Citat:
Ursprungligen postat av
NaZdravi
Är det verkligen underskattat? Det brukar väl i alla fall vara längst kötid dit efter Centrum och Majorna-Linné.
På tal om Majorna så ser man en del hipsters även i Härlanda-området när man är där, såna som inte har kötid eller pengar för boende i Majorna antar jag?
Vore synd om det låtsasgenuina folket spred sig över hela stan i alla fall.

Jo, jag menar mest att man (iaf jag) sällan hör så mycket om Härlanda och att folk som flyttar siktar dit. Det kan givetvis vara så att mina kretsar missat det men likväl.
I övrigt tycker jag det är sämre och sämre i princip överallt i staden numera, man saknar den genuina tiden när folk i hyreshus skötte sig bättre, när man såg vaktmästaren var och varannan dag så allt ständigt var på topp (istället för att vänta länge så saker rasar och lyxrenoveringar ska till istället), man saknar när det fanns en "vicevärd" i huset etc.
Just att folk mestadels bryr sig om enbart sig själva och inte hur dom hörs/hanterar andra är problemet idag.
Nu har jag aldrig bott där men kan tänka mig att endast öarna i skärgården har samma samhörighet kvar...