2018-08-07, 00:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Stadsstyrelseledamot Birgitta Johansson på Åland slutar debattera chemtrails för att få sitta kvar i stadsstyrelsen:

https://www.alandstidningen.ax/nyheter/slutar-debattera-chemtrails-fa

Munkavle på henne i fortsättningen?

Vad tror ni?

Sedan en frågeställning kring extremvärmen i Portugal:

Med tanke på att klimat-teroristerna vet att deras chemtrailande får ner temperaturerna (som nu i Sverige), VARFÖR i hela friden chemtrailar man inte i Portugal?

Någon?

Haha, nä hon lär inte klara att hållt tyst i många minuter - hon verkar ju spritt språngande:

Citat:
Ledamoten i stadsstyrelsen, Birgitta Johansson (Åf), tror inte bara på chemtrails, hon tror på det mesta i konspirationsteoriväg. För Åland idag berättar hon om den judiska konspirationen, nya hemliga världsordningar, den världsomspännande kommunistiska revolutionen som kommer, om mäktiga män i hemliga sällskap och om indiska bönder som begår självmord i tusental. Hon tror själv på alltihop, men säger att det inte är frågor hon hittills drivit i stadsstyrelsen i Mariehamn.
https://alandsradio.ax/aland-idag/stadsstyrelseledamot-chemtrailforesprakare

Nu har hon dessutom börjat dela tips pp Facebook om hur man kan sluta vara homosexuell - ”det är en ljus gnista åt olyckliga människor”...
Citera
2018-08-07, 00:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
.
Stadsstyrelseledamot Birgitta Johansson på Åland slutar debattera chemtrails för att få sitta kvar i stadsstyrelsen:

Vad tror ni?

Jag tror du har funnit Ålands svar på Pernilla Hagberg.
Ännu en tokig människa som tror på tomtar, troll och chemtrails

Citat:
.
...VARFÖR i hela friden chemtrailar man inte i Portugal?

Var nyss i Portugal. Och det finns en massa vita streck i skyn även där.

Varför lever du i villfarelsen att det inte finns en massa kondensationsstrimmor över Portugal?
https://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/details.php?id=PIA11062
Citera
2018-08-07, 04:44
Medlem
Citat:
.

Vad tror ni?
Jag har ingen som helst anledning att fundera kring vad som händer med en tokfan på Åland som sa något dumt för sju månader sedan. Om du är så intresserad av detta, varför inte ta reda på Ålandstidningen har skrivit, vad Ålands Radio har sagt, och vad partiet Ålands Framtid har gjort sedan i februari?

Citat:
.
Sedan en frågeställning kring extremvärmen i Portugal:

Med tanke på att klimat-teroristerna VET att deras chemtrailande får ner temperaturerna under sommarmånaderna (som de senaste dagarna i Sverige), VARFÖR i hela friden chemtrailar man inte i Portugal?

(Gifterna i chemtrailsen får ställas i proportion till den dödliga värmen...)

Obegripligt!

Någon?

Mycket enkelt svar: Ingen har överhuvudtaget "chemtrailat" någonstans någonsin. "Chemtrails" finns bara i huvudet på dig och några andra tokstollar och dårfinkar.

I stället för att fördjupa dig i såna här tramserier: Vad har du för svar att komma med på de här frågorna:

Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Nu kommer mina frågor:
- Har någon någonsin sett ett passagerarplan tankas av 20 tankbilar?
- Har någon sett att alla passagerarplan är större än Jumbojet men tar bara 100 passagerare?
- Har någon någonsin som flugit med passagerarplan frågat sig varför de skall vara så stora när passagerarna sitter i ett litet hörn någonstans?
- Har någon någonsin sett så många stora passagerarplan på Arlanda?
- Har någon någonsin sett maskineriet som sprutar ut kemikalierna, de borde ta upp en betydande plats i flygplanet?
- Har någon någonsin hört folk som jobbar med denna kemikalielogistik tala om det?
- Har någon någonsin hört haverikommissioner yppa ett enda ord om dessa tankar med kemikalier?
- Har någon någonsin hört vem som betalar kalaset?
Hittills har inte någon "chemtrails"-kramare någonsin svarat. Förvåna mig och andra - gör det.
Citera
2018-08-07, 18:54
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag tror du har funnit Ålands svar på Pernilla Hagberg.
Ännu en tokig människa som tror på tomtar, troll och chemtrails

Var nyss i Portugal. Och det finns en massa vita streck i skyn även där.

