2018-08-08, 21:28
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det du talar om är tidtagning av fasadens kollaps, läs igen så ser du att DR Tinnitus skrev om byggnaden innanmäte som kollapsade innan mätningen du talar om börjar.

Ahh du menar stålbalkar och annat som blev tändstickor helt plötsligt *suck*
Citera
2018-08-08, 21:28
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Utredningen som är så bedrövligt dålig att den är direkt skyldig till all volym av konspirationsteorier.
Det vet du inget om eftersom du inte besvärat dig att läsa den.
Citera
2018-08-08, 21:31
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det vet du inget om eftersom du inte besvärat dig att läsa den.

Jag har läst den för längesen och jag förkastade den då och jag förkastar den nu. Det måste vara en av världshistoriens sämsta utredningar
Citera
2018-08-08, 21:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Utredningen som är så bedrövligt dålig att den är direkt skyldig till all volym av konspirationsteorier.

Internet var översvämmat av konspirationsteorier åratal innan NIST var klara med sina rapporter. Slutversionen av WTC7-undersökningen släpptes t.ex 2008, och den här tråden startade 2007 eftersom irsprungstråden redan var flr stor...
Citera
2018-08-08, 21:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ahh du menar stålbalkar och annat som blev tändstickor helt plötsligt *suck*

Vad blev som tändstickor? Du förstår väl att datormodellen du ser på skärmen inte är i skala 1.1?
Citera
2018-08-08, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fakta är att wtc7 kollapsade under rätt lång tid, det var nämligen så att den bärande invändiga strukturen hade en lång kollaps bit för bit, vilket man inte kan se mycket av från utsidan.
Hur vet du då vad som hände innanför om det inte syns utifrån? Röntgenblick?

Är det inte lite egendomligt att fasaderna är i princip obrutna om nu hela inkråmet kollapsar innan fasaderna handlöst faller mot marken? Inte ens några krossade rutor där den inre stålstrukterens hundratals stålbalkar slits loss från sina fästen?

Citat:
Det man kan se på videofilmer från den avslutande kollapsen är att den lilla ”byggnaden” på sjuans tak, sk penthouse, plötslig försvinner ned genom taket.
Endast den östra delen av penthouse, den västra är fortfarande fullt synlig när global kollaps inleds.

Citat:
Detta sker för att då har det mesta av den inre stommen kollapsat och inget håller längre uppe taket och penthouse. Ögonblicket efter att penthouse fallit ned genom taket så startar den avslutande kollapsen där det i princip bara var sjuans ytterskal, fasaden, som kollapsade. Stora delar av den inre bärande stålkonstruktionen hade då redan kollapsat.
Bara fasaden? Åtminstone nordfasaden och västfasaden faller handlöst simultant sammankopplade i fritt fall motsvarande åtta våningar, antagligen även öst- och sydfasaden eftersom inget tyder på att dessa ska ha kollapsat innan de övriga två.

Så, även om bara fasaden kollapsar i fritt fall åtta våningar, hur är det möjligt? Vad hände med de åtta våningarna strukturellt stål exakt samtidigt runtom hela den synliga delen av byggnaden?

Puts väck? Poff?
Senast redigerad av onopono 2018-08-08 kl. 21:39.
Citera
2018-08-08, 21:37
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Vad blev som tändstickor? Du förstår väl att datormodellen du ser på skärmen inte är i skala 1.1?

och?
Citera
2018-08-08, 21:39
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag har läst den för längesen och jag förkastade den då och jag förkastar den nu. Det måste vara en av världshistoriens sämsta utredningar
Jasså? Tidigare trodde du ju att det var en film.
Citera
2018-08-08, 21:41
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Internet var översvämmat av konspirationsteorier åratal innan NIST var klara med sina rapporter. Slutversionen av WTC7-undersökningen släpptes t.ex 2008, och den här tråden startade 2007 eftersom irsprungstråden redan var flr stor...

Naturligtvis och utredningen öppnade dammluckan. Den är en stor pinsamhet och en direkt förolämpning. Bullshit answers som gamle guvernören Ventura sa.
Citera
2018-08-08, 21:45
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jasså? Tidigare trodde du ju att det var en film.

Ja det finns ju video jag såg för några år sedan där man går igenom det man tycker är tveksamt. Jag tror det var AE911 som ni försökt karaktärsmörda.
Citera
2018-08-08, 21:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Naturligtvis och utredningen öppnade dammluckan. Den är en stor pinsamhet och en direkt förolämpning. Bullshit answers som gamle guvernören Ventura sa.

Och ändå kan du inte peka ut ett enda fel i alla rapporterna trots att du påstår att du har läst ”den” och att ”den” är en stor pinsamhet?
Citera
2018-08-08, 21:46
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Hur kan utredningen då vara "direkt skyldig till all volym av konspirationsteorier"? Tror du på tidsresor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in