Citat:
Jag delar din analys. Jag har försökt skrapa lite på ytan i den här gruppen, och tycker att man ganska lätt får med sig en ganska stor andel av dem när man beklagar sig över hur kassa sjuklöverpartierna är. Men när man då sitter och gemensamt spyr galla över sjuklövern så brukar de alltid drämma till med något negativt om Sverigedemokraterna. I vissa fall vill de kanske bara vaccinera sig mot misstanken om att de skulle vara onda nazister, men det är svårt att veta vad som egentligen rör sig i deras huvuden. Jag skulle dock tyvärr tro att många av dem hatar SD, trots att man skulle tro att de röstar SD baserat på deras åsikter i sakfrågor.Jag har bekanta både i Stockholm och på några överklassområden runt om i Sverige. Dessa är alla akademiker ut i fingerspetsarna. De är fullständigt uppslukade av PK och verkar köpa allt rakt av, regnbågsfärger, Pride, mångkultur, hata SD osv.
Jag greppar inte om de bara spelar spelet skickligt för befordran i yrkeslivet, fördelar och bevara det sociala livet eller om de är komplett hjärntvättade. Det är svåranalyserat. Jag bedömer den gruppen som relativt stor. Jag bedömer också den gruppen som om trenden vänder så kommer dessa lika gärna kunna stå i putsade knähöga läderkängor och naziuniform. Det som i sociala medier utmålas som en informerad ståndpunkt är antagligen en simpel flockmentalitet, trots att man är välutbildad och utstrålar självständighet. När det vänder så lär det vända med besked. Ulf Adelsohn med frus intervju kan ha väckt en hel del i toppskiktet i Stockholm, även om de ännu inte vågar komma ut.
Jag greppar inte om de bara spelar spelet skickligt för befordran i yrkeslivet, fördelar och bevara det sociala livet eller om de är komplett hjärntvättade. Det är svåranalyserat. Jag bedömer den gruppen som relativt stor. Jag bedömer också den gruppen som om trenden vänder så kommer dessa lika gärna kunna stå i putsade knähöga läderkängor och naziuniform. Det som i sociala medier utmålas som en informerad ståndpunkt är antagligen en simpel flockmentalitet, trots att man är välutbildad och utstrålar självständighet. När det vänder så lär det vända med besked. Ulf Adelsohn med frus intervju kan ha väckt en hel del i toppskiktet i Stockholm, även om de ännu inte vågar komma ut.
Själv säger jag inte vad jag röstar på, men jag säger heller inget negativt om Sverigedemokraterna, jag vill ju att de ska gå bra i valet. Så den som är det minsta slug kan väl räkna ut mina partipreferenser eller åtminstone ha en kraftfull misstanke.