Varför lever du i villfarelsen att det inte finns en massa kondensationsstrimmor över Portugal?
https://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/details.php?id=PIA11062

Den där chemtrail-bilden var ju tagen för 10 år sedan (nyss?), jag menade NU när det verkligen behövs, för att få ner extremvärmen!

Att Portugal chemtrailades år 2008 är inget konstigt, eftersom praktiskt taget hela Europa chemtrailats i närmare två decennier!
Citera
2018-08-07, 19:00
Medlem
Citat:
Den där chemtrail-bilden var ju tagen för 10 år sedan (nyss?), jag menade NU när det verkligen behövs, för att få ner extremvärmen!

Att Portugal chemtrailades år 2008 är inget konstigt, eftersom praktiskt taget hela Europa chemtrailats i närmare två decennier!
Hur vet du det?
Hur vet du att det inte kondensstrimmor som syns?
Och var vänlig att inse: Ett påstående är inget bevis.
Citera
2018-08-07, 19:01
Medlem
madtops avatar
Citat:

Fast nu dillar du igen, Portugal har aldrig "chemtrailats".

Strimmorna du ser i skyn är contrails, strimmorna i bilden är contrails. Vanligt vatten.
Att strimmorna skulle vara "chemtrails" är bara något du inbillar dig, chemtrails finns inte utan är bara en väldigt löjlig konspirationsteori som det inte finns någon som helst grund för.

Citat:

Jag såg som sagt kvardröjande strimmor över Portugal så sent som för några veckor sedan. Och de kom från helt vanliga passagerarplan. Contrails med andra ord.
Senast redigerad av madtop 2018-08-07 kl. 19:33.
Citera
2018-08-07, 19:08
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Är jag en av dom där ”köpta”???

Jag har ju visat bilder tagna före dom ”chemtraila” oss i Sverige.
Citera
2018-08-08, 15:34
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Är jag en av dom där ”köpta”???

Jag har ju visat bilder tagna före dom ”chemtraila” oss i Sverige.

Du kanske bara är för ung eller inte kommer ihåg att himmlen före 2000-talet var fri från sträck förutom contrails brevid flygplatser.

Jag själv som bodde i en mindre stad och som hade släkt i en större stad som hade lfygplats.. jag kommer ju ihåg att sträck på himmlen var nånting som jag endast såg när vi besökte den större staden då vi passerade flygplatsen och brukade se contrailsen.

Du kan vara köpt också, regeringar har anställt slavar för för att sprida idioti och flask fakta i kommentarsfält och i forum online.

Det finns även en chans att du är med i en sekt eftersom sekter brukar begränsa deras medlemmars världsvy så att dom inte märker att dom är med i en sekt där alla betalar pengar till ledarna och tror att alla sektmedlemmar tjänar på att ge pengar till ledarna.

Om ni chemtrailsförnekare var med i en sekt så hade det inte spelar någon roll om chemtrailsen inte ser ut som contrails.. eller att chemtrailsen inte syndes före 2000-talet.. ni hade inte haft en balanserad världsbild eller ett balanserat perspektiv på skillnaden mellan contrails som alltid synts, och chemtrails som började runt 2000-skiftet..
ni hade dessutom inte kunnat säga nånting annat än vad sekten säger eller inte säger, om chemtrails & contrails.

När jag började studera chemtrails för cirka 16-18 år sedan så gick det att googla fram förklaringar om hur contrails skapas.
Idag är det så mycket dynga från chemtrailsförnekare att det inte går att hitta en bra förklaring på vad contrails är. Söker man på contrails så får man upp massa chemtrailsförnekeriande sökresultat.

Det är inte sanningen eller bevisen som är huvudsaken enligt förnekarna.. det är att bevara deras ståndpunkt i frågan.. som är viktigare än sanningen själv.

Menar du att en bild som du påstår är från en tid innan chemtrails sprayades.. och vi ska lita på dig när du påstår att du vet när en bild är tagen?

Känns som att man måste vara troende innan man ens kan påstå att man vet när en bild har tagits.
En sån bild kan ju aldrig radera människors minnen av en chemtrailsbefriad himmel.
Citera
2018-08-08, 15:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du kanske bara är för ung eller inte kommer ihåg att himmlen före 2000-talet var fri från sträck förutom contrails brevid flygplatser.

Rent trams.
Tråden är full med källor som visar att kvardröjande contrails har funnits under mycket lång tid. Böcker, filmer och vittnen som bevisar att kvardröjande strimmor fanns så tidigt som 40-talet.

Citat:
Idag är det så mycket dynga från chemtrailsförnekare att det inte går att hitta en bra förklaring på vad contrails är.

Vad är det du inte förstår? Vad contrails är beskrivet i tråden ungefär 999 gånger.

Här är en wikiartikel som beskriver fenomenet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kondensationsstrimma

Citat:

En sån bild kan ju aldrig radera människors minnen av en chemtrailsbefriad himmel.

Fast ditt problem är att det handlar om tiotusentals bilder, böcker och filmer. Och massor av vittnen, jag har t.ex sett kvardröjande strimmor sedan 70-talet.
Senast redigerad av madtop 2018-08-08 kl. 15:56.
Citera
2018-08-08, 17:32
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Jag själv som bodde i en mindre stad och som hade släkt i en större stad som hade lfygplats.. jag kommer ju ihåg att sträck på himmlen var nånting som jag endast såg när vi besökte den större staden då vi passerade flygplatsen och brukade se contrailsen.

Är 40+ och har bilder tagna 1995 i lilla Lysekil med contrails samt att jag mins dom från min barndom med.

Att har svarade DoÅ om jag var ”köpt” handlar om inlägg innan
Citera
2018-08-08, 19:56
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Jag har minnen från 60-talet med både långa och korta contrails. Inte så många som idag men så var flygtrafiken mycket glesare på den tiden. Så du pratar bara strunt.
Citera
2018-08-08, 23:13
Medlem
Citat:

-----------------
När jag började studera chemtrails för cirka 16-18 år sedan så gick det att googla fram förklaringar om hur contrails skapas.
Idag är det så mycket dynga från chemtrailsförnekare att det inte går att hitta en bra förklaring på vad contrails är. Söker man på contrails så får man upp massa chemtrailsförnekeriande sökresultat.
---------------------------

Menar du att en bild som du påstår är från en tid innan chemtrails sprayades.. och vi ska lita på dig när du påstår att du vet när en bild är tagen?

Känns som att man måste vara troende innan man ens kan påstå att man vet när en bild har tagits.

Du gör ingenting annat än upprepar en massa dravel och lögner som vi andra har motbevisat typ 100-tals gånger i den här tråden.

Vi vet att kvarliggande kondensstrimmor har funnits åtminstone sedan 1940-talet. De finns ju för f-n i böcker som är tryckta då. Jag har själv sett dem sedan 1950-talet och vartenda år därefter.

Vi vet också hur contrails bildas. Enkel grundläggande fysik som även du borde ha lärt dig i skolan.

Och naturligtvis vet den som har tagit en bild när bilden är tagen!

Jag undrar varför du fortsätter med dina eviga predikningar där du återigen sprider en massa lögner och idiotier.

Är du anställd av någon som tjänar pengar på att smutsa ner luften och vår miljö? Genom att du skriver dina dumheter så bidrar du både till att:
- dra bort fokus från de verkliga, allvarliga miljöproblemen, och
- dra åtlöje över miljökämpar i allmänhet. Företag som smutsar ner kan peka på dig och säga "Se vilka idiotiska tokstollar som finns i miljörörelsen!"

Eller tillhör du någon snarast kvasireligiöst troende sekt? En sekt som redan "vet" hur det står till och som inte ändrar sig oavsett hur fel de har och oavsett hur många bevis de får emot sig? Du vägrar ju konsekvent att diskutera, du bara upprepar ditt svammel gång på gång.

Frågorna samlar sig.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in