2018-08-08, 21:47
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ja det finns ju video jag såg för några år sedan där man går igenom det man tycker är tveksamt. Jag tror det var AE911 som ni försökt karaktärsmörda.
Så du har med andra ord inte läst rapporten? Du har sett en youtube-film... Vilken överraskning!
Citera
2018-08-08, 21:48
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och ändå kan du inte peka ut ett enda fel i alla rapporterna trots att du påstår att du har läst ”den” och att ”den” är en stor pinsamhet?

Jo jag har ju en "smoking gun" dvs Byggnad 7 som du mfl. väljer att använda Pseudovetenskap för att förklara när den gör sitt free fall
Citera
2018-08-08, 21:49
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Hur kan utredningen då vara "direkt skyldig till all volym av konspirationsteorier"? Tror du på tidsresor?

Vet du vad öppning av en dammlucka betyder i sammanhanget?
Citera
2018-08-08, 21:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du då vad som hände innanför om det inte syns utifrån? Röntgenblick?

Är det inte lite egendomligt att fasaderna är i princip obrutna om nu hela inkråmet kollapsar innan fasaderna handlöst faller mot marken? Inte ens några krossade rutor där den inre stålstrukterens hundratals stålbalkar slits loss från sina fästen?

NIST svarar: There were clues that internal damage was taking place, prior to the downward movement of the exterior frame, such as when the east penthouse fell downward into the building and windows broke out on the north face at the ends of the building core.
Citera
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jo jag har ju en "smoking gun" dvs Byggnad 7 som du mfl. väljer att använda Pseudovetenskap för att förklara när den gör sitt free fall
Du har inte lust att berätta vilken alternativ förklaringsmodell du sett på youtube som verkar förklara WTC 7 bäst?

För mycket kalaspuffar på en viss våning? Bomber och granater? Laserkanoner? Aliens? Termitangrepp? Allt på en gång?
Citera
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Så du har med andra ord inte läst rapporten? Du har sett en youtube-film... Vilken överraskning!

Jag har läst den för längesen har jag sagt flera gånger. Vad är det för fel med att se på Youtube? Bara för att högerpopulister och libtards har invaderat plattformen betyder inte det att man inte kan se en seriös skildring där.
Citera
2018-08-08, 21:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Vad är det du tänker på som du kallar pseudovetenskap?
Citera
2018-08-08, 21:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Vet du vad öppning av en dammlucka betyder i sammanhanget?
Ja, vet du vad ordet kausalitet betyder? Det betyder att du gjorde bort dig igen eller att du tror att tidsresor varit inblandade.
Citera
2018-08-08, 21:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag har läst den för längesen har jag sagt flera gånger. Vad är det för fel med att se på Youtube? Bara för att högerpopulister och libtards har invaderat plattformen betyder inte det att man inte kan se en seriös skildring där.
Problemet är att du trodde att utredningen var en film och att du glatt berättade att du hade sett den.

Att du på något sätt ändå skulle ha läst rapporten utan att fatta att det inte var en film är inte direkt trovärdigt.
Citera
2018-08-08, 22:03
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag postade nyss denna
Anser du att den filmen bevisar att det var sprängämnen som sänkte WTC 7?

Du tror alltså inte på atombomber, laserkanoner, termitangrepp och alla andra korkade konspirationsteorier? Hur förklarar du då att youtube är proppfullt med "bevis" för det? Det kan väl aldrig vara några i sanningsrörselsen som ljuger och förfalskar "bevis"?
Citera
2018-08-08, 22:04
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Problemet är att du trodde att utredningen var en film och att du glatt berättade att du hade sett den.

Att du på något sätt ändå skulle ha läst rapporten utan att fatta att det inte var en film är inte direkt trovärdigt.

Problemet är att du märker ord och är allmänt blåst i paritet med en fiskmås. Jag har aldrig sagt att utredningen är en film. Jag säger att jag sett en film där man stod och pratade om punkter i utredningen på en Powerpoint som en föreläsning. Den tog upp det som är relevant och de ? som fanns. Det var längesen jag läste utredningen. Måste den vara papper eller duger PDF?
Citera
2018-08-08, 22:05
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Anser du att den filmen bevisar att det var sprängämnen som sänkte WTC 7?

Du tror alltså inte på atombomber, laserkanoner, termitangrepp och alla andra korkade konspirationsteorier? Hur förklarar du då att youtube är proppfullt med "bevis" för det? Det kan väl aldrig vara några i sanningsrörselsen som ljuger och förfalskar "bevis"?

Jag anser att det finns saker som behöver förklaras och att man har mörkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in