2018-08-09, 00:03
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Du gör ingenting annat än upprepar en massa dravel och lögner som vi andra har motbevisat typ 100-tals gånger i den här tråden.

Vi vet att kvarliggande kondensstrimmor har funnits åtminstone sedan 1940-talet. De finns ju för f-n i böcker som är tryckta då. Jag har själv sett dem sedan 1950-talet och vartenda år därefter.

Vi vet också hur contrails bildas. Enkel grundläggande fysik som även du borde ha lärt dig i skolan.

Och naturligtvis vet den som har tagit en bild när bilden är tagen!

Jag undrar varför du fortsätter med dina eviga predikningar där du återigen sprider en massa lögner och idiotier.

Är du anställd av någon som tjänar pengar på att smutsa ner luften och vår miljö? Genom att du skriver dina dumheter så bidrar du både till att:
- dra bort fokus från de verkliga, allvarliga miljöproblemen, och
- dra åtlöje över miljökämpar i allmänhet. Företag som smutsar ner kan peka på dig och säga "Se vilka idiotiska tokstollar som finns i miljörörelsen!"

Eller tillhör du någon snarast kvasireligiöst troende sekt? En sekt som redan "vet" hur det står till och som inte ändrar sig oavsett hur fel de har och oavsett hur många bevis de får emot sig? Du vägrar ju konsekvent att diskutera, du bara upprepar ditt svammel gång på gång.

Frågorna samlar sig.....

Enligt fysik så går det inte att motbevisa en chemtrailsfylld himmel genom att påstå att det är kvarliggande contrails.. eftersom det vore väl moln som flygplanet skapade om det var kvarliggande chemtrails?

Vi som växte upp på 80-talet i en småstad, vet om att himmlen var sträckfri innan år 2001-2002.. och innan dess fanns sträck enbart brevid flygplatser där flygplan stiger och skapar contrails som dunstar efter 30 sekunder.

Jag är inte med i nån miljörörelse för att jag har studerat chemtrails sen dom började regna ner över våra huvuden. Jag är en vanlig människa som inte såg några sträck på himmlen under hela min uppväxt.. sen när jag fyllde 18 år så började chemtrailsfenomenet hända och då var det sträck på himmlen även över den småstaden.

Det du gör genom att chemtrailsförneka är:

-du får folk att bortse från att dom har förstört hela planeten tills utomjordingar började spraya chemtrails för att terraforma atmosfären och flytta in på deras nya hemplanet som mänskligheten inte klarade av att hantera utan att ta självmord och utplåna allt levande som fanns på Jorden.

-du saboterar för dina egna chanser at överleva chemtrailsfenomenet och slutet av tredje världskriget som började med chemtrails och ett elfte september då media skapade fienden som heter terroristen.. och som kriget krigas mot än idag.

OM bevis var nånting som man tror på så kanske jag kunde varit med i en sekt. En sekt går ut på att eliminera medlemmarnas förmåga att få en balanserad världsbild.. vilket media gjort ganska bra med de troende sektmedlemmar som tror på dom, gällande chemtrails.. som media ännu inte har nämnt trots att chemtrails varit livligt diskuterat på internet under cirka 16 år.

Det spelar ingen roll vad ni TROR att ni har för bevis, när chemtrailsen i sig motsäger allt som ni tror är bevis.. iomed att chemtrailsen inte rör sig som contrails eller moln.. då chemtrails sprider ut sig ojämnt med vindens hjälp.

Det står tillåmed om chemtrails i bibeln.. det står att stora insekter kommer ur rök i skyn (chemtrails) precis innan "en tredjedel" av mänskligheten blir torterade av stora gräshoppor med skorpionsvansar och pansarhud. Kapitel 9 i uppenbarelseboken tror jag chemtrailsröken står med.
Citera
2018-08-09, 00:49
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
...jag har t.ex sett kvardröjande strimmor sedan 70-talet.

Det där har du spammat och upprepat hundratals gånger i tråden...

Anekdoter utgör för övrigt inget bevis, speciellt inte när de kommer från någon som ständigt i tråden avslöjas som kallblodig lögnare...
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-09 kl. 00:57.
Citera
2018-08-09, 00:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Anekdoter utgör för övrigt inga bevis, speciellt inte när de kommer från någon som ständigt avslöjas som lögnare...
Vi är flera som har försökt förklara det för dig.
Citera
2018-08-09, 04:41
Medlem
Citat:
Det där har du spammat och upprepat hundratals gånger i tråden...

