2018-08-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har bekanta både i Stockholm och på några överklassområden runt om i Sverige. Dessa är alla akademiker ut i fingerspetsarna. De är fullständigt uppslukade av PK och verkar köpa allt rakt av, regnbågsfärger, Pride, mångkultur, hata SD osv.

Jag greppar inte om de bara spelar spelet skickligt för befordran i yrkeslivet, fördelar och bevara det sociala livet eller om de är komplett hjärntvättade. Det är svåranalyserat. Jag bedömer den gruppen som relativt stor. Jag bedömer också den gruppen som om trenden vänder så kommer dessa lika gärna kunna stå i putsade knähöga läderkängor och naziuniform. Det som i sociala medier utmålas som en informerad ståndpunkt är antagligen en simpel flockmentalitet, trots att man är välutbildad och utstrålar självständighet. När det vänder så lär det vända med besked. Ulf Adelsohn med frus intervju kan ha väckt en hel del i toppskiktet i Stockholm, även om de ännu inte vågar komma ut.
Jag delar din analys. Jag har försökt skrapa lite på ytan i den här gruppen, och tycker att man ganska lätt får med sig en ganska stor andel av dem när man beklagar sig över hur kassa sjuklöverpartierna är. Men när man då sitter och gemensamt spyr galla över sjuklövern så brukar de alltid drämma till med något negativt om Sverigedemokraterna. I vissa fall vill de kanske bara vaccinera sig mot misstanken om att de skulle vara onda nazister, men det är svårt att veta vad som egentligen rör sig i deras huvuden. Jag skulle dock tyvärr tro att många av dem hatar SD, trots att man skulle tro att de röstar SD baserat på deras åsikter i sakfrågor.

Själv säger jag inte vad jag röstar på, men jag säger heller inget negativt om Sverigedemokraterna, jag vill ju att de ska gå bra i valet. Så den som är det minsta slug kan väl räkna ut mina partipreferenser eller åtminstone ha en kraftfull misstanke.
2018-08-08, 21:15
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Nu börjar det bli tjatigt. Jag har inte påstått att ett förväntat valresultat ligger mellan 18 och 25 procent i nuläget. Det äropinionsinstituten som gör. Förstår du inte skillnaden. Om du vill kan jag ta fram dina så kallade korrigeringar som du höll på med i efterhand eftersom du tydligen glömt dem.

Då uttryckte du dig fel med andra ord? Helt OK, alla skriver vi fel i ibland, det är högst mänskligt.

Men så här skrev du i inlägg #73030 tidigare idag i ett svar till signaturen Lookalike:

Citat:
"Du menar att man kan se framåt genom att titta bakåt. Sanningen är att SD med all sannolikhet ligger någonstans i intervallen mellan 10-25 procen i nuläget. Det är vad opinionsinstituten tror och jag bedömmer dem som seriösare en vissa utalanden här på 30 procent för SD."

Som jag påpekade tidigare, rättade du siffran 10 till 18 i ett senare inlägg.

Men du menade alltså inte det du skrev? Bra. Då har vi rett ut det hela. Om du inte tror att ett förväntat valresultat ligger mellan 18-25% för SD då undrar åtminstone jag var du tror att SD kommer att hamna? UNDER 18% eller ÖVER 25%?
Senast redigerad av Smoothman 2018-08-08 kl. 21:25. Anledning: Förtydligande
2018-08-08, 21:27
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Då uttryckte du dig fel med andra ord? Helt OK, alla skriver vi fel i ibland, det är högst mänskligt.

Men så här skrev du i inlägg #73030 tidigare idag i ett svar till signaturen Lookalike:

"Du menar att man kan se framåt genom att titta bakåt. Sanningen är att SD med all sannolikhet ligger någonstans i intervallen mellan 10-25 procen i nuläget. Det är vad opinionsinstituten tror och jag bedömmer dem som seriösare en vissa utalanden här på 30 procent för SD."

Som jag påpekade tidigare, rättade du siffran 10 till 18 i ett senare inlägg.

Men du menade alltså inte det du skrev? Bra. Då har vi rett ut det hela. Om du inte tror att ett förväntat valresultat ligger mellan 18-25% för SD då undrar åtminstone jag var du tror att SD kommer att hamna? UNDER 18% eller ÖVER 25%?

Som jag också svarat dig tidigare i tråden så är det oväsentligt vad jag tror. Vad jag hoppas är en annan sak men jag antar att det framgått att jag avskyr missnöjespartier, invandrarfientliga, verklighetsfrånvända, högerpartier och så kallade nationalistiska partier som inte fattar att vi i Sverige är bara en del av den stora världen.
2018-08-08, 21:30
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Som jag också svarat dig tidigare i tråden så är det oväsentligt vad jag tror. Vad jag hoppas är en annan sak men jag antar att det framgått att jag avskyr missnöjespartier, invandrarfientliga, verklighetsfrånvända, högerpartier och så kallade nationalistiska partier som inte fattar att vi i Sverige är bara en del av den stora världen.

Tackar för klargörandet!
2018-08-08, 21:41
Medlem
Citat:

Ja, vad du tror är tämligen oväsentligt.
Att du hatar SD har också framkommit i snart sagt varenda post du förpestar denna och andra trådar med.

Att nationalisiska etc partier "inte fattar att vi i Sverige är bara en del av den stora världen"; tja, eftersom man ofta har en väl klargjord syn på t.ex. NATo, EU etc, så tror jag nog man gör en ganska ordentlig omvärldsanalys först, inte sant? Att det man sedan kommit fram till inte stämmer överrens med vänsteraktivismens 'öppna gränser'-flum är en annan sak.
Problemet med dig och andra vänstertomtar som anser att "Sverige bara är en del av den stora världen", är att ni inte förstått att svenska skattebetalare inte kan finansiera välfärden för resten av världens befolkning. Punkt.

Vill människor i andra länder ha svensk välfärd behöver de bygga upp sina samhällen med industri, handel, utbildning, hög sysselsättningsgrad, ordnad samhällstruktur, minimal korruption, och höga skatter. Det kommer ta ett sekel eller två, men det är så de får ordna sina och sina barn och barnbarns leverne. Inte genom att ta en enkel smuggelbiljett till det förlovade landet och "leva gratis" på det andra skapat med hårt arbete.
2018-08-08, 21:47
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Jag har inte skrivit om något tak på 20 procent för SD. Har gått igenom varenda inlägg jag gjort sedan i maj. Visserligen har jag dissat SD vid någon enskild mätning men annars håller jag mig till att tala om trender som inbegripar alla institut med frågetecken för Sentio och YYougove som efter valet 2014 skiljer ut sig på så sätt att de ökat avståndet till övriga institut och har en tendens att fara upp och ned som inga andra. .Du får tro vad du vill. Det struntar jag fullständigt i. Det är återigen opinionsundersökningar den här tråden handlar om inte vad du eller jag tror valresultatet kommer att bli.

Måste vara min yra.
2018-08-08, 21:56
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Ja, vad du tror är tämligen oväsentligt.
Att du hatar SD har också framkommit i snart sagt varenda post du förpestar denna och andra trådar med.

Att nationalisiska etc partier "inte fattar att vi i Sverige är bara en del av den stora världen"; tja, eftersom man ofta har en väl klargjord syn på t.ex. NATo, EU etc, så tror jag nog man gör en ganska ordentlig omvärldsanalys först, inte sant? Att det man sedan kommit fram till inte stämmer överrens med vänsteraktivismens 'öppna gränser'-flum är en annan sak.
Problemet med dig och andra vänstertomtar som anser att "Sverige bara är en del av den stora världen", är att ni inte förstått att svenska skattebetalare inte kan finansiera välfärden för resten av världens befolkning. Punkt.

Vill människor i andra länder ha svensk välfärd behöver de bygga upp sina samhällen med industri, handel, utbildning, hög sysselsättningsgrad, ordnad samhällstruktur, minimal korruption, och höga skatter. Det kommer ta ett sekel eller två, men det är så de får ordna sina och sina barn och barnbarns leverne. Inte genom att ta en enkel smuggelbiljett till det förlovade landet och "leva gratis" på det andra skapat med hårt arbete.
Eller åtminstone ställa upp på de basala krav att inte begå brott, respektera traditioner, demokratin, sedvänjor, kultur och inte fuska eller ljuga och sist men inte minst ta anvisat jobb annars packa väskorna och åk tlllbaks.
2018-08-08, 22:38
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:

Det är tack vare idioter som du som inte förstår att världen ser annorlunda ut utanför Sverige gränser som skapat de flesta av de sociala problem vi har i landet idag. Hederskultur, barnäktenskap, tvångsgiften, kriminalitet och klanmentalitet passar inte in i den vänsterpsykotiska världsbilden om den gode invandraren. Därför har svenska politiker förnekat uppenbara problem under årtionden. Det är i skillnaden mellan politiskt skitsnack och verkligheten som SD växer sig som starkast.
2018-08-09, 00:57
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Måste ändå ge dig en liten eloge att du faktiskt tror att SD kommer att få någonstans mellan 18-25% i valet. Det är definitivt ett fall framåt och en mycket tydlig signal från din sida att även du börjar inse att SD mycket väl kan hamna på 25%. Sentio - som just nu har SD i de trakterna - är kanske inte så tokiga trots allt?

Inför valet i september 2014 - när Sverigedemokraterna fick 12,9% - skrev du i några inlägg så här:

Ovannämnda förutsägelser om SD var bara ett litet axplock av det du skrev inför valet 2014 och kanske inte helt lyckade när man tittar i backspegeln... Min personliga favorit är nog det näst sista citatet.

Fast med dina 25% i årets val lär du definitivt vara närmare sanningen.

Mycket intressant. Vi bör kanske införa PowerGirls Konstant. Han trodde att det skulle blir mellan 5% och 10% valet 2014 - det blev 12.9%.

Nu tror han att det blir mellan 18% och 25%. Lär bli 28-33% om man använder PowerGirls Konstant!

Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Nja, tvivlar det kommer bli normaliserat att vara rasist.
Ehmmmm... Det kan iaf bli lika "normaliserat" som att vara "kommunist". No?

SD och ?? (AfS? M? KD? eller ett nytt parti?) kan bli som S och VPK&MP&F!. S:s mest tokiga idéer och imbecilla politiker hittar hem hos VPK&MP&F!. Skadar VPK&MP&F! S? Nja, i 99% av fall hjälps de åt pga en väldigt effektiv röstmaximering

Om inte M styrdes av landsförrädarna skulle vi ha typ M (35%) + SD (15.001%) som S + VPK. Istället lär M bli ett 10-15% stödparti åt SD. I bästa fall. Hoppas man iaf
2018-08-09, 01:01
Medlem
Citat:
Nationalism ses än som nått vacker (även om extremister försöker göra sitt bästa för ändra den bilden) rasism gör det definitivt inte.

Men en rasist betyder ju en som inte tycker som jag!

Är själv en helt solklar antirasist, då jag aldrig tål någon som säger emot mig, eller inte delar min uppfattning.
2018-08-09, 01:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

I Stefan Löfvens ögon är jag en rasist.
Jag vill stoppa massinvandringen och utvisa dömda våldtäktsmän.
Jag anser att egen försörjning ska vara ett krav för att få stanna i Sverige.

Det räcker för att bli rasist.
2018-08-09, 01:36
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Mycket intressant. Vi bör kanske införa PowerGirls Konstant. Han trodde att det skulle blir mellan 5% och 10% valet 2014 - det blev 12.9%.

Nu tror han att det blir mellan 18% och 25%. Lär bli 28-33% om man använder PowerGirls Konstant!

Ja, detta kan vara faktorn som opinionsinstituten har missat, vi får se.

Allt under 25% får nästan i dagsläget ses som en besvikelse. Största hotet mot vikande siffror för SD är nog AfS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in