vilket höjd som contrails skapas på.
Chemtrailsförnekare har malt på under 16 år online med sina övertygelser om att chemtrails är nånting som man bara kan tro att man inte ser så länge man är med i en sekt där media inte nämner chemtrails för medlemmarna i sekten.. så nu är sökresultaten fyllt av massa ologiska trobaserade förklaringar om varför bevisen inte är bevis.
Det är idag för sent att söka på internet för att få läsa om vilken höjd som contrails skapas på, och varför dom skapas enbart brevid flygplatser där flygplan stiger på den höjden.. chemtrailsförnekarna har fyllt internet med massa lögner om hur chemtrails är kvarliggande contrails och massa annat dravel som vi inte kan tro på.. vi som ser bevis som mer "trovärdigt" än sekter och annat trobaserat trams som sektmedlemmar håller på med, speciellt i chemtrails fenomenets diskutioner online, där kan man se sektmedlemmarna sprida sin övertygelse om att allt som media inte har pratat om, är per definition osannt eftersom media enbart håller på med verklighet och fakta.. därför har media aldrig pratat om chemtrails eller att miljontals människor diskuterat chemtrails online under 16 år då media hade viktigare saker att fokusera på när bara en del av mänskligheten tror att dom ser flygplan som sprayar sträck på himmlen, medans andra hälften säger att dom alltid har sett kvarliggande sträck efter flygplan. En av dessa två sidor lär vara mentalt sjuka.
Antingen dom som ser sträck på himmlen, eller dom som påstår att ingen märkte att himmlen alltid varit fylld med sträck.. en av sidorna består av mentalt sjuka människor som förnekar verkligheten.