Anekdoter utgör för övrigt inget bevis, speciellt inte när de kommer från någon som ständigt i tråden avslöjas som kallblodig lögnare...
Du "avslöjar" ingenting. Du bara tramsar och ljuger.
Vi är många som minns, bilder och en rad andra bevis har visats: Kvarliggande kondensstrimmor har funnits i flera årtionden. Att du och nån annan tokfan här i tråden ljuger och påstår något annat ändrar inte detta faktum.
Citera
2018-08-09, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Enligt fysik så går det inte att motbevisa en chemtrailsfylld himmel genom att påstå att det är kvarliggande contrails.. eftersom det vore väl moln som flygplanet skapade om det var kvarliggande chemtrails?

Vi som växte upp på 80-talet i en småstad, vet om att himmlen var sträckfri innan år 2001-2002.. och innan dess fanns sträck enbart brevid flygplatser där flygplan stiger och skapar contrails som dunstar efter 30 sekunder.

Jag är inte med i nån miljörörelse för att jag har studerat chemtrails sen dom började regna ner över våra huvuden. Jag är en vanlig människa som inte såg några sträck på himmlen under hela min uppväxt.. sen när jag fyllde 18 år så började chemtrailsfenomenet hända och då var det sträck på himmlen även över den småstaden.

Det du gör genom att chemtrailsförneka är:

-du får folk att bortse från att dom har förstört hela planeten tills utomjordingar började spraya chemtrails för att terraforma atmosfären och flytta in på deras nya hemplanet som mänskligheten inte klarade av att hantera utan att ta självmord och utplåna allt levande som fanns på Jorden.

-du saboterar för dina egna chanser at överleva chemtrailsfenomenet och slutet av tredje världskriget som började med chemtrails och ett elfte september då media skapade fienden som heter terroristen.. och som kriget krigas mot än idag.

OM bevis var nånting som man tror på så kanske jag kunde varit med i en sekt. En sekt går ut på att eliminera medlemmarnas förmåga att få en balanserad världsbild.. vilket media gjort ganska bra med de troende sektmedlemmar som tror på dom, gällande chemtrails.. som media ännu inte har nämnt trots att chemtrails varit livligt diskuterat på internet under cirka 16 år.

Det spelar ingen roll vad ni TROR att ni har för bevis, när chemtrailsen i sig motsäger allt som ni tror är bevis.. iomed att chemtrailsen inte rör sig som contrails eller moln.. då chemtrails sprider ut sig ojämnt med vindens hjälp.

Det står tillåmed om chemtrails i bibeln.. det står att stora insekter kommer ur rök i skyn (chemtrails) precis innan "en tredjedel" av mänskligheten blir torterade av stora gräshoppor med skorpionsvansar och pansarhud. Kapitel 9 i uppenbarelseboken tror jag chemtrailsröken står med.
Jag kan trösta dig med att du inte är ensam om att ha förläst dig på Uppenbarelseboken och blivit galen. Det finns många exempel i historien.
Och det blir mitt sista inlägg i den här delen av debatten. Om du vill lägga in en ny predikan: Varsågod!
Senast redigerad av pewana 2018-08-09 kl. 05:00.
Citera
2018-08-09, 11:46
Medlem
madtops avatar
Citat:

Contrails är ett slags moln. Contrails är, precis som vanliga moln, fuktig luft som kondenserat.

Citat:

Nej det stämmer inte. Contrails skapas inte i närheten av flygplatser när planen är på låg höjd, contrails skapas typiskt på marchhöjd (9-12km). Det behöver inte heller skapas i närheten av en flygplats, jag ser tex ofta contrails bakom flygplan på väg från Europa till Japan.

Här är en bild på ett contrail som jag själv har tagit.
Det är ett helt vanligt passagerarplan från holländska KLM som skapar en kvardröjande contrail.
Planet är långt från en flygplats och befinner sig 10km upp i luften.
https://m.imgur.com/8awlGgC
Citera
2018-08-09, 14:35
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag kan trösta dig med att du inte är ensam om att ha förläst dig på Uppenbarelseboken och blivit galen. Det finns många exempel i historien.
Och det blir mitt sista inlägg i den här delen av debatten. Om du vill lägga in en ny predikan: Varsågod!

Många troende har sagt att dom vet att deras tolkning av bibeln är rätt.. jag säger bara att bibeln är symbolisk i skriften så om det står att stora insekter kommer ur rök i skyn för att mörda en tredjedel av mänskligheten.. så betyder det ju inte att det måste vara rök, men det kan gott och väl vara chemtrails som ordet rök symboliserar.

Jaaja debattera inget mer då, jag trodde du hade några argument men det blir svårt att inte höjja på ögonbrynen när man ser chemtrails och när världens mest lästa bok har texter om stora insekter som kommer ur rök i skyn.

Kanske inte så lätt att debattera emot bevisen?

Citat:
Contrails är ett slags moln. Contrails är, precis som vanliga moln, fuktig luft som kondenserat.

Nej det stämmer inte. Contrails skapas inte i närheten av flygplatser när planen är på låg höjd, contrails skapas typiskt på marchhöjd (9-12km). Det behöver inte heller skapas i närheten av en flygplats, jag ser tex ofta contrails bakom flygplan på väg från Europa till Japan.

Det är ett helt vanligt passagerarplan från holländska KLM som skapar en kvardröjande contrail.

Men på min tid.. när jag var 18 år och chemtrailsfenomenet började i småstaden där himmlen alltid var sträckfri innan dess.. då gick det att enkelt hitta bra förklaring på hur contrails skapas enbart på en specifik höjd som flygplanen inte flyger på utan endast stiger igenom och därför ser contrails ut som dom gör.. brevid flygplatser.. spikraka sträck som dunstar snabbt.

Chemtrails försvinner inte som contrails.

Kvardröjjande contrails är isf ett odokumenterat fenomen innan chemtrailstiden började år 2001-2002.

Det är sådär om man är med i en sekt, då kan man inte tänka för sig själv eller ens fråga sig själv om jag nånsin har sett kvarliggande contrails innan år 2001.. för då skulle bara idioter som bott nära flygplatser svarat ja på frågan om chemtrails alltid funnits dvs sträck på himmlen vilket dom sett i hela sina liv för dom bodde vid flygplats.
Citera
2018-08-09, 15:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
Men på min tid.. när jag var 18 år och chemtrailsfenomenet började i småstaden där himmlen alltid var sträckfri innan dess.. då gick det att enkelt hitta bra förklaring på hur contrails skapas enbart på en specifik höjd som flygplanen inte flyger på utan endast stiger igenom och därför ser contrails ut som dom gör.. brevid flygplatser.. spikraka sträck som dunstar snabbt.

Du har som sagt inte ens koll på vad contrails är och när de skapas eller försvinner.
De skapas typiskt på marschhöjd, de skapas ytterst sällan vid start.
När de dunstar avgörs av omgivningens temperatur och fuktighet. Om luften är kall och fuktig så kan contrails, precis som moln, finnas kvar i timmar.

Citat:
Kvardröjjande contrails är isf ett odokumenterat fenomen innan chemtrailstiden började år 2001-2002.

Inte alls, kvardröjande contrails är ett väldokumenterad fenomen långt tidigare än år 2000.
Här är tex en genomgång av äldre meteorologiböcker som alla tar upp ämnet kvardröjande contrails.
https://www.metabunk.org/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.t3201/
Senast redigerad av madtop 2018-08-09 kl. 15:21.
Citera
2018-08-09, 15:30
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Här är tex en genomgång av äldre meteorologiböcker som alla tar upp ämnet kvardröjande contrails.
https://www.metabunk.org/debunking-contrails-dont-persist-with-a-study-of-70-years-of-books-on-clouds.t3201/

Har du läst i kommentarsfältet till videon?

Inte många som sätter tilltro till denne ökände desinformatör Mick West...
Citera
2018-08-09, 15:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Har du läst i kommentarsfältet till videon?

Inte många som sätter tilltro till denne ökände desinformatör Mick West...

Jag sätter hög tilltro att kvardröjande contrails finns dokumenterat i böcker och filmer sedan 40-talet.
Citera
2018-08-09, 15:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

1. Källa på att du själv tagit bilden på detta chemtrail?

2. Källa på att det är ett vanligt passagerarplan?

3. Hur kommer det sig att du ständigt spammar Flashback med just denna bild?
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-09 kl. 15:45.
Citera
2018-08-09, 15:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Jag sätter hög tilltro att kvardröjande contrails finns dokumenterat i böcker och filmer sedan 40-talet.

Militära experiment med persistent chemtrails har gjorts sedan 40-talet, så inget konstigt alls att det finns dokumenterat!

Brittiska regeringen medger att man 1940-1979 chemtrailade sin egen befolkning:
http://www.youtube.com/watch?v=3VLNNwiKvlE

Amerikanska regeringen medger att man i decennier i hemlighet sprayat sin egen befolkning med chemtrails:
https://www.youtube.com/watch?v=qo8CmOpotW4

Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-09 kl. 15:